روايات

رواية فريده من نوعها الفصل الرابع 4 بقلم ميرنا محمد

رواية فريده من نوعها الفصل الرابع 4 بقلم ميرنا محمد

رواية فريده من نوعها الجزء الرابع

رواية فريده من نوعها البارت الرابع

رواية فريده من نوعها الحلقة الرابعة

في صباح يوم مشرق على أبطالنا..
يوسف: انا عايز اروح الشغل. وبعدين عادي يعني.
سليم وزهق من المناقره: خلاص ماشي.
يوسف: ماشي سلام هسبقك على الشغل.
سليم.: ماشي سلام.
فريده وهي نازله. كانت لابسه فستان وردي اللون. على حجاب ابيض.
كان شكلها كل ملاك.
يوسف وهو يصفر أوعا.
فريده: ايه يا عم.
يوسف: قمرايه اوي.
فريده: بس عشان بؤحرج.
يوسف: اصدقي سديتي نفسي بسرعه.. يلا يا ختي اوصلك. ماشي يلا. سلام يا بشر يا ألي هنا.
سليم: سلام.

 

 

حنان: سلام يا لمضه.
فريدة بضحك: سلام.
يوسف وفريده وهما في العربيه….
فريده بملل: ايه الأغاني دي..
يوسف: مالها حلوه وائل جسار.
فريده: هات انها هشغل.
يوسف بنفاذ صبر: خدي.
فريده وقد شغلت اغاني.. صمتت ثم قالت فجأه
سالكه بتسوقي الدنيا
عن عن
يوسف: به أنزلي يا لهوي ايه الصداع.ده انزلي وصلنا.
فريده: ماشي ما تزقش.
فريده وهي تدخل الشركه: أستعنا على الشقى بالله.
فهد وقد رأه: يا لهوووي على جمال اهلك.
فريده وهي تتكلم. لا تلاحظ من وراه.: يا لهوي لو البعبع وصل.
فهد من وراها: بعبع بعبع يا فريده الكلب.
فريده بخضه: يا لهوي… احيه.. ثم ألتفتت له. بس يا ستاذ بعبع قصدي يا أستاذ فهد. انا لساني فلات.
فهد: فلات انا هشوف الموضوع ده.
فريده: احيه.
فهد: في عقاب هتنفذيه ولا لأ.
فريده: قولوا.
فهد: تقبلي عزومتي على العشا بكره.

 

 

فريده: ماشي… ثم قالت.. اييه لأ. يعني لو مقبلتش.
فهد هتيجي: ده انا يا هبله مربيكي على أيدي.
فريده: ماشي هقول لماما الأول.
فهد: بسي انا عزمك عندكوا.
فريده: ازاي.
فهد: اصلي باباكي ومامتك عازمني قولت اعزمك.
فريده: تعزمني على بيتي يا فهد.
فهد: اه.
فريده: عديني يا فهد عديني.
فهد بضحكه خطفت قلبها: امشي يا ختي.
فريده راحت للمكتب.. بعد وقت دخل شخص ثم قال أوبا ايه ده…
فريده: انت يا بني آدم ازاي تخش كده على اي حد ايه داخل زريبه.
ادهم: انا ادخل الحته الي أعوزها.
فريده: بره أتفضل بره.
ادهم: والله لوريكي.
بعد وقت طويل.
عادت فريده للمنزل مع صديقتها.
قمر بصوت عالي: يا أهل البيت يا ألي هنا. يا حنون يا سلومتي.
يوسف وقد نزل من غرفته: انا حاسس اني عارف الصوت ده… انتي.
قمر: انت مين جاب الرخن ده هنا.
فريده وهي تمنع ضحكتها على منظر يوسف. ده اخويا يوسف. يا قمر.
حنان وسليم: اللمضه والهبله التانيه جت.
قمر: الا يا جودعان في ايه. بصو أقولكوا حاجه. انا بايته هنااا.
سليم: ايه الجديد ده انتي مستوحذه على البيت كله يا بت يا قمر.
قمر: عادي.
يوسف: أسمها قمر اسم على مسمى.
فريده: يلا يا ختي اطلعي يلا.
قمر: يلا.
نام البيت كله واستيقظوا تاني يوم على شمس. مشرقه.
اسيقظت فريده بفرحه. رايحه المطار يا. ماما رايحه. اجيبوااا هيههه.
فريده وقد ذهبت الى المطار وقد ألقته اخيرا: موري وحشتني يا قلبي.
عمر: كلميني بأحترام يا جذمه..

 

 

ذهبت اليه وانضمت الى احضانه: وحشتنييي.
عمر: وانتي اكتر.
فهد وكان يستقبل احد من المطار: وقد رأها و اشتعلت نار قلبه.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
الى هنا ننتهي.. انتظروني في الفصول القادمه.. واسفه على الفصل القصير ده.
… ويا ترى مين عمر ده وفهد هيعمل ايه مع فريده

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فريده من نوعها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى