رواية فارس الصعيد الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم ريهام محمد
رواية فارس الصعيد الجزء السادس والثلاثون
رواية فارس الصعيد البارت السادس والثلاثون
رواية فارس الصعيد الحلقة السادسة والثلاثون
الجزء الثاني-الحلقة الاخيرة
#فارس_الصعيد
سعاد::اهدي اكده يا حبيبتي
.
عزه::صعبانه عليا قوي يا ماما
.
سعاد::هتكون بخير ان شاء الله
.
عزه::بس دي بقالها ساعه جوه
.
سعاد::الي هي فيه برضوا مش حاجه عاديه
.
عزه::وفارس كمام صعبان عليا
.
سعاد::يا حبه عيني القلق مجننه دي حياته كلها جوه
.
.
خرجت الطبيبه وعلامات الرضي عليها
.
اما هو عندما لمحها هب مسرعا بقلق ورجفه في صوته حاول اخفائها::طمنيني
.
الطبيبه::متجلجوش الاولاد بس هيفضلوا في الحضانه فتره نطمن عليهم
.
فارس::عايز اطمن علي هنا الاهم
.
الطبيبه::المدام بخير الحمد لله هو بعض التعب وخلال اسابيع هتبقي بخير وكمان هي دكتوره وهتعرف تهتم بنفسها بعد اذنكم
.
رفع رأسه براحه وظل يردد::الحمد لله الحمد لله
.
.
دخل عليها بعد ان استعادت وعيها
.
هنا::فارس
.
فارس بلهفه وحب ::عمر فارس كله تحت رجليكي
.
هنا::بنتي وابني فين
.
سعاد بأبتسامه::بخير بس المفجأه انهم ولادين مش بنت وولد زي مكنا عارفين
.
هنا بيأس::لا يا فارس احنا كنا متفقين علي بنت وولد
.
ضحك عليها::معلش تتعوض مره تانيه يا ست البنات
.
عزه::لحظه يا جماعه في ظلم هنا
.
زياد::هتحدف هبل دلوجتي
.
عزه::هي زعلانه انها جابت ولادين ومش واخدين بالكم اني مسبقاها في شهور حملي وهي ولدت قبلي اي الظلم ده
.
زياد::معلش يا حبيبتي القرعه الجايه تطلعلك بدري
.
.
.
بعد مرور اسبوعين كانت هنا استردت فيهم جزء كبير من صحتها بسبب الرعايه البالغه من فارس والطاقم الطبي المخصص لها
.
عادوا الي القصر مره اخري
.
ودخلت هنا وهي تستند علي فارس وخلفها اماني وفاتن كل منهم يحمل طفل من اطفالها
في غرفه فارس وهنا وكان معهم علي السرير ابنائهم رعد وسيف واسد وليث
.
هنا ::انا حبيتهم بس ده ميمنعش اني كان نفسي في بنت يا فارس
.
فارس بفخر::بجي عندي اربع فرسان كبرتيلي عيلتي يا ست الحسن والمحاسين والحسان
.
هنا وهي تنظر لهم بحب وهم نائمون::ربنا يحفظهم ويقدرنا علي تربيتهم
.
فارس::بعون الله
.
.
كان الجميع جالسون في الصاله اميمه وسعاد ولبني زياد وعزه ابنتهم قمر واماني التي جاءت هي وندا وجني وفاتن ايضا وبنتها
.
.
زياد::انا هاخد نفسي واطلع ارتاح وخليكم انتو في شغل النساوين ده ملياش صالح بيه
.
عزه::راجل نكدي
.
زياد::بتجولي حاجه يا حبيبي
.
عزه::ابدا يا حضره السفير
.
.
فاتن::طول عمرك خوافه وبلسان طويل
.
عزه بعد ان تأكدت من ذهاب زياد::سيبك منه المهم دلوقتي عايزين نجهز للسبوع
.
اماني::متقلقيش الي هتخلص الليله دي علي وصول هي وشهد
.
ندا::هي شهد جايه
.
اماني::ايون ومعاها الضيفه وكمان سهيله وبسمله
.
عزه::اشطا دي الليله هتحلو
.
.
في المساء استيقظت هنا وفارس علي صوت الاطفال الجدد
.
هنا::معلش يا حبيبي اطلع انت نام مع رعد وسيف لما ارضعهم وانيمهم انت تعبان
.
فارس::لا هفضل معاكي مش هتجدري عليهم لوحدك
.
اخذ منها اسد وهي ظلت ترضع ليث وتهدهده الي ان نام وبعدها حملت اسد وفعلت لهم مثل تؤأمه
.
ظلت ما يقارب الساعه ونصف تحاول ان تجعلهم يناموا
.
فارس ::اخيرا دا رعد وسيف كان ارحم منهم
.
هنا بحب::بس شوف شكلهم حلو ازاي
.
فارس::واخدين حلاوتك فطبيعي يكون زي الجمر
.
هنا بخجل::علي فكره انا بقيت ام رجاله يعني مينفعش تعاكسني كدا
.
فارس::والنبي لو بجيتي ايه هتفضلي هنا العنيده الي حبيتها اول ما شفتها وشجاعتها ووجفتك جصادي كيف الاسد هتفضلي حبيبتي وست البنات دايما
.
هنا مسكت يده وقبلتها بحب::ربنا يباركلي فيك…المهم يلا نام بقي عشان شكلك تعبت
…
..
.
عزه::عارف يا زياد انا ساعت بحس ان فارس ده انسان من حجر ولما بشوفه مع هنا بحسه عكس كدا خالص حتي انت واخد منه الطبع ده
.
زياد::اتعودنا حبنا وحنيتنا متظهرش غير للي ملك قلوبنا
.
عزه::عارف عمري مكنت افكر اني اجوز صعيدي وحتي لو فكرت عمري مكنت متخيله انو يكون انت يابن سعاد
.
زياد::وماله ابن سعاد بجي يا ست عزه
.
عزه بحب::سيد الرجاله وعسل وقمر كدا ومعاه خمستاشر جنيه واخدهم مني
.
زياد انفجر ضحكا::انتي لسه فاكره
.
عزه::كنت هموت واجيب بيهم كريب
.
زياد::طيب نامي ياختي وانا اجيبك بكره كرب والي تعوزيه كل بس الخمستاشر جنيه دول اغلي عندي من الدهب
..
عزه::اوبا عليك يا عم كاظم يا ساهر بتتغزل فيا
.
زياد::نامي بلوتي نامي عشان في بكره ورانا حاجات كتير
.
عزه قبلت خده::تصبح علي خير يا حبيب قلب ماما
.
.
في الصباح
.
نزلت هنا بعد محاولات من عزه والجميع انزالها ووجدت الجميع بلاسفل والزينه معلقه في كل مكان وسهيله وبسمله كلا منهم يحمل ليث واسد وتفاجأت بقدوم شهد وزوجها ايضا
.
هنا بأعجاب ::الله اي ده كلوا
.
فارس بأبتسامه::ده سبوع فرسان العربي
.
هنا::لحقتوا تعملوا ده كلو امته وازاي والكل هنا مفيش حد ناقص
.
فارس::جمعت كل حبايبنا عشان نفرحك
.
اماني::لا محنا برضوا كان معانا الي لحقت تجهز ده كلوا في ظرف ساعات
.
هنا::مين دي بقي
.
ريهام بفرحه ::دي انا يا ستي الي خلصت ده كلوا طبعا بمساعدات من الجميع هنا واوامر الاستاذ فارس
.
هنا ضمتها::انا متشكره قوي ليكي
.
ريهام::ده واجبي بعدين احنا هنفضل كدا يلا بقي نحتفل
.
.
عزه::ريهام اقسم بلله لو ما عملتي لناصر ومنتصر سبوع زي ده لهقطع وشك
.
.
فارس بهمس::هي ناويه تسميهم كدا ولا ايه
.
زياد::علمي علمك يا خويا
.
.
ريهام::لا هعمل واحلي كمان بس يلا بينا ناخد صوره للذكري من داخل بيت فارس الصعيد
.
زياد::شوفتي اديكي خوفتيها اها ومش هتعمل
.
عزه::لا يا ريهام انتي عارفه اني بهزر صح واني طيبه
.
ريهام::ههههه اااه عارفه ويلا اتعدلوا بقي
.
ابتسم الجميع وتم التقاط الصوره التي علقت بجانب الصور الاخري للعائله كلها صور الاباء والابناء
.
.
.
………………..
ريهام:::والي هنا انتهت روايه فارسنا وعشنا فيها جميع التفاصيل فرح حزن قلق ضحك واتمني تكون عجبتكم ونالت رضاكم وشكرا جدا ليكم واشوفكم في روايه جديده
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فارس الصعيد)