روايات

رواية فتون ليث الفصل الثامن عشر 18 بقلم نادية محمود

رواية فتون ليث الفصل الثامن عشر 18 بقلم نادية محمود

رواية فتون ليث البارت الثامن عشر

رواية فتون ليث الجزء الثامن عشر

رواية فتون ليث
رواية فتون ليث

رواية فتون ليث الحلقة الثامنة عشر

فهد ببرود… وهيخصني في اي خلاص كانت صفقه وانتهت
أسد… تمام بس حبيت أعرفك معلومه زي دي
فهد… بس ياريت ترجع عن اللي في دماغك عشان متزعلش في الاخر
أسد… اي اللي في دماغي
فهد… أنت عارف كويس ي أسد مش تنسي إني فهد الشرقاوي يعني قبل م النمله تطلع من الجحر بعرف
أسد… تمام ي فهد
“أسد خرج و راح مكتبه وطبعا رمق هذه السكرتيرة الخاصة به بنظرة استحقارية ودخل مكتبه”
“اترمي علي الكرسي و راسه بين ايديه و زفر بضيق ثواني وضغط الزر المتصل بمكتبه ومكتب سكرتيرته ”
السكرتيرة بقرف… افندم
أسد… اتظبطي احسنلك

 

السكرتيرة بقرف… بقولك اي مش عملت اللي انت عايزة اتلم بقا
أسد قام بغضب… ايييييه قولتي ايييه
“فضلت ترجع خطوة كل ميقرب منها لحد م لزقت في الحيطه”
أسد بضيق… سمعيني تاني قولتي اي ي تاج
تاج بضيق… ابعد لو سمحت عيب كده
أسد بهدوء زفر ورجع كام خطوة لورا وهو رافع ايديه لفوق… عايز ملفات اخر 3شهور ويكون متراجع حسابتهم والغلطه بحساب
“تاج طلعت بسرعه وقعدت تاخد نفسها اللي كانت حبساه قدام المغرور ألف وهو اللقب تاج ل أسد”
تاج بصوت شبه مسموع… لو مت من مغرور ألف يبقا بسببي ااه لو كنت سكت تلات سنين مش كنت متمرمطه المرمطه دي … بس غريبه المغرور ألف سكت المرادي ومعملش حاجه اكيد بيفكر ف حاجه
اعلي م في خياله يعمله جاته الهم ميعرفش بيتعامل مع مين واكسه تاخدك
حمزة… بخ
تاج… اعاااااااا الله يخربيتك ي حمزة الكلب يبني انا عملت حاجه وبكفر عنها لـ مكتوب عليا العيله دي بس يارب (ورفعت ايديها اكنها بتدعي) اهو يارب اهو يـ تاخده يـ تاخدني😩
كل دا و حمزة فطسان ضحك
_______________
.. ايوا اللي قاعده ورا دي صاحبة الدرس الازرق
اسمها اي دي
.. وعد ي دكتور
قاسم… دكتورة وعد
وعد انتبهت لي… يـ قلب وعد
قاسم… نعم

 

وعد… اسفه يـ دكتور سرحت شوية
قاسم… لا ولايهمك دا انا اللي اسف اني قطعت حبل افكارك
اتفضلي خدي حاجاتك و برا
وعد وعينيها تلتمع بالدموع… بس والله…
قاسم قاطعه… براا
“اخدتت حاجتها هي بتمسح دموعها وقعدت في الكافيتريا”
وعد… ربنا يبتليك بمصيبة حلوة زي كدا ابو شكلك
سما… ايوااا علي ست المطرودة😂
وعد… اوكتومي اوكتومي
رؤي… اكيد كنتي عماله تفكري في
وعد… هو الجبله النطع عديم الاحساس سايب ست وعد ورايح يخطب العقربه شهد
اعااااااااا
رؤي… اسكتي يبت فضحتيناا
وعد… مش قادره كل مفتكر إن خطب بتقهر بحس إني هتجلط
سما بتبص لمحت قاسم وشهد… بصي بصي
وعد… اي.. يبنت الجزم ااااه عايزه اروح انقض عليها اجبها من زورها… اوعي تحضني اوعي… اعاااااا حضنته
قوموا معايا
سما… علي فين يـ مجنونه
وعد اخدتهم وراحت عند قاسم
وعد… معلش يدكتور بس عايزا اتكلم مع حضرتك

 

قاسم… اتكلمي محدش غريب شهد خطيبتي
وعد… بعتذر يدكتور علي اللي حصل في المحاضره من شوية
قاسم… خلاص ولا يهمك بس انتبهي بعد كده
وعد… انا بعتذر بس اعمل اي حضرتك امور وكيوت ومش كنت عارفه اركز معاك ولا مع المحاضره
قاسم بخجل… مرسي وتاني مره تركزي في المحاضره
“وعد وسما مشيوا و شهد قاعده مش مهتمه”
شهد… هاا يبيبي هنسهر فين النهارده
قاسم… مش هينفع للاسف النهارده مشغول اوي
شهد بضيق… حجه كل مره انت دايما مشغول مشغول يوووه
قاسم… خلاص يروحي هعوضك والله
خلاص بقا مش تفضلي مضايقه طب خلاص خدي الكريدت بتاعتي وانزلي اتفسحني مع اصحابك
شهد بفرح… بجد يـ كوكي
قاسم… اتفضلي اهي يـ حبيبتي
______________
في نيويورك
فاطمة… جيسي أعملي حسابك زياد جاي النهارده
جيسي بضيق… بجد!!
عبدالله… جيسي مش تعملي زي كل مره وتتحججي عشان مش تقابليه

 

جيسي… بس أنا بحس إني مش مرتاحه خالص معاه اعمل اي
عبدالله… ي بنتي دا بيحبك وطلب ايدك اكتر من مره وانتي كل مره ترفضي بحجه
فاطمة… أنا عارفه إنك مش بتحبي عشان قريبي وأنتي مش بتحبي حد من قريبي عشان بيضايقوكي
جيسي… أبدا ي ماما والله
فاطمة… عادي يـ بنتي مهما كان دي حياتك وانتي اللي هتعيشيها
“وسابتهم ومشيت”
عبدالله… عارف بس زياد غير بيحبك وبيخاف عليكي
جيسي… أنا راحه النادي
في النادي
الحوار مترجم
سام… أجل أعطيه فرصه وإن لم يعجبكي اتركيه علي الاقل لتهدأت والديكي
جيسي بحيرة… اوك
جاك… لدي خبر لكم
سـ يتم عقد مسابقة رياضية في باريس الشهر المقبل وستكون أولي خطوات تحقيق حلمك جيسي
جيسي بفرحه… هل تمزح جاك
جاك… لا وايضا سجلت اسمك
جيسي بفرحه حضنت جاك… الليله السهرة علي
جاك… يالها من ليله😂
_______________
قصر الشرقاوي

 

حمزة… بس تاج دي مسخرة
أسد بضيق… م هي نفس التخلف
حمزة… شالله تنستر
قاسم… فعلا هتسافر
فهد… اممم
أسد… اه وهتكون في باريس و المدة هتبقا 3شهور
فهد… مش هتفرق
حمزة… خدني معاك وانا مش هعمل صوت
قاسم… اجري شوف همس فين مش شوفتها
حمزة… عولم وينفذ
فهد… وانتوا يلا بالسلامه
قاسم… مش اخلاق دي
فهد فضل يزق فيهم لحد م خرجوا وقفل الباب في وشهم
قاسم… تعال عايزك
أسد… ابشر
قاسم… ممكن افهم بقا حكاية تاج الللي مش انتهت من 3 سنين
أسد… أسد الشرقاوي مش بينسي حد علم عليه اه الموضوع اتاخرت بس مش نسيت ولا هنسي
قاسم… وهتعمل اي بعد م خلتني اقول قدام وعد ان انت بدور علي سكرتيرة وانت كنت عارف انها في الوقت ده كانت محتاجة شغل عشان تعب ابوها
أسد… خليك بعيد انت عن الموضوع ده وسيبه عليا
قاسم… تمام
___________

 

عند همس
همس… وأنت كمان وحشتني اوي بس أنت عارف مش في خروج لوحدي ولو خرجت البودي جاردات بتبقا معايا من يومها
… يعني انا مش هعرف اشوفك طول الاجازة دي
همس… يـ معتز يـ حبيبي مش تزعل م احنا بنتكلم فيديو كول طول الوقت اهو
معتز (صديق أسد والظابط اللي اعلن وفاة وتين)… انتي عارفه اني مش بحب المسافات اللي بينا دي
مش عارفه لي مش عايزاني اجي اتقدم
همس… عشان انا عايزه احقق حلمي واكون اشهر اعلامية اه حققت خطوه من حلمي باني اكون اشهر بلوجر عربيه
ولو اتجوزنا هأهمل دراستي و دا غير لو غلطتنا وحملت
معتز… غلطتنا؟!
همس…
قاطعها دخول حمزة لما كان بيسال عليها
حمزة… فينك يـ هموسه
همس بتوتر… بعد م قفلت الخط في حاجه ي حمزة
حمزة… تعالي نسمع فيلم اكشن ونجيب فشاااار و ايس كوفي و روقي علينا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتون ليث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى