رواية فهد وقع في حب الكباس الفصل الثالث 3 بقلم شهد هاني
رواية فهد وقع في حب الكباس الجزء الثالث
رواية فهد وقع في حب الكباس البارت الثالث
رواية فهد وقع في حب الكباس الحلقة الثالثة
روان:حطه شباشب اشكال والألوان قدامها وبتقول تصدقوا بالله ي شباشب م في احلا من ابو سبعه ونص هو اها شكله بتاع حمامات بس مريح للاعصاب.
كارما:من وراها عمرك شوفتي سيدة أعمال لا والناس فكرنها راجل لا وكمان وصحبه شركات الكباس والبرق وهي نفس شخص الي اسمه كباس وبرق ان الي الناس كلها هتموت وتعرف هي مين تلبس شبشب.
روان:ومالوا شبشب دا ققل شبشب عندي بسبعه ونص وكل الشباب معدي الالف عشان كلها ماركه وثانيا انتي عارفه انا بلبس الي يريحني مش المجتمع الي عاوزه.
كارما بحب:عارفه ي صديقي المهم انا لسه نزله من طياره حالا وعاوز اخد شاور وانام مش قادره.
روان:لا بقولك اي انتي مش جايه تنامي انتي جايه عشان لازم تخشي شركه الحريري وكمان تعرفي كل حاجه عشان انا لازم اعرف مين الحريري دا وبصت لصوره والدها ودمعه نزلت منها وقالت بتحدي وديني وما اعبد ل اجبلك حقك ي ابويا واجيب حق أمي الي ماتت بسب حزنها عليك وطلعت علي اوضتها من غير م تسمع ولا كلمه من كارما.
كارما بحزن:قالت داده سناء اعملي كوبايه قهوة وهاتيها علي اوضتي وطلعت وبتقول انا معاكي ي روان وهقعد واتكتك وهجبلك قرار قرار واحد في العائله.
فهد:قاعد علي كرسي بيلف بي وماسك القلم وبيفكر في روان وبيقول البنت دي عينها فيها قوه غريبه مش قوه ابدا واحده كانت بتتخانق علي ربع جنيه وقام بعصبيه وقال بس هي رسمت عداد موتها بإيدها عشان مش انا الي حد يقفلي كدا ويكلمني بطريقه دي انا صخر وخد مفاتيح عربيته ومشي.
روان: فاتحه الشاشه وبتتفرج علي انجازتها وفخوره بنفسيها.
مذيعه:اهلا وسهلاً مع برنامج اليوم طبعآ عارفين شركه الكباس وشركه البرق الي بقالهم فتره عملين قلبان واخدين سوق وطبعاً مش عارفين مين صاحب شركات دي وكل تفكرنا اكيد رجاله كبيره في سن.
روان:اخدت رقم القناه ورنت وقالت السلام عليكم ورحمه الله وبركاته.
مذيعه:وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته أهلا وسهلاً ي استاذه روان حضرتك روان اي.
روان:مش شغلنا نعرف روان مين المهم مش خطر في دماغكوا ان صحاب شركات دي تكون ست.
مذيعه: طبعآ عمره م هيجي في بالنا انتي اكيد مش متابعه اخبار شركات دي دي شركات عظيمه فروعها مليه البلد البلاد كلها نفسها تتعاقد معاهم دي غطة علي شركات الحريري.
روان بسخرية:امممم ممكن وانا نفسي باردوا اعرف مين صحاب الشركات العظيمه دي الي وقعت شركات الحرير وقفلت.
طبعا فهد:كان لسه داخل الفيله وسمع الي حصل في تلفزيون واتعصب جدا لان طول عمره شركاته هي الي مكسره مجال وطلع غير ولبس ترنج ونزل يجري.
روان بفخر بنفسها:قامت غيرت ولبست ترنج رياضي ولبست الحجاب ولبست شبشب ونزلت تجري.
يزد:قاعد في شركه سهران فيها من امبارح بيخلص شغل دخلت عليه بنت جميله جدا وقالت السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا كارما وجايه ققدم علي شغل سكرتاريه هل ليه مكان ولا الف وروح.
يزد بفرحه:قام وقف وسلم عليها جامد وقال ولله انتي بنت حلال اه اقسم بالله انتي بنت حلال تلفي تروحي اي بس دا انتي نورتينا اتفضلي قعدي.
كارما بضحك: مرسي لي زوق حضرتك وقعدت وقدمت سي في بتاعها.
يزد: بي انبهار مشاء الله دا انتي واخده منح وشهادات معتمده من ايطاليا روسيا وامريكا وتركيا حضرتك اتقبلتي معانا في شركات الحريري وياريت لو تبدئي شغل من النهارده .
كارما: شرف ليا وقايمه تروح تشوف مكتبها.
يزد:ثانيه واحده وشال كل ملفات وايدها لكارما وقال امسكي بس .
كارما بصدمه:شالتهم وقالت اي دول.
يزد:شغلك اتفضلي تشتغلي عليهم.
كارما بصدمه:تمتمت وقالت منك لله ي روان يام راس كلب انتي.
يزد:بتقولي حاجه.
كارما: لفت لي يزد وقالت لا يفندم وكان شكلها يضحك وهي حبسه دموع في عنيها.
يزد:سرح في شكلها وقال متخافيش هو بس ضغط النهارده كتير عشان سكرتيره منها لله دخلت دنيا.
روان:وهي بتجري خلعت شبشب وفضلت تجري بتقول كدا احسن وفضلت تجري لحد م حد مسك ايدها.
شاب: م تيجي ي بطه اوديكي المحطه.
روان بمكر:تعالي انا اوديك امرجحك.
شاب:ياريت.
روان:..
فهد بصدمه:مش معقول دي اكيد مش بنت
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فهد وقع في حب الكباس)