رواية فتاة الملجأ وابن العم الفصل الثالث 3 بقلم حنان محمود
رواية فتاة الملجأ وابن العم الجزء الثالث
رواية فتاة الملجأ وابن العم البارت الثالث
رواية فتاة الملجأ وابن العم الحلقة الثالثة
(فتاة الملجأ وابن العم) 🦋
وفجأه عمر وكل اللي في الڤيلا طلعوا علي الصوت
وعد كانت قاعده سرحانه لحد ماكلهم طلعوا وماسكه في ايديها سـكـيـــ*ـنه وبتفكر تنتحر
عمر: ووووعد لاا بالله عليكي
محمد(والد عمر): وعد استهدي بالله كده
وعد بصويت: سيبوني في حالي انا تعبتتت وهي بتعيط
عمر قرب منها ومسك السـ*ـكينه من ايديها غصب عنها
ووعد ماحستش بنفسها غير اما شافت نقاط د*م علي الارض من ايد عمر ومع ذلك عمر لسه ماسك السـ*ـكينه
وعد: عمر انت اتعورت سيب اللي في ايدك ده
كلهم بخوف: عمررر
الجده جابت طرحه من جنبها ولسه هتربط ايد عمر قامت وعد واخداها منها وهي اللي ربطت ايده وقالتله وهي بتعيط انا اسفه انا السبب
عمر ولأول مره سرحان في جمالها وعيونها وقد ايه هي خايفه وقلقانه عليه
محمد (والد عمر): انت كويس ياابني
عمر: ايوه يا بابا انا كويس دي حاجه بسيطه
محمد:طيب تعالوا يلا ننزل نتعشي كفايا كده و يلا ياوعد
وعد بحزن: انا مش جعانه
عمر بعناد: خلاص وانا كمان مش جعان
وعد: خلاص هنزل آكل
عمر بضحك: وانا كمان يلا بينا
كلهم ضحكوا قالوا عاملين زي القط والفار
نزلوا واتعشوا وكان فاضل 3 ايام علي العيد
تاني يوم الصبح عمر خبط علي وعد وهي كانت بتأدي فرضها خلصت وفتحتله قال لها صباح الخير
وعد بإبتسامه: صباح النور يا ابن عمي
عمر: احلي صباح ده ولا ايه
يلا ننزل نفطر
وعد: المهم الاول بقيت كويس?? وريني ايدك كده
بقلم:حنان محمود✍️♥️
عمر: اه يااخرة صبري كويس طول ماانا شايفك كويسه ومش زعلانه ويلا بقي تيتا بتنادي علينا
وعد:يلا
وهما نازلين علي سلم الڤيلا وعد بتقول ل عمر عاوزه اجي معاك الشركه النهارده
عمر: تيجي فين اقعدي هنا مع تيتا وعمك ياختي
الجده: بتناقرو في اييه يلا كل ده علي ماتنزلوا
وعد: ياتيتا قوليله ياخدني معاه الشركه النهارده
الجده: ليه يابنتي ما انتي قاعده مونساني اهو
عمر: اهو تيتا بتقولك بردو اقعدي اسمعي الكلام بقي
وعد: والنبي ياتيتا انا زهقت والله من قاعده البيت
بعد مافطروا
وعد:قوليله بقي يا تيتا ياخدني معاه
الجده: خلاص ياعمر خدها معاك النهارده
عمر: حاضر يا تيتا
وعد:ثواني هطلع اغير وانزل علطول
عمر: اوك بسرعه مش عايزين نتأخر
دخلوا الشركه والموظفين رحبت ب عمر
عمر دخل المكتب ووعد دخلت معاه قالتله عاوز اساعدك في اي حاجه
عمر: لا اقعدي بس علي الكنبه هناك هنا لحد ما اخلص
عمر طول ما هو شغال عينه تيجي علي وعد وبيفكر ازاي بعد السنين دي كلها وفي الاخر لسه عارف ان هي تبقي بنت عمه
وعد: عمر
عمر: عيونه
وعد بضحك: اللاااه انت بقيت حنين كده من امتي ولا نسيت وفكرتني كنزي
قول لي صحيح هي اللي اسمها كنزي دي لسه هنا ولا مشيت
عمر: لا مشيتها علشانك وبعدين كنزي ايه دي انا اصلا مااعرفش هي كانت بتتكلم بالطريقه دي قدامك ليه لان اصلا مافيش حاجه بيننا وانا مش معجب بحد
وعد بهزار: اهااا بتكذب علي بنت عمك ده انا سترك وغطاك يا واد
عمر: والله مافيه حاجه من اللي في دماغك
وعد: انا عارفه ان لو فيه حاجه انت هتيجي تحكيلنا
ركز في شغلك بقي علشان مش اعطلك
عمر: تشربي قهوه معايا
وعد: ماشي
وبعدها عمر طلب القهوه وشربوها
بعد شويه وعد صاحبتها رنت عليها
قعدوا يتكلموا شويه وبعدين وعد بتقول لصاحبتها وانا كمان لسه ماجيبتش لبس العيد وضحكت كده وقالت شكلنا هنجيبه بعد ما العيد يخلص وفي الوقت ده عمر سمعها وركز في اللاب تاني وفضلوا يتكلموا يجي ساعتين
وقفلت وفضلت تلعب في الفون شويه علي ما عمر خلص شغل
عمر :اخيرا خلصتي رغي
وعد: بفك عن نفسي الااااه اومال هفضل قاعده كده
بقلم: حنان محمود✍️♥️
عمر: قولتلك اقعدي في البيت ماسمعتيش الكلام
وعد: لا اهو بغير جوو قدامك قد ايه وهتخلص
عمر: لسه قدامي ساعه كده هخلص شغل علي اللاب وشوية ورق هراجعه وخلاص
وعد: اوك هقعد اقرأ في المصحف شويه علي ما تخلص
صاحب عمر دخل يسلم عليه وما اخدش باله من وعد ف بعد ما قعد شافها وقال اللهم بارك ايه الجمال ده
ف عمر قال له. احم اييه هو انا مش قاعد ولا ايه
قاله معلش ياصاحبي والله بس جمالها فوق الخيال.هي مين دي
عمر: طب اظبط كلامك كده علشان مانزعلش من بعض
دي وعد بنت عمي
رد قاله ماشاء الله اسمها حلو وشكلها حلو اللهم بارك
عمر بغضب:ما تقوم تمشي هو انت جاي تسلم عليا ولا تتغزل فيها انت شايفني لامؤاخذه خرو*ف ولا ايه.
قال له خلاص ياعمر اييه ماحصلش حاجه لكل ده بس اخر سؤال والله
عمر: انجز واخلص
قال له هي مخطوبه ولا لا
عمر: ويخصك في ايه
يلا مش سلمت عليا?? ابقي اقابلك بالليل
بقلم:حنان محمود✍️♥️
قال له ماشي ياعمر خلاص انا ماشي
كل ده ووعد مارفعتش عينها من المصحف واما لقت صاحب عمر داخل لَفَّت نفسها الناحيه التانيه
والحركه دي عمر انبسط منها اووي وفي نفس الوقت زادت في نظر صاحبه وقد ايه هي جميله محترمه وعارفه ربنا
صاحب عمر مشي وبعد شويه عمر خلص وقال لها يلا يا وعد
وعد: صدق الله العظيم
يلا يامورا
عمر: يلا علشان انا جعان اوووي تيجي نتغدا في المطعم اللي جنب الشركه ده
وعد: مطعم ايه ياعمر تيتا زمانها مستنيانا علشان نتغدا كلنا سوا
عمر:يلا بس نتغدا في المطعم ونخرج شويه واجي معاكي اجيبلك لبس العيد
وعد بفرحه :بجد والله يامورا
عمر: بجد ياوعدي يلا بس علشان نلحق ناكل لسه هنجيب اللبس وتعالي معايا اجيب لبس انا كمان ذوقك حلو
وعد: انت بقيت طيوب كده ليه يا وااد شكلك بتحب ولا ايه
عمر: يلا يا اخرة صبري
راحوا المطعم اتغدوا ومشيوا راحوا محل الملابس
اللي شغالة في المحل هناك بتقولهم انتو حلوين اوي ولايقين علي بعض هو انتو مخطوبين
اتكسفوا هما الاثنين ووعد قالتلها بجديه هو انتي بتشوفي شغلك ولا جايه تشوفي احنا لايقين علي بعض ولا لا
عمر فضل مِرَكز في كلمة البنت دي وهو مش عارف هو ماله ولا بقي بيسْرَح في وعد ليه كده وبيفكر في خوف وعد عليه دايما
وعد: ايه رأيك في الدريس ده ياعمر
عمر: حلو اوي واما تلبسيه انتي هتحليه اكتر
خلصوا شراء هما الاثنين و
وهما مروحين في العربيه فضلوا يتكلموا شويه وفي نص الطريق وعد قالت ل عمر انا عاوزه كوتشينه
قال لها ليه
قالتله علشان نبقي نلعب بيها وقت فراغنا اهو نسلي نفسنا
قال لها ماشي اهو فيه هناك مكتبه اهو خليكي هنزل اجيب علطول واجي
بقلم:حنان محمود✍️♥️
قالتله لا هنزل انا في ثانيه واركن انت في جنب علشان ماتوقفش الطريق
قالها ماشي دقيقه والاقيكي قدامي
وعد: السلام عليكم
اللي واقف في المكتبه بيقولها عليكم السلام ياقمر. اهي دي الاشكال اللي تفتح النفس
قالتله وهي رافعه حاجبها ماتحترم نفسك يابني ادم انت علشان مش هيحصل لك طيب
قال لها بغمزه كده وانا بحب ضرب الحريم
ف عمر شافها من بعيد وجري راحلها ف سمع الشاب وهو بيعاكس فيها
بعدها بيقول ايه فيه حد مضايقك
وقال له فيه حاجه يا اخويا?
الشاب قال له مالكش دعوه هي تخصك
عمر بعصبيه: اه تخصني
رد قال له يابختك
عمر ماشافش قدامه ونزل في الشاب ده ضـرب لحد ما مناخيره نزفـت ووشه بقي كله د*م
بعدها وعد صوتت وقالت خلاص ياعمر
صاحب المكتبه كان بيصلي ورجع لقي اللي حصل ده واتأسف لعمر ووعد
وقال ل عمر حقك عليا انا و حقك تعمل اكتر من كده
عمر: بعد كده اما تشغل ناس في المكان شَغَل ناس محترمه
قال له حاضر حقك عليا انا
تحت امرك. حضرتك كنت عاوز ايه
قال له وهو لسه متعصب موجود كوتشينه??
صاحب المكتبه رد قال له ايوه ثانيه هجيبها لحضرتك يا استاذ
جابهاله ومشيوا
وعمر طول الطريق يزعق لوعد علشان كان عاوز هو ينزل يجيبها وماعادتش تخرج
(وعد جمالها فوق الوصف)🥹
وعد قعدت تعيط وتقول له انا اسفه ياعمر والله
وبعدين انا ماعملتش حاجه هما اللي ناس مش محترمه ومش تتعصب بالله عليك احنا علي طريق
عمر بزعيق: بلا اسفه ياعمر بلا اسفه يازفـت وخلاص كفايا كلااام
وعد سكتت وقعدت تعيط
وبعد شويه عمر كان هدي شويه وسمع صوت عياطها المكتوم واتضايق من نفسه اوي
ومايعرفش هو بقي يغير عليها ليه كده وبقي مش بيحب يزعلها.
قال لها انتي بتعيطي ليه دلوقتي هو مين الغلطان
وعد بتنهيد بعد العياط: هو انت بتزعقلي ليه انا مش غلطانه والله انا مش عملت حاجه افهمني
عمر: عاارف انك ماعملتيش حاجه بس انا اللي كنت هنزل اجيبها وفي الاخر الناس تعاكسك وانتي لوحدك واما جيت بردو فصل يعاكس فيكي هو انتي شايفاني خرو*ف ولا حاجه
ده انا كنت همو*ته تحت ايدي.
وعد خافت ومش ردت عليه وفضلت تعيط بصمت
عمر بصلها وقالها خلاص بطلي عيااط
حاااااااسب………..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتاة الملجأ وابن العم)