روايات

رواية فتاة اوقعتني بحبها الفصل الأول 1 بقلم روان أحمد اسماعيل

موقع كتابك في سطور

رواية فتاة اوقعتني بحبها الفصل الأول 1 بقلم روان أحمد اسماعيل

رواية فتاة اوقعتني بحبها البارت الأول

رواية فتاة اوقعتني بحبها الجزء الأول

فتاة اوقعتني بحبها
فتاة اوقعتني بحبها

رواية فتاة اوقعتني بحبها الحلقة الأولى

تعريف الشخصيات : ــــــ
فهد الحديدي: شاب في 28 من عمره في غايه الوسامه يمتلك طبع حاد فهو يكره الفوضي ويكره النساء لسبب سنتعرف عليه في الروايه يمتلك عيون زتونيه ولديه بشره خمريه و شعر عسلي ولديه عمازات تزيد من وسامته لكنها نادرا مايظهرها يعمل في المخابرات ولاكنه يدير شركات الحديدي حتي لا تكشف هويته معروف بي صقر المخابرات لحدته في المعامله وكشف الجرائم
مي الحديدي: اخت فهد وهي تهاب ان تتكلم معه لشده طبعه وهي مرحه وهاديه جدا تمتلك من العمر 20 عاما لديها شعر ذهبي وعيون خضراء وهي خجوله ايضا تدرس في كليه العلوم
مالك الحديدي: شاب يملك من العمر 25 عاما وهو ايضا لا يقل وسامه عن فهد ولكنه يحب الضحك كثيرا ولا يحب المسؤليه ومتهور لهذا السبب فهد دائما غاضب منه
احمد الحديدي : والد فهد وهو ايضا شديد في تحكماته عليهم يملك من العمر 53 عاما وسنتعرف عليه اكثر في الروايه
أيلا الهلالي: وهي بطلتنا تمتلك من العمر 23 عاما في غايه الجمال لديها شعر يصل لاسفل ظهرها بني مائل للاصفر عيونا زرقاء تميل للرمادي بشرتها بيضاء صافيه قصيره جسمها ممشوق تدرس في كليه صيدله مختمره
وائل الهلالي: والد أيلا وهو يملك مجموعه شركات الهلالي وهي منافسه لشركات الحديدي يملك من العمر 54 عاما
اميره : وهي والدة ايلا وهي حنونه جدا ولكن شديد بعض الشئ تكره الفوضي تمتلك عيون زرقاء وهي ايضا جميله تمتلك من العمر 48 عاما
ياسر الهلالي: اخو ايلا وهي تحبه كثيرا وهو يدير الشركات مع والده يملك من العمر 27عاما وهو شاب ذو اعيون رماديه وبشره بيضاء وهو في غايه الوسامه ولا يقل عن فهد في الشده ولاكن هذا في العمل فقط
وسنتعرف عن بتقي الشخصيات في الروايه
البارت الاول : فتاه اوقعتني بحبها 🥰♥️
في صباح يوم جديد تشرق شمس علي ابطالنا تستيقظ ايلا من نومها بكسل علي صوت والدتها
اميرة : يبنتي اصحي بقا كفاايه نوووم هتتأخري علي الكليه اصحي بقا
ياسر: هي لسه نايمه طب مش هتاخد الشيكولاته اللي جبتهالها 😂
أيلا: صحيت اهو دنا بهرز معاكي يمرمر هات الشيكولاته
ياسر: بتاعت مصلحتك كلبه اوي 😂
أيلا: بزعل مصتنع : كده بردو ياياسر انا بتاعت مصلحتي🥺
اميره: انجزي البسي وصلي ويلا علشان نفطر وتلحقي تروحي كليتك وانت ياياسر انجز وروح شوف هتعمل اي في الشركه بابا مش هيروح انهارده تعبان شويه
ياسر: هو حصل حاجه ولا ايه تاني عمي منصور دايقه تاني 😡
أيلا: هو في اي انا مش فاهمه حاجه وهي دخل عمي منصور (هنفهم اي اللي حصل ليه باباها تعب بسبب عمها منصور)
اميرة بتوتر وهي تجز علي سنانها: هااا لا مافيش حاجه مش كده ياياسر
ياسر: ايوا مافيش انجزي لا البسي يلا ياماما وخرجوا من الاوضه
ايلا بشك: تمام وقامت خدت دوش ولبست وصليت فردها وخرجت وجلست علي المائده معاهم
وائل: ياسر في صفقه هتتعمل ومهمه اوي ولازم احنا اللي نكسبها مش ولاد الحديدي اوعا ياياسر تمام
ياسر: حاضر يبابا يلا يا ايلا علشان اوصلك جامعتك واروح الشركه واخدها ومشيوا
اميره: ايلا لازم تعرف كل حاجه يا وائل مش لازم نخبي اكتر من كده انا خايفه علي بنتي يا وائل
وائل بخوف: دي بنتي بردو يا اميره وانا خايف عليها بردو ومن مصلحتها انها متعرفش اي حاجه ولازم نسكت خالص مفهوم
عند فهد…. في قصر عائله الحديدي 🤍
قام من نومه خد دوش وصلي فرضه وخرج من اوضته ونازل تحت
فهد: صباح الخير
احمد بصرامه: صباح النور انهارده عندنا شغل كتيرولازم نكسب الصفقه بتاعت انهارده والوفد الاوروبي هيجي مش لازم نخسرها
فهد بثقه: انا مخسرتش صفقه قبل كده 😏
امال فين مالك ومي منزلوش علي الفطار ليه
احمد: مالك رجع متأخر امبارح ونايم لحد دلوقتي ومي مشي بدري عشان عندها فاينل في الكليه
فهد ببعض الغضب: هو احمد مش هيبطل استهتار بقا وخروجات وارف كل يوم اخبار زي الزفت عنه وحضرتك ساكت 😡😡
احمد: انا مش ساكت انا مستني يصحي وهياخد كلمتين مني 😡
فهد: اللي حضرتك تشوفه انا قايم ماشي عندي مأموريه مهمه انهارده بليل ولازم اخد معلومات عنها وبعد كده هطلع ع الشركه
احمد: ربنا معاك ياحبيبي
خرج فهد من القصر وركب عريبته الفخمه وطلع علي الداخليه
آسر: اللواء محمد الانصاري عاوزك يفهد جوا ..( اسر صاحب فهد ومقرب منه فهد يملك شعر اسود وعيون خضرا وجسم رياضي ولكنه يحب الضحك والهزار علي عكس فهد)
فهد: تمام قوله اني جاي
آسر: مهمة انهارده مش سهله يابيبي ولازم تكون جامد قالها بصوت ناعم 😂😂
فهد: رمقه بنظره بنظره غاضبه وقاله اطلع برا يلا بدل ماجي اكسر دماغك
آسر: اهون عليك يابيبي بردو دنا حتي ظبوطه وزي القمر لم يكمل كلامه حتي تلقي لكمه من فهد اوقعته ارضا
فهد : كلمه تاني هطلعك علي المستشفى
اسر: في اي ياعم بهزر معاك انت مبتهزرش 😂
فهد: لا بهزر تحب اوريك
آسر: لا خلاص انا لسه عايز اتجوز 😂
وخرج فهد من مكتبه وتوجهه اي مكتب اللواء محمد…..
اللواء محمد: طبعا عارف انا باعتلك ليه
فهد: طبعا علشان مأموريه انهارده
اللواء محمد: طبعا ودي مهمه صعبه وكبيره انت هتقبض علي اكبر تاجر سلاح وممنوعات ولحد دلوقتي منعرفش غير ان في عمليه هتم انهارده لاكن منعرفش مين هو زعيم المافيا دي ودي مهمتك يابطل تعرف نين هو وتقبض عليه
فهد: ادي التحيه تمام يافندم وخرج من المكتب واتوجهه علي الشركه
في البلد عند منصور عم ايلا
منصور.: انت لازم تتچوز بتعمك يامصطفي لازم تبقي مرتك علشان ورثها ميروحش للغريب وغير اكده لازم ادمر ابوها زي ما دمرني وبلغ عني في العمليه اللي كانت من عشر سنين ومن وقتها وانا متخفي عن العيون
اوبااا… اي علاقه ايلا بده واي اللي مخبيونه عنها
وهل عمليه فهد ليها علاقه بمنصور وهل الصفقه فهد هيكسبها ولا ياسر

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتاة اوقعتني بحبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى