رواية فارس وجميلة الفصل الرابع 4 بقلم نور شريف
رواية فارس وجميلة الجزء الرابع
رواية فارس وجميلة البارت الرابع
رواية فارس وجميلة الحلقة الرابعة
بيمسك فارس يوسف من ايديه بعصبية :
انت مجنون انا هرفع عليك قضية تعدي علي حقوقي انت جاي البيت تتهجم عليا؟؟
اخرج بره يلا كل واحد علي بيته بسرعه يلا..
بيرن فارس علي ظابط صحبه و بيحكي ليه الي حصل و يوسف كان خطيب جميلة و دلوقت هي بقت مراته غير انها بنت عمه…
انا همشي من العماره يا ز ين بيه!!
زين بيبتسم و بياخد عربيتات لي الشرطة و بيروح بيت يوسف و بيتقبض عليه..
بيقرب من جميلة بتكون قاعده في جمب و بتعيط بقوة انا مش هقدر امشي من هنا البيت هنا في زكريات كتير بيني و بين عمي ده بيتك الي اتولدت فيه هتمشي منه…
اوعدك ان اول ما امشي من هنا و اشتغل كويس علي نفسي هشتري العمارة كلها ليكي…
طيب و الحاجة الي في البيت هتسبها..
اه لان الشقة بتاعتنا بي اسم بابا قومي البسي نقابك وجهزي اي حاجة هنا انتي عايزها..
بتجري جميلة بتاخد صور اهلها و صورة عمها و صورها و صور فارس بهدوء و بتاخد هدومها و بتلبس نقابها بحزن :انا جاهزة…
بيخرج يوسف بهدوء و بينزل يركب تاكسي لي القاهرة و هو بيودع بيته بحزن!!!!
بعد مرور ساعتين :_
بيوصل يوسف البيت و بيفتحه بتسلم جميلة علي صحابها و اطفال الشارع بحنان..
جميلة بنوم :يلا يا فارس مش قادرة..
بيطلعو الشقة بتكون نظيفه لان فارس بيبعت ست تنظفها و تاخد حقها تصرف علي عيالها..
بتتدخل جميلة الاوضه بتاعتها و دموعها بتنزل بأنهيار :
و حشتوني اوي انا جيت هنا تاني…
بتصحاا جميلة من النوم ساعه 5 بتعب علي صوت خبط علي الباب..
جميلة بهدوء :ثواني يا فارس هلبس الاسدال و جايه..
بتلبس جميلة الاسدال و بتقعد بهدوء :
مساء الخير انت عملت اكل ازاي و الثلاجة فاضيه..
يوسف بضحك :عادي نزلت اشتريت اكل جاهز ده مش انا الي عملته غير ان عارف انك بتحبي الاكله دي
و جبتلك حاجة كمان؟؟
جميلة بستغراب :اي هي الحاجة دي..
بيفتح فارس نور الاوضه بحنان :
الفستان الابيض ده ليكي و النقاب ده ليكي و ده التاج و الماذون جاي بليل و الشهود موجوده…….
بتجري جميلة و بتحضن الفستان زي الاطفال :
حلو اويي بجد اي الجمال ده يا فارس حته ستان وجميل اوي بتحضنه بقوة انا بحبك اوييي..
بيبعد فارس و بيبصلها بندم :_
متقربيش مني غير لما تبقي بتاعتي سامعه..
بتبتسم جميلة :حاضر يا سي فارس ام نشوف الجنان ده اطلع بره بقاا عشان البس..
كلي الاول بعدها البسي و اجهزي!!
بتاكل جميلة و هي بتفكر في كل تفصيله في البيت و عيونها الي دبلت من الحزن :_
الله يرحمك يا عمي..
بتتوضي جميلة و بتصلي المغرب و بتلبس فستانها بنبهار و فرحة ياريت ماما كانت معايا و هي بتشوفني بي الابيض ولا عمو خالد وحشني اوي!!!
بيدخل فارس و بيحط و شه في الارض بكسوف و بيعدل ليها النقاب…
جميلة بهدوء :فارس هو نا وحشه.. شوف ايدي عامله ازاي..
انتي اجمل حد في حياتي يا جميلة..
بيجي الماذون و صحاب فارس و شذي وكل صحابه في الشغل و بتبدأ الزغريط تعلي بتبتسم جميلة بهدوء :
ثواني هعمل حاجة..
بتجيب جميلة صورة اهلها و صورة عمها خالد بتحطها علي المكتب وبيبدأ الماذون يكتب كتابهم
و بيقول خطبته المعتاده!!!
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
برفاء و البنين ان شاء الله…
بيحضنها فارس بقوة :احضن براحتي بقاا…
بتتضحك جميلة و بيشغلو قران وبيمشو الناس :_
هنصلي استخارة…
فارس بفرحة :اكيد بس هخرج انا ونتي و لما نرجع هنصلي استخارة و نام!!!
بيحضن فارس كف ايديها بلهفه و بتنزل معاه اقولك تعالا نمشي في الشارع ونشتري حاجات احسن من القاعده في اي مكان..
بيوافقها الراي بيجرو و سط ضحك جميلة و عصبية فارس و غيرته عليها :
هتسبني يا فارس..؟؟
لا يا جميلة الي هيفرق بنا الموت لانك بنتي قبل ما تبقي مراتي…
بيعدي ساعه و بيرجع فارس البيت و بتخرج جميلة بي اسدال الصلاة :من هنا و رايح هو الاسدال وبس
انا مش ضمناككك..
انتي بتعلي صوتك انا راجل وليا حقوقي..
لا انا مش هخلع الاسدال يلا عشان نصلي..
بيصلي فارس و جميلة وراه الاستخاره و بيبدأ يصلي معاها العشاء بصوته..
بتعيط جميلة من جمال صوته :
بيخلص و بيحضنها بقوة و بيشلها لي اوضة النوم و بينام جمبها بهدوء :_
نامي يا جميلة انا تعبان و محتاج انام…
بتخلع جميلة الاسدال و بتنام في حضنه و اختلاط مشاعرهم مع بعض و حنان فارس عليها ووووووو
نسكت بقا عصافير الجنة انا و جوزي في المستقبل هنبقي زي جميلة و فارس كدا 😂…
بتصحاا جميلة من النوم و شعرها نازل علي عيونها بيقرب منها فارس بحب :
عارف انك صاحيه قومي يلا عشان نفطر و نصلي..
بتفتح جميلة عيونها العسلي مع اشاعة الشمس بهدوء :
صباح الخير يا فروسه..
قلب فروسه يلا عشان ننزل و نروح لي اهلك و بابا عشان يباركو لينا قومي..
بتقوم جميلة بفرحة بتصلي و بيفطرو و فارس بيتغزل فيها و في جمالها..
اي النقاب الغريب ده يا فارس ده مش ظاهر منه حاجة..
فارس بحب :ايوه عشان حتى عيونك متظهرش متقلقيش هتعرفي تشوفي…
بتلبس جميلة النقاب و بتلف بيه بيعجبها جدا بيبوسها فارس من دماغها و بينزلو يروحو المقابر..
بيحضن فارس كف ايديها و بيقف قدام اهلها و ابوه بحزن: بترفع جميلة النقاب و بتلمس مقابر امها بحزن و دموعها بتنزل : بنتك اتجوزت يا ماما و من فارس الي قولتلي شبهك و هيبقي ليكي
بقيت مدام فارس خالد عبدالرحمن..
فارس بهدوء : يلا يا جميلة كفاية كدا..
استني الاه بتكلم مع امي شوية و بحكلها ان احنا اتجوزنا…
بيضحك فارس و بيشدها و بيمشو بفرحة :_
بحبك..
ونا كمان 🎻
ولكن لا توعدوهن سراََ الا ان تقولو قولا معروفا، ولا تعزموا عقدة النكاح حتي يبلغ الكتاب أجله واعلمو ان الله يعلم ما في انفسكم فاحذروه واعلمو ان الله غفور رحيم ♥️♥️🌿..
ءتيت بك سندي و رجل ليا وكنت لي عونا و اصبحت جميلة و فراشة في عيونك و كانك خلقت من نقاء ماء الورد “🦋
فارس و جميلة ❤️
تمتتتت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فارس وجميلة)