رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الحادي عشر 11 بقلم ندا الشرقاوي
رواية غيرت حياة الشيطان الجزء الحادي عشر
رواية غيرت حياة الشيطان البارت الحادي عشر
رواية غيرت حياة الشيطان الحلقة الحادية عشر
كمال بغضب وعصبيه…… انت مين يابني ادم انت وحبيبتك اي
الشخص….. انا حبيبها
كمال مسكه من قميصه وضربه ولكمه ضربه قويه ….. انت هتستهبل يارررروح امممممك وجه كلامه لريسيليا…. تعرفيه.
ريسيليا برعب….. والله ابدا وخانتها دموعها
كمال ضربه بالالم…… قولت بقا انت حبيب مين
الشاب بالم….. انا حبيب ريسيليا
اتعصب كمال اكتر وفقط سيطرته علي نفسه ونزل في الشاب ضرب وكان وجهه كدمات كثيره ويتالم بشده
يوسف…… سيبه ياولدي سيبه
كمال بعصبيه…… مش هسيبه….. بيقول حبيبي مراتي والله لامو*تههه انطق يااااالا
الشاب…… ايوه حبيبتي قوليله ياريسليا انتي خايفه….. منه ولا اي مش قولتي هتطلقي ونتجوز….
ريسليا بدموع وهي لا تقدر علي الحركه…… حرام عليك قول الحقيقه….. انا معرفكش ليه تتبلا عليا……
كمال…… ماشي انت ليلتك طويله معايا ومسكه من تلابيب ملابسه وطلعه للحرس يخدوه للمخزن
دخل كمال الغرفه وهو في قمه غضبه
ريسليا بدموع……. كمال
كمال بعصبيه…… اي عاوزه اي
كريمه…… اي ياولدي البنيه ذنبها اي عاد
مسح بيده علي وجهه بعصبيه واخد علبه السجائر وطلع بره
حاولت ريسليا انها تقوم لكن من شده الالم صرخت
كريمه بخضه….. اهدي يابنتي انتي لسه تعبانه
ريسيليا بدموع…… كمال صدق…. انا عارفه انه عمره ما هيتغير
يوسف….. يابتي اي راجل في الموقف دا بيكون عصبي حتي لو متعرفيش الجدع دا بس بيكون دمه محروچ من الكلام
اكتفت ريسيليا بالصمت والبكاء
في ڤيلا المنياوي
شاهي بفرحه….. انتي بتتكلمي جد
بيرلي بدموع….. اه يامامي وكانت بتنزل دم احمر كتير كتير
شاهي في سرها….. نهايتك قربت ياريسيليا
بيرلي….. مامي انا عاوزه اروح لسيلو
شاهي بخبث….. طبعا ياروحي
طلعت شاهي بدلت ملابسها لتنوره قصيره تظهر ساقيها ببراعه وكنزه ضيقه بحمالات رفيعه للغايه وحذاء ذو كغب عالي وخلخال
ونزلت
شاهي…… يالا يابيرلي
بيرلي…. يالا يامامي
اخدت شاهي عنوان المستشفي من الحرس وغادرت الڤيلا متوجهه للمستشفي
واقف في شرفه المستشفي يفكر فسما فعل ويقول في نفسه….انت غبي ازاي تعمل كده انت فاكرها شاهي دي ريسيليا
عقله….. عادي كل اهل حواء صنف واحد
قلبه….. لا ياغبي مش كلهم انت بتقارن ريسيليا بشاهي طب ازاي
عقله…… افرض كانت بتكدب
قلبه…… بس انا محستش انها بتكدب عليا
عقله بسخريه…… يعني انت حسيت لما شاهي كانت بتكدب يعني
كمال…… باس كفايه
احس بان احد يربت علي كتفه
كمال….. نعم ياولدي.
يوسف….. حبكت يعني العرق الصغيدي يطلع دلوك ياولد كريمه مطلعش ليه وانت بتعذب فيها وانت بتخدها غصب في صعيدي يعمل كده ياعيب الشوم عليك ياولدي
كمال بحزن….. ياحج انا جوايا ناااار قايده حرقه عارف ان ملهاش ذنب بس ليه اللي عاوز ياذيني بياذي في نقطه ضعفي
يوسف….. تعال طايب بخاطر مرتك ومتزعلهاش واصل شكلها بنت اصول الا بصحيح فين اهلها
كمال بتوتر….. بعدين يابوي بعدين
يوسف….. معاك للاخر يابن المنياوي
دخل كمال الغرفه
كمال….. كرومه الحج محتاجك بره
كريمه….. الحج برده
كمال…… معلش عشرايا كده اشوف القمر زعلان ليه
كريمه….. ماشي يابن المنياوي
كمال …. اي ياحجه مالك انتي والحج هو الاسم جديد ولا اي اطلعي ياامي
طلعت كريمه وقرب كمان من الفراش وداعب انفها بابهامه
كمال……. القمر بتاعي زعلان ليه
انفجرت في البكاء مره اخره
كمال……. لا لا خلاص وحياه كمال عندك كفايه دموعك بتحسسني بالضعف بلاش كفايه اللي انا فيه
ريسليا بدموع وعتاب….. انت صدقت ياكمال
كمال….. سيلو خليها بالعقل انا لو صدقت كان زمانك بتكلي رز بلبن مع عزرا*ئيل ياماما
ريسيليا….. بس انت زعقت فيا وسبتني وطلعت
قبل راسها بحنيه……. حقك عليا ياست البنات بس كنت هو*لع من جوه انتي بنوتي الحلوه محدش يزعلك غيري ومحدش يصالحك غيري برده محدش يقولك حبيبتي غيري انا
ريسيليا بطفوليه…… ايوه بس انا زعلت
كمال……لا انا لازم اصالحك وبيقرب منها
ريسيليا بتوتر…… لا خلاص مصالحاك نادي طنط واونكل بقا
كمال بسخريه….. طنط واونكل لو حد سمعك في البلد
طلع كمال نادي والده ووالدته
كريمه…… انت لحقت
كمال بغرور مصتنع….. متعرفيش قدرات ابنك
كريمه….لا دي مش قدرات دي معاك بنت اصول بتتراضي بسرعه
كمال….. انتي في صفي ولا صفها
كريمه….. الحق ياعين امك
اتفتح الباب فاجاه
بيرلي….. سيلو وجريت عليها
ريسيليا…… بيرلي حبيبتي انتي كويسه
بيرلي….. اه ياسيلو انا فضلت اعيط كتير
شاهي بطيبه مصتنعه…… حمد الله على السلامة ياريسيليا
ريسيليا….. الله يسلمك
شاهي بصدمه ….. طنط اونكل
كريمه باشمئزاز من هيئتها……. اهلا
يوسف بص في الارض….. اهلا يابنتي
كمال ببرود….. مش في باب يتخبط عليه ولا اي
اقتربت شاهي بدلع من كمال وقربت منه….. هو انا اي حد ياحبيبي
استغربت كريمه من المعامله لان المفروض طلقته….. اي اللي بيحصل هنا
ريسيليا…. عنك انتي ياطنط شاهي اي ياحلوه بتتمحلسي زي قطط الشوارع ليه كده ابعدي ياماما ولا فاكره اني مش هقدر عليكي كمااااال
كمال….. عيونه
يوسف….. لا السيطره باينه يابني
كمال بمرح….. اي رايك صعيدي صعيدي
بيرلي بتشد كمال من البنطال
نزل لمستواها….. اي ياعيون بابي
بيرلي بهمس في اذنيه…… مين الناس دي يابابي
كمال…… طب ما تروحي تتعرفي انتي
بيرلي بخجل….. لا اتكسف
كمال…… متخافيش روحي بس
راحت بيرلي في اتجاه يوسف وقفت امامه….. هو حضرتك مين
يوسف شالها علي رجله….. انا جدك ياست البنات
بيرلي بتفكيره…….يعني انت ابو بابي صح.
يوسف…… صح
بيرلي…… انت جميل اوي في اللبس دا سو كيوت
قهقه يوسف علي جملتها….. انتي اجمل
تعرفت علي كريمه وحبتها
عدا اسبوع كانت ريسيليا خرجت من المستشفي ورجعت الڤيلا
كمال…… بتعملي اي
ريسيليا…… بعمل كيكه بالشوكولاته نفسي فيها
كمال….. مخلتيش حد تاني يعملها ليه بدل ما تتعبي
ريسيليا…… لا انا كويسه اوي متقلقش غير انت بس وانزل نتغدي سوا
كمال مسك اديها….. يبقي تيجي معايا فوق
ريسيليا….. لا سبني اكمل الكيك
كمال……. ابدا وشدها معاه
طلعوا الجناح
كمال….. مالك
ريسيليا بتوتر….. مالي
كمال…… من ساعه ما طلعتي من المستشفي وانتي مش مظبوطه
ريسيليا حاولت تغير الموضوع دخلت غرفه الملابس وهو وراها…..لا عادي يعني
حاصرها بينه وبين الحائط….. مش عادي انتي تصرفاتك غريبه ياريسيليا ولا انتي مش ملاحظه.
ريسيليا ارتمت في حضنه وتمسكت به بشده….. علشان خايفه
كمال باستغراب….. من اي ياحبيبي
ريسيليا….. خايفه بعد ما اتعود عليك تسبني لوحدي
كمال….. مش هبعد غير بموتي ياريسيليا انتي ليه مش عاوزه تثقي فيا
ريسيليا بدموع…… ما شاهي
اخرجها من حضنه وعقد حاجبه قائلا باستغراب….. شاهي قالت اي
ريسيليا رجعت لحضنه تاني…. مش قالت انا عاوزه افضل كده
كمال….. افضلي بس احكي
فلاش بااااااك
شاهي بسخريه…… انتي فاكره انك هطولي ولا اي لا هيتسلي بيكي زي العربيه او الشاليه ويسيبك
ريسيليا….. انتي دخلتي هنا ليه اطلعي بره
شاهي….. بكره يكون جناحي وانتي حته خدامه وخلاص
ريسيليا بصوت عالي…… بقولك اخرجي برررره
Fact
كمال بعتاب….. وانتي صدقتي اني بتسلي بيكي او اني هسيبك امته هتثقي فيا ياريسيليا
ريسيليا…… لا رد
كمال….. ريسيليا
ريسيليا….. كمال متسبنيش
كمال…… متخافيش يابنوتي الحلوه
ابتسمت علي لقبها….. عارف بحس اني بنتك ساعات من معاملتك بتخليني زي بيرلي هيا دي شفقه علشان مش عندي اب
كمال بصدمه….. انتي هبله بقا شفقه اي حد بيشفق علي مراته انتي فعلا الرصاصه اثرت عليكي انا داخل اغير وننزل نتغدا
ريسيليا….. غبيه طول عمرك
كمال من الداخل…… عندك حق ياروحي
نزلت ريسيليا تحت
يوسف….. كمال جه
ريسيليا….. اه يااونكل بيغير فوق
شاهي جت من خلف ريسيليا بقصد وقعت العصير عليها
شاهي….. اوبس اسفه مخدتش بالي
كريمه….. ركبي نضاره
ريسيليا بغضب…. ولا يهمك عن اذنكوا هغير
يوسف…… شاااااهي اي قله الادب دي ياخساره
شاهي….. اي يااونكل قولت غصب عني وقعدت وحطه رجل فوق رجل نظروا اليها باشمئزاز واستحقار
في جناح كمال
كمال طلع من المرحاض والمنشفه حول خصره
كمال باستغراب….. اي اللي حصل لهدومك
ريسيليا بعصبيه….. مفيش العصير وقع عليا من شاهي
كمال….. معلش غيري والبسي حاجه تاني
ريسيليا استغربت من بروده…. تمام ودخلت المرحاض تاخد شاور وشمعت صوت غلق الباب استغربت كانت تعتقد انهم هينزلوا سوا
بعد عشر دقائق طلعت من المرحاض دخلت غرفه الملابس وطلعت ادناء لونه بني وعليه طرحه كبيرة لانها في البيت
ونزلت
كريمه….. قمر ياحبيبتي
ريسيليا…. تسلمي ياطنط
يوسف….. قررت هتنزلوا الصعيد امته انا هعاود بكره.
كمال…… واحنا معاك ان شاء الله هنيجي نقضي اسبوع ونرجع
يوسف….. تمام.
ريسيليا….. الغدا جاهز اتفضلوا
قعدوا يتغدوا وهيا ملاحظه تجاهل كمال ليها
وبتحاول تشد انتباهه باي طريقه
واخد باله كمال لكن يتصنع البرود
بيرلي بخنقه طفوليه…. لا كده كتير انتوا مش كان لازم تعملوا حساب الصغيرين علي السفره دي ولا اي
ضحك الجميع علي كلامها
كمال….. تعالي علي رجلي
وبالفعل قعدت علي رجله
بيرلي….. بقولك ياسيلو
ريسيليا بانتباه… قولي يابيرلي
بيرلي….. اما شوفت بابا وماما بتوع بابي انتي بابا وماما بتوعك فين
احست ريسيليا بالحرج الشديد
كريمه….. اه صحيح يابنتي
شاهي بسخريه….. هيجي منين اب وام وهيا تربيه ملاجئ
يوسف……………..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية غيرت حياة الشيطان)