روايات

رواية فتاة اوقعتني بحبها الفصل الرابع 4 بقلم روان أحمد اسماعيل

موقع كتابك في سطور

رواية فتاة اوقعتني بحبها الفصل الرابع 4 بقلم روان أحمد اسماعيل

رواية فتاة اوقعتني بحبها البارت الرابع

رواية فتاة اوقعتني بحبها الجزء الرابع

فتاة اوقعتني بحبها
فتاة اوقعتني بحبها

رواية فتاة اوقعتني بحبها الحلقة الرابعة

عند فهد انتهت المكالمه حتي وقع علي الارض يبكي كاطفل اللذي ضاع من امه وهو يتذكر كيف ماتت
فلااااااش بااااااك
نيرة امشي يافهد من هنا بسرعه وخلي بالك من مي ومالك
فهد ببكاء: لا يماما هتروحي معانا لم يفت القليل حتي دفشته وانفجر المكان بأكلمه
ومنذ ذالك الحادث وعو يتوعد لزعيم المافيا اللذي اقسم علي معرفت من يكون وقتله
🥲🥲🥲
باااااك
فهد: ازاي ده حصل اكيد في حاجه غلط المكان انفجر كله
احمد: في اي يافهد قلقتني يابني مالك بتعيط كده في اي ياحبيبي احكيلي حصل اي
فهد: بابا اللواء محمد كلمني وقالي حاجه غريبه اوي وازاي اصلا انا مش مستوعب حاجه
دماااغي هتتشل من التفكير ولو هو فعلا كده ليه معرفناش بده وقت اما النار اتفطت كنا لقيناها
احمد: هي مين يا ابني
فهد: وهو يتذكر المكالمه
فلااااااش بااااااك
اللواء محمد: فهد انا عارف انو الخبر هيبقي صعب واحتمال كمان تفكرني بهزر
فهد بقلق: خير يافندم هو في اي انا مش فاهم حاجه
اللواء محمد: جالنا اخبار من برا ان والدتك مماتتش في حادث التفجير من 10سنين
والدتك لسه عايشه ومحبوسه رهينه عند زعيم المافيا يؤسفني الخبر يابني والله بس كده لازم
نفكر بحذر اكتر ومحدش لازم يعرف هويتك خالص علشان حيات والدتك هتبقي في خطر
💔💔💔💔💔
بااااااك……
فهد: ببكاء انا مش عارف اعمل اى انا خايف حقيقي ومش قادر افكر بس اللي اعرفه ان انتقامي ذاد عن الاول ولازم ادمر الزعيم ومش هسكت
احمد: ومازال في صدمه حتي فرت دمعه هاربه علي وجنتيه ازاي ده امال ملقينهاش ليه
فهد بصراخ: كانت خطه مرسومه ومدبره منهم علشان يدمرونا لاكن وشرفي لاوريهم كلهم
في فيلا الهلالي…
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋
ايلا كانت قاعده بتذاكر وكان عقلها ف اللي هيحصل بكرا وانها هتروح معاه علشان يجيبوا الشبكه وفستان الفرح
كانت قام الهاتف برن يعلن عن المتصل وكان فهد
فهد: اهلا يازوجتي المستقبليه جاهزه نروح بكرا ولا اي
ايلا: بترن ليه انت واحد مستفز وانا بكرهك اصلا ومش هروح في حته
فهد: لو موافقتيش يا ايلا هوريكي وشي التاني واجي الاقيكي مستنياني مفهوووم وقال اخر كلمه بصوت عالي
فزعها حتي ارتعش صوتها وقالت بصوت يبدو عليه الخوف
ايلا: انا مش هروح في حتي وقفلت في وشه السكه
فهد تماام اوي كده انتي اللي جنيتي علي نفسك وقام لبس تي شيرت اسود وبنطالون من نفس اللون وخىج متوجها الي بيتها
كانت الساعه واحده ونص بعد منتصف الليل انهت ايلا دروسها ودخلت حتي تأخد حماما لتريح من هذا التوتر
في هذا الحين دخل فهد الي غرفتها من البلكونه بعد ما اتأكد انه كله نام واستناها لما تخرج من الحمام وكان قاعد علي سريرها
خرجت ايلا وهي تلف جسدها بفوطه كبيره تكاد تصل اي ركبتيها واخري تجفف بها شعرها الحرير
ما ان رأها حتي صُدم من كتله الجمال هذه وما ان راته حتي تجمدت مكانها وهبت بالصراخ ولكن بحركه سريعه قام وامسكها من خصرها ويده الاخر تكتم فمها وظل ينظر اليها بنظرات رغبه
فهد: انتي مزه اوى يخربيت جمالك لم يكمل كلامه حتي رأي وجنتيها تشتعل خجلا وحمرا
فهد بضحكه رجوليه انا كده هتهور وقام بإزاحه يده عن فمها
ايلا انت بتعمل اي هنا ودخلت ازاي انت اتجننت
فهد وهو ينظر الي شفايفها برغبه تكاد تقتله دخلت من البلكونه وبعمل اي هنا فجيت علشان سيادتك قفلتي في وشي
ومش عاوزه تيجي معايا بكرا وانا سمي وناري حد يعارض كلاااامي مفهوووووك يابنت الهلالي
ايلا وهي تعض علي شفايفها بخوف منه وهي لاتدرك ان بفعلتها تلك تزيد من رغبه في تقبيلها وهبت انت تتكلم
حتي قاطعها بقبله يبث فيها غضبه ورغبته وهو يشدد من مسكته لخصرها حتي شعر بدموعها
فإبتعد عنها
فهد: بسخريه بعد كده تفكري قبل ما تعارضيني لان ده هيكون العقااااب
ايلا بدموع اطلع بره امشي والا هصرخ والم البيت كله عليك
فهد بضحكه رجوليه: شاطره اعمليها ويلا تشاااو اشوفك بكرا واجي الاقيكي جاهزة
مشي فهد ظلت تبكي وقامت بلبس بيجامه بيتي ونامت تستعد لليوم القادم
💙💙💙💙💙💙💙
في الصعيد…..
مصطفى: حصل كل اللي اتفقنا عليه وانا عرفته
منصور: كده بقا نستني علي الطبخه لحد متستوي علي نااار هاديه
وانت حاولت تتعدي علي اخته ودمرها وتتهم ياسر بده وكده نبقي خلصنا منهم
مصطفى تؤمرني انا كده كده كنت هقترح عليك نفس الكلام لان البت جاامد وياسر حاطط عينه عليها
يبقا تنفذ حتي صدر هاتفه ليعلن عن احد المتصلين ووووو
🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎
في صباح اليوم التالي
اميرة: قومييي يا ايلا خطيبك زمانه علي وصول قومي البسي يلا
ايلا: صحيت اهو يماما وقامت دخلت الحمام واتوضت وخرجت لبست وصلت فرضها
علي الفطار..
وائل: صباح الورد ياحبيبت بابا يلا تعالي افطري زمان فهد جاي علشان تروحو تجيبو الشبكه والحاجات بتاعت كتب الكتاب
ايلا:…………
ياسر: الجميل ماله كده زعلان
ايلا مفيش بس عندي فاينل بعد أسبوعين ومتوتره وغير كده موضوع الفرح ده بردو جه مره واحده
متقلقيش ياحبيبتي فهد هيوقف جمبك ويدعمك انا واثق فده
اومأت لهم بحب وقالت حاضر
❤️‍🩹❤️‍🩹❤️‍🩹❤️‍🩹❤️‍🩹❤️‍🩹
في قصر الحديدي….
فهد بليل هنروح نجيب الشبكه انا وبنت وائل وبعدها هنجيب حاجات كتب الكتاب
احمد: تمام ياحبيبي
مي: هو ليه حضرتك بتقول عليها بنت وائل ياابيه هو… لم تكمل حتي اتاها صوته العالي
محدش لييه دعوه مفهوووم مي برعب مفهوم ياابيه
🦋🦋🦋🦋🌹🌹
في المساء ذهب فهد وايلا وياسر ومي وآسر صاحب فهد
اختارو الشبكه وراحو علي محل فساتين سواريه ونقوا فستان رقيق وسيمبل وواسع ايضا
لم يخلو المشوار من نظرات ياسر لمي وفهد يتوعد لايلا بالجحيم ظنا منه انها ليست بنت بنوت كما ورده من الرساله
فهد بكرا هتكوني حرم فهد الحديدي يابنت الهلالي عريني مستنيكي وغمزلها
في ذالك الحين كانت هناك عيون تراقب مي وتنوي لها بالدمار ووو
بقلمي ♕ Rawan ahmad ♕
تتوقعوا هيحصل اي لمي وهيعملوا فيها اي
واي اللي اتقال لمنصور في الفون
وفهد ناوي علي اي مع ايلا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتاة اوقعتني بحبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى