روايات

رواية فتون ليث الفصل الحادي عشر 11 بقلم نادية محمود

رواية فتون ليث الفصل الحادي عشر 11 بقلم نادية محمود

رواية فتون ليث البارت الحادي عشر

رواية فتون ليث الجزء الحادي عشر

رواية فتون ليث
رواية فتون ليث

رواية فتون ليث الحلقة الحادية عشر

همس… هاااي يأحلي فانزات النهاردة مش هكون معاكوا بصفتي البلوجر همس الشرقاوي
النهاردة هكون معاكوا بصفتي الأخت التي تنتظر هذه اللحظة من سنين
وهي لحظة رجوع أبية فهد بعد 8سنين غياب
ميساء… هممممس تعالي عايزاكي
همس… يلا باي وانتظروا لحظه الرجوع
ايوا يـ ماما
ميساء… روحي هاتي التورتايه
همس… تؤمر يـ كبير
جاسر… لا يعم فتحي هاتها يمين شوية.. ايوا كدا تسلم ايدك
محمد جبت الورد اللي طلبناه
محمد… ايوا يـ بيه كله جاهز
ميساء… حمزززززة.. أنت يـ فار المجاري
حمزة… ايون😂

 

ميساء… أنتي اي يبني أنت أكيد غلطه
حمزة… والله دي تسألي فيها الحج والحجه😂
“هوب لقينا سلاح الست المصرية لبس في وش حمزة”
حمزة… تسلمي يـ نبع الحنان
ميساء… هتـ ـموتني هتـ ـموتني… جهزت الطقم
حمزة… لا دي مهمة أسد وقاسم
ميساء… اومال أنت بتعمل أي
حمزة… لا أنا كلفوني بالصمت والمراقبة من بعيد دون دخل مني لعدم الإفساد😂
ميساء… اهي دي أحسن مهمه تاخدها
رنا… أهلاااا أنا جيييت
ميساء… حبيبتي حبيبتي.. دااا كله تاااااخير ياختي
رنا… اعوز بالله من الشيطان الرجيم اي التحول ده
كنت بلبس آسر
ميساء… هو فين حبيب قلبي ده
رنا… برا بيلعب مع حمزة
ميساء… وفين وتين
رنا… مش تعرف حاجه
ميساء… لسه برضوا (قاطعهم همس)
همس… جبت التورته
ميساء بمكر… عندي ليكي مهمه تانية وانتي وشطارتك
“و همست في ودانها”
همس… عولم وينفذ يـ كبير
_____________

 

تداعب أشعة الشمس وجهها الطفولي لتضع المخده علي رأسها في المغيبة المحبة للنوم
“لتفيق وتين في دهشة واستغراب”
وتين… غريبة فين سارينه و الولية أمي
“قامت عملت شعرها كحكه فوضوية ودخلت غسلت”
____________
قاسم… البرفانات
أسد… تم
قاسم… البدل
أسد… تم
قاسم… الساعات والجزم
أسد… تم
قاسم… دا كله تمام حاسس إننا ناسيين حاجه
أسد… أي
“لحظه صمت لينظروا لبعض في صدمة وينطقوا في صوت واحد”
… الصـفـقة
___________
السكرتيرة بصوت عالي… caaaame
الكل جري لحد م وصلوا المكتب بتاعهم
“نزل من عربيته وهو يرتدي النضارة السودا وهيبته الطاغيه ليمر بين الموظفين وطبعا الكل بيبص ليه البنات ينظروا بهيام فـ البرفان المميز بتاعه قادر ان يؤثر من حوله بدون أن يروه حتى والشباب ينظروا لنجاحه وطموحه”
الحوار مترجم
فهد… هل جهزتي كل شيء جاسي

 

جاسي (السكرتيرة)… كل شيء كما طلبت مستر فهد
فهد… تمام هيا بنا لـ نلحق بالطائرة
جاسي… هيا
___________
… يبنتي طب فهميني هنروح فين
همس… يـ توتو بقا يلا البسي عشان هنخرج
وتين… طب استني هختار الهدوم
همس… لا يستي دي مهمتي أنا… خدي دا هتبقي قمر فيه
وتين… بس دا لسهرات
همس… م هي حفلة يلا إنجزي بقا
بعد وقت
وتين… أنا جهزت
همس بذهول… اي الجماااااال ده يخربيت امك
“كان فستان أحمر واخد شكل جسمها وبين أنوثتها و الفتحه اللي من عند الرجل اليمين مبينه بياض بشرتها وحطت لمسات بسيطة من الميكب وعملت شعرها ديل حصان عالي ومنزله قصتين ولبسه أكسسورات سمبل وهيلز اسود مناسب مع لون شعرها”

 

وتين بغرور… طبعا يبنتي أنتي مفكراني لسه عيله بضفاير لا أنا بقيت طالبة جامعية 21سنة
همس… طب يلا هنتأخر
“نزلوا ركبوا العربية اللي همس جت فيها وراحوا علي القصر”
وتين… بس احنا راحين علي القصر لي
همس بتوتر… عشان.. عشان نسيت حاجه مهمه ولازم اجبها الاول ايوا هو كدا
وتين… طيب ولا اني مش مطمنه
نزلوا و القصر كانت إضاءته مقفوله وفي لحظه دخول وتين القصر كانت نفس اللحظه اللي مسئول الاضاء وجه الإضاءه بتاعته علي أول السلم
وتين… هو في اي ومين اللي نازل
لحظة صمت ويظهر بعديها فهد الشرقاوي (رجل الأعمال وصاحب أكبر شركة هندسة في لندن) وهو نازل بالبدله السودا بكل هيبه
وتين بصدمه… فـ.. ـهد
في اللحظه دي مسئول الاضاءه فتح الاضاءه كامله
وأول حاجه وقعت عليها عيون فهد هي وتينـه

 

وتين دخلت في حالة صدمة… فـ.. ـهد فـ.. ـهد
واغمي عليها
فهد جري عليها… وتييييين

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتون ليث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى