روايات

رواية غيرتني صعيدية الفصل الرابع عشر 14 بقلم آية علي الشربيني

رواية غيرتني صعيدية الفصل الرابع عشر 14 بقلم آية علي الشربيني

رواية غيرتني صعيدية البارت الرابع عشر

رواية غيرتني صعيدية الجزء الرابع عشر

رواية غيرتني صعيدية
رواية غيرتني صعيدية

رواية غيرتني صعيدية الحلقة الرابعة عشر

أستغفر الله العظيم الذي لا اله إلا هو عدد خلقة ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته
اخر مرة وصلنا شادى خبط وهو سرحان في بنت وبص علشان يسعدها ويقومها وأول ما شافها قال :
صلاة النبي أحسن
ردت البنت وقالت :
مش تفتح ياجدع أنت وبص جدامك وأنت ماشي
رد شادى وهو مبهور وقال :
أنا أسف ياقمر بس كنت سرحان بس من حسن حظي أن شوفت القمر دة
ردت البنت بعصبية وقالت :
اتحشم ياجليل الرباية وكمان عتعكسني والله ما هسيبك وهخلي جدى يطخك ياحزين
رد شادى بهيام وقال :
ما طخيني أنتي حتي متوجعش كفاية أن هطخ من أيدك
ردت البنت وهي متغاظة وقالت :
ما تتعدل اجدة في كلامك جبر يلمك ياواكل ناسك أنت
رد شادى وقال :
الله بؤقك بينقط سكر أول مرة أعرف أني كلت الناس عقبال ما أكلك أنتي كمان وغمز لها
ردت البنت بشدة وقالت :
اختشي ياجليل الرباية صحيح عجول اي وأنت شكلك مشفتش يوم رباية وسع من خلجتي جبر يلمك
وتركته وذهبت وهو ينظر لها بهيام وظل هكذا حتي صرخ حازم في ودانه وقال :
أنت يامسطول فوق
رد شادى بخضة وقال :
جبر يلمك ياواكل ناسك
نظر له حازم وقال له :
انت يابني ايه الا بتقوله دة فوق ياض
رد شادى وهو ينظر لحازم وقال :
أنا عاوز اتجوز يازومي
رد حازم ب أستغراب وقال :
وفجأة كدة قرارت وان شاء الله مين الا أمها داعية عليها
رد شادى بهيام وقال :
اتجوز البنت جبر يلمك
خبطة حازم علي ضهرو وقال :
انت مجنون رسمي ما تفوق يازفت ايه الا بتقولة دة
رد شادى علية وقص عليه كل ما حدث ونظر الي حازم الذي يجلس علي الارض ويضحك بهسترية وقال :
بطنااااي مش قادر قالتلك جبر يلمك والله بتفهم وواكل ناسك علشان انت طفس
رد شادى وهو يقع علي حازم ويضربة وقال :
ياض أنت بتتريق علية ليك يوم ياحازم اصبر علية بس والله لو ما جوزتهالي ل هقول لجدك أنك قولت علي رهف غولة
نهض حازم وقال :
الله يخربيتك مجنون وتعملها طيب انا ايه عرفني بيها دى
رد شادى مسرعا وقال :
ما هي دخلت بيت جدك شوفتها وهي دخله ونبي اتصرف البت قمر دة الصعيد في حجات عسلية
رد حازم بضحك وقال :
عجبتك القاعدة ياخويا بس استني اوع تكون رهف الا شوفتها
رد شادى وقال له :
لا مش نفس صوت البنت بتاعه الخيل متقلقش
رد حازم وقال :
طيب يالة ندخل ويمكن نعرف هي مين وذهب كل منهم الي الداخل وجلسه في غرفة الضيافة وظلو يتحدثون ونتركهم بجنانهم مع بعض
دخلت فتاة تبلغ من العمر ٢٣ عام والقت السلام علي الجميع ونظرو لها حتي قالت حورية :
تعالي يابتي نورتي الدار اجدة معتجيش تشوفي مرت خالك
ردت البنت وقالت وهي تبتسم :
مجدرش علي زعلك ياحوريتي ياجمر أنتي
ردت جميلة بضحك وقالت :
فجرة الحب بدأت وجاتلك حبيبتك ياحورية ثم قالت جميلة تعالي يابتي أعرفك علي مرت خالك سعاد
ردت سعاد وقالت له :
مين القمر دى تعالي ياحبيبتي
ردت جميلة وقالت :
دى بتي ورد ياخيتي
ردت سعاد بحب وقالت :
بسم الله ما شاء الله ازيك ياحبيبتي عامله ايه
ردت ورد ب ابتسامة وقالت :
زينه يامرت خالي كيفك
ردت سعاد وقالت له :
الحمدلله ياحبيبتي ما شاء الله الصعيد بناتهم قمرات
ردت جميلة بحب وقالت :
ورد بتي واخده من جمال حورية هبابة ومني هبابة
حورية هي تقبل ورد وتقول :
دى بتي حبيبتي
ردت ورد ب ابتسامة وقالت :
تعيشي ياحوريتي ياجميلة ياجمر أنتي
الجميع يضحك علي مغزلتها وسالت ورد علي رهف وقالت :
رهف فين عاد مشيفهاش وانا دخله حتي طليت عند الاسطبل ملجتهاش
ردت حورية وقالت لها :
رهف فوج عتغير خلجاتها وجاية عاوزة تروحيلها روحي يابتي
ردت ورد ب ابتسامة وقالت :
ماشي بالأذن هروح أشوفها اتوحشتها جوى وذهبت ورد الي رهف ورد فتاة جميلة لا طويلة ولا قصيرة بشرتها جميلة ناعمة عيونها من العسلي الصافي تعشق رهف وحورية وتعبر رهف أختها وحورية زى أمها وتحب جدها قاسم لأن هو حنين معاها هي ورهف وبيقعد يهزرو معه وطرقت الباب حتي سمعت صوت رهف وهي تقول :
ادخل يالي برة
دخلت ورد ب ابتسامة وهي تقول :
كيفك ياخيتي اتوحشتك ياجمر انتي
نطت رهف من السعادة حين رأتها وقالت وهي تحضتنها :
اتوحشتك جوى ياورد ليش معتجيش من يومين
ردت ورد ب ابتسامة وقالت :
أنتي خابرة زين أن أمي اهنية وكان في شغل كتير في الدار وأنتي عارفه العجربة الا في بتنا
ردت رهف بحب وقالت :
المهم أنك جيتي ياحبة جلبي
ردت ورد ب ابتسامة وقالت :
هتبجي عروسة ياجلب خيتك وبكت ورد وهي تقول هتهمليني يارهف وتروحي مصر
احتضنتها رهف وهي تقول ببكاء :
معيزاش اتجوز ياورد بس جدى امصمم وانا مجادراش اجول لا واصل
ردت ورد بحب وتربط علي ضهرها وقالت :
بكفي بكا عاد ياحبيبتي وأنا عاوزاكي مبسوطة بس جوليلي العريس زين
ردت رهف وقالت لها :
شوفته مرة وجعد يجول حديد ماسخ بس فهمت أن عيهزر بس أني مسكتلوش
ردت ورد وهي تضحك وقالت :
أنتي هتجوليلي الله يكون في عونه صوح هو فين انا مشفتوش واصل بس شوفت واحد وانا جاية برة الدار بس رخم وجليل الرباية وجعد يغزلني بس ضحكت بيني وبين نفسي بسبب طريجته مجنون جوى
ردت رهف ب أستغراب وقالت :
مخابراش بس الا أعرفه أن حازم جي ومعه صاحبة
ردت ورد وقالت :
مخابرش هو طويل وشعرو أسود غزير وعندو دجن قطعتها رهف وقالت لها :
يبجا صاحب حازم علشان حازم شعرو بني وعينه عسلي
غمزت ورد وقالت :
الله يسهلك ياخيتي حليوه يعني
رهف بخجل وقالت لها :
وأنتي عجبك الواد المجنون شكلك اجده أدام ضحكتي يبجا جلبك وجع ياخيتي
ضربتها ورد بالمخدة وقالت :
عتتمجلتي عليه يارهف هو الا جليل الرباية وأنا بهدلته وقصت لها ما حدث وظلو يضحكون ونتركهم ونذهب
وصل أمير الي الدار وسأل عمته جميلة عن حازم وشادى قالت :
في الموندرة ياولدى
هم أمير ليذهب حتي سمع صوت ينادى ويقول :
زعلانه منك جوى ياامير
التفت أمير بحب وعرف صوتها وقال :
مجدرش أزعلك ياجمري
ردت ورد وقالت :

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غيرتني صعيدية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى