رواية فتاة بزي رجل الفصل الرابع 4 بقلم ليل مراد
رواية فتاة بزي رجل البارت الرابع
رواية فتاة بزي رجل الجزء الرابع
رواية فتاة بزي رجل الحلقة الرابعة
نور : انا خلصت كده في حاجة تاني
فهد : كده تمام بس انت هتروح فين
نور : هروح انام لاني تعبت من شغل انهاردة
فهد ببسمة عريضة : لا انت مش هتروح انت هتجي معيا
نور بغضب : انت تاني.. لا ده علي جثتي
نظر له فهد وابتسم بخبث.. بعد فترة كان فهد ونور في مكان علي الشاطئ وكان هناك اثنان يشويان الطعام امام البحر اتجه فهد و نور اليهم
طارق ببسمة : اخيرا اتجمعنا انا كنت فاكر اننا مش هنتقابل تاني.. ايه ده في وجه جديد كمان.. اهلا انا طارق
مد طارق يده لنور التي صفحته وقالت : انا نور
جني وهي تجري علي فهد وتعانقه : وحشتني اوي يا بيبي.. احنا بدانا شوي تعالي الاكل يجنن
طارق بسخرية : ده علي اساس ان انت عملتي حاجة انا اللي عامل ده كله
بداو يأكلون الطعام وبعد ان انتهوا أشعلوا بعض الحطب
طارق : ايه رايكم نحكي قصص رعب بما اننا علي البحر بالليل ونار وكده
جني وهي تمسك في زراع فهد بفزع : انا بقول بلاش
نظر لها فهد بخبث :انا اللي هبداء
بعد فترة من الوقت نهضوا ونظفوا المكان وذهبت جني مع طارق وذهب نور وفهد معا ةبعد قليل من الوقت
فهد : وصلنا
نظر فهد لنور ويجده نائم فينظر في وجهه ويسال كيف يكون وجه رجل بهذا القدر من البرائة وهذه الرموش الطويلة
فهد في نفسه : هو ازي جميل كده
ادرك فهد ما قاله وشعر بالغرابة كيف يقول هذا عن رجل ولم يكن يعلم انا نور هي فتاة في الواقع لهذا كانت تبدو جميلة.. تستقظ نور وتتثائب بينما ينظر لها فهد بهدوء
نور :ايه ده احنا وصلنا.. انا اسفة شكلي نمت وماخدتش بالي
فهد بستغراب : اسفة!!!!!؟
نور بتوتر : انا لازم انزل دلوقتي.. سلام
نزلت نور من السيارة وصعدت الي شقتها لتجد ريم في الداخل
ريم بقلق : انت فين انا برين علي من الصبح وانت مبتروديش ليه
نور : اهدي.. في ايه
ريم بقلق : هم كانوا عندنا الصبح.. كلموا بابا وقالو انهم عارفين انك جيتي هنا وسالوا بابا عن مكانك بس بابا قالهم ان هو ما يعرش مكانك
نور بصدمة : وهم كانوا جين ليه
ريم : جدنا عايزك ترجعي و تتجوزي مراد ابن عمك
نور وهي تضحك بسخرية : يعني كانو هم السبب في موت امي.. وهم السبب في الحالة اللي انا فيها دلوقتي.. وبعد ده مش عجبهم كل اللي عملوا لا لسه عايزني اتجوز و ارجعلهم علشان يدمرو حياتي
بدات نور تبكي بشدة وبكت ريم بحزن علي حالة نور ولم تكن تعلم ماذا تفعل لتواسيها
_______________…
في فيلا الهواري تحديدا في غرفة فهد
كان فهد مستلقي وهو يفكر في نور ويتذكر عندما كانوا في الكلية كان نور قول احيانا كلمات غريبة مثل (اسفة، جعانة) وعندما كان يساله فهد.. كان نور يتوتر وكانه يخفي شئ.. وتذكر فهد عندما كانوا في الملهي الليلي.. عندما حولت جسي انا تتقرب من نور ورفض ذالك بشدة وعندما اقتربت منه جسي توتر
فهد في نفسه : لو كان اي رجال مكان نور كان عجبه الموضوع طب ليه نور عمل كده
بعد فترة من التفكير قال فهد بصدمة : ممكن نور يكون بنت.. ده بيفسر ليه صوته ناعم وحجمه صغير وكمان بيفسر انا بحس بي كده ليه.. لان نور بنت.. بس انا لازم أتأكد بكرة
___________________…
نور : انت عايز حاجة
فهد : خد الاوراق دي فيها اخطاء كتيرة رجعها جبهالي تاني
نور : تمام
بعد فترة انتهت نور من العمل وذهب لتعطلي الاوراق الي فهد
نور : الاوراق الي انت عايزها انا خلصتها في حاجة تاني لاني خلصت شغل وعايز امشي
فهد وهو يرقب تصرفاتها ليتأكد : لا مفيش بس خليكي انا عايز اعرف انتي كذبتي ليه يا نور.. انا عارف كل حاجة
نور بتوتر : قصدك ايه.. مش فاهم
فهد ببسمة وهو يقترب منها : انتي عارفة انا قصدي ايه.. بس ممكن أوضح.. انا عرفت انك بنت
نور وهي تفتح عينها علي مصراعيها بصدمة : انت عرفت ازي
فهد بفرحة : انا طلعتي بنت بجد
فهد في نفسه بمزاح : انا كنت حاسس.. انا اصلا طول عمري بتاع بنت ازي هبقي بتاع ولاد.. الحمد لله
نور بصدمة : انت كنت بتكذب.. و ماكنتش تعرف
فهد ببسمة : انا كنت حاسس..بس ماكنتش متاكد.. اطمني انا مش هقول لحد بس ممكن اعرف انت ليه عملتي كده
اخذت نور نفسا عميقا واخرجته وهي تتنهد بحزن وقالت : في القرية بتعنا مينفعش حد يتجوز من برا القبيلة بس بابا كان رافض الفكرة ده و شاف ماما وحبها وقرر انه هيتجوزها جدي كان معارض بس بابا عمل اللي في دماغه وتجاوزها و عمامي كانوا بيكرهو ماما بعد ما اتجوزوا ماما حملت فيا و اول ما جيت كان بابا وماما بيحبوني و كونا مبسوطين وكانت الدنيا تمام.. لحد ما حصل الغير متوقع وانا عندي اربع سنين عرفنا ان بابا مات.. بعد كده ماما كانت عايز تشتغل علشان تصرف عليا بس جدي رفض وقال معدنشا حريم تشتغل فقالتله انها هتخودني وترجع لاهلها بس هو قالها لو عايزة تشمي امشي وسيبي البنت احنا عليتها ومش متنزلين عنها فقررت تقعد لان هي ما ماقدرتش تسبني و ماكنش قدمنا غير عمامي علشان يساعدونا بس هم رفضوا الا عمي رائد وهو الي فضل واقف جنبنا ولما كبرت وخلصت اولة كلية كنت برا البيت ورجعت ليقت ماما تعبانة كلمت كل عمامي علشان حد يساعدني بس هم رفضوا عمي رائد سعتها كان هنا في القاهره وانا كنت عاجزة و ماعرفتش اعمل وماما ماتت قدامي وكله كان بسببهم بعدها ماقدرتش اقعد معاهم وسيبت البيت وجيت هنا وقررت اني اتنكر علشان حتي لو هم جم هنا علشان يدور عليا ميقدروش يعرفوني وعمي رائد ساعدني وطلعلي بطاقة وشهادة ميلاد بس غير النوع.. وبدات حياتي من جديد بس كولد
بينما كانت نور تحكي كانت الدموع لا تفارق وجهها وكان فهد في حالة صدمة كيف لفتاة ان تتحمل كل هذا.. كان يرد ان يخفف عنها بالي طريقة.. عندما نظر لها وهي تبكي بشدة تمني لو يمكنه ان يعنقها الي ان تهدا وتكف عن البكاء تمام
_______________…
في قرية نور
زيدان (عم نور و ابو مراد) : انا و مروان(عم نور) روحنا لي رائد وقالنا انه ميعرفش مكان نور.. انا حاسس انه عارف مكنها وبيكذب علينا
جابر (جد نور) بحزن :روحو اسالوا تاني.. انتم لازم ترجعها باي طريقة
______________…
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتاة بزي رجل)