روايات

رواية فتاة الملجأ وابن العم الفصل الأول 1 بقلم حنان محمود

موقع كتابك في سطور

رواية فتاة الملجأ وابن العم الفصل الأول 1 بقلم حنان محمود

رواية فتاة الملجأ وابن العم البارت الأول

رواية فتاة الملجأ وابن العم الجزء الأول

فتاة الملجأ وابن العم
فتاة الملجأ وابن العم

رواية فتاة الملجأ وابن العم الحلقة الأولى

عمر بعصبيه: انتي نسيتي نفسك ولا ايه
الجده بغضب: اسكت ياعمر انت بتقول ايه
وعد بدموع: هو انا عملتلك ايه لكل ده وليه دايما بتكسرني
ليه محسسني ان انا اختارت اهلي لييييه
الجده: معلش يابنتي عمر انا اللي مربياه وهو مافيهوش غير لسان
ماكانش يقصد
وعد: اسفه يا تيتا بس انا مش هقدر اعيش هنا تاني لان مافيش انسانه تستحمل الاهانه دي كل يوم والتاني وبردو عمر بعتبره اخويا بالظبط
عمر: اخوكي مين يابت انتي. انتي نسيتي نفسك ولا اييه احنا جايبينك من ملجأ افهميي بقااا
وعد بانهيار: هو انت ليه دايما مغرور كده بس هقولك انا اسفه يا عمر يااخويا وانا خلاص همشي من هنا انا طالعه ياتيتا اجيب هدومي وامشي. او اقول لك انا مش هاخد حاجه معايا
وهي بتبص ل عمر وكملت كلام وقالت علشان انا جايه من ملجأ يبقي ماليش حق ان انا اعيش زي اي حد. ماليش حق ان انا افرح. ماليش حق اعتبركم اهلي واي حاجه تزعلكم بتزعلني مع انكم فعلا انا شايفاكم اهلي وبحبكم جدا. ماليش حق اعمل اي حاجه علشان زي ماعمر بيقول انا جايه من ملجأ.
بدموع اشوفكم علي خير ولسه هتخرج من الباب
الجده بصوت عالي: عمررر كفايااااا وعد تبقي بنت عمك الله يرحمه
Stop…
نعرفكم بالشخصيات دي بقي: –
عمر عنده 27 سنه ذات عيون سوداء وشعر اسود متسرسل وبشره خمرية وطويل ذات عضلات وعنده شركه♥️ومغروور 😂
وعد عندها 22 سنه ذات عيون زرقاء وشعر اشقر شديد النعومه وبشره بيضاء ♥️
الجده عندها 59 سنه ذات عيون زرقاء وشعر اشقر وبشره بيضاء(اه وعد شبهها)
Back…
وعد وقفت مكانها مصدومه من اللي سمعته
عمر بصدمه: اييييه بنت عمي ازاااي
وعد بعياط هستيري: بتقولي ايه ياتيتا يعني انا ماما عايشه. يعني انتي عارفه مكان ماما فين؟ ردي عليااا ارجوكي و بابا مات؟ مااات ازاااي وامتي
عمر بذهول ومش مصدق اللي بيسمعه : تيتا انتي اكيد بتقولي كده علشان وعد تقعد معانا صح
الجده ولأول مره: ضربت عمر بالكف وقالتله اسكت بقي كفايااا انت بتقول ايييه
وعد ليها في البيت ده زي ما انت ليك فيه بالظبط. وعد حفيدتي زي ما انت حفيدي كفايا بقي
فجأه وعد وقعت غابت عن الوعي
عمر وهو حاسس بالذنب: جري عليها وعد وعععد فوقي علشان خاطري. انا اسف والله مش هزعلك تاني
(مالك ياعمر الحنيه نزلت عليك فجأه كده ليه 🙂)
الجده بعياط: وعد فوقيي ياقلب تيتا.
هات مياه ياعمر.
عمر جاب مياه وبيرش علي وشها وهي مش بتفوق بردو
بعدها شالها وطلعها فوق واتصل بالدكتور
الجده وعمر: هاا طمننا يادكتور وعد مالها
الدكتور: وعد اتعرضت لصدمه كبيره وضغطها وطي وده سبب ان هي غابت عن الوعي وياريت تبعدوها عن اي حاجه تزعلها او تشتتها
انا دلوقتي اديتها إبـ ــره مهدئه وشويه هتفوق وتبقي كويسه وبعدها مشي
الجده قالت لعمر انت السبب في اللي وعد فيه انا سكتلك كتيير بس كفايا كده مش هسمحلك تزعلها تاني ولا تكسر بخاطرها إما هطلعك انت بره البيت
عمر: حقك عليا يا تيتا انا اسف والله مش هزعلها تاني بس عايز افهم كل حاجه وازاي حضرتك ماعَرَفتينيش ان وعد تبقي بنت عمي
وعد بتفوق وبتفتح عينيها بصعوبه وبتقول بصوت واطي اهلي فين ياتيتا
عمر: احنا اهلك وموجودين حواليكي اهو
تيتا: بعدين هفهمك كل حاجه انت و وعد بس علي ماهي تبقي كويسه
وعد بعياط: بابا وماما
بابا مات امتي وازاي يعني انا يتيمة اب
عمر: امك دي منها لله هي السبب في موت عمي
الجده بزعيق: عمرررر
بقلم:حنان محمود ✍️♥️
وعد: انت بتقول ايه وماما السبب ازاي انا عايزه اشوفها وروني شكلها حتي
عمر: اهدي بس دلوقتي انا اتصدمت زيي زيك بالظبط ماكنتش اعرف انك بنت عمي
فوقي بس كده وتيتا هتحكيلنا وفي نفس الوقت اكون جيت من الشركه
وعد بدموع: هزت راسها ب حاضر
عمر بهزار: خبطها في كتفها كده. وقالها بهزار قومي بقي وحرك شعرها علي وشها كده وقالها قومي وانتي شبه الطفل العسول كوتو موتـ ـو كده 😂♥️
وعد بإبتسامه: رخم
والجده ضحكت
عمر: يلا انا هقوم اروح الشركه لان كده اتأخرت اووي
وعد بتعب: طب استني افطر قبل ما تنزل
تأخير بتأخير بقي 😂
الجده: اه ياابني استني
عمر: لاا ده انا من كتر الاتصالات اللي جايالي من الشركه قفلت التليفون خاالص يلا مع السلامه
الجده: ماشي ياابني خلي بالك علي نفسك
في الشركه عند عمر
عمر وصل الشركه
الموظفين كلهم قاموا وقفوا ورحبوا بيه
كنزي : استاذ عمر اعمل لحضرتك القهوه
عمر: ايوه ياريت علشان دماغي هتنفـ ـجر
كنزي بتسبيل: مالك بس يا استاذ عمر
عمر بزعيق: انتي ايه دخلك ده شئ مايخصكيش انتي موظفه في الشركه وانا مديرك. يلا اتفضلي
كنزي: انا اسفه استاذ عمر
عمر: الاوراق اللي كانت علي المكتب هنا فين
أدهم: انا حطيتها علي الرف هناك اهو.
والعامله بتنظف المكتب امبارح انا شيلتها ثواني هجيبها لحضرتك
وفجأه تليفون عمر رن
الحق ياعمررر …..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتاة الملجأ وابن العم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى