رواية فرصة ولم تكمل الفصل الخامس 5 بقلم مرام عبدالفتاح
رواية فرصة ولم تكمل الجزء الخامس
رواية فرصة ولم تكمل البارت الخامس
رواية فرصة ولم تكمل الحلقة الخامسة
-“بصويت”.. نوح يا أنس الحقني
-”أنس طلع جري لقى نوح واقف على السور و قرب منه بخوف”.. نوح حبيبِ انتَ واقف كدَ ليه يا عيوني ها رد عليا
-نعم يا بابا
-”بتلعثم”.. ي يا روح بابا انتَ واقف ڪ كدَ ليه تعالى هات ايدك “و مد ايده لنوح”
-”نوح بص لأنس”.. انا مش هنتحر علشان عارف انه حرام بس عادي واقف بحب اقف كدَ دائما
-طب هات ايدك يلا
-لأ شكراً ممكن تتفضل برا الغرفه علشان مش عايز اقعد مع حد
-مش انتَ قولت عايز تنام صاحي ليه ها بدل صاحي بقى تعالى كُل معايا يلا
-لأ مش جعان عملت أكل لنفسي و كَلت
-”بخوف”.. لا تعالى معايا حتى أقعد من غير أكل
-امممم ماشي
-“نوح نزل معاً تحت و هو متجاهل مرام تماماً و قاعد جنب انس و انس اطمن انه ابنه قاعد جنبه ”
-عامل ايه في المدرسه والدروس
-كويس
-طب كويس و “بتر حديثه يونس و هو بيعيط” يونس بيعيط قوم شوفوا على ما ماما تخلص أكل
-انا مليش دعوه بيه و لو سمحت متحولش تجمعني بيه تمام
-هو اخوك
-”بص لمرام”.. سمعتِ قال ايه قال انه اخويا
-”مرام توترت”.. ق قصدك ايه يا نوح
-انتِ فاهمه قصدي كويس يا مرات أبويا “بص لأنس” انا عايز اطلع لغرفتي ممكن اطلع بقى “ومشي”
-”أنس مسك نوح بعصيبة”.. مالك يا نوح هو في ايه بقت تصرفاتك مش كويسه و بتتكلم بطريقه مش محترمه هو في ايه
-هو كل حاجه مش محترم لا يا بابا انا محترم و لو عايز تعرف مالي اسال مراتك
-اسمها امك
-لأ يا بابا لأ هي مش امي انا امي عمرها ما هتكون شبها
-فعلاً بالمارة انها سبيتك و انتَ في الحضانه و مشيت
-هي ايوة مشيت لكن عمرها ما هتكون شبها
-و انتَ عرفت ازاى بقى الأم اللِ تسيب ابنها تقدر تعمل ايه حاجه حتى لو هتركب جريمة قتل يا نوح
-”بص لي بعتاب و طلع غرفته و هو ساكت كالعاده”
-بجد انا اسف على تصرفاته انا مش عارف ماله أو في ايه
-اهدى يا حبيبِ سيبوا بس الفترة دِ و بعد كدَ هيكون كويس باذن الله انا هقوم اشوف يونس اهدى بقى و كُل علشان بتتعب في شغلك
-”إبتسم”.. ماشي يا حبيبتِ قومي انتِ
-حاضر
-“مرام قامت دخلت ليونس و هي فرحانه و أنس فضل قاعد ياكل و هو متضايق و عدى يومين و أنس قطع كلام مع نوح و مرام قرارات تروح لأمها تقعد معاها شوية و بدا تفضفض معاها بكل اللِ بيحصل و اللِ بتعملوا”
-“أم مرام لطمت على وشها “.. يلهوي بقى دَ كله يطلع منك يا مرام عيب عليكِ يا بنتي ايه ذنب الواد الصغير يا خسارة تربيتك فيكِ قومي امشي يا مرام متجيش هنا تاني سامعه
-انتِ بتطردني يا ماما
-ايوه لما تصرفاتك الشيطانيه دَ تبطليها تبقى تجي هنا “بزعيق” قومي اطلعي برا
-يا ماما انا خايفه نوح لما يكبر هو اللي ياخد كل حاجه و يونس لا انا بحافظ على بيتِ و إبني
-بِتحافظي على بيتك على تدمير طفل صغير مش عارف ياخد حقه و غير كدَ هو أنس مش قالك قبل ما يتجوزك و يأخد الخطوة دِ إن لو مش هتعملي إبنه حلو يبقى ربنا يرزقك بالاحسن مني و انتِ وافقتِ دلوقتي بترجعي في كلامك ليه ومش كدَ كمان بقى بتكذبِ هو انا ربيتك على كدَ دينك قالك كدَ يا مرام قومي يا مرام امشي
-يا ماما اسمعي وجه نظري و هتعرفِ اني صح
-”بتر حديثها بضربه بقلم “.. اخرسي تعرفِ تخرسي انتِ بِتبرري لنفسك علشان بس تشوفِ نفسك مش غلطانه
-ماما بالله اسمعيني انا
-اطلعي برا
-” مرام اخذت يونس ومشيت وهي مقتنعه تماماً باللي بتعملوا هو الصح و امها هي اللِ غلط بقت مضايقه من كلامها و انها مش سمعتها و راحت البيت لقت نوح قاعد قدام التلفزيون ”
-اطلع على عرفتك يا استاذ
-”مردَتش عليها”
-”بعصبيه و راحت ناحيته”.. انا بكلمك ترد عليا سامع يا ولد انتَ
-نعم
-اطلع في غرفتك
-و دَ أمر و لا طلب
-دَ امر انا بأمرك تطلع غرفتك
-امممم اقعد في غرفتِ أو في ايه غرفه في البيت انا حر دَ بيتي
-نوح متخلنيش اتعصب عليك اطلع غرفتك
-وانا قولت لأ
-“بتر حديثهم دخول أنس من برا و بعصبيه”.. هو في ايه انا زهقت من القرف دَ كل يوم خناق و زعيق وانا جاي صوتكم برا هو في ايه مش هرتاح بقى من الغم دَ
-شوف مراتك هي اللِ بضايق فيا و في الاخر بتجي تزعق فيا انا
-انا مش عارفه ليه يا نوح مش بتحبني و انا مش بقرب ليك ليه بتكذب
-انتِ الكذابه
-”بعصبيه”.. نوح
-” بهدوء”.. انا مش عارف لغاية امتى هَتفضل كدَ
-اللِ هو ازاي يا استاذ نوح انا اللِ مش عارف انا امتى ربيتك على الكذب
-” نوح سابه و مشى و أنس اتعصب من إن بيتكلم و نوح ابنه سابوا بكل برود ومسكوا من ايده و ضربه بقلم و نوح وقع على الأرض
-”بصُرخ”.. اهه اهه اهه
-”و هو بيضرب في”.. انا زهقت من قرفك يا اخي بقى حرام عليك ربنا يخدك و اخلص منك كُنت مشيت مع امك و ريحتني بقى
-“أنس فضل يضرب في و نوح يصُرخ لغايه ما نوح بطل حركه و صُرخ ”
- نوح حبيب بابا قوم ايه الدم دَ يا روحي قوم يلا “بص لمرام بدموع” إبني يا مرام إبني الحقني انا موته انا قاتل يا مرام “بزعيق” الحقيني بقولك
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية فرصة ولم تكمل)