رواية فجر الشاهين الفصل الثلاثون 30 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية فجر الشاهين الجزء الثلاثون
رواية فجر الشاهين البارت الثلاثون
رواية فجر الشاهين الحلقة الثلاثون
هاشم اني عارف مكان عمار..
شاهين اوقف السياره واغلق الهاتف بوجهه سامح واستدار اليه بصدمه..
خالد بصدمه انت بتقول ايه..
شاهين امسكه من قميصه مراتي فين يا****لدراجادي طلعت ندل…
هاشم ابعد يده بضيق مكنتش اعرف انه هيخطف فجر اني كنت متفق معاه على شغ..ليصمت بعد ان ضربة شاهبن برأسه ليشعر بالدوار وينزف فمه ..
خالد.بانفعال مش كده ياشاهين ..مش كده
شاهين مراتي فين يا***..فجر فين..اقسم بالله لانسى انك ابن عمي..
هاشم مسح الدماء من جانب شفتيه معرفش فجر فين اني اعرف عمار فين لكن مش متأكد ان فجر معاه هناك..
شاهين طلعت واحد **** ازاي تقبل على نفسك حريم العيله تتخطف ياعرة الراجاله
خالد بهدوء محاولا تدارك الامر ممكن تهدى ياشاهين عشان نفكر هنعمل اي..
هاشم…
شاهين رمى عليه الهاتف وقال بحده اتصل بي
هاشم ….
************
كان عمار يدور حول فجر التي انكمشت على نفسها بخوف من نظراته والله وعرفت ازاي الوي دراعك ياشاهين ياجبالي واجيبك لحد عندي..
فجر بدموع هملني ومش هخلي شاهين يعملك حاجه..
ضحكة ساخره ملئتة ارجاء المكان وهو جوزك يعرف يعملي حاجه اصلا ..
فجر. اغمضت عينيها بخوف من قربه اليها ليهمس تعرفي مكنتش عارف انك كيف القمر كده مد يده على وجهها لتضرب يده بعنف وتبتعد عنه .. خاطفني عاوز فلوس والفلوس هتجيليلك يبقى متحاولش تقرب مني….
ليقاطعه رنين هاتفه ..
نظر الى الهاتف بابتسامه لينظر اليها راجعلك كلامنا مخلصش لسه..
ابتعد واجاب على الهاتف
عمار ايوه ياهاشم ..
هاشم خطفت مرت شاهين ليه مش ده كان اتفاقنا
عمار ومكنش اتفاقنا يغدر بيا ويسلمني للبوليس..
هاشم اني مكنتش عارف بالحكايه دي..
عمار عارف عشان كده حسابي مع شاهين..
هاشم شاهين مش عارف اننا بنشتغل مع بعض..
عمار عايز اي ياهاشم..
مرات شاهين فين..
لما ابن عمك يجيبلي فلوسي هبقى اقولك هي فين..سلام دلوقتي مش فاضي..
عمار ياعمار…
اغلق الهاتف ونظر الى فجر واضح الكل مهتم بيكي اممممم ممكن ازود الفلوس دي فرصه متتكررش على فكره..
فضلت فجر الصمت ..لكنه اقترب منها شكلك مش مرتاحه وحاسس انك بدأتي تزهقي اي رأيك نتبسط شويه لحد ماجوزك يتصل..ويجهز الفلوس..
ابتعدت فجر عنه لو حاولت تقرب مني صدقني هتندم..
اممممم يعني هيحصل اي يعني هجرب وهشوفك هتعملي اي ليمد يده لكن يد شاهين اوقفته … وبثانيه كانت رجال الشرطه تحيط المكان..
وشاهين انهال عليه بالضرب ..
هاشم عيناه تراقبان فجر بقلق اسرع خالد اليها ونزع معطفه ووضعه عليها انتي بخير..
اني اني بخير ششاهين شوف ششاهين ياهالد
كان عمار يبادله الضربات حاول رجال الشرطه ايقافهما لكن عمار استطاع اخراج مسدسه ورفعه على شاهين الذي ارتسمت ابتسامه على شفتيه وبثانيه نزع سلاح سامح من يده واطلق على عمار عدة طلقات رمته صريعا غارقا بدمائه…
سامح عملت ايه ياشاهين..
ادرا السلاح رفعه بوجه سامح وسلمه له دفاع عن النفس ياباشا..
ابتسم خالد وهو يعلم بأن شاهين منذ قدومه الى هنا ومعرفتة بان عمار هو السبب بموت عبله وابنه اراد قتله باي وسييله واتته الفرصه ولن يدعها..تمر هكذا
اتجه الى فجر التى احتضنته..انتي كويسه..
هزت رأسها بايجاب..
*************
في اليوم التالي
كانت تستند على صدره العاري كده برضوا متفرحنيش ياشاهين انك رجعت افتكرت
شاهين ابعد خصلات شعرها وطبع قبلة سريعه على عنقها سيبك من العتاب انتي وحشاني قوي..
فجر بدلال ابعد عني ياشاهين اني زعلانه بجد هو اني مش مراتك..
شاهين وهو يعتليها مراتي وام ابني وكل حياتي..
فحر بغصه وحبيبتك..والا انت مش بتحبني ياشاهين..
ابتعد عنها وهو ينظر اليها مين قالك اني مش بحبك..
محدش اني حاسه بكده..
لا احساسك غلط اني بحبك وبموت فيك مش انتي مراتي..
فجر ايو..قاطعهم طرقات على الباب وكان خالد ..
خالد شاهين عايزك..
نهض شاهين بضيق وهو يلتقط ثيابه.. ويهمس اهو اليوم ده باين انه مش هيعدي..على خير…
ليقول جاي ياخالد ثواني بس وهحصلك..
لاحظ شاهين نظرات فجر الحزينه لينحني ويقبل جانب شفتيها ثواني وهرجع مش عايزك تزعلي ماشي ياروحي..
نهضت هي ايضا اني هنزل عند عمتي نيره كمان..
شاهين فجر اني …
فجر بتهرب مش مهم ياشاهين اني كنت بفضفض بس…لتاخذ ثيابها وتدخل الحمام تهرب من نظرته..
تنهد شاهين ونزل عند خالد..
خالد اي اللي سمعته ده ياشاهين..
شاهين اي ..
عاوز تمشي وتسيب البلد.
شاهين وفيها اي دي انت واخوك بقيتو رجاله وحكاية التار اتحلت عايزين من شاهين اي تاني
خالد شاهين انت لسه شايل مننا..
واشيل منكم ليه وانتوا اخواتي لكن اني عاوز ارتاح..
وفجر..
فجر مالها..
لسه عاوز تسيبها زي ماقولت زمان..
شاهين فجر مراتي وام ابني..
خالد يعني هتاخدها معاك ..
زمان لما قلتلك هسيبها كنت ناوي اخد عبله وسيف واهرب بيهم من هنا ممكنتش عاوز اخد حد يفكرني بالبلد عشان كده قلتلك ههملها هنا..
خالد ودلوقتي
ليصدم بصوتها المختنق ودلوقتي اني مش هروح معاك ياشاهين وهرجع بيت ابوي..وهتطلقني
شاهين …
خالد……
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فجر الشاهين)