رواية فرصة ولم تكمل الفصل الأول 1 بقلم مرام عبدالفتاح
رواية فرصة ولم تكمل الجزء الأول
رواية فرصة ولم تكمل البارت الأول
رواية فرصة ولم تكمل الحلقة الأولى
-طلقني
-ط ايه اطلقك ودَ ليه بقى يا ست ليل
-زهقت منك و من ابنك دايما بتحسسني اني شغاله عندكم مش اكتر
-شغاله انا بحسسك انك شغاله
-ايوه انتَ وانا عايزة اطلق بقولك
-طب افضلي عشان حبي ليكِ انا بحبك
-وانا لا خلاص بح حبك من ناحيتي مش موجود
-طب و ابننا
-ابن مين هو ابنك انتَ انا عايزه اشوف حياتي اللي انتم اخدها مني
-انتِ مستوعبه اللي انتِ بتقولي دَ
-جدا مستوعبه جدا ولخص بقولك طلقني
-”بدموع”.. انا ليسه بحبك و متمسكه فيكِ لغايه اللحظه دِ
-كلامك ملهوش ايه ستين لازمه طلقني يا أنس
-انتِ طالق بالتلاتة
-“لقتها ابتسمت اول ما طلقتها لدرجه دِ مش عايزه تعيش معنا دِ حسستني اني كُنت حبسها ولا كأنها في سجن أخذت حاجتها ومشيت وأنا مش عارف هعمل ايه مع نوح لما يسأل عنها دَ انا بحبها وكُنت قيد لها صوابعي العشره شموع زي ما بيقولوا طب ليه عملت كدَ قطع تفكيره نوح “
-بابي بابي
-نعم يا روح بابي
-”بدموع”.. هي مامي مثيت و مث بقى عندي مامي
-مين قالك كدَ
-مامي قالت ليا كدَ وكمان قالت انها مث بتحبني ولا انتَ ولا ابوك اللي هو انتَ يا بابي هو انا وحث
-دموعك مش عايزها موجوده يا روح بابي اولاً كدَ انا بحبك وكمان انتَ مش وحش ابدا يا حبيبِ انتَ احسن نوح فِي العالم ماما مشيت علشان هي عايزة كدَ عايزة تسبنى
-هو انتَ هتعمل زي مامي وتثبني
-لأ طبعا يا عيوني عمري ما اسيبك ابدا دَ انتَ روحي يا نوح حد يبعد عن روحه
-بث انا مث عندي مامي
-بس بابي موجود ولا مش عاوزه
-لأ انا بحبك يا بابي
-“اخده فى حضنى حتى وهي ماشيه قالت كلام زي السم انا لغايه دلوقتي مش مصدق كلامها او أفعالها وإن اطلقها حتى فضلت ابص لنوح كان نام على كتفِ اخده ودخلت الاوضه ونمت جنبه وصحيت على ضرب نوح فِي خدودي”
-يا بأبي انتَ بتنام كتير اوي ليه ايه دَ
-الله يرحم لما كُنت بتنام باليومين
-طب بث هوثث متقولش لحد
-خلاص مش هقول يلا قوم جهز نفسك علشان ورانا حضانة
-”بحزن”.. بس ماما هي اللي كانت بتجهزني
-وايه يعني بابي موجود اهو يلا بينا
-تحيا بابا تحيا بابا
-حبيبِ
-“لازم اعوضه عنها واحساسه انها مش موجود حاولت بقدرالامكان ان اعمل ايه حاجه نوح كان يطلبها بس مكَانش شايف ايه حاجة غير إن لو مامي كانت موجوده كانت عرفت تعمل كدَ و حرفياً زهقت “
-“بزهق”.. يا بابي مش كدَ
-بقولك ايه انا مش عارف بتتعمل ازاي
-بث مامي لو كانت موجوده كانت عرفت
-”بزعيق”.. هو انا كل ما اعمل حاجه تقول الكلمتين دول انا زهقت يا اخي قدر اللي بعملوا وبطل كلامك دَ ويلا اتفضل على غرفتك مافيش زفت هيتعمل
-“عيونه اتملت دموع وجري على غرفته انا مش عارف اتصرف معاه ازاي و اعمل ايه وهوعايز ايه بظبط انا مش فاهم طالبته بس لازم اخش اكلمه عشان ميزعلش”
-نوح
-”عيونه كانت احمرت وكان شكله لطيف”.. نعم يا بابي
-تعالى
-نعم
-متزعلش مني
-لا انا زعلان منك
-يا حبيبِ ماما مشيت وسبتنا و انا بحاول اعمل كل اللِ انتَ عاوزه وانتَ بتقول كلام يزعلني
-بجد يا بابي انتَ زعلان
-ايوه زعلان
-”لقته قام وحضني وطبطب عليا”.. خلاث انا اثف مث تزعل وانا مث هقول تدَ تاني
-يعني اتفقنا
-اتفقنا يا بابي قوم بقى نعمل الزفت
-”ضحكت على كلامه”.. يلا يا سيدي
-“دخلت المطبخ و حاولت اعمل بيتزا لغايه ما اتعدلت معايا و كانت طعمها حلو و أخيرا حاجه عجبته فضلت على هذا النظام دَ فتره طويله و نوح بقى فى 1 اعدادى وانا ما بين الشغل و شغل البيت واللي هو طبعاً غسيل المواعين ، ترويق شقه ، عيل وحاجة كدَ كبيرة عليا بس قرارات اني اتجوز واحدة معايا في الشغل ما انا مش هفضل كدَ كتير استنيت نوح على ما يجي من الدرس علشان أقوله وفضلت قاعد لغاية ما دخل عليا”
-عامل ايه يا حبيبِ في الدروس
-الحمدلله يا بابا
-طب تعالى عشان ناكل
-حاضر
-”وقاعدو على السفرة و بتر صمتهم أنس”.. هتزعل لو قلتلك عايز اتجوز
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية فرصة ولم تكمل)