روايات

رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الأول 1 بقلم ندا الشرقاوي

رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الأول 1 بقلم ندا الشرقاوي

رواية غيرت حياة الشيطان الجزء الأول

رواية غيرت حياة الشيطان البارت الأول

رواية غيرت حياة الشيطان
رواية غيرت حياة الشيطان

رواية غيرت حياة الشيطان الحلقة الأولى

جالسه علي الفراش تبكي علي حالها وهيا تنظر لذالك الذ*ئب البشري النائم بعمق بجانبها بعدما اخد غرضه وهو يقول لها حقي كا زوج نظرت اليه بغضب وكر*هه ملئ قلبها

وشردت بفكرها للماضي

البنت /وانتي بقا مواصفات الراجل اللي عاوزاه اي كل بنت قال عاوزاه وسيم وعاوزاه غني غناء فاحش واللي عاوزاه رومنسي

انتي بقا يا ريسيليا

ريسيليا شردت بفكرها قائله /انا بقا عاوزه واحد متدين يعرف ربنا كويس يراعي ربنا فيا يعاملني زي ما الرسول صلى الله عليه وسلم قال عاوزه راجل وقت ما نزعل ميضربنيش ولا يزعق لا يخدني في حضنه ونهدا ونصلي ركعتين راجل يسجلني وصيه الرسول صلى الله عليه وسلم علشان لما يشوف الاسم ويفتكرني يبتسم راجل يربي عياله علي الطاعه والجهاد في سبيل الله راجل حكيم وعادل ويعرف ربنا كويس كل اللي انتوا قولتوه ميفرقش معايا بجنيه

أعجب الجميع بفكرها

فاقت ريسيليا من افكارها

ونظرت اليه ينام بعمق نظرت اليه نظره استحقار وقامت دخلت المرحاض توضت وصله قيام الليل وتدعي الله أن ينقذها من ذالك الذ*ئب البشري

ونامت على المصليه

صحي كمال من النوم واستغرب عدم وجود ريسيليا على الفراش

قام لكن لفت انتباه ان ريسيليا نايمه علي سجاده الصلاه مهتمش ودخل المرحاض

وطلع دخل غرفة الملابس ارتدي بدله سوداء وقميص ابيض فهو لم يغير لونه الأسود

طلع من الغرفه وراح عند ريسيليا

وبيخبطها برجله /انتي اصحي

بقلم /ندا الشرقاوى

ريسيليا /…. لا رد

كمال بعصبيه /انتي يابت اصحي

ريسيليا /…. لا رد

كمال بغضب /اصحي يابت انتي مو*تي ولا اى

نزل لمستواها وحط ايده على جبهتها كانت حرارتها مرتفعه وغائبه عن الوعي

كمال ضر*بها بخفة علي خدها /ريسيليا

شالها ودخل بيها المرحاض ونزل بيها تحت الدش وقطرات الماء تتساقط عليهم شهقت ريسيليا بخوف ومسكت فى كمال كأنها بتمو*ت وتستنجد به قربها كمال لصدره وبالفعل أسندت راسها علي صدره قائله بهمس بسيط/كم… كمال

شالها وخرج من المرحاض ودخل غرفه الملابس اخرج لها منامه شتويه وبدل لها ثيابها

وخرج سطحها علي الفراش وكانت درجه الحراره انخفضت قليلا

بقلم ندا الشرقاوى

نزل كمال المطبخ وكانت المره له فالخدم يفعلون كل شيئ ويكونوا تحت أمره في اى وقت لكن بعد زواجه من ريسيليا استلمت ريسيليا وتولت كل شئ

اخد كمال قطعه قماش واناء به ماء واتجه للجناح وكانت ريسيليا بترتعش جامد

كمال ودق القلق في قلبه لأول مره /ريسيليا

طلع على الفراش وضمها لحضنه وغطاها بغطاء الفراش

ريسيليا /مش… قادره

كمال /مالك طيب

ريسيليا ببكاء /جس*مي بيوجعني وسقعانه اوى

كمال بغضب /اي اللي نيمك علي الارض

ريسيليا /صليت ونمت

كمال /هطلب دكتور وبالفعل طلب الدكتور

بعد قليل من الوقت

الدكتور /ضربات القلب سريعا والضغط واطي ودرجه الحراره عاليه هكتب لحضرتك دوا لضربات القلب وكمان أكلها ضعيف ياريت تهتم بالأكل شويه وتعلق محاليل لمده يومين

كمال بنظر الي ريسيليا بغضب /تمام اتفضل يادكتور

غادر الدكتور

كمال بغضب وعصبيه /والهانم فاكره انها لما تتعب هتصعب عليا ولا اي لا فوقي انتي هنا مزا*ج وبس

ريسيليا ببكاء /وانا مش من الشا*رع ياكمال بيه انا بنت ناس علي فكره

بقلم ندا الشرقاوى

كمال بسخريه /ناس مين دا انا واخدك من ملجئ هما يومين هتفضلي زي الضيافة بس بعد كده هترجعي زي ما كنتي

انكمشت في نفسها خوفا منه

كمال بسخريه /متخافيش اوي كده مش جاي جمبك اصلا هجيب حد يعلق ليكي المحاليل مش ناقص تمو*تي وهتجبيلي مصي*به

طلع كمال من عند ريسيليا وهو سامع صوت وحس بوجع في قلبه

كمال في نفسه /اي ياكمال اللي زيك ملوش انه يحب خليك قا*سي.

رن علي احد الخادمات ان تاني هيا وممرضه تعلق لريسيليا محاليل

نزل كمال تحت دخل غرفه المكتب وزفر بضيق

وفتح الدرج من ادراج المكتب طلع علبه سجا*ير(لفائف) وبدأ يدخن بشرا*سه

وتناول بعض من الكحوليات

في اخر الليل طلع كمال من المكتب وهو غير قادر على المشي طلع علي الدرج بصعوبه وفتح الباب ودخل وهو يدندن احد الأغانى الشعبية

ريسيليا بخوف /انت مالك

كمال بس*كر /مالي…. انا…. انا عادي خالص وشاور الخدامه تطلع بره

تقدم كمان من ريسيليا التلي تبتلع ريقها بصعوبه خوفا منه

طلع كمال علي الفراش وشد ريسيليا تحته

ريسيليا بخوف /كمال

نام كمال وريسليا تحته ودافن راسه في عنقها/هشش… انا… انا محتاج. انام

ريسيليا بخنقه من حمله فهو ضخم للغايه حاولت تحركه من عليها ونجحت بعد صعوبه

واستسلمت للموقف ونامت بجانبه

في صباح يوم جديد فاق كمال وهو يشعر بألم في رأسه

كمال بوجع /اااه دماغي

نظر الي ريسيليا بأستغراب

كمال /انتي….. انتي

ريسيليا صحيت /اي حد يصحي حد كده

كمال /اي اللي جابني هنا

ريسيليا بسخريه /ابدا طلعت امبارح وانت مش عارف تمشى اصلا من الزفت اللي بتشربه دا ياشيخ اتقى الله بقا ااااه

كان كمال مسكها من شعرها /انتي مالك بيا ياحي*وانه انتي انا اللي بشرب وانا اللي همو*ت انتي مالك

ريسيليا ببكاء /سيب شعري

كمال بسخريه /مش هلاقي غير بنت الملاجئ هيا اللى هتعرفني الصح من الغلط

ريسيليا /كمال…. شعري

زقها كمال واتوجعت ريسيليا

دخل كمال المرحاض

وطلع بعد فتره ويوجد منشفه حول خصره

كمال /جهزي نفسك علشان بكره عندي حفله

ريسيليا وهي مستمره في البكاء /انا تعبانه ومش عاوزه اروح في حته علشان محدش ذنوب علي المس*خره وقل*ه الأدب اللي بتشوفهم

كمال بخبث /انتي شكلك كده يابت انتي عاوزاني أمد أيدي عليكي

التزمت ريسيليا الصمت

دخل كمال غرفه الملابس وقف أمام الخزانة وهو يختار ملابسه بحيره ثم ابتسم بسخريه فجميع ملابسه بالون الأسود

بدا كمال يرتدي ملابس وبعد ان أتم لبسه سمع صوت صراخ من الخارج خرج بسرعه

وعقد لسانه من الصدمه

كمال/……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية غيرت حياة الشيطان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى