روايات

رواية فتاة اوقعتني بحبها الفصل الثالث 3 بقلم روان أحمد اسماعيل

رواية فتاة اوقعتني بحبها الفصل الثالث 3 بقلم روان أحمد اسماعيل

رواية فتاة اوقعتني بحبها البارت الثالث

رواية فتاة اوقعتني بحبها الجزء الثالث

فتاة اوقعتني بحبها
فتاة اوقعتني بحبها

رواية فتاة اوقعتني بحبها الحلقة الثالثة

عند فهد رن علي والد ايلا وعرفه انو هيزورهم بليل هو واهله وطبعا وائل استغرب ولاكن رحب بيه وقاله في انتظاركم وعرف اميره واولاده كذالك
ايلا بتوتر: هم مين يابابا وجاين ليه
وائل بشك: جايين زياره لينا وهم مين فدول فهد واهله
ياسر: وسبب زيارتهم اي
وائل: مش عارف ادينا هنشوف وانتو اجهزو لاستقبالهم
اميره: تعاله عاوزاك
ودخلو الاوضه وهي سألته عن سبب الزياره رده وائل والله معارف بس حاسس انهم هيطلبو ايد ايلا
اميرة: وانا هتوافق
وائل: فهد شخص محترم جدا وكذالك عيلته وده ملوش علاقه بشغلنا قصاد بعض ولو اتقدم فعلا هوافق بس طبعا راي ايلا اهم
اميرة: اللي فيه الخير يقدمه ربنا انا هقوم اجهز الدنيا برا
عند ايلا كانت عماله تعيط وخايفه اوي ولو وافقت بسرعه اهلها هيشكو ومش عارفه تعمل اي
قامت لبست وحضرت نفسها علشان محدش يشك في حاجه
… في قصر عائله الحديدي….
💙💙💙💙💙💙💙
فهد لبس بدله رسميه سودا وقميص بنفس اللون وساعه شيك وغاليه ومشط شعره
فهد: جهزت يبابا ومي فين
احمد: ايوا يابني
مي: انا هنا اهو يا ابيه وجهزت خلاص
والبيه مالك فين ولا مش هيجي 😏
مالك: انا جهزت اهو يلا بينا
…… في فيلا عائله الهلال…..
🦋🦋🦋🦋🦋
كانو مستنين عائله الحديدي حتي اتي صوت الجرس معلنا عن حضورهم
احمد بترحاب: اهلا اهلا نورتونا والله
فهد: بنورك ياعمي
دخلو وقعدوا في الصالون واميره دخلت بالحاجه الساقعه وتقدم فهد بالحديث قائلا
فهد: عمي وائل انا طالب ايد بنت حضرتك ايلا وطبعا ده ميمنعش اني هخليها تكمل درسه واشجعها
احمد مؤيدا له ايضا
ياسر طبعا او مشاف مي وهو في صدمه ومش مصدق عيونه وفضل متنحلها وهي لاحظت ده واتكسفت😂😂
وائل: طبعا يشرفني واكيد موافق بس ناخد رأي العروسه قومي يا اميرة ناديلها
ابتسم فهد بشر وسخريه: ايو ياريت لازم نتعرف
اميره راحت علي اوضتها وخبطت علي الباب وناديتلها وهي فتحت الباب ونزلت مع مامتها اول مشافاها فهد ابتسم بثقه وخبث
ياسر: قرب من ايلا وهمس لهاوقالها اهدي انتي متوتره كده ليه
ايلا ابتسمت بألم: مفيش الكلام ده ياحبيبي انا عادي يمكن بس لانو اول مره
احمد: تعالى ياعروسه بسم الله ماشاء الله يابنتي ربنا يحفظك
ذهبت جلست جمب والدها وهي تفرك في اصابعها بشده
وفهد ينظر لها بخبث وابتسامه زادت من توترها
احمد: مش هنسيب العرسان لوحدهم ولا اي
وائل: طبعا اتفضلوا معايا
وذهبوا معاه تاركينهم معا وما ان اختفو حتي انتهز فهد ذالك الوضع وقرب منها جامد
فهد بخبث: مكنتش اعرف انك بتتكسفي اوي كده اي القمر ده وقرب منها اوي حتي اصبح لا يفصل بينهم انش واحد وتحدث جمب اذنها اهلا بيكي في عريني جحظت عيونها من الصدمه والخوف
فهد بابتسامة سخريه: هتفضلي ساكته ولا اي وغمز لها
حتي شهقت من فعلته هذه فهم بإسكاتها وحط ايده على فمها اول لما شفايفها لمست ايده حتي بدأت ضربات قلبه بالتزايد ونشوة في الاقتراب منها وتقبيلها
ايلا: لو سمحت انا مسمحلكش ابعد كده شويه
فهد بخبث: ولو مبعدتش هتعملي اي وبعدين انتي كده كده هتبقي حرم فهد الحديدي بمزاجك او غصب عنك
ايلا: اشمعنا انا انت عاوز مني اي
فهد بنظرات خبيثه: وهو يتطلع علي جسدها عاوزك وقرب منها جامد
لسه هتشهق قام بتقبيلها حتي يسكتها وبعد عنها وهي وشها اشتد خجلا وحمرا
فهد: ايوا كده اسكتي
العيله كلها دخلت عليهم واحمد ووائل سألوها عن رأيها
ايلا بتوتر ظاهر: وبصت له فنظر لها بتحذير من ان ترفضه فأومت لهم انها وافقت
تعالت الزغاريط في بيتهم وتم قراؤة الفاتحه
وتحديد موعد كتب الكتاب الخميس الجاي بعد الحاح شديد من فهد فإنصاع وائل لرغبته
في الصعيد عند منصور…
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
عندما علم من اخيه بهذه الاخبار حتي غلي الدم في عروقه واقسم في داخله علي تدمير اخيه وبنته وهذا المدعو فهد الحديدي
منصور: ابن ال ** راح خدها وكتب الكتاب الخميس الجاي انا لازم اورط الكلب وائل في مصيبه
مصطفى بشر: وليه تدمره طب محنا ممكن نهد الجوزاه ونقول لعريس الغفله ان البت مش بنت بنوت 😈
عفارم عليك ياولدي هو ده التفكير
💔💔💔💔💔💔
…. في فيلا الهلالي….
ايلا في اوضتها بتبكي وخايفه من اللي جاي ومش عارفه هتتصرف ازاي
اما ياسر فظل شارد في هذه ال مي التي لم تذهب من باله
ووائل الذي ظل يفكر في هذا الوضع ظنا منه انه بموافقته علي هذه الجوزاه ان هو كده بيحمي شركته من الافلاس وانو كده ضمن نفسه.
… في قصر الحديدي……
فهد تلقي رساله من رقم مجهول ظل شارد الذهن يفكر في محتواها ولا يعلم ما عليه فعله في هذه الحقيره من منظوره هو
فلااااااش بااااك.
فهد روح وطلع اوضته ودخل الحمام خد دوش وخرج وهو بيجفف شعره حتي توقف ممسكا بالهاتف معلنا عن وجود رساله
مجهول: البنت اللي انت هتتجوزها مش بنت بنوت رساله من فاعل خيير
فهد: انت مين وتعرفها منين
مجهول: مش لازم تعرف انا مين انا نصحتك وهو اختي وعمل بلوك لفهد
بااااااك
فهد: الكلام ده لو طلع بجد انا هموتها بإيدي
حتي اتاه اتصالا من اللواء فقام برد عليه حتي تسمر مكانه من هول الصدمه
يتاره اللواء محمد قاله اي
وهو هيعمل اي واي اللي منصور وابنه هيعملوه تاني
وايلا هتعمل اي وياسر هيعمل اي مع مي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتاة اوقعتني بحبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى