روايات

رواية فتاة بزي رجل الفصل الثاني 2 بقلم ليل مراد

رواية فتاة بزي رجل الفصل الثاني 2 بقلم ليل مراد

رواية فتاة بزي رجل البارت الثاني

رواية فتاة بزي رجل الجزء الثاني

رواية فتاة بزي رجل
رواية فتاة بزي رجل

رواية فتاة بزي رجل الحلقة الثانية

فهد بغضب : وخلي الامن يطردوني من الشركة.. رحت قايلهم سبوني.. انا هخرج بكرامتي
ضحكت جني و طارق علي فهد عندما حكي لهم ما حصل له في الشركة
طارق وهو يضحك : انا مش مصدق ان في اب يعمل مع ابنه كده
فهد بغضب : انتم بتضحكو علي ايه
طارق ببسمة : انت مش شايف ان الموضوع يضحك .
فهد بغيظ : ليا عليك طلة يا خفيفي انت وهي
نظر فهد فوجد الفتي الذي عجز عن ضربه و وجد فهد نفسه يتركهم ويذهب ناحية الفتي
طارق : انت رايح فين
فهد ببسمة : شوية وراجع
جلس فهد مقابلا لي هذا الفتي الذي كان يمسك دفتر علي الطاولة التي كان يجلس عليها.. عندما وجدت نور هذا الشخص امامها شعرت بالخوف
فهد : اهدي انا مش جاي اتخانق معاك
شعرت نور بالراحة قلقلا وقالت : انت عايز ايه
فهد ببسمة بسخرية : لما انت شكلك غلبان كده وملكش في الخناقات من المنطقي انك ما تشدش مع حد.. علي العموم انا كنت مضايق شويتين و مكانش قصدي امسك فيك
نور بستغراب : هو انت جي تعتذر
فهد ببسمة :هو مش اعتذار بس انا مش بحب افتري علي حد اضعف مني علشان كده
مد فهد يده لي نور وهو يبتسم : اصدقاء
نظرة نور لفهد بقلق ثم مد يدها و صافحته
فهد : لو حصلك اي مشكلة كلمني تمام.. اه صح انا اسمي فهد و انت اسمك ايه
نور : اسمي نور
ابتسم فهد لها وغادر وكانت نور تفكر به عندما كان مد لها يده ويبتسم.. بعد دقائق نهضت وذهبت لتبحث عن عمل لها بدوام جزئي ويكون بعد الكليه خصتها ثم وجدت كافي يبحثون في عن عامل يقدم الطلبات للعمل واستلمت الوظيفة وبدات العمال
________________.
في كافتريا الكلية
طارق : هو مين ده
فهد : واحد كده اسمه نور.. كان في مشكلة بنا بس حلتها
جني ببسمة : ماتجو نصهر انهاردة
طارق ببسمة : انا معاكي في اي حاجة يا قمر
جني بقرف : ظريف.. اي يا فهد مش هتجي معنا
فهد ببسمة :لا مش عايز خلوها في يوم تاني او لو عايزين روحو انتم
تركهم عمار وذهب
_______________.
في فيلا الهواري
ياسين : اهلا بالفاشل جي بدري انهاردة مش علي عوايدك
فهد وهي يدعي الحزن : شوفتي يا سوسو روحت لجوزك انهاردة قام مهذئني وخلا الامن يطرودوني
سميحة بصدمة : انت عملت كده في ابنك يا ياسين
ياسين : ابني وبربي فيها حاجة دي
فهد بحزن مصطنع : شفتي جوزك بيعمل فيا ايه
سميحة بغضب : انا مكنتش عارفه انك قاسي كده يا ياسين
ياسين بغضب : ولهي ما مبوظ الواد غير دلعك فيه.. الواد ده لازم يتجوز علشان يتحمل المسؤولية شوية
سميحة بفرحة : معاك حق احنا لازم نجاوزوا لاني عايزة اشوف احفادي.. ايه رايك ياحج نجاوزوا البنت سامية بنت اختي
ظل ياسين يضحك بعد ان رشحت سميحة سامية ان تكون زوجة فهد
فهد بصدمة : انتم اتفقوتوا عليا.. وبعدين انا مش موافق علي فكرة الجواز لما تخترولي عروسة وبعدين يا سمحية يوم تختاري ليا عروسة تختاري سامية انا لو موافق علي الجواز مش هوافق بسبب سامية
سميحة : مالها يا بني بس دي طيبة وبنت ناس
فهد وهي يخرج هاتفه : طيبة وبنت ناس وكل حاجة بس الشرع حلل اربعة انما انت جيبالي واحدة بعشرة.. كده كتير
ادار فهد الهاتف في وجه ولدته وتابع : طب ممكن تقولي في وشها من قفاها
سميحة : عيب كده يا فهد دي بنت خلتك
فهد : انت قولتيها بنت خلتي تفضل بنت خلتي وبس انما تخليها مراتي ولهي اكون سيبلكم البلد ومهاجر
ذهب فهد وتركهم وعندما ذهب لم يكن يعلم الي اين يتجه وجد نفسه امام كافي ودخل ليتي شاب يعمل في المكان
نور : عايز تشرب.. انت
نظر فهد لهذا الشخص لانه يعلم صاحبه الصوت : انت
نور : عايز تشرب ايه
فهد : كباية قهوة مظبوط
نور : تمام.. دقيقة وتكون عند حضرتك
ذهبت نور وكان فهد يتبعها ويقل في نفسه لماذا صوت هذا الفتي رقيق .. وبعد قليل جاءت نور وهي تحمل كوب القهوة التي طلبها فهد
فهد : انت بتشتغل هنا من امتي
نور : انهاردة اول يوم ليا.. انا لازم امشي لان في ورايا شغل كتير
فهد : طب انت هتخالص امتي
نور : انا بشتغل نص واردية وفي حد بيجي يكمل ف تقريبا كده فصلي نص ساعه واخالص.. انت بتسال ليه
فهد : كنت زهان وعايز اخرج شوية
نور : طب ما تروح اي مكان تتسالي فيه انا اي علاقتي بده
فهد ببسمة : ما انا لو روحت لوحدي هكون زهقان بردو ف هخدك معيا
نور بصدمة : نعم تخدني معاك علي فين.. لا انا مش فاضي و لازم اروح علشان اذكر المحضرات اللي خدتها انهاردة
فهد بسخرية : مكنتش اعرف انك دودة كتب
نور : واديك عرفت خالص قهوتك وامشي لاني مش رايح اي مكان غير البيت بعد الشغل
نظر فهد لنور بخبث ثم نهض وقال بصوت عالي : اول مرة اشوف موظف بيطرد الزباين انا عايز اقابل المدير
نور بفزع : انت بتعمل ايه
فهد ببسمة وبصوت واطي : هتروح ولا لاء
نور بفزع لفهد : خلاص هروح.. هروح
المدير : في ايه.. ايه الصوت العالي ده
نور بخوف : مفيش حاجة سيتك
المدير لفهد : هو الموظف عمل حاجة
نظر نور لفهد وكان يترجاه فقال : مفيش حاجة
ذهب المدير وهو ينظر لنور بتحذير وبعد ان ذهب
نور بغضب : انت ايه اللي عملته ده
فهد ببسمة : اهي دي واحدة من فوائد الصحاب
نور : دي كانت صوحبية زفت
فهد بخبث : قولت حاجة
نور ببسمة : بقول القهوة عجبت حضرتك
فهد ببسمة : يعني شغالة
ذهب نور وهي تلعن فهد ونظر له فهد وهو غاضب وكان مستمتع بذالك كثيرا.. بعد ان انتهي دوام نور خرجت وكان ستهرب من لقاء هذا المجنون فهد ولكنها عند خرجت من الباب الخلفي للكافية وجدت فهد في وجهها مما افزعها
نور بغضب : انت رخم اوي علي فكرة
فهد : انا عمري ما كنت رخم بس مش عارف ليه بحب ارخم عليك بحس بمتعة لما بعمل كده
نور : ما تروح تشوف حد تاني ترخم عليه
فهد : هوديك مكان متاكد انك عمرك ما رحتو قبل كده
نور : انا مش عارف انا ليه حاسس بي كده بس حماسك ده مقلقني
فهد : اطمن المكان هيعجبك
اخذ فهد نور معه الي السيارة وذهبوا الي احدي الملاهي الليلية
نور بصدمة : تصدق انا فعلا عمري ما رحت المكان ده قبل كده
فهد : مش قولتلك هوديك مكان عمرك ما رحتو
نور بغضب : انا عايز اروح
___________

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتاة بزي رجل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى