رواية فكان معي الفصل الأول 1 بقلم نور القلم
رواية فكان معي الجزء الأول
رواية فكان معي البارت الأول
رواية فكان معي الحلقة الأولى
السلام عليكم انا مكه خليفه
=بنت عويدي الخليفه؟ !!!!!!!
بصيت ورايا لقيت شاب شكله في اول شبابه يعني عشرين واحد وعشرين كده
حركت عيوني كده يمين وشمال بصات الانبهار من كل حد بيشفني دي بقت بتخنقني
رديت بكل غرور وتكبر =ايوه
بسرعه جري نحيتي وهو بيمد ايده ومبسوط اوي وعمال يتكلم ويضحك وانا من جواي =ايه المجنون ده انا قلت مش عاوزه انزل مصر بسبب الاشكال دي
وفجأه لقيته بيشاور علي بينش =اتفضلي اقعدي هنا
حركت راسي بملل =انت تعرفني ؟!
وكاني شتمته بأمه بصلي مبحلق اوي وفي الاخر اتكلم بصدمه=انت ماتعرفنيش
خلاص اتخنقت من طريقه كلامه وتصرفاته والطلاب كلهم بيتفرجوا علينا
=يخربيت اليوم اللي فكرت اكمل فيه طب هنا
فجأه اتكلم بحزن =انا زين يامروه انت مش فكراني زين ابن عمك كابر
انا مابقتش مصدقه نفسي وفجأه الأيه اتقلبت =معقوله زين كابر معقوله !!!!!
فضلت اضحك وانطنط =زين مش معقوووول انا مش مصدقه نفسي
زين ضحك عليا جامد =انا عرفتك من عيونك اللي مشفتش زيها ابدا بس زعلت انت نستيني؟!
رديت بتلقائيه =انت كبرت اوي وتغيرت اوي اكيد مش هعرفك
بصلي من فوق لتحت وغمزلي وهو بيصفر =انا بردو اللي اتغيرت هي امريكا بتحلي كده
ضحكت وانا بقول بفرحه =لسه زي مااانت قليل الادب
فجأه الهدوء انتشر في المدرج وصمت شديد
زين شدني من ايدي بسرعه =اقعدي المعيد دخل
انا قعدت جنمبه ..وانا فرحانه جدا=زين يعني مالك .ايوه هقدر اشوف مالك مالك وحشني اوي اوي معقوله هقبله بعد كل السنين دي معقوله ياتري لسه فاكرني
كنت بتكلم مع نفسي والفرحه مش سيعاني …….
فقت من شرودي لما سمعت صوت بيزعق
=هو انا كام مره اقول لما ادخل السكشن مش عاوز اسمع صوت تليفون ….
كان متعصب اوي ..انا سرحت فيه جامد ….واقف بثقه وغرور ماشفتش حد زيه .وكان لابس تيشرت مستردا وبنطلون ابيض وكوتيشي ابيض .. وعضلاته كانه بودي جارد
وفاتح رجله شويه … شعره طويله كان جايبه علي جنمب
ابيض اوووي ابيض بشكل مش طبيعي حسيته نور مش بياض عادي .. رموشه طويله مداريه عينه من كتر طولها
ثانيه الرموش دي مش غري..
فجأه اتخضيت لما لقيت كف ايد نزل بقوه علي الطرابيزه اللي قصادي
فقت من سرحاني =براااااااا
انا لسه مش مستوعبه …زين سريعا =يامالك دي
فجأه زعق بصوت أعلي =قلت برااااااا
انا وقفت وفقت =انت ازاي تقوللي برا انت مش عارف انا مين انا هوديك في ستنين داهيه
سحبت شنطتي واتحركت بسرعه
الغريب كان منزل عينه في الارض مارفعهاش حتي مش سامعين غير صوته
اتحركت بخطوات سريعه وانا مش شايفه قدامي لمكتب العميد
فتحت الباب حتي من غير ماستأذن
=الحيوان اللي تحت ده يقلي انا مكه العويدي برا
هم واقفا سريعا =ايه حصل بس اهدي
مكه بغضب ضربت علي مكتب العميد =انا قلت يطرد وحالا ياانا يافار المجاري ده
العميد بإرتباك وخوف =يادكتور مكه حضرتك متعصبه وانا مش قادر افهم حاجه لو سمحتي فهميني بس
اتنفست بسرعه وعصبيه وقعدت علي الكرسي
العميد رفع تليفونه …..=المعيد اللي في سكشن b4 طلعيهولي يااستاذه رانيا من فضلك
دقايق قليله والباب خبط بهدوء
دخل بخطوات كلها ثقه وغرور وهو رافع حاجبه
=تحت امرك يادكتر
االعميد مصطفي اتكلم بهدوء =هو انت يادكتور مالك ؟؟!
وجهلي الكلام =دكتور مالك من امهر المعيدين وافضلهم اكيد حصل سوء تفاهم
انا سكت وتنحت شويه كل ماشوفه بسرح وضربات قلبي بدق بسرعه اوي اوي وبسخن جدا وببدأ اتوتر
ولسه رايحه اتكلم
=بعد اذن حضرتك يادكتور مصطفي انا منبه كتير اتليفونات تتقفل في السكشن والانسه تليفونها كان بيرن ومش مفكره حتي تقفله بصوت اغنيه مزعجه
=انت يبتاع انت ازاي تتكلم علي موسيقتي اامفضله بالشكل ده
مالك بغضب =وانت انسانه مش محترمه ومش عارفه قواعد الجامعه المحترمه اللي انت جيه فيها
كان متعصب بس لسه عينه تحت ….. فجأه سمعت صوت شلني لا هو سلب انفاسي وهو بيقول
=دكتور مالك كابر ارجوك كفايا
فجأه ماحستش بنفسي غير وكل شكوكي اتأكدت منها قلت بفرحه وعدم تصديق =مااااااااااالك
واخيرا رفع عينه ليا قلي بصدمه =مكه!!!!
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فكان معي)