رواية فرح وشخصياتها الفصل الثاني 2 بقلم آية
رواية فرح وشخصياتها الجزء الثاني
رواية فرح وشخصياتها البارت الثاني
رواية فرح وشخصياتها الحلقة الثانية
فرح : دلوقتي عايزة معلومات عن الضحية رقم اتنين
عمر : عز احمد الأسيوطي 50 سنه رجلز أعمال كبير عنده شركات بره مصر ثروته تقدر ب 5 مليون دولار عايش في فيلا مع بنته الوحيدة عندها 27 سنه مش متجوزة مراته متوفية من 5 سنوات
فرح : كفاية حلو كده اوي
عمر : بس ازاي هتبدي مع عز وانتي مخلصتيش من جاسر اساساً
فرح بابتسامة ثقة : كل حاجه حلوه في وقتها
عمر بتفكيره : مش مطمنلك حاسس انك هتوقعيني معاكي لازم اهرب بسرعة
فرح : ايه ده جاسر بيرن عليا
عمر : عايز ايه ده كمان
فرح : استنى وشوف
جاسر : عامله ايه دلوقتي يا حبيبتي وعايز تقارير عن حالة امك
فرح : الحمدلله بس مش هتديك التقارير عشان مش عايزه جميل من حد
جاسر : بس انا مش اي حد وانا حابب اساعدك
فرح بخبث : انا قررت اني هفتح مشروع لو عايز تساعدني بجد ساعدني في المشروع لو مش عايز تساعد…
جاسر بمقاطعة : لا طبعاً عايز اساعدك
فرح : أنا بفكر افتح مكتب صغير وكل حاجه جاهزة ولقيت المكان وظبطت كل حاجه بس ناقصاني شوية فلوس
جاسر : مش مشكلة قوليلي ناقص كام وانا ادفعه
فرح بابتسامة خبث : 300 الف
جاسر بصدمة : 300 الف ايه دي تعملك بدل العملية خمسة
فرح بتصنع الزعل : جرا ايه يا جاسر لو مش عايز تساعدني ما تساعدنيش واصلا فلوسك كانت هترجع لك لما الأرباح تيجي وانا اسفة لاني طلبت مساعدتك مع السلامه
جاسر بسرعة : لا خلاص خلاص انا اسف بس انصدمت هححولك الفلوس عايز رقم حسابك
عمر بتفكيره : يا بنت اللعيبة لا دي شكلها هتكسبني فلوس كتير مش لازم اخلع دلوقتي
فرح بتفكير : بس انا معنديش حساب يا جاسر هاجي اخد الفلوس منك انا
جاسر بفرح : يعني أخيراً هشوفك يا شيرين
فرح : اه يلا سلام
عمر وهو بيعمل نفسه مش عارف حاجة : ها ده عايز منك ايه
فرح بابتسامة نصر : هاخد منه 300 الف بعدين هنروح على اللي بعده
عمر : 300 الف يا فرح ماتنسينيش معاكي
فرح بابتسامة : تقدر تاخدهم كلهم
عمر بصدمة : ايه هي اللي أخذهم كلهم
فرح بضحك : الفلوس ودلوقتي يلا اطلع برا لازم البس عشان رايحة لعز عنده خروجه بعد نص ساعه
بعد ما خلصت
فرح : حلوة اوي نسميكي ايه بقى امممم لايق عليك اسم كاميليا
عمر : مين انتي
فرح وهي بتغير صوتها: معاك كاميليا
عمر : انتي صحبة فرح يعني
فرح : دي انا فرح ياعمر بجد معرفتنيش
عمر فضل متنح فيها بعدها قالها : منك لله يا شيخة معرفتكيش خدي ده الخط الجديد
فرح يلا سلام
بعد ما وصلت للمطعم اللي فيه عز
فرح : يووه بقى ده الاقيه فين
بعدها بتسمع صوت خناقة كبيرة في المطعم بتلاقي عز راسه مضروب وواقع
فرح بابتسامة : ايوة ده الوقت المناسب
فرح وهي بتمثل الخوف وبتنزل تقع على الأرض جنب عز : يا استاذ انت كويس حصلك ايه ايه ده راسك بتنزف حد يتصل بالاسعاف
بعدها بتيجي الإسعاف وبتاخده للمستشفى وفرح بتروح معاهم
فرح للممرضة : هوا عامل ايه دلوقتي
الممرضة : الحمدلله فاق بس عاوزينة تيجي تدفعي الحساب عشان نخرجه
فرح بتردد : طب ماشي حالا هدفع الحساب
فرح في تفكيرها وهي بتدفع الحساب : آخر الزمن انا اللي بسرقهم بدفع لهم الحساب
وهي واقفه بتحاسب سمعت
الممرضة بتتكلم مع عز اللي خرج على طول
عز : عايز ادفع الحساب
الممرضة : اللي جابتك هنا دفعت الحساب دلوقتي بص اهي
فرح اول ما سمعت الكلام عملت نفسها مروحة بس عز بحط ايده على كتفها بوقفها يا آنسة استنى
فرح بابتسامة خبث : دلوقتي كده نقدر نقول مبروك
وبتلف عليه
يتبع….
لقرءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فرح وشخصياتها)