رواية فاطمه وكريم الفصل الثاني 2 بقلم مي جاد الله
رواية فاطمه وكريم الجزء الثاني
رواية فاطمه وكريم البارت الثاني
رواية فاطمه وكريم الحلقة الثانية
قربت من العربيه واتلقت المدير بتاعها كان بيضربهم كله
لف كريم بعد مضربهم. هوه انتي
بصتله فاطمه بحزن. أنا اسفه
كريم. تعالي أما اوصلك
ركبت معاه العربيه وطلعت البيت روحت اتلقت بباها تعبان راحت بيه المستشفي ورجعوا الفجر صلت الفجر وعملت الفطار وفطرت راحت الشركه
سلمت علي زميلها كلهم ومسلمتش علي محمد جه يكلهمها
فاطمه. ملكش كلام معايا خالص فاهم ولا مش فاهم
محمد. براحتك
فاطمه راحت عشان تركب الاصانصير جه كريم في نفس الوقت وركب وقفل الاصانصير علي طول مهطهاش فرصه تحاول تركب
افتكرت كلامه أن هيه لواتأهرت هيتخصم من مرتبها
طلعت تجري لحد أما وصلت دخلت وهي بتنهج لقته مش موجود بعدين دخل اول مادخلت علي طول
راحت قعدت وهوه ناولها كوبايه مايه وقالها.خلصي ال٢٠ ملف دول
فاطمه. نعم
كريم. زي ماسمعتي ال٢٠ ملف دول
فضلت تشتغل وهوه بيراقبها من بعيد لحد أما لحظت نظراته ليها بعدين بص في اللاب توب 💻
بتاعه تاني
فاطمه. أنا خلصت اروح بقي عشان الرحه بتاعتي
كريم.تمم
راحت ولقت محمد جاي عليها بيقولها. عايز اعرف مبتتكلميش معايا ليه
فاطمه. مش أنا قولتلك ملكشش دعوه بيا وإلا والله العظيم اخلي أستاذ كريم يعملك خصم ولا يتردك خالص
الكل فجأه بص في أكله ومحمد مشي وهيه حست بحراره جايه من وراها بصت اتلقت كريم وراها
فاطمه أستاذ كريم حضرتك ابن حلال لسه كن بنجيب في سيرتك 😂
كريم. مسكها من ايدها جامد وطلعها معاه فوق كانت ركبه الاصانصير وهيه خايفه ومزال ماسك ايدها وفجأة الاصانصير عطل
فاطمه ايه ده
كريم احيه
فاطمه لأ اوعي يكون ألي في بالي
وبدأت تصرخ حط ايده علي بقها اسكتي يخربيتك هتفضحينا
بعد كده رجع اشتغل الاصانصير تاني وهوه شال ايده اول مادخله المكتب بدأ يزعقلها
كريم. انتي مين سمحلك توجهيني أنا مبحبش الطريقه ديه
فاطمه وعنيها مليانه بالدموع.انا اسفه
طلع كريم وقعد ياخد نفسه بصعوبه رجع بص عليها اتلقاها بتعيط مكنش عارف ليه هوه زعلان علي عياطها ده راح دخلها وعطاها منديل
كريم. أنا اسف معلش اتعصبت غصباً عني
فاطمه.بأبتسامه ماشي خلاص مش زعلانه
عدي شهر علي ان هيه بتشتغل وفضلت تحت نظراته
وفي يوم كانوا قاعدين خلصت الشغل وجه وقت الراحه بتاعها فقالتله هروح اجيب حاجه اكلها اجبلك معايا
كريم.ماشي
راحت وجابت الاكل وقاعدت عشان تاكل كانت هتتفرج علي المسلسل اللي بتحبه بس هي بتتكسف تتفرج عليه قدام حد لكن اتلقت كريم مشغل المسلسل فقالت له .ايه ده انت بتحب المسلسل ده.
كريم. ايوا جدا وحرك اللاب توب بتاعه وقالها تعالي اتفرجي معايا
جات اتفرجت معاه وجات لحظة أما البطل كان هيمسك ايد البطله بس مامته اتصلت عليه في الوقت ده ووقف المسلسل
فاطمه. ط.طب أنا هروح اجيب ميه اجبلك معايا
كريم. عرف انها هتسيبه يتكلم مع مامته فكبرت في نظرة اوي وقالها اه لو سمحتي
راحت ورجعت اتلقته خلص الكلام مع مامته
كريم. نكمل المسلسل
فاطمه افتكرت اللقطه فقالتله لأ لأ خلاص أنا هروح
كريم. صحيح أحنا الاسبوعين دول أنا وانتي مخلصين الشفل لكن الشركه هتيجي عادي هتيجي بكرة
فاطمه. اه ممكن اجي
كريم. تمام
روحت البيت وقامت تاني يوم راحت الشغل بس دخلت المكتب متلقتهوش موجود فاأستغلت الفرصه وقعدت تقلده علي الكرسي بتاعه وهيه بتقول : مش أنا قولت متعمليش متقوليش متخليش
ووهيه بتلعب علي الكرسي وبتلف بيه لمحته واقف قدام الشباك بتاع المكتب وميت من الضحك وهوه شافها فعدل نفسه وخبط علي الباب ودخل
فاطمه بابتسامه.ايه ده حضرتك جيت وحضرتك من هنا من أمتي
كريم وهوه ماسك ضحكته. من قول ماكنت بقول متخليش متعمليش
فاطمه. خدودها حمرت من الأحراج
كريم. عادي علي فكره
فاطمه. معلش أنا أسفه
كريم. عادي عادي
روحت البيت وكانت مبسوطه من ألي حصل جدآ
عدي اسبوعين وتلقته بيتصل عليها بيقولها تعالي بسرعه الشركه بسرعه
فاطمه….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فاطمه وكريم)