روايات

رواية فرصة ولم تكمل الفصل السادس 6 بقلم مرام عبدالفتاح

رواية فرصة ولم تكمل الفصل السادس 6 بقلم مرام عبدالفتاح

رواية فرصة ولم تكمل الجزء السادس

رواية فرصة ولم تكمل البارت السادس

رواية فرصة ولم تكمل
رواية فرصة ولم تكمل

رواية فرصة ولم تكمل الحلقة السادسة

-‏ نوح حبيب بابا قوم ايه الدم دَ يا روحي قوم يلا “بص لمرام بدموع” إبني يا مرام إبني الحقني انا موته أنا قاتل يا مرام “بزعيق” الحقيني بقولك
-قوم بسرعه يا أنس قوم وديه المستشفى
-‏”قام أنس و شاله “.. نوح حبيبِ اصحى بالله اصحى بقى
-‏لخص يا أنس علشان تلحقه لحسن يحصله حاجه
-” ركبوا العربيه و راحو المستشفى و الدكاترة تجمعوا على أنس و اخدوا نوح منه وعدى ساعتين مفيش خبر”
-“بدموع”.. انا يا مرام مش عارف عملت كدَ ازاي انا بس كُنت تعبان و طلعت تعبي في وانا مش مستوعب اللِ حصل او انا ضربته ازاي انا
-‏”عيط و مرام حضنته”.. حبيبِ دَ كبت و انتَ طلعت كبتك في

 

 

-وهو ذنبه ايه بس يا مرام ذنبه ايه يا رب ارحمني برحمتك
-‏طب اهدى يا أنس اهدى
-‏”بتر حديثهم الدكتور”.. حضرتك أبوة الطفل اللي في الغرفه 108
-‏ايوا انا هو هو عامل ايه
-اظهر انه تعرض لضرب شديد و دَ ادى إلى ‏كدمات ؛ وغير انه مكَانش بِيتغذى كويس فبتالي ركبت لي كانولا و باذن الله بعد شويه هَيفوق و تقدر تاخده معاك
-‏طب ينفع ادخل دلوقتي اشوفه
-ايوة “بضيق” هو انا المفروض ادخل الشرطة في الموضوع بس عشان عارفك كويس مش هتكلم بس اتمنى تهتم بي
-‏ت تمام يا دكتور شكراً طب ممكن ادخل بقى
-‏أكيد تفضلوا
-“أنس دخل غرفة نوح جري وفضل حضنه و يقول انا اسف و مرام حاسه انها شمتانه في و مش قادره تسيطر على احساسها دَ عدى نُص ساعه و نوح فاق و بص ليهم بعيون مرهقه و حط راسه على المخده بهدوء و فضل باصص في اتجاه واحد ”
-نوح حبيبِ
-‏…………….
-‏نوح انا اسف والله مكُانش قصدي والله يا إبني
-‏انا عايز امشي
-‏حاضر بس رد عليا
-‏لو سمحت عايز امشي
-‏”بيأس”.. خلاص هقوم اروح لدكتور يكتبلك على خروج
-‏”أنس خرج و مرام قربت من نوح بغل “.. تعرف اني فرحانه فيك
-‏هنقول ايه إنسانه معندهاش دم
-‏”مرام مسكت ايد نوح إللِ فيها الكانولا وضغطت عليها اوي لغايه ما نزفت دم”.. بحب اشوفك بتتعذب اوي
-‏اهه اهه اهه
-‏”أنس دخل جري و بنظرات شك “.. في ايه اللِ حصل
-‏”مرام بدموع”.. مش عارفه والله يا حبيبِ بعد ما خرجت قرب منه علشان اشوفه لقيته بيزعق و شال الكانولا و فضل يصُرخ
-‏”بص لنوح و سكت و نوح اتكلم”.. مراتك معاها حق

 

 

-‏”أنس بص لِمرام”.. معلش يا مرام عدي الليله و هو تعبان و على العموم انا اسف حقك عليا انا “بص لنوح” الدكتور كتب ليك على خروح
-‏طب يلا علشان عايز امشي
-‏اصبر الدكتور يجي يشوف ايدك الأول
-‏تمام
-“الدكتور شاف ايد نوح و حط كانولا جديد وخرجوا من المستشفى و مرام فضلت مستغربه كلام نوح طُول الطريق قاعده بتفكر ازاي يقول على حاجة معملهاش لغاية ما وصلوا البيت مرام طلعت علشان يونس مش مبطل عياط و أنس أخذ نوح و راح على غرفته”
-انا اسف اني ضربتك
-‏عادي مبَقتش تفرق
-‏متوجعش قلبِ بكلامك
-‏اسف اني بوجعك بس انتَ مش شايف الحقيقه قدامك و بُكرة هتندم وتتوجع اكتر
-‏”بحدة”.. نوح
-‏من غير عصبيه او غضب بُكرة الأيام تثبت
-‏طب فكك من السيرة دِ ممكن تديني فرصه اصلح كل
-‏”بتر حديثه”.. قولت الكلام دَ من كذا سنه و انا وافقت و حضرتك عملت ايه بعد اكتر ممكن حضرتك تخرج عشان عايز انام
-‏نوح انا
-‏”بتر حديثه”.. انا لو سمحت تعبان وعايز انام
-‏حاضر يا نوح “و قرب منه علشان يبوس راسه”
-“نوح بعد رأسه وغطى نفسه”.. تصبح على خير

 

 

-‏”أنس كان خارج من الغرفه بس انصعق لما نوح قال”.. إزاي يجيلك قلب تدعي عليا و تقولي ربنا يخدك
-نوح انا مش م مش عارف ق قولت كدَ ازاي صدقني
-صدقني انتَ اللي في قلبك اتقال يا بابا على العموم لما اموت متبقاش تزعل او تعيط عليا
-‏نوح
-‏انا عايز انام تعبان معلش يا بابا
-“أنس خرج من الغرفه و هو في صراع مش عارفه يتصرف ازاي ولا عارف يعمل ايه و ازاي يتكلم معا بعد كلامه و ضربه لي و راح غرفه مرام”
-ساكت ليه يا حبيبِ
-‏هو مش ممكن كلام نوح يكون صح
-‏كلام ايه يا انس
-‏انك انتِ السبب في اللِ احنا فيه دلوقتي
-‏”بتوتر”.. ها لا أنس هو انتَ هتاخد بكلام عيل صغير
-‏العيل دَ كبر و بقى عارف اللِ بيحصل حوليه
-‏هو انتَ شوفت مني حاجه وحشه
-‏لا

 

 

-‏و دَ يؤكد اني مقربتش منه او عملت ايه حاجة من اللِ قالها
-‏طب ليه بيعمل كدَ أكيد في سبب مجهول انا مش عارفُ
-‏أنس مش تدي الموضوع اكبر من حجمه هو صغير و شايف اني اخدك منه وأكيد دِ هتكون تصرفاته
-‏”أنس استغرب ان مرام مش زعلت من اتهامه الواضح ليها و بتبرر”.. خلاص يا مرام تمام
-“سبها و دخل البلكونه و هو حاسس انه ضايع ومش عارفه نوح ابنه هل بيكذب ولا لأ وهل ممكن يندم في يوم من الأيام ولا زي ما مرام قالت بتر تفكيره صوت مرام العالى و نزل و شاف واحده منتقبه”
-في ايه يا مرام و مين دِ
-‏دِ بتقول انها مراتك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية فرصة ولم تكمل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى