رواية فارس حور الفصل السابع عشر 17 بقلم منة السيد
رواية فارس حور الجزء السابع عشر
رواية فارس حور البارت السابع عشر
رواية فارس حور الحلقة السابعة عشر
ليتكلم فارس ببرود: ابوي انا هطلب ايد فاطمه منكم انهارده بليل وكمان والفرح هيكون كمان اسبوع تمام
وخرج من البيت
ليقوم بشئ ما
ويتركهم يجهزون لحفل اليله
(انا شريره صح😈)
بينما مريم دخلت غرفه حور وهي حزينه
لقت حور قاعده علي الكرسي المتحرك ويظهر علي وجهها علمات الغضب
مريم: عرفتي اي حصل انهارده
حور سكتت قليلا ثم تحدثت: اي
مريم بحزن: فارس هيخطب فاطمه اختي النهارده
حور وهي تمشي بكرسيها المتحرك ناحيت الطاوله التي موضوع عليها الهاتف والتقطط الهاتف ثم قالت بخبث: تمام يامريم ممكن تناديلي الولاد من تحت
مريم بذهول: انتي كويسه
حور: اه يرومه تمام اهو
بس لازم نلعب شويه
مريم بضحك: يلعبك وهتعملي اي
حور بشرود: هقولك تعملي اي بس ناديلي ايمي واياد
مريم ببتسامه : ماشي
وبعد 5دقائق كانو الأطفال بغرفه حور
ايمي ببراءه : مامي هو صحيح بابي هيتجوز فاطمه الوحشه
حور بغيظ: اه يروحي ثم أكملت بس انا عيزاكي انتي واياد في موضوع كده………………………..
*************
”في المساء ”
كان فارس فغرفته يرتدي ثياب عبار عن بنطلون جينز اسود وقميص ابيض يبرز عضلاته(احمم🌚)
لاكن كان فارس في حاله استغراب شديده بسبب عدم وجود حور بالغرفه او الاطفال
ليفتح باب غرفته ويطلع منها………..
*******
بينما حور هي والاطفال ومريم كانو في الغرفه المخصصه لحور وفارس بالأسفل
*تسريع الاحداث*
مريم كانت تساعد حور في ارتداء جيب قصير بيج وتيشيرت ابيض ذو حمالات مائله
وانتهت وتركت حور لتجفف شعرها وتسرحه بنفسها
بينما الأطفال
ايمي ارتدت جيب بيج وتيشيرت ابيض مثل حور
واياد ارتدي بنطال بيج وتيشيرت اسود
*وطلعو من الاوضه*
♡♡بقلم منه السيد ♡♡
تحت مساعده مريم لحور طبعا
طلعت حور ومريم وايمي واياد في الجنينه برا
حور شافت فارس قاعد جمب باباه
وفاطمه وهنيه قعدين بردو علي كرسين جمب بعض
حور راحت ببرود وايمي واياد وراها وقعدو ومريم كمان
فارس كل ده وهو قاعد بصدمه من جمالها وغضب من الي هي لبساه فكانت حور ساقيها واكتافها عاريه
لتنظر حور له بخبث من ثم تنظر إلي مريم لتقول لها
حور في اذن مريم: بصي بقا يامريم قومي اعملي الي قولتلك عليه لتبتسم مريم تذهب
بعد قليل جأت مريم وقعدت بجانب حور وعلي وجهها هي وحور ابتسامه خبيثه
وفارس قد أمسك بكوب القهوه و كان ينظر لهما ويتابعهم ويرى هذه الابتسامه الخبيثه التي تكسو وجوههم ويشعر ان هناك خطب ما وراء هذه الابتسامه
ليرتشف قليلا من القهوه وتتحول ملامح وجهه فجاءه ليبتلع رشفه القهوه التي بحلقه وينظر تجاه حور لتقابله هي بنظره خبيثة لاتحول نظراته لها الي غيظ وتوعد
لتبتسم حور ابتسامه بلهاء…………
فارس طلب ايد فاطمه وقرأو الفاتحه
تحت غيظ فارس من حور
بعدما تناول رشفه من كوب القهوه المضاف عليه بعض اشطه الحمراء
♡♡بقلم منه السيد ♡♡
.
.
.
بعد قراءه الفتحه وتحديد موعد الزواج
قامو الأطفال بتقبيل حور علي خديها وطلعو الي غرفتهم
وراحت حور علي غرفتها التي بدور الارضي
قام فارس من مكانه بعد قليل ورا حور
بيفتح الباب لقا مقفول
فارس بخبط: حور افتحي انتي بتعملي اي
حورر:.. ..
فارس بزعيق: بقولك افتحي
حور بخوف: لا خليك برا
فارس بغضب:: وللهي لو مفتحتي لكسر الباب
حور راحت فتحت الباب جري
فارس بغيظ بعد مدخل:: بقا تحطيلي شطه في القهوه لا و اي كمان لبسالي بتاع قصير
حور بغيظ وطفوله: مش كان شكلي حلو وبعدين الشطه دي عاده تركيه ياا… عريس
فارس بهيام : قمر ثم اكمل بغيظ اومال لو مكنتيش عارفه اي الحكايه هتعملي اي
حور: هو أنا بعمل حاجه يبني دنا غلبانه؟
فارس بغمزه: ومزه
حور اتكسفت
فارس وهو بيشيلها عشان ينامو
حور بزعر: لاا مش هنام جمبك هاا
فارس: انتي هبله ولا اي لا خدي بالك انا تعبان وعايز انام
♡♡بقلم منه السيد ♡♡
مردتش حوروفضلت مبوزه وبعد كده بادلته الحضن وراحو في ثبات عميق…….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فارس حور)