رواية فتاة ليل الفصل الثاني 2 بقلم ندى محمد
رواية فتاة ليل البارت الثاني
رواية فتاة ليل الجزء الثاني
رواية فتاة ليل الحلقة الثانية
اسامه:- البت مش راضيه تيجي يا قاسم بيه اعمل اي انا م صدقت أنهم ما*توا علشان اخدها طلعت دماغها ناشفه زي امها كانت فقر كدا الله يرحمها بقاا
قاسم:- انت هتحكيلي قصه حياتك انا بقولك فين البت انت قولتلي أنك هتجبلي حاجه نضيفه بس مجتش وانا دفعك حقها يبقاا الاقيها
اسامه:- يابيه والله م راضيه تيجي اعمل معاها اي
قاسم:- كتك نيله سديت نفسي خلاص هات الفلوس
اسامه:- اهي اتفضل
قاسم:- اعمل حسابك خلال أيام لو مجبتش البت دي هنا انا هقفلك المكان وانت عارف قاسم الدمنهوري لما يقول كلمه
اسامه بتوتر:- حاضر حاضر يا بيه
تعالوا نتعرف علي قاسم
رجل ف سن 50 سنه رجل اعمال غني جدا دايماا بيروح الكبا*ريه عند اسامه وهو مركز حمايه لي
***********************
بعد مرور أسبوع
كانت صبا نايمه علي السرير خايفه من مازن كل شويا بيضربها وعايز فلوس
مازن من بره:- انتي يا بت
صبا:- عايز اي
مازن:- قومي اعمليلي اكل
صبا:- اعمل لنفسك
مازن:- بقووووولككككك قومي اعمليييي
صبا بفزع شديد:- حاااضرر
طلعت من الاوضه وقبل م تروح المطبخ كان مسكها من شعرها بقاا انا تقوليلي لا
صبا:- ابوس ايدك يا مازن ارحمني انا تعبت بقاا
مازن:- لولا أنك اختي كنت مو*تك من زمان بس يلا بقاا علشان خاطر ابوكي وامك وساب شعرها بقولك بقاا انا عايزك تلمي حاجاتك كدا وتمشي من هنا علشان هتجوز
صبا:- اروح فين أن شاء الله انت اتجننت عايز ترميني ف الشارع وبعدين هتتجوز مين انت ناسي ان امك وابوك ما*توا من اسبوع
مازن:- ملكيش دعوه اعمل الي اعمله ومتنسيش أن الشقه من حقي انا اكتر منك وانتي مش هتروحي ف الشارع ولا حاجه عمك هيخدك
صبا:- انت عايزني اروح عند عمك اشتغل ف الكبا*ربه واكل حرام
مازن:- ميشغلنيش بقاا المهم اني مشوفش وشك هنا انا كلمت عمك وهيجي يخدك دلوقتي حضري الاكل وغو*ري من هنا
صبا:- انت أح*قر خلق الله يا مازن حسب الله ونعمه الوكيل فيك يا مازن
مازن:- غووو*وررري بقاا اعملي الي قولتلك عليه
صبا بعياط:- طيب دخلت المطبخ عملت الاكل وطلعت حطتو علي التربيزه ودخلت اوضتها تعيط علي حالها اه يا بابا سبتني ليه انت وماما انا اتبهد*لت اووي ولسه الي جاي يا علم هعمل اي ف حياتي انا مبقتش عارفه هما عايزين مني اي
اسامه:- جه
مازن:- قبل م تخدها هات الفلوس الي قولتلك عليه غير كدا مش هتشوفها
اسامه:- طول عمرك وا*طي وتبيع نفسك علشان الفلوس مش هتبيع اختك وضحك بسخرية خد 30 الف زي م اتفقنا
مازن:- اهي عندك ف الاوضه اتصرف معاها علشان ممكن مترضاش تروح معاك وانا هعمل الي عليا
طلعت صبا:- انا هروح معاك يا عمي بس بشرط
اسامه:- افندم
صبا:- مش هروح الكبا*ريه حتي لو هشتغل خدامه عندك المهم مش هروح الكبار*يه
اسامه بتفكير:- تمام هاتي هدومك وانا هستناكي تحت بالعربيه
دخلت صبا لمت هدومها وهيا بتعيط ومقدمهاش حل غير ده نا*ر عمها ولا جنة مازن وبعد وقت نزلت صبا وهيا معاها شنطه هدومها وركبت العربيه مع اسامه وبعد وقت وقف قدام فيلا نزلت وهيا متردده تدخل
اسامه:- مش يلا
صبا:- هزت راسها بمعني اه ودخلت وراه اسامه
اسامه:- زيزي يا زيزي
نزلت ست ف سن 35 سنه سنها مش باين عليها كانت لبسه بنطلون جلد احمر وتيشرت توب اسود وجزمه كعب عالي حمرا وشعرها اصفر فاتح ومكياج اوفر وهيا ف الأساس بتشتغل رقا*صه
زيزي:- امممم خير يا اسامه
اسامه:- صبا بنت اخويا
زيزي:- بصت من فوق لتحت لصبا بتقيم اهلا يا سوسو
صبا:- اهلا بحضرتك
زيزي:- حضرتك هههههههههههه لا يروحي اسمي زيزي أو زوزو الي تقولي
صبا:- طيب وبصت لي اسامه هو ده بيتك
اسامه:- اه ودي مراتي زيزي بتشتغل رقا*صه عندي ف الكبا*ريه
زيزي:- راحت قعدت علي الكرسي وحطت رجل علي رجل واشتعلت سيجاره تعالي يا صبا اقعدي جمبي
راحت صبا بتوتر قعدت علي الكنبه الي قصدها
صبا:- افندم
زيزي:- بصي بقاا اسامه كان قايل عليكي قبل كدا وقال انك جميله بس نسي يقول انك جميله جدا بسم الله ماشاء الله عليكي يا سوسو اعرفي ايدك بي ايدي وهنخلي الكبار*يه بدل واحد هيبقاا اتنين وتلاته
صبا بعصبية:- والله يا مرات عمي انا مش زيك ولا بعرف ف الشغل الش*مال ده ومليش فيه انا لما جيت هنا كان لسبب وعمي عارفوا كويس عايزني اشتغل حاضر بس مش هروح الكبا*ريه
زيزي:- نعم يا عنيا زي هو انتي تطولي تبقي زي زيزي اشهر رقا*صه فيكي يا مصر انتي اخرك تبقي وقفه جمب البودي جارد هههههههههههه وبعدين يعمري هتشتغلي اي مدام مش عجبك شغلنا
اسامه:- بتقول عايزه تشتغل خدامه هنا
زيزي:- لا م احنا عندنا خدامين مش محتاجين
صبا:- تمام يبقاا السلام عليكم بقاا
زيزي:- طب خلاص خلاص خليكي هنا ومش هتروحي هناك
صبا:- واي الي غير رايك يا زيزي هانم
زيزي بخبث وغموض:- ولا حاجه بس هتروحي فين يعني خليكي انا هعمل حفله بكره هنا ف البيت عايزكي بقاا تبقي انتي مشرف علي المطبخ وعلي الاكل وكله واهو نشوف شغلك
صبا:- تمام انا عايزه أنام دلوقتي
زيزي:- تعالي ورايا وطلعت فوق وصبا وراها دخلت اوضه كبير وشكلها يجنن والديكورات تحفه فنيه
صبا:- بنبهار الله حلوه اوي
زيزي:- كويس انها عجبتك ده انتي الرزق كله انا هسيبك تنامي وبكره نشوف شغلك بقاا سلام يا مزه ونزلت
صبا:- اعوذ بالله منك ست بومه دخلت اخدت شاور وغيرت هدومها ونامت
كان ف عيون كل ده بترقبها
صبا كانت نايمه نوم عميق بدأت تفوق علي لمسات علي وشها فتحت عيونها وكانت الصدمه وصوتت…………..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتاة ليل)