رواية فتاة بالنقاب تجملت الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم مريم محمد
رواية فتاة بالنقاب تجملت الجزء الثاني والعشرون
رواية فتاة بالنقاب تجملت البارت الثاني والعشرون
رواية فتاة بالنقاب تجملت الحلقة الثانية والعشرون
وقفنا المره اللي فاتت لما محمد كلم أماني وسالها علي رأيها في الزواج من سلمان
أماني بخجل: اللي حضرتك تشوفه يا خالي أنا صليت أستخاره كتير
محمد: علي خيرة الله أنا هخليه يجي علشان نحدد معاد الشبكه ونتفق
أماني بخجل أكبر: اللي حضرتك تشوفه
خلصت أماني كلام مع خالها وراحت جمب البنات هم كانوا في المسجد وقعدت وكان باين عليها الخجل
سلسبيلا بغلاسه: وشك أحمر ليه بابي قال لك ايه
أروي بغلاسه أكبر: زمانه كان بيسألها عن انها موافقه علي سلمان ولا لأ
سلسبيلا بغلاسه أكبر: اااااه قولي كدا
أماني بغضب مصطنع مختلط بخجل: عارفه لو ماسكتيش انت وهي محدش يلومني علي اللي هعمله فيكم
سلسبيلا وأروي بضحك: طب رديتي عليه وقولت ايه
أماني: طب والله ما أنا قاليه لكم خلي الفضول يأكلكم
سلسبيلا وأروي بغيظ: باااااااااااااااارده
قعدت سلسبيلا وأماني قدام المعلمه علشان يسمعوا
سلسبيلا بحب: معلمتي جزاك الله خيراً ممكن طلب بس كبير يعني
المعلمه: عينيا لك يا وصية رسول الله ♥
سلسبيلا: تسلم عين حضرتك عايزين أنا وأماني نجيب علي حضرتك القرآن كاملا بقراءة حفص علي جالسه واحده
المعلمه: يااه صعب جدا يا سلسبيلا
سلسبيلا: بالله يا معلمتي
المعلمه: صعب حبيبتي اسيب اولادي الوقت دا كله
سلسبيلا: بالله يا معلمتي ظي امنية حياتي
أماني بحب : بالله توافقي يا معلمتي
المعلمه: تمام هشوف وارد عليكم
سلسبيلا بفرحه: الحمدلله حاسه اني عايزه ازغط
المعلمه: قولتك هشوف مش أكيد
سلسبيلا: طالما حضرتك قولت هشوف تبقي موافقه
المعلمه: واحده واحده مش هينفع انتو الاتنين في يوم واحد
أماني وسلسبيلا بفرح: جزاك الله خيراً يا معلمتي هيييييي
♥♥♥♥♥♥♥
سلسبيلا كانت قاعده في اوضتها مسكت الفون وكانت بتشوف حاجه في الصور شافت صوره ليها هي وأماني اول ما لابسو النقاب وكانوا لابسينه وهم في تانيه اعدادي
فابتسمت وكتبت بوست علي الفيس
إلي كل بنوته جميله حييه ترتدي النقاب وترتدي ثوب الستر والحياء مبارك عليك يا جميله رداء أمهات المؤمنين وثبت الله كل فتاه علي زيها الشرعي ورزق كل فتاة لم ترتديه اياه
ثواني ولقت تعليق من بنوته بتقول أنا الفتره دي مطلغبه ومش ثابته واحيانا ببقي عايزه اخلع النقاب بعد أن من عليا بيه
ردت سلسبيلا عليها: بصي يا حبيبتي العلماء علي اختلاف ان كان فرض ولا سنه بس هقولك انت دلوقتي لابسه لان موقنه ان ربنا فرضه علينا واقتداءا بامهات المؤمنين فكون ان الله اصطفاك وجعلك تلبس النقاب فيا بختيك بجد في كتير دلوقتي نفسهم يلبسوا بس ما فيش تيسير اللي اهلها مش راضين واللي مش عارفه تأخد خطوه فانت في نعمه كبيره حبيبتي احمدي الله واثبتي
ردت الفتاة عليها بتعليق: جزاك الله خيراً وبارك الله فيك كلامك أثر فيا
♥♥♥♥♥♥♥♥
ذهب أحمد وسلمان ومازن ليحددوا معياد الشبكه بتاعة سلمان وأماني واستقبالهم محمد
اتفقوا علي كل حاجه ونزلوا يجيبه الذهب
ركب سلمان وسلسبيلا وأماني ومحمد في عربية سلمان وأحمد ومازن في عربيه أحمد وصلوا المحل ونزلت أماني اختارت ذهبها ورجعوا البيت
💝💝💝💝💝💝💝💝
سلسبيلا كانت قاعد بتثب ورد القرآن ومش عارفه راحت أوضة سلمان لاقته قاعد بيشتغل علي الاب قعدت جمبه
سلمان بعد ما رد السلام: في ايه خير
سلسبيلا ببراءة: مش عارفه أثبت الورد بتاعي
سلمان قفل اللاب ومسك المصحف وقال: يلا رددي ورايا
سلسبيلا بحب: حاضر
ظل سلمان يثبت معاها الورد حتي ثبت وسمعت له بصوتها الجميل
سلسبيلا وهي تحضنه: ربنا مايحرمنيش منك مش عارفه من غيرك كنت هعمل ايه
سلمان وهي يقبل رأسها: ولا منك يا حبيبتي
سلسبيلا بحب: أحلي أخ
سلمان: اجمل اخت
♥♥♥♥♥♥♥♥
أحمد كان قاعد هو ونورهان ودخلت أروي قعدت معاهم
أروي: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الجميع: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
أحمد: ردك ايه علي مازن لانه مستني الرد
أروي بخجل: اللي حضرتك تشوفه يا أبيه
أحمد: أنا شايف انه مش مناسب
أروي بصدمه………
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتاة بالنقاب تجملت)