رواية فتون الفصل الحادي عشر 11 بقلم فيولا عماد
رواية فتون الجزء الحادي عشر
رواية فتون البارت الحادي عشر
رواية فتون الحلقة الحادية عشر
مالك بحب مصتنع :اسف يحبيبتي بس انا اتجوزت
ماريا بصدمة:نعم و انا ؟
مالك بحب مصتنع:اسف يحبيبتي بس ده اصلا مش براضي أن اوافق أو ارفض ف قولت اوافق و اهو نتسلي شوي لكن انت اللي في القلب
ماريا بصدق: حسنا لنذهب
و ذهبوا ل نايت كلاب
………
في الصباح التالي
:زينة … زينة ممكن دقيقة
زينة ببتسامة:عامل اي ي محمد؟ في حاجة ؟
محمد :لا بس ممكن اخد منك المذاكرة اللي الأخيرة
زينة ببتسامة:اكيد اتفضل بس مش تتأخر عشان بذاكر منها
محمد ببتسامة:مش هتاخر باي
:والله عال ي آنسة زينة واقفة تضحكي مع الشباب
جاءت زينة لترد لكن قاطعها
:اركبي اوصلك عوز اقولك علي حاجه
زينة :مش هينفع اركب ي جاسم
جاسم بصوت ارعبها :اركبي معنديش وقت لكلام و دلع ده
زينة ركبت بخوف:نعم ؟
جاسم :بصي انا اول م جاءت البيت وانا حطط في دماغي أن هنتقم منك وبس بس بصراحة أنا ماما فوقتني من اللي كنت هعمله و انا بعتذر
زينة بصدمة و ببتسامة:انت اعتذرت مني
جاسم :انا اه بعتذر عادي بس عشان انا غلطان غير كده لا
زينة ببتسامة:ماشي
جاسم بغضب:هو اي اللي ماشي انا عتذرت عن فكرة كانت ف دماغي وانتي اللي بداتي معايا كسر العربية و شتمتك ليا اعتذري
زينة:م انت برضو غلط يبقا كده متساويين
جاسم و يقترب و عيونها كله شر:اعتذري
زينة بخوف:اسفة
جاسم :مين اللي كنتي واقفة معاه ده؟
زينة ببتسامة:ده محمد زميلي في سنتر كان عوز ياخد مذاكرة مني وانا ادتهالوا
جاسم :متتكررش تاني و
و قاطع كلامه مسدج (*********) وأكمل بسرعة انزلي
زينة بعدم فهم :نعم ؟
جاسم بسرعة:انزلي ي زينة انجزي
زينة :الشارع فاضي ي جاسم انزل فين ال
جاسم بغضب:بقولك انزلي
نزلت زينة بخوف ف الشارع فاضي و عامل زي غابة وجاسم مشي بسرعة هي مش عارفة تعمل اي ؟
ذهبت لتكمل الشارع ولكن ………..
فتون و تسكت احمد : شوفتي مالك؟
فاطمة و تاخد احمد:لا ليه ؟
فتون :كنت بصلي الفجر و ملقتوش معنا كده أنه خرج من قبل الفجر صح ؟
فاطمة ببتسامة:متخافيش مالك بحكم شغله اكيد مش هيبقا ليه مواعيد محدد
فتون بقلق:ربنا يستر
زينب بزهق:انا جعانة
فتون بحب:حاضر خمس دقائق بس و نجيب الفطار
زينب:مالك فين
فاطمة بسرعة:نايم نايم يخالتي
زينب:ماشي
فتون بهمس:كدبتي ليه عليها
فاطمة بنفس الهمس:لان لو قولتلها انو مشي من بدري هتزعل لأنها بتحب تشوفوا الصبح
فتون بتوتر:هات العواقب سليمة يارب
……
اللواء:يعني اي
: مسكتها يفندم و فتحتها و فعلا هي
اللواء بسرعة:هات و تعال بسرعة ي جاسم
جاسم :تحت امرك يفندم
واغلق الخط
اللواء:بلغ مالك أننا معانا الحاجة خليه يخرج من هناك بسرعة
:اومراك يفندم
………
جاسم بعملية:اتفضل سيادتك
اللواء بصدمة :مش معقول الناس دي من أكبر كبرات البلد و صاحب شركات كبيرة ازاي ده ازاي مفيش في شك فيهم ؟
جاسم :المهم دلوقتي يفندم تقبض عليهم و الاهم من ده مالك مالك لازم يخرج من هناك قبل م يعرفوا أن الحاجة بقت معانا و
قاطع كلامه رنين الهاتف باسم والد زينة
جاسم باستغراب:بعد اذنك يفندم
جاسم :الو
والد زينة بسرعة:بنتي انت اخر مرة كانت معاك بنتي محاتش و ديتي بنتي فين؟
جاسم بعدم فهم:انا مش فاهم حاجه
والد زينة:بنتي كان عندها درس النهاردة الصبح و فعلا راحت موعد خروجه عدا عليه اربع ساعات و مجاتش نزلت سنتر و سالت عليه و شوفت الكاميرات لقيتها راكبة معاك الغربية بنتي فين ؟
والدة زينة بدموع:رجعولي بنتي بنتي صغيرة و ملهاش حد غيري بنتي وحيدتي اااه عليكي يقلب امك
جاسم بخوف و يتذاكر الشارع التي تركها فيه:انا هرجعها متقلقوش و اغلق الخط و ذهب ل ذلك الشارع
………..
ارون بعصبية:ماريا لقد قبضوا علي ***** و ذاك الرجل كان سيرحل الشحنة من مصر
ماريا:و كيف حدث ذلك ؟
ارون بغضب:سوف اقتله و اقتلك ماريا لقد علموا الشرطة المصرية بكل شي و سوف يقبضوا علي الجميع
ماريا بنظرة ل مالك:لن يحدث ذلك و سوف تخرج الشحنة أيضا
و أغلقت الهاتف
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتون)