روايات

رواية فاتنة الزين الفصل الحادي عشر 11 بقلم صباح غمري

رواية فاتنة الزين الفصل الحادي عشر 11 بقلم صباح غمري

رواية فاتنة الزين الجزء الحادي عشر

رواية فاتنة الزين البارت الحادي عشر

فاتنة الزين

رواية فاتنة الزين الحلقة الحادية عشر

محمد بيشد و طلعت الرصاصه للاسف .
فاتن بصريخ : لاااااااا
زين : هنااا انتي عملتي ايه
و وقعت هنا للاسف هي كانت وقفت اصاد فاتن و اخدت هي الرصاصه
زين جري مسك محمد و فاتن جمب هنا
فاتن بدموع : هنا اختي حبيبتي ردي عليا ، هنا انا عاوزة اقولك انا مقولتش حاجه لعمي والله هو سمعني ونا باخد رءي ماما صدقيني
هنا : مصدقاكي ، سامحيني لو جرالي حاجه
********************
“ف المستشفي ”
الدكتور : الحمدلله الرصاصه جت سطحيه و بقيت كويسه .
فاتن : ينفع اشوفها .
الدكتور : نص ساعه و تقدر تدخلي ليها باذن الله
زين حضن فاتن : الحمدلله ياحبيبتي اطمني
فاتن بارهاق : زين انا محتاجه اروح بيت اهلي لما نرجع اسكندريه اريح فترة من كل الاحنا فيه دا
زين : ليه بس كدا يافاتن
فاتن : عشان خاطري .
زين : حاضر

 

 

**********************
“بعد ٣ شهور ”
مريم سكرتيرة زين : زين بيه فيه واحدة برا عاوزة تقابل حضرتك
زين : مين دي و عاوزة ايه
مريم : مش عارفه بس هي مصرة
زين : دخليها .
دخلت ميرفت .
زين وحاطط وشه فالاوراق : خير
ميرفت بدموع : زين
زين اول ما سمع الصوت بدأ يستوعب و بص و شاف مامته ومكنش مصدق .
زين جري عليها و حضنها : ماما ، انتي امي بجد ، ماما طب ازاي انتي كنتي فين ، وحشتيني اوي يا امي
ميرفت : وحشتني اكتر يا زين ، حياتي كانت صعبه اوي
زين بدموع اكتر : كنتي مفكرك موتي ، ليه بعدتي كل دا
ميرفت : اقعد هحكيلك كل حاجه .
“ف الماضي ” .
والد زين : يعني ايه ، يعني هي هربت مع واحد طب و زين مفكرتش فيه !!!
معتز : للاسف ياباشا دا العرفناة
والد زين بحزن حقيقي : كنت بحبك اوي يا ميرفت، انا مش هعرف زين حقيقتك و هقولك انك موتي ، بس عمري ما هسامحك ابدا
“نرجع تاني ”
ميرفت بدموع : للاسف كان فيه واحد مجنون بيا خطفني و وصل معلومات اني مشيت ، كان بيغتصبني لسنين يا زين و بيعذبني بوجودي جمبه ، و كان نفسي بس اهرب .
زين : ورجعتي ازاي ، قوليلي هو فين و هقتله .

 

 

ميرفت : الله يرحمه و يسامحه ، فيه واحدة عاوزاك تشوفها يازين واقفه برا .
زين : مين ؟
ميرفت : اطلب من مريم تدخلها .
نور دخلت موطيه راسها : اهلا
ميرفت : دي نور اختك
زين بصدمه : من !!و لسه بيكمل
ميرفت : من والدك يا زين كنت حامل فيها قبل ما اهرب ، احضن اختك يا زين كانت عارفاك و بتبحك اوي .
زين قرب منها : ياحبيبتي انا هعوضك عن كل حاجه و هفضل جمبك ، و حضنها بكل حب .
نور : بحبك اوي يا زين
*****************
كانت فاتن قاعدة ف اوضتها و بتغني .
فاتن : راهنت عليك و حبيتك و كلمه حب دي شوية ،قالولي بلاش ، قالولي بلااش، قولت دا روحي و عنيا و جالك قلب تخدعني حرام تعمل كدا فياا .
دخلت عليها هنا بضحك : ياست الاحزانن خنقتوووونااا ياعم ، يلا قومي البسي بسرعه زين تحت مستنيكي .
فاتن بفرحه : بجد هو فين .
هنا : يلااا بسرعهه يا فاتن اخلصي
و نزلت فاتن لزين و كانت ف كامل اناقتها.
زين باس ايديها و دخلها العربيه و اخدها لفيلتهم المكنش فيها حد غيرهم .
فاتن : هما راحو فين ؟
زين قرب منها و حضنها : انا بحبك اوي يافاتن .
فاتن غمضت عنيها و حضنته اكتر : انا كمان يازين وحشتني اوي .
زين : احكيلي

 

 

فاتن : فاكر اول يوم قابلتك فاكر قولتلك ايه
“نرجع للماضي”
فاتن : انا بنت
زين : مش فاهم
فاتن بشجاعه : ايوا الفهمته ، انا بنت هما مش مصدقني : محدش لمسني .
“نرجع تاني ” .
زين : فاكر كل كلمه قولتهالي
فاتن : محمد طلب مني اروح معاه فرح لواحدة قريبته نغير جو لاننا كنا شغالين ف محل سوا ومكنتش بروح ف حته. و لما روحت جبلي عصير قبل ما نطلع خلاني دايخه بس حاسه بكل حاجه ، قلعني و حطني تحت الباطنيه و لقيت اهلي داخلين ، الايام دي عرفت ان هنا هي العرفتهم مكاني و ان امي عمي كان مهددها بورق خلي ابويا يوقع عليه .
زين قرب شفايفه من شفايفها : متكمليش و قبلها قبله طويله و بعد عنها شوية
زين : انا مصدقك يا فاتن و الفات مات وهندفنه سوا ، انا عاوز نعيش سوا ف سلام ، عاوزك مراتي انتي فتنتيني يا فاتن ، فتنيتني بجمالك و بحبك
فاتن قربت منها و حطيت ايديها حولين رقبته : انا موافقه اكون مراتك و ملكك لاخر العمر يا زين .
شالها زين لغرفتهم و صارت فاتن زوجته امام الله .
*****************
“بعد اربع سنين ”
فاتن : ماما ميرفت قولتلك متدلعيش الولد دا .
ميرفت بضحك : ادلعه برحتي حبيب سته ياناس .
فاتن : افضلي انتي دلعي و يتنطط عليا انا
فارس بيطلع لسانه : انا حبيب تيته ملكيش دعوة .
زين جاي من بعيد بزعيق : فاتن تعالي فوق عاوزك .
فاتن بخوف : طب عن اذنك يا ماما .
***********

 

 

“ف غرفه زين ” .
فاتن : ف ايه يا زين مالك .
زين قرب منها و حضنها : وحشتيني .
فاتن بضحك : يوووة متخنقتش مني كل السنين دي .
زين قبلها من خدها برقه : ما انا قولتلك انا مفتون بحبك ، انتي فاتنه الزين ♥️
و انتهت الروايه

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فاتنة الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى