رواية غيرت حياة الشيطان الفصل السابع عشر 17 بقلم ندا الشرقاوي
رواية غيرت حياة الشيطان الجزء السابع عشر
رواية غيرت حياة الشيطان البارت السابع عشر
رواية غيرت حياة الشيطان الحلقة السابعة عشر
كمال……ريسيليا انتي طاااالق
ريسيليا…… كماااال اكيد بيهزر صح
رنت علي كمال لكن للاسف تلفونه مقفول
ريسيليا…… اكيد بيهزر صح قولولي بيهزر شاهي كمال عمل كده علشان هو بيحبك انتي وعاوزين تبعدوني صح
شاهي….. ريسيليا اهدي
ريسيليا بصراخ….. محدش يقولي اهدي
شاهي… هيسيبك علشاني ليه اتفضلي ورقه طلاقي قبلك كمان
ريسيليا من الصدمه اغمي عليها
كريمه…… بنتي
يوسف….. دكتور بسرعه
جاءت الدكتوره في وقت ليس طويل
الدكتوره……. للاسف حصلها صدمه عصبيه فقدت النطق
يوسف بحزن….. لا حول ولا قوة الا بالله
كريمه….. ربنا يسمحك ياكمال يابني علي اللي بتعمله في المسكينه دي ربناااا يسمحك
شاهي بحزن فهي احببتها مثل اختها وصديقتها…. ريسيليا
بيرلي……سيلو انتي تعبانه
شاهي…… طب ردي علي بيرلي
ضمت نفسها وتسطحت علي الفراش
الدكتوره…… ياريت تسبوها تستريح شويه وانا في الوحده لو احتجتوا حاجه انا موجوده
يوسف…… اتفصلي يادكتورة
غادرت الدكتوره ونزلوا تحت
كان مصطفي رجع
يوسف بحده….. صاحبك سافر ليه
مصطفي بتوتر….. شغل
يوسف ضربه بخفه بالعكاز ….. شغل اي اللي هيخليه يطلق مراته ويمشي شغل اي اللي هيخليه يعمل اكده مبسوط وهو بيمرمط بنات الناس ولا علشان طيبه وملهاش حد بلغه ان طلقته فقدت النطق من الصدمه ويعالم اي اللي هيحصل تاني
مصطفي…… ازاي
يوسف…. قول لصاحبك مبسوط وانت بتمرمط بنت الناس مبسوووط
كريمه….. اخص عليكوا قول لكمال لانت ابني ولا اعرفك ياخساااااره تربيتي فيك يابني ياخساره
كان مصطفي واقف مصدوم من اللي حصل
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
ريسيليا كانت نايمه علي السرير وبتبكي في صمت علي حياتها اللي اتغيرت في لمح البصر
لمحت ورقه علي الكمودينه
قامت من علي الفراش واخدت الورقه وبدا تقرا بعيونها
كمال….. عارف انك بتقري الورقه وكرهتيني بس بلاش كره انا مش عارف هرجع ولا لا وبلاش نظره اللوم والعتاب انا مبحبش الوداع لو منك بذات لو ودعتك مش هسيبك وانا بحبك
اسف اني طلقتك بس ليه اربطك بيا وانا مش عارف هيحصل اي
ريسيليا اوعي تياسي انتي كويسه مش وحشه ربنا بيحبك ارفعي ايدك وادعي ادعي ان اقوم بالسلامه واسف علي كل حاجه وحشه عملتها ليكي
وانتهت الرساله ونامت ريسيليا علي هذا الحال
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في الولايات المتحدة الأمريكية
في احد الفنادق كان يتواجد كمال المنياوي
كمال وهو ينظر الي صوره ريسيليا قائلا….. انا اسف والله
رن هاتفه وكان المتصل مصطفي
كمال بلهفه….. الوو
مصطفى بتوتر….. الو وصلت
كمال….وصلت ريسيليا عامله اي
مصطفي……. ريسيليا
كمال بقلق شديد….. مصطفي ريسيليا حصلها اي
مصطفي…… ريسيليا من الصدمه فقدت النطق للاسف
كمال بصدمه…… اي
مصطفي….. للاسف دا اللي حصل ووالدك هنا متنرفز وعمال يزعق وعاوز يعرف اي اللي حصل
كمال….. اوعي تحكي اي حاجه ساااامع
مصطفي…… بس
كمال بزعيق وحده…….اوعيييييي تقوووول اي حااااااجه
مصطفي باستسلام…… حاضر
كمال….. هقفل دلوقتي
مصطفي…… تمام
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عدا اسبوع والحال كما هو ريسيليا لم تخرج من غرفتها ولم ياتي اي اتصال من كمال
الدكتور…… مستر كمال في اقرب وقت راح نعمل العمليه بس لازم تبعد عن التدخين
كمال…… دكتور الاسبوع دا قللت جدا
الدكتور…….لازم نمنع نهائي
كمال….. تمام
وغادر من عند الدكتور
كمال شرد بالتفكير….. وحشتيني اوي ياسيلو
ياترا دلوقتي حصل اي
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
شاهي……. ياريسيليا كفايه كده مش ناويه تنزلي بقا
ريسيليا باستغراب من معاملتها اخدت ورقه وقلم وكتبت….. انتي ليه بتعملي معايا كده
شاهي ابتسمت قائله….. عادي لقيت الانتقام مفيش منه فايده فا قولت اقرب منكوا وانا فعلا حابه اتغير علشان بنتي وقولت لكمال الكلام دا واسفه لو فهمتي غلط لما حضنته انا مكنش قصدي حاجه
ابتسمت ريسيليا ليها ابتسامه صغيره
شاهي…… مش ناويه تنزلي بقا بيرلي مستنياكي
ريسيليا هزت لها راسها بمعني حاضر
وقامت تلبس لبست ادناء اسود ونقاب
شاهي بمرح وهزار…… اي دا انتي مسوداها ليه
عبثت ريسيليا ملامحها بطفوليه من تحت الخمار
شاهي…… تعالي بس معايا
وطلعوا دخلوا غرفت شاهي طلعت ليها بنطلون وكنزه لونها لبني
نظرت اليها بصدمه
شاهي….. لا لا متبصليش كده مصطفي مش هنا وكمان عمو يوسف مش هنا وانا قفلت باب السرايا وهنلعب ونهيص
نظرت اليها بتوحس وعدم تصديق
شاهي….. لا انا معجزتش للدرجه يادوب 28سنه بس
ضحكت ريسيليا علي حديثها
شاهي….. يالا بقا
دخلت ريسيليا غيرت ملابسها وطلعت وهيا غاضبه من ملابسها
شاهي….. قمر فكي شعرك دا بقا كده
ريسيليا كتبت في الورقه….. انتي عاوزه توصلي لايه
شاهي بكذب…… عادي هنلعب ياسيلو
ريسيليا كتبت….. سيلو بتاعت كمال بس
شاهي بضحك…. ماشي ياختي
ريسيليا بحزن….. بس سيلو زعلت من كمال
شاهي….. يالا بقا
نزلوا تحت وفرحه كريمه بنزول ريسيليا
كريمه…… السرايا نورت بنزولك ياغاليه
ابتسمت لها ريسيليا
ركضت ريسيليا علي بيرلي واحتضنتها بشووق كبير
بيرلي….. وحشتيني اوي اوي
نظرت لها ريسيليا بابتسامه واسعه ونظره اشتياق لها
بيرلي بحزن….. انتي مش بتردي ليه انتي زعلانه من بيرلي
شاهي ردت سريعا…. لا يابيرلي هيا بس صوتها تعبان شويه فا مبتتكلمش
يالا اللعبوا بداوا يلعبوا سوا وقفت شاهي بعيد وبدا تصورهم سوا وبعتت الفيديو لكمال
شاهي….. عد الجمايل
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
وصل الفيديو لكمال
بدا يتفرج علي الفيديو بابتسامه واسعه فهو اشتاق اليها كثيرا لكن ملامحها حزينه وحشه نبره صوتها الجميله وصوت ضحكتها الرنانه وخانته دموعه وبكاء علي اشتياقه لها
كمال بحزن…… وحشتيني اوي
لكن لفت انتباه انهم في الجنينه
كتب لشاهي بسرعه……ازاي تطلع باللبس دا بره يا شاااهي قولتلك فكيها مش افسديها
شاهي يكتب الان….. افسد اي دي كانت لابسها بتاع طويل اسود شبه الخيمه وعليه نقاب اسود تقول راحه عزا
كمال يكتب الان……. اسمه ادناء ياجهله وبعدين الرجاله فين
شاهي يكتب الان….. يوسف بره وعمو بره والحرس انا طلعتهم بره
كمال بقلق….. خلي بالك حد يشوفها
شاهي ابتسمت علي حبهم….. متقلقش والله
كمال يكتب الان…… بيرلي وحشتني اوي
شاهي يكتب الان….. والله زعلانه منك بس انت هتصالحها لما تقوم بالسلامه خلي عندم ايمان بالله انك هتقوم وترجع لمراتك وبنتك وانا هفضل معاها متقلقش
كمال….. تسلمي
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في المساء رجع يوسف ومصطفي السرايا
مصطفي بتعب…… حرام عليكوا كفايه انا شايل برسيم ميشلوش حمار
مريم بشماته…… تستاهل علشان تقول كمال سافر ليه
مصطفي…… والله مقدرش
مريم….. ياعمي عيله الغندور عاوزين حد يساعد في نقله بكره ودي مصطفي مع الرجاله
جت ريسيليا بورقه ليوسف
يوسف….. السرايا نورت يابنتي
فتح الورقه وكان فيها (كفايه تعب لمصطفي هو مش هيقول حاجه لو سمحت معنتش تتعبه هو صديق كمال ومتعودتش انه يقول سره)
يوسف….. حاضر يابتي
مصطفي….. يا ضهري ياما
يوسف…… خلاص هتولول كيف الحريم ريسيليا قالت ان كفايه عليك كده شوفت
مصطفي بنوعومن المرح…… الهي ربنا يسترك دنيا واخره ياريسيليا يابنت ام ريسيليا
ابتسمت بهدوء من تحت النقاب وعيونها تلتفت علي بيرلي
شاهي…. طلعت تركب الحصان مع واحد من الحرس
كريمه…… العشا جاهز
دخلوا علشان الغدا
شاهي….. انا اسفه ليكوا كلكوا لو كنت غلط مع حد وانا متأكده اني غلط بس طالبه منكوا السماح ريسيليا سامحتني وكمال فاضل انتوا
كريمه بحنيه….. يابنتي ربنا يعلم غلاوتك عندي وانا مسمحاكي
شاهي…. وحضرتك
يوسف…… اعتبر نفسي عندي 3بنات
شاهي…. ليا الشرف حضرتك
مصطفي….. وانا مش مسامح
شاهي….. ليه بس
مصطفي بضحك….. بهزر انتي زي اختي
فاجاه سمعوا صوت طلقات ناريه
دخل احد من الغفر بسرعه…… الحق يابيه الحق
يوسف بقلق…… اي صوت النار دي ياواد
الغفير…… في فرح في البلد وطلقه صابت الهانم الصغيره
ريسيليا بصراااااخ وصدمه….. بيررررررررليييييي
شاهي……. بنتااااااااااي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية غيرت حياة الشيطان)