رواية فتاه من عالم آخر الفصل الخامس 5 بقلم مريم محمد
رواية فتاه من عالم آخر البارت الخامس
رواية فتاه من عالم آخر الجزء الخامس
رواية فتاه من عالم آخر الحلقة الخامسة
(في البحر سمكه)
تاني يوم
حياه بتقوم من النوم
حياه بابتسامه /يا سلام كان حلم جميل اوي بس يا خساره هتلاقي مفيش هنا ولا لاء ممكن يكون فيه انا هسال داغر وفعلاً بتقوم بحماس وبتلبس فستان اسود لحد الركبه وكان شكلو جميل وبتنزل بحماس للسفره بتلاقي داغر وعران وجانت
حياه بمرح/صباح الخير
داغر وعران/صباح الخير
جانت/صباح الخير ياحياه فكراني
حياه وهي بتقعد على الكرسي جنب عران/بصراحه انا مش فاكره اي حاجه حصلت معايا وانا هنا
جانت/خلاص بعد الأكل هستناكي في الجنينه ابقي تعالي ونحكي مع بعض شويه
حياه/اخيراً لقيت حد بيتكلم معايا عدل يلا ناكل الاول وبعدين نشوف الموضوع ده
وبعد ما خلصو اكل
حياه راحت عند داغر
حياه/بقولك يا يسطى
داغر/ماذا تريدين؟
حياه/هو مفيش هنا شاطيء وبحر وكده
داغر/يوجد لاكن لماذا؟
حياه/هيكون ليه يعني عايزه اروح هناك وطبعاً معرفش المكان
داغر بجديه/لا لن تخرجي من هنا اذهبي والعبي بالحديقه هذا أمن اكثر وسابها ومشي
حياه بغيظ/اه يابن ال مااشي والله لخرج برضو وطلعت برا في الجنينه لقت جانت قاعده لوحدها
حياه وكان باين عليها الضيق/مساء الخير
جانت/ ايه مالك
حياه/اخوكي البارد اللي شبه البتنجانايه المقليه ده مش عايز يخرجني من القصر وقال ايه كده امان اكتر
جانت/هو عندو حق لازم يعمل اكتر من كده كمان انتِ متعرفيش كنة عاملين ازاي من ساعه ما اتخطفتي
حياه بتساؤل/سيبك انتِ من كل ده انا عايزه أسألك سؤال هو انتِ ازاي بتتكلمي مصري كده عادي
جانت/عشان انا لما بكون مخنوقه من هنا بروح لعالم البشر وبالتحديد في مصر عشان كده بعرف اتكلم زيهم
حياه/اممم ماشي المهم دلوقتي هنخرج ازاي من هنا منا لازم اروح البحر دلوقتي
جانت/انا عندي فكره بس لو داغر عرف مش هيعديها على خير
حياه/ياستي ده ولا يعرف يعمل حاجه قولي انتِ بس
جانت/احنا ممكن نرشي عران ويجي معانا
حياه/اشطا يلا بينا
وبعد وقت من الزمن
حياه وهي بتمثل الحزن/يلا بقا يا عرعورتي تعالى معانا
جانت/ايوه يلا يا عران تعالى معانا انت عارف ايه اللي ممكن يحصل لو رحنا لوحدنا
حياه/ايوه ممكن اتخطف تاني والله اعلم بقا هرجع تاني ولا لاء
عران/حسناً حسناً اصمتو قليلاً
حياه وهي بتبصلو ببرائه/ها هتيجي
عران بقله حيله/حسناً هيا بنا
وفعلاً خدو الاحصنه وبدأوا يطيرو بيها للشاطيء
حياه بصوت مزعج/انا عايز اسافر ودوني البحر عايز اعمل تش اروح اغير جو واشوف الفيش ركبوني عوامه و ابلبط ابلبط ابلبط
عران عشان تسكت/ما هذا يا حياه صوتك رائع
حياه/بجد طب استنى اسمعك حاجه تانيه وقعدت تغني
جانت قربت من عران وهمست في ودنو/لا شاطر سكتها اوي
وفضلو يسمعو صوت حياه النشاذ ده لحد ما وصلو واول ما وصلو
حياه بانبهار/الله ايه الجمال ده وطلعت تجري على البحر
(الشاطيء كان جميل اوي كانن الرمله بنفسجي والبحر لونو جميل وفي لمعه من ضي الشمس)
فضلو يلعبو ويهزرو واليوم كان ماشي زي الفل لحد ما حصل حاجه محدش كان متوقعها ابداً كانت حياه قاعده بتلعب على الرمل وفجأه ظهرت مخلوقات مرعبه اوي وشكلها متوحش
عران/جانت اسرعي بكره الحمايه وبدأ يحارب المخلوقات دي
حياه بخوف/احنا هنسيبو كده ده هيموتو
جانت/مينفعش نخرج انا حمياكي لو خرجت هيموتوكي بسهوله
حياه/ماليش فيه مينفعش نسيبو لوحدو كده
عران بدأ يضعف واتصاب جامد وبدأ يغمى عليه
فجأه ظهر داغر ومعاه مجموعه من جنوده وبدأو يحاربو الكائنات دي لحد ما قتلو شويه منهم والباقي هرب
حياه جريت على عران اللي كان مغمى عليه
حياه بدموع/عران عران انت كويس
داغر بغضب وبصوت عالي ارعب حياه مسك ايدها جامد/لماذا عصيتي اوامري انظري ماذا حدث
حياه معرفتش ترد من الرعب اللي كانت فيه من الموقف اللي حصلها
داغر امر جنوده بان ينقلو عران للقصر وخد جانت وحياه معاه ورجعو كلهم القصر
ستوووووووووب♥️♥️
ياترا مين الكائنات دي؟
وكانو عايزين ايه؟
وداغر عرف مكانهم منين؟
وايه رده فعل داغر على اللي حصل؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتاه من عالم آخر)