روايات

رواية فتاة الشيطان الفصل الأول 1 بقلم ريتاج محمد

رواية فتاة الشيطان الفصل الأول 1 بقلم ريتاج محمد

رواية فتاة الشيطان الجزء الأول

رواية فتاة الشيطان البارت الأول

رواية فتاة الشيطان الحلقة الأولى

كانت واقفة بين زحمة الاتوبيس
وهي بتقول في سرها:يارب صبرك عشان ملطش
واحد فيهم بالقلم ولا اديلة شلوط يارب
انا صبري بدأ يقل وسط البهايم دول دا كفاية ريحة عرقهم يارببببب انت الي عالم بيا وفوسط ما هي بتكلم نفسها فجاءة لقت الي حط ايدة على كتفها
هنا جابت آخرها وبصت وراها لقت واحد شبة أقرع حاطط ايدة على كتفها وهو بيتكلم في التلفون ومبتسم
نور بصراخ وهي بتلطشة بالقلم :جرا اي ياحيوان ياعديم الرباية انت
ااايييي خلاص مبقاش فية رجالة في البلد هي وصلت لكدة
الراجل الموبايل اتنطر من ايدة بعيد ولسة بيستوعب الي حصل لقى واحد بيقول:عملك اي يا أنسة
نور بغضب وزعيق:حط ايدو على كتفي الحيوان الزبالة
الراجل بتبرير:والله يا انسة انا مكنتش اقص….اااااااااةةةةة
قالها وهو بيحط ايدة على وشه بوجع
لقى الراجل بيقولة:بقى ياحيوان بتحط ايدك على كتفها
لييييييية مفيش رجالة ولا اييييييييييييه
الراجل بخوف:والله كنت بتكلم في التلفون مقصدتش
الراجل بغضب:ملناش فية الي يغلط يتعاقب ولا اي يارجالة
كل الي في الاتوبيس قالو:صح لازم نربيه
وهجموا علية ضربوة
نور بقرف :احسن تستاهل راجل عرة
…..وقف هنا يسطا معلش
الراجل وقف ونور نزلت وهي بتبرطم بالكلام
ولسة هتمشي لقت عربية جت بسرعة رهيبة وعدت من قدامها
نور :ما هي نقصاك هي كمان اسفخس
على قلة الرباية
وكملت طريقها لحد ما وصلا لسوبر ماركت وقالت:وبني ياعم محمد عبيلي طلب كل يوم بسرعة
عم محمد:انا مش عارف يابنتي انتي بتعملي اي ب اتنين كيلو جبنة رومي كل يوم
نور باستعجال:ونبي ياعم محمد مش ناقصة انا محاضرة كل يون عبيلي الجبنة
عم محمد:انا والله بجيب الجبنة الناس مبتلحقش تشتري منها بسببك انا مش عارف الفار الي عندك دة جاي علينا وعليكي بخسارة
نور بتحذير:مسموش فار ياعم محمد اسمو هامستر
لو سمحتت!!!….
عم محمد وهو داخل يجبلها الجبنة:فار بقى هامستر
اهو كلهم فصيلة فران
نور بهدوء:عم محمد الله يخليك روح هات الجبنة وتجنبني
عم محمد وهو بيديها كيس في جبنة :خدي انا اصلا كنت مجهزة
نور طلعت فلوس وجت تدهالة
عم محمد:اي نعم حج نجم مخلصلنا الجبنة بس ومالة يعيش ويتدلع علينا
عليا انا بقى ياست البنات
نور باصرار:لا ياعم محمد انت بقالك كام مرة مرضتش تاخد فلوس
عم محمد بضحك :طب روحي بس عشان انتي عارفة لو اتشقلبتي قرد مش واخد منك فلوس
نور بتنهيدة وهي ماشية:اخر مرة على فكرة
(وربنا كلنا محتاجين عم محمد دة 😂)
روحت نور على بيتها وهي طالعة عالسلم قالت:ياسمكاتو يحركاتوا
الريحة مشقلبة المنطقة من اولها لأخرها
سمر وهي بتحدف عليها شبشب:وربنا انا بقيت اتكسف انزل من صوتك دا
نور بشر:هو انتي ضربتيني دلوقتي …!!!
سمر بتوتر وهي بتبلع ريقها:احممم لا دا من غير ما اقصد
نور :كويس انة من غير ماتقصدي عشان لو كنتي تقصدي كنت لبستلك الفردة التانية في وشك
عمر وهو خارج من الاوضة وهو بيفرك في عيونة بنوم:مش هنخلص من ام الاسطوانة دي بقى
نور بسخرية:حضرت البشمهندس عمر بنفسة في البيت
وراحت عندة ومسكتة من ياقة قميصة بعصبية:كنت فين يلا بقالك يومين
عمر وهو بيوعا ايدها:اي يابنتي المدب دة دا بدل ماتقوليلي اخويااا حبيبي وحشتني بقالك يومين برة البيت لية
نور:دا عند امك انطق يلا بدل ما ابيتك في الحبس
عمر بدراما:ويهون عليكي عمر عمرمر عمور حبيبك
نور:هأاااااو لا هات غيرها انطق يلا كنت فين
عمر بجدية:والله كان عليا شغل كتير حرفيا
وبعدين قال بعصبية وهو بيمسكها من قفاها :وبعدين انتي بتزعقيلي انا ياشبر ونص يالي مجبتيش ربع طولي
نور بتوتر وهي متعلقة في الهوا:خلاص يعموري مكنتش هزاراية هزرتها معاك يعني يحبيبي
عمر:….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتاة الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى