رواية فرصة للحب الفصل الثامن 8 بقلم شهد علي
رواية فرصة للحب الجزء الثامن
رواية فرصة للحب البارت الثامن
رواية فرصة للحب الحلقة الثامنة
زياد/يومها رحيم فعلا كان هيغت*صبك بس انا خد*رتة والاب*رة دية محدش بيفتكر اي حاجة بسببها
وفجأة كف قوي ينزل علي وش زياد
زينب/لية دة أنا وثقت فيك لية تعمل كدة دة أنا حتي حبيتك أنت أية
زياد بندم/انا غلطان يا زينب ولازم تعرفي كل حاجة وتعرفي أن اةةةةةة
وكان فية طلق*تين اضر*بوا واحدة كس*رت القزاز والتانية جات في زياد
زينب صرخت وهي حاضنة زياد وبتعيط
زياد بتعب/اسف يا زينب عايزك تعرفي اني بحبك سامحيني جهاد وانت سلمي يا زينب وغمض عينية
زينب فضلت تعيط واتصلت بالاسعاف وفهمت قصد زياد
في بيت رحيم
الباب بيخبط
سلمي/ثواني
رحيم راح فتح واتصدم من الد*م اللي علي زينب وهي زقتة ودخلت وقفت قصاد سلمي وبعز قوتها ضر*بتها كف
زينب/أنت حق*يرة ازاي قدرتي
رحيم بغضب/احترمي نفسك
زينب/أنا محترمة غصب عنكم وقا*تل اختك قدامك يا رحيم بية
رحيم/أنت اتج*ننتي
زينب/لا أنا عاقلة وقوي وهروح عنها زياد مرمي في المستشفي بسببك وانت لازم تتعا*قبي علي كل عمايلك وتتعا*قبي علي مو*ت جهاد
رحيم/متردي يا سلمي
سلمي بكل كرة قربت من زينب وهي ماسكة الس*كينة وضر*بتها في بطنها
رحيم/زينبببب
سلمي شدت السك*ينة وزينب بتن*زف ورحيم شالها وطلع علي المستشفي والبوليس وصل وخد سلمي بتهمة محاولة ق*تل زياد لان زينب بلغت عنها
في المستشفي رحيم دخل وهو شايل زينب اللي بتن*زف وبيبصلها بحزن هو لية بيخسر كل اللي بيحبهم
الدكاترة خدوا زينب ورحيم وقف قدام العمليات
زياد بدأ يفوق ولقي الممرضة بتضبطلة الكالانو
زياد/زينب
الممرضة/يا حول الله يارب انت ومراتك في المستشفي
زياد حاول يقوم وهو بيقول/زينب فين
الممرضة/يا استاذ مينفعش كدة ارجع مكانك
زياد خرج وبقي يدور علي زينب لحد ما لمح رحيم قصاد العمليات
زياد راح ناحيتة/زينب فين
رحيم/في العمليات
زياد/محدش ضر*ب عليها حصلها أية وازاي
رحيم/واجهت سلمي اللي اكتشفت انها عندها مشاكل نفسية تخليها تكر*ة اللي حواليها وتخليها عايزة تق*تلهم لمجرد أنها حاسة أنهم مش عايزها عشان كدة كانت عايزة تقت*لني يوم فرح جهاد
زياد/فية جزء ناقص لان مش هي اللي حاولت تق*تلك
تاني يوم
رحيم/تمام
اللي حاول يق*تلني يبقي جوز جهاد اللة يرحمها واتفق مع سلمي علي كل حاجة
زياد/لية
رحيم/عشان يخلص مني عشان كنت في الشغل امتياز عنة
بعد اسبوع
خرجوا زينب من العناية لاوضة عادية وزياد جنبها زي كل يوم
زينب/ماما
زياد/زينب حبيبتي
زينب/خوديني
زياد بزعيق/زينب لا تاخدك أية قومي وغلاوتي وحياة زيزو لتقومي أنت وحشتيني وتعبت من اني شايفك كدة
زياد مسك أيدها وحط ايدة عليها وهو بيعيط
زينب بدأت تفتح عنيها لقيت زياد قدمها
زياد/أنت بقيتي بتكر**هيني عشان كدة مش عايزة تفوقي
زينب حطت أيدها التانية علي شعرة وقالت/زينب بتحب زيزو
زياد رفع راسة بسرعة وهو مبسوط ومسك وش زينب بادية وبا*س كل حتة في وشها وزينب بتضحك
زينب/أهدي أنا ممو*تش
زياد اضايق منها وهي لاحظت
زينب/الفروض أنا اللي ازعل عشان كذ*بت وخبيت عليا عشان كدة هعا*قبك يا زياد
زياد برجاء/متسيبينيش
زينب/ومين قال هسيبك أنا قاعدة علي راسك
أنت زي الحلو اللي هتروق الشقة كلها
زياد ضحك وقال/دة أنا اغير البيت كلة المهم انك معاية
زينب بهمس/زيزو قرب
زياد قرب منها وهي قربت منة لاول مرة وبا*ست خدة
زياد/مش كدة
زينب اتكسفت وهو قرب من شافيفها وبا*سها بشغف وحب وهي كمان بادلتة وفجأة الباب اتفتح وراحت زينب زقت زياد والممرضة دخلت
الممرضة/حمدللة علي سلامتك
زينب بكسوف/اللة يسلمك
الممرضة خرجت وزياد قرب من زينب
زياد/كما كنا
زينب/لا وخليك بعيد
زياد زعل وزينب قربت منة تاني وهو ضحك وحضنها
زياد/بحبك
زينب/وانا بحبك بس متناش أنا عايزة ورد
زياد/واحلي شوكلت
زينب/اتغيرت
زياد/بسبب حبي ليكي أنت غيرتيني للأحسن يا زينو وفجأة دخل رحيم
رحيم باسف/أنا آسف يا زينب اسف على كل حاجة آسف سامحيني
زينب/مسمحاك
رحيم حضن زينب وزياد اضايق وخرج
زينب سابت رحيم وقامت طلعت ورا زياد بتعب
زينب/مفيش اي رد فعل للغيرة وحضنتة وقالت/مفيش غيرك في قلبي يا ولا
زياد/زينب أنا عايز بنوتة
زينب/موافقة
بعد ست شهور
زيزو
زياد/قلب زيزو وحط ايدة علي بطنها
زينب/عايزة مانجا وبقت تعيط
زياد/أهدي وهجيب لك مانجا
زينب/زيزو بنتك تعباني
زياد/هانت فاضل ست شهور وتشرف
زيزو بحبك
زياد/وزيزو بيحبك
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فرصة للحب)