رواية فتاة بزي رجل الفصل الثاني عشر 12 بقلم ليل مراد
رواية فتاة بزي رجل البارت الثاني عشر
رواية فتاة بزي رجل الجزء الثاني عشر
رواية فتاة بزي رجل الحلقة الثانية عشر
في خطبة فهد ونور كانت نور في الغرفة و معها ريم التي كانت تضع لها مساحيق التجميل
نور بتوتر : هو انا شكلي حلو
ريم ببسمة : انت زي القمر
نور بخجل : بجد يعني فهد هيقول كده
ريم بسخرية : انت لازم تتقلي شوية مش كده يا نور
دخل رائد الي الغرفة : ده كله بتعملوا ايه يا بنات
ريم :احنا خلاص خلصنا.. ايه رايك في نور
رائد : شكلك حلو اوي يا نور.. انا مش مصدق ان انتم كبرتوا خلاص واتخطرتم وهتتجوزا قريب
نور ببسمة والدموع تنزل مع عينها : شكرا جدا يا عمو انا فرحانة ان انتم جنبي بس كان نفسي ماما وبابا يكونوا معيا في اليوم ده
عنقتها ريم وعانقهم رائد
ريم بحزن : انت بتعيطي ليه احنا معاكي يا نور وبعدين انا اللي هعيط دلوقتي لاني لسه هعملك الميك اب تاني
ضحكت نور ومسحت دموعها وبعد ان عدلت ريم المكب لنور نزلوا وكان فهد في انتظار نور التي ما ان نزلت وابتسمت له تصلب في مكان من شدة جامل نور
فهد بمزاح : ايه الجمال ده كله
نور بخجل : شكرا
مراد : الف مبروك ليكم
فهد ونور : الله يبارك فيك
ريم ببسمة : ايه رايكم نسهر احنا الاربعة بمنسبة الخطوبة وكده
وافق الجميع ولكن جاء جني وقالت لفهد وهي تبتسم
جني بغضب : الف مبروك يا فهد
ثم نظرت لي نور ولكنها قالت وهي تعقد حاجبيها : انت نور صح.. هو احنا اتقابلنا قبل كده
نور : لا
جني : من حسه اني شوفتك قبل كده،، تابعت وهي تعانق زراع فهد ،، علي العموم انا عايزة فهد في كلمتان علي انفرد بعد اذنك هاخده منك شوية
ثم سحبت فهد من بيده بعيدا وبينما كانت تنظر لنور وتبتسم بخبث
فهد بغضب : انت عايزة ايه
جني : ما انت بتخطب اهو طب ليه لما كنت بكلمك عن الجواز كنت بتستهبل
فهد بغضب : انا عمري ما قولتك اني هتجوزك
جني وهي تضع يده حول رقبته وتعانقه : بس انا بحبك يا فهد وعملت كل حاجة علشان نبقي مع بعض
فهد وهو يبعدها عنه بغضب : احنا مش هنضحك علي بعض انا عارف انك مش بتحبني وبعدين متقربيش مني تاني
ثم ذهب وتركها ولكنها ابتسمت بخبث لانه لم تاخذه بعيدا بحيث تجعل نور ترها وهي تعانقه وبعد ان ذهب وذهبت وراء وعندما وصل فهد الي وملك قلت جني وهي تنظر لي ملك وتبتسم : متنساش معدنا يا فهد.. اه صح الف مبروك يا نور
نظر لها فهد بغضب لانه فهم لماذا تفعل هذا
نور بغضب : حلوة جني صح وحضنها دافئ
فهد بحزن : ولهي انا وهي مبقاش حاجة بنا من بعد ما عرفتك يانور وبعدين هي اللي قربت مني وانا ذقتها بعيد عني
نور بغضب : انت
ريم بقلق : خلاص يا نور
ذهبت نور وهي حزين ولكن ذهب فهد خلفها و اوقفها : يا بنتي انا ولهي ما بحب غيرك.. طب فاكرة لما جت المكتب وانت سعتها سالتني إذا كونا كبل وانا قولتلك لا
نور هي تهز راسها بالإجاب
فهد ببسمة : شوفتي انا عمري ما هحب حد غيرك.. ومش هسيبك غير لما تضحكي
ابتسمت نور فابتسم فهد وقال بخبث : بس عجبني اوي غرتك عليا
نور بجل : ممكن تبطل
______________________
في مكان اخر
طارق : يا بنت المجنونة انت عملتي كده
جني بغيظ : ولسه فهد ملكي.. بس عارف البنت اللي اسمها نور دي حسه ان انا شفتها قبل كده
طارق : عادي ممكن تكوني قبلتيها قبل كده
جني : مش عارفة
______________________
في اليوم التالي في الشركة
فهد : انت ليه جي باللبس ده تاني
نور : لاني خايفة حد يعرفني
فهد ببسمة : انت دلوقتى معيا انا هحمكي من الدنيا كلها.. ولا انت مش واثقة فيا
نور : لا طبعا انا بس ده ميمنعش اني اخد حذري
فهد وهو يقترب منها : بس تصدق حتي وانت عملي نفسك ولد شكلك كيوت اوي
نور بتوتر : احنا في الشركة
فهد وهو يقترب اكتر : يعني ايه
نور بتوتر : الناس هيفتكروك مش تمام
كان فهد علي وشك التحدث ولكن دخل احد غير متوقع ليبتعدو الاثنان عن بعض بسرعة
صقر بسخرية : انت لسه خاطب امبارح وبتلعب مع السكرتير بتاعك انهاردة.. وانت يا نور غلي ما اعتقد مش كده ،
فهد بغضب : انت عايز ايه
صقر وهو ينظر لي نور : انا كنت جاي اطمن ان اخويا شغال كويس.. ولا ايه رايك يا نور
نور بخوف من نظرات صقر : انا
صقر وهو ينظر لي نور بتفحص : مش انت السكرتير بتاعه يعني انت اكتر واحد عارف هو بشتغل كويس ولا لاء صح ولا ايه
نور بتوتر : انا مش عارفة
صقر وهو يعقد حاجبيه ويقول بخبث بينما يحاصر نور في الحائط : عارفة.. وصوتك ناعم.. وملاحك الأنثوية.. انا عرفت ليه فهد معجب بيك
وضع فهد يده علي كتف صقر ونظر له نظرة قاتلة وقال بتهديد : ابعد عنه
صقر بسخرية : يا راجل متبصليش كده علشان بخاف ،، ثم تابع وهو ينظر لنور ،، وبعدين انا كنت بهزر معه
ابتعد صقر عن نور وقال لنور ببسمة : بقولك.. ايه رايك تجي تشتغل معيا في الشركة بتاعتي وانا هديك اضعاف المرتب اللي بيدهولك فهد
نور بحزم : هو العرض مغري الصراحة بس انا عجيني الشغل هنا فهبطر ارفض.. بعد اذنكم
خرجت نور فابتسم صقر وقال وهو يراقب رد فعل فهد : عجبني اخلاصه انا بفكر اخده منك
فهد وهو ينظر له بتهديد : ابعد عنه.. ولو مفيش خاجة مهمة تقدر تمشي لان انا مش فاضي
صقر ببسمة : ايه رايك نعمل انا وانت رهان بسيط
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتاة بزي رجل)