رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الخامس 5 بقلم ندا الشرقاوي
رواية غيرت حياة الشيطان الجزء الخامس
رواية غيرت حياة الشيطان البارت الخامس
رواية غيرت حياة الشيطان الحلقة الخامسة
كمال يحتضنها بشده كاد ان يكسر عظامها في يده….. ريسيليا متسبنيش….. انا… انا اسف…. ريسيليا انا………..
وغفل في النوم
حزنت ريسيليا بشده عليه ضمته لحضنها وتربت علي ظهره بيداها الصغيره وقبلته من وجنته احست بشعور غريب عند ملامسه شفتيها شعور مزدوج بين الاعجاب والحب لا تدري ايهما احق وبعد عده دقائق غلبها النوم.
في صباح يوم جديد يوم ملئ بالبهجه والسرور
استيقظ كمال وهو يشعر بالم في جميع انحاء جسمه استغرب وجود ريسيليا بجانبه لكن ابتسم بسعاده علي قربها
اعتدل وعدل ريسيليا وشال خصلات شعرها من علي وجهها وتامل وجهها الطفولي الجميل شفتيها التي اصبحت ادمان ليه اقترب منها قبلها برقه مفرطه ابتعد عنها ولكن لم يقدر علي الابتعاد بل اقترب اكثر ليهبط وياخذ شفتيها في جوله عاشق لمعشوقته التهم ثغرها بنهم شديد حتي اطلقت تاوت ريسيليا من قبلته فصل قبلته عنها سريعا ويحمد ربه انها لم تستيقظ
كمال بحنان لاول مره…… ريسيليا
ريسيليا…… لارد
كمال…….. ريسيليا. ريسيليا
فاقت ريسيليا
ريسيليا بقلق…… كمال انت كويس
كمال…… مش عارف
ريسيليا…… يعني اي وحطت اديها علي جبهته تنهدت براحه الحمد لله مفيش حراره
كمال….. انتي جيتي هنا ازاي
ريسيليا……. استاذ مصطفي جابني
كمال بعصبيه……. نعععععمممم ياختي استاذ مين وجيتي الساعه كام وازاي تطلعي من غير ما الحرس يوقفك
ارتعبت ريسيليا من نبره صوته ابتعدت عنه خوفا منه
اغمض عينه وحزن بشده انها تخاف منه
كمال بحنيه مصطنعه…… خلاص متخافيش جبتي الساعه كام
ريسيليا ببراءه…… الساعه 4الفجر
كمال……. انتي ركبتي مع مصطفي 4الفجر لوحدكوا
ريسيليا ردت بسرعه…… والله انا قولت اجي مع الحرس هو قالي لا
كمال بسخريه….. كمان تيجي مع الحرس
ريسيليا بتردد…… كمال هو.. هو انت كان معاك حد هنا
كمال ببرود…. اه ومشيت
انصدمت ريسيليا من تصريحه الوقح
كمال…….. انا هدخل اخد شاور
ردت ريسيليا وهيا تقاوم دموعها علي عدم النزول….. تمام
دخل كمال وهو مش عارف ليه قلها كده
ريسيليا بتفكر بصوت عالي فوقي بقا هو مش هيتغير ولا عمره هيتغير هو عاوز يفضل كده
جاء صوت من المرحاض….. لو انتي معايا انا هتغير
فرحت ريسيليا وقامت فتحت باب المرحاض بسرعه …… بجد
كمال…… اخص عليكي بقا يامحترمه حد يفتح باب الحمام كده اخص افرض كنت
قاطعته ريسيليا سريعا بغلق الباب
ريسيليا بفرح…… هيتغر هيتغير هيهيهيهي
وطلعت جابت شنطه سوده من المطبخ وبدات تلم كل ازايز الكحوليات الفاضي والمليان وترمي كله
طلع كمال من المرحاض شافها وهيا سعيده بتلم كل حاجه
كمال….. بتعملي اي
ريسيليا…… قولت هتتغير يبقا كل دا ملوش لازمه
كمال…… بس انا بشرب كل يوم ازاي هبطل من يوم وليله ياريسيليا
ريسيليا بقوه….. هو دا اللي عندي بقا ياكمال
كمال بضحك…… طب اهدي بس سيبي حته ازازه وحد وكل يوم كاس
ريسيليا….. لا هرميهم كلهم
كمال….. يابنت المجنونه انتي عارفه دول بكام
ريسيليا…. ميلزمنيش تروح تبعهم علشان غيرك يشتريهم وناخد ذنوب لا ياكمال
كمال……. براحتك
بدات ريسيليا تلم كل حاجه وبالفعل قدرت تشيل كل حاجه وراحت وقفت قدام كمال
ريسيليا…… هات
كمال بعدم فهم….. هات اي
ريسيليا عقدت حاجبها قائله…… علبه السجاير
كمال بسخريه……. لا كله الا دي بقا سجاير نو ياماما ياله كملي ترويق
ريسيليا بغيظ منه……. لا مش هروق لوحدي اتفصل روق معايا
كمال…… نعم انا اروق
ريسيليا……. ايوه اتفصل ادخل لم الهدوم اللي مرميه في الارض ياله
كمال……. حاضر
دخل كمال لم الهدوم كلها دخلت ريسيليا فتحت خزانه الملابس لكن اغلقتها سريعا واحمرت خدودها
كمال باستغراب…… مالك
ريسيليا وعيونها في الارض وتفرك اديها بتوتر…… في حاجات قلي*له الادب في الدولاب
ضحك كمال ضحكه رجوليه عاليه ذادت من وسامته…… هدوم قلي*له الادب
ريسيليا ببرود….. اتفصل شيل الهدوم دي ارميها او احرقها
كمال فهم انها زعلت لان اي حد في مكنها لازم يزعل
كمال…… حاضر
وبالفعل لم الهدوم كلها والازايز في شنط
ريسيليا بارهاق…… اوف اخيرا
كمال……. ياه تعبت
ريسيليا…… اسمع كده دا اذان الظهر
كمال بتهرب….. طب انا عندي شغل لازم انزل
ريسيليا باستغراب……. كمال انت بتتهرب من الصلي
كمال بتوتر…. مش القصد بس انا مش قادر اواجه ربنا انا مش عارف اقابله ازاي انا عصيته كتير انا عملت حاجات كتير اوي حرام
ريسيليا…. وهو مستنيك ترجعله وتوب ياكمال ياله اتوضي وتكون امامي
كمال…… حاضر
بقلم ندا الشرقاوى
دخل كمال اتوضي وريسيليا كمال وطلعوا
ريسيليا بمزح……. طبعا مفيش هنا حاجه نصلي عليها بس عادي مش فرقه
بدوا يصلوا وفي كل سجده كانت ريسيليا بتسمع بكاء كمال بشده وهو بيطلب المغفره من ربنا
خلصوا صلاه وابتسمت ريسيليا بحب
كمال اقترب منها ونام علي رجلها رفعت ريسيليا اديها بدات تلعب في شعره
ريسيليا……. حاسس باي
كمال…….. حاسس براحه جميله اوي تعرفي انا مصلتش من زمان اوي ريسيليا انتي سمحتيني
ريسيليا بتلقائيه …….. لا
كمال قام….. ليه امال بتعملي معايا كده ليه
ريسيليا…… لما احس انك اتغيرت فعلا هسامحك لو ليك اخت ترضي ان حد يبعذ*بها زي ما انت عملت لو ليك اخت ترضي ان جوزها يلمسها غصب لو ليك اخت ترضي ليها الذل والاهانه والضرب وقله الكرامه
اخفض راسها امامها ما التلميذ الذي لا يقدر علي الاجابه امام مدرسته
ريسيليا…… معندكش رد صح كمال مش كل الناس مراتك اللي سابتك في فرق بين الناس متخدش ذنب حد بذنب تاني انت دلوقتي تتغير وبس ومع الوقت هتحس باحسساس حلو
كمال…… تمام
بقلم ندا الشرقاوى
ريسيليا بتردد….. كمال
كمال بانتباه……. نعم
ريسيليا…… ممكن متقربش مني غير بموافقه مني
كمال……. وانا موافق
ريسيليا…….. قدامك اسبوعين ياكمال اسبوعين بس مش هقولك 6شهور والكلام دا
كمال……. تمام بس ممكن طلب
ريسيليا……. اتفضل
كمال…….. عاوز احضنك
ريسيليا بتردد وتوتر…. اصل
كمال بالحاح واصرار……. علشان خاطري
اقترب منها وضمها لحضنه بشوق كانه امتلك الدنيا كلها
رفعت ريسيليا اديها تضمه اليها
كمال…… متسبنيش
ريسيليا بحنيه ……. متخافش انا جمبك قوم بقا علشان نرجع الڤيلا
كمال بطاعه كالطفل…….. حاضر
وبالفعل تجهزوا وغادروا الشقه وكلم كمال سمسار يشوف بيعه للشقه وداوفرح ريسيليا انه بيحاول ينسي الماضي
ريسيليا………. اخيرا
كمال……… الخدم رجعوا تاني اخليهم يحضروا الغدا
ريسيليا بحماس…… احنا اللي هنحضره بس غير هدوم وانا هغير
بقلم ندا الشرقاوى
كمال باستغراب…….. احنا
ريسيليا……. اه انا مش عاوزه الخدم يعملوا اكل انا هعمل انهارده اديهم اجازه
كمال….. موافق
وقارن بين معامله شاهي ومعامله ريسيليا شاهي تحب المظاهر وكانت بتعامل الخدم كانهم عبيد
بالفعل نزل كمال وبلغهم ان اليوم اجازه وغادروا الڤيلا نزلت ريسيليا وهيا ترتدي بجامه لونها ابيض ورفعه شعرها لاعلي
كمال بضحك…….. اي اللي انتي لابساه دا
ريسيليا…….. اي
كمال…… لبسه ارنب في رجلك
ريسيليا بغضب طفولي……. ملكش دعوه بالارنوب بتاعي لو سمحت
كمال……. ماشي ياستي مليش دعوه ياله علشان انا جعان هتعملي اكل اي بقا
ريسيليا بحماس ……… بص انا زهقت من اكل العيانين اللي بتعمله هنا انا عاوزه اكل مكرونه بالبشاميل
ودخلت المطبخ وبدات تطلع كل حاجه هتحتجها وبدات تعمل
وقالت تعمل سلطه علشان كمال
بس السكي*نه جرحتها
ريسيليا بوجع…… اه
كمال بخضه…….. مالك.
ومسك اديها تحت المايه
كمال….. مفيش دخول المطبخ تاني
ريسيليا بطفوليه……. دا جرح بسيط علي فكره
كمال……. لمضه لماضه يابت
ريسيليا ضربته بخفه….. يس متقولش بت
كمال مسكها من البجامه من الخلف……. اقول اللي انا عاوزه
ريسيليا بخوف مصتنع…… براحتك ياباشا وكملت بشهقه ياخراااابي المكرونه ياكمال
فتح كمال الفرن كانت المكرونه اتحرقت شويه
نظرت اليه ريسيليا بخيبه امل وعصبيه
كمال بلع ريقه من نظرتها….. بصي هيا جميله وهتتاكل
ريسيليا بحزن…… ذنبك اي تاكلها كده بقا
كمال قبل يداها…… اولا تسلم ايدك ثانيا انا اللي غلطان مش انتي لانك قولتي اقف جمب الفرن وعادي بقا ياله ناكل
فرحه ريسيليا انه مش عاوز يزعلها
قعدوا ريسيليا وكمال
كمال بمرح….. تسلم ايدك السلطه تحفه
ريسيليا….. انت بتتريق طب والله جميله حتي دوق
واكلته من المكرونه
كمال…… تسلم ايدك جميله
ريسيليا بفرحه طفوليه……. بجد
كمال……. اه بجد
رن تلفون كمال
كمال…….. اكيد دا مفرق اللحاظات مصطفي
ريسيليا بضحك….. معلش رد
كمال…… الووو
مصطفي بقلق…… انت فين
كمال…… في الڤيلا
مصطفي……. عرفت مكان شاهي
كمال بصدمه وقعت الشوكه من ايده …………. ايييه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية غيرت حياة الشيطان)