روايات

رواية فتاة اوقعتني بحبها الفصل الخامس 5 بقلم روان أحمد اسماعيل

موقع كتابك في سطور

رواية فتاة اوقعتني بحبها الفصل الخامس 5 بقلم روان أحمد اسماعيل

رواية فتاة اوقعتني بحبها البارت الخامس

رواية فتاة اوقعتني بحبها الجزء الخامس

فتاة اوقعتني بحبها
فتاة اوقعتني بحبها

رواية فتاة اوقعتني بحبها الحلقة الخامسة

تاني يوم عند ايلا البيت كله كان مليان ناس بيجهزو الاكل وايلا قامت من النوم واخدت حمامها وصليت
فردها وياسر كان تحت بيستقبل الضيوف وصلت الميكب ارتيست علشان تجهز ايلا
نورهان: السلام عليكم انا الميكب ارتست استاذ فهد بعتني علشان اجهز الانسه ايلا
اميرة بترحاب: اهلا نورتي يبنتي اتفضلي خشي امشي طوالي الاوضه اللي علي ايدك الشمال
نورهان دخلت وبدأت تجهز ايلا وتعملها ميكب هادي ورقيق زي ماطلبت منها
🤎🤎🤎🤎🤎🤎
في قصر الحديدي… 🦋🦋
فهد كان بيلبس وبيجهز نفسه وكذالك احمد ومي ومالك فهد كان لابس بدله رسميه سودا وقميص اسود ( لان طبعا ده لونه المفضل) احمد والده كان لابس بدله رصاصي غامق وقميص ابيض ومالك كان لابس كاجول جاكيت اسود تحته اندر شيرت ابيض وبنطالون اسود وكوتش ابيض اما مي بقا فكانت لابسه فستان رقيق جدا ضيق من عند الصدر وواسع من بعده ولونه موڤ وهيلز اسود وطرحه من نفس لون الفسان فكانت في غاية الرقه كانت جذابه جدا
فهد: مش يلا بقا ولا اي انا كلمت المأذون وزمانه وصل هناك يلا
احمد: يلا يابني كلنا جاهزين
دقائق حتي وصلوا الي فيلا الهلالي ..
وائل وياسر وعمه منصور وقفوا في استقبالهم ودخلو الفيلا
اميرة بفرحه وترحاب: اهلا اهلا نورتونا
احمد : ده نورك ياست اميرة
ايلا كانت في اوضتها متوتره جدا وخايفه من اللي جاي وكان لابسه فستان رقيق وسيمبل وواسع ايضا لونه ابيض وهيلز ابيض وخمار من نفس اللون وميكب سيمبل فكانت كالحوريه تخطف الانفاس طلعت ليها مي علشان تقعد معاها لحد ما المأذون يوصل
مي بإنبهار: الله اكبر بسم الله ماشاء الله تبارك الله فيما خلق وابدع ده ابيه فهد ممكن يطب ساكت من جمالك.
ايلا بإبتسامة متربكه: ربنا يخليكي ياقلبي وأنتي كمان مشاءالله قمر ربنا يحفظك
حتي اتي دقات علي الباب معلنا عن وصول احد
فهد: احم احم ممكن ادخل دخل ليها ولحظات حتي صدم من كم هذا الجمال ثم قال بأنبهار هو في جمال كده
حتي احمرت وجنتيها خجلا ونظرت الي الارض
امسك بيدها وجزبها ليه ونزلوا تحت لعقد القرآن
ظل ياسر يتطلع لمي بهيام بينما هناك اعين تنظر لها بخبث وشر
ظلت شارده وترتجف من الخوف حتي فاقت علي مقوله المأذون الشهيره (بارك لكم وبارك عليكم وجمع بينكما في خير)
قامت بتوديع اهلا في ظل المباركات والتهاني لهم وركب بجانبه وانطلق بها الي فيلا فهد واحمد ومي ومالك طلعو الي القصر الخاص بهم
❤️‍🩹❤️‍🩹❤️‍🩹❤️‍🩹❤️‍🩹
في فيلا فهد…
فهد اهلا بيكي نورتي الفيلا ياعروسه وطلعو اوضتهم وما ان دخلو حتي قفل الباب بغضب وقرب منها وصفعها علي خدها وامسكها من شعرها جامد: انتي من هنا وجاي مش اكتر من خداااامه مفهوووم تترمي زي الكلبه مسمعش صوتك مفهوووم
ايلا بعياط انا كنت عملتلك اي انت واحد زباله وانا بكرهك
فهد: وانا هعرفك مين هو الزباله ده وخلع ملابسه وقام بإزاحه الخمار عن رأسها وجزبها اليه وقال بفحيح كلامي يتنفذ يبنت وائل
بدل ما وربي ادفنك هنا مفهوووم
ايلا بدموع وخوف: حاضر حاضر
فهد بإشمئزاز: انتي اخر واحد اصلا افر ابصلها واحد استعمال واحد تاني وسابها وخرج راح اوضه تانيه
ايلا: ببكاء مرير: ياربي انا عملت اي لكل ده ويقصد اي بواحده استعمال من واحد تاني ياربي اعني علي التحمل انا ماليش غيرك وظلت تبكي حتي غفت مكانها
فهد: ظل يدور في الغره ذهابها وايابا وهو يقول انا بنت الك**لب تقولي بكرهك وانت واحد زباله دنا هوريكي العذاب الوان يابنت الهلالي
💔💔💔💔💔
في صباح اليوم التاني صحيت ايلا ودخلت اخدت دوش وخرجت بالفوطه ولم تلاحظ دخول فهد فهي كانت تبكي بشده
ظل هو شارد في هذه الحوريه الواقفه امامه واقترب منها وقالها: البسي حاجه مش ناقصه قرف علي الصبح ودخل اخد لبسه وخرج
ايلا بخجل شديد: دخل امتي وازاي مخدتش بالي
سرعان ما انهارت في البكاء تتذكر اهانته لها ولانوثتها ولبست عبايه استقبال وخمار نزلت للاسفل تستقبل اهلها
اميرة: عامله اي يابنتي
ايلا بإبتسامة حزينه: كويسه الحمدلله
احنا جبنالك باقي هدمك وجبتلك معايا كتبك كمان المهم انا قلبي مش مطمن انتي كويسه وفهد كويس معاكي
ايلا: ايوا يماما ده حقيقي انسان محترم جدا وحنين في المعامله وكلامه حلو اوي
اميرة: ربنا يريح قلبك يابنتي ويحفظلك جوزك
ياسر: انتو هتخدوها مني ولا اي وحشتيني يا لي لي
ايلا: وانت كمان وحشتني وبابا وحشني اوي
وائل: ربنا يفرح قلبك ياروح بابا واخذها في حضنه وظلت تبكي في حضن ابيها
فهد ظل مراقبا لهذا الوضع وهو يتذكر كيف عاملها ليله امس وماقالته لوالدتها عنه
ظلو جالسين يتحدثون حتي قام وائل وذهب هو وابنه وزوجته
❤❤❤❤
في الصعيد…..
منصور: ازاي محصلش حاجه لحد دلوقتي هو مدخلش عليها وبعدين هتنفذ امتي ودمر اخته
مصطفي بخبث: منا راقبتهم وعرفت انه قرف منها وزلها ومد ايده كمان وسبلها الاوضه وخرج
واللي عرفته ان ياسر ولد اخوك عشجان اخت فهد وحاطط عينه عليها وكده ابقا ضربت عصفورين بحجر واحد منو دمرت فهد وابوه ومنها دمرت ياسر وكسرت عينه
كده تعجبني وبخصوص الشغل في عمليه هتتسلم انهارده بليل
مصطفي: تمام هاروح اسلمها وامن انها تمت بسلام
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋
في فيلا فهد اول لما اهلها مشيو طلعت جري علي اوضاتها وظلت تبكي حتي غفت مكانها
بليل دخل عليها فهد ورمها بميا وقالها: اصحي ياست هانم اي هتفضلي مخموده مكانك
ايلا: بصوت باكي بث الحزن في قلبه لكن سرعان ما حل الجمود والقسوه ثانيتا
فهد: اتفضلي ازفتي انزلي اعملي اكل عاوز اكل
ايلا: حاضر وهمت بالوقوف حتي شعرت بدوار شديد وقبل ان تقع امسك بها وقلها انتي كويسه
ايلا: اه كويسه وظلا هكذا حتي قال فهد طب يلا ازفتي انزلي اعملي طفح
نزلت ايلا وهي تبكي بشده علي حالها وتدعي الله ان يلين قلب ذالك الفهد
قامت بتحضير الطعام وهي تكاد ان يغشي عليا
فهد: وهو يصرخ اي سنه علشان تعملي اكل
ايلا: لا خلصت اهو
وذهب ووضعت الاكل امامه وظلت واقفه حتي يأكل او يطلب منها اي شي اخر
فهد بقرف: ورمي الشوربه الساخنه علي ايديها اي القرف ده هو ده اكل غوري من وشي انا هطلب اكل
طلعت ايلا غرفتها وهي تتأوه من الالم وتبكي بشده طلع ليها فههد ليها لاقها نامت من كثرة البكاء اقترب منها وهو يأنب نفسه
علي ما حدث منذ قليل اقرب منها وامسك يديها حتي فاقت تتألم وتبكي مسك المرهم وحطه منه علي ايديها
ايلا: لو سمحت انا مش عاوزه منك مساعده اتفضل اخرج
فهد: امسك بشعرها انا الحق عليا ياحتت زباله اني جيت اشوف ايدك وبعدين ده بيتي وانتي هنا مجرد. خدامه وضغط بشده علي يديها
حتي تأوهت وبكت بشده نظر لها وليده وثم ترك يدها وخرج من الغرفه
ظلت تبكي وقامت بلف يدها بشاش وغيرت هدومها لبيجامه حملات وبنطالون برموده بعد قليل دخل فهد بدون استأذان
ووقف من هول الصدمه ولبسها هذا وتكلم بتعلثم
فهد: ان… انا…. ج جبتلك اكل علشان مكلتيش من امبارح
ايلا: وسحب الغطاء عليها وقالت ليه شكرا
ترك الاكل وقال قبل لن يخرج كولي علشان لسه جحيمي مبدأش مش عاوزك تموتي احنا لسه بنقول ياهادي
وخرج وهي علشان كانت حقيقي جعانه قربت وكلت وو
تفتكروا فهد هيعمل معاها اي تاني
ومصطفي هيعمل اي في مي
وياسر هيكون رد فعله اي وهل العمليه اللي هتم ليها علاقه بفهد وامه ولا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتاة اوقعتني بحبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى