روايات

رواية غيرتني صعيدية الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم آية علي الشربيني

رواية غيرتني صعيدية الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم آية علي الشربيني

رواية غيرتني صعيدية البارت الخامس والثلاثون

رواية غيرتني صعيدية الجزء الخامس والثلاثون

رواية غيرتني صعيدية
رواية غيرتني صعيدية

رواية غيرتني صعيدية الحلقة الخامسة والثلاثون

أستغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو عدد خلقة ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته
الخير دائما ينتصر علي الشر حتي ولو مرت أعوام
ليست الحياة سيئة السيئون هم البشر أصحاب الضمير الميت وهناك أنقياء لا مثيل لهم أختيارك هو الا هيحدد ما باقي في حياتك اختار الشريك الصح والصديق الصح لان هناك اصدقاء وأحباء علي هيئة أفاعي
فصلت الأجهزة بس لازم اتخلص منك انا بكرهك ولازم تموتي لازم انتصر انا ولو موتي حازم هيتجوزني وجودك لغي الكل عند حازم ولازم الا عملتو ميضعش علي الفاضي وجدك هو الا هيجوزني حازم علشان يصلح غلطته وضحكه ضحكه شريرة وقالت والبيبي يتكتب بااسمة واخد كل حاجه منه وهقتله واتجوز حسام ابوة البيبي الا في بطني هاهاهاهاهاها
انفتح النور فجأة وانصدمت هايدى ونظرت خلفها رأت شادى ودكتور مازن ومنه اقترب منها شادى ورفع يده ليصفعها التقت صفعه قوية من أحدهم وانصدم الجميع وقال شادى :
حازم
مسكها حازم من شعرها وقال :
أنتي انسانه قزرة والقزارة قليلة عن كمية الحقد والغل الا جواكي انتي تستحقي الموت وجرجرها من شعرها والكل يحاول أن يبعد عنها حازم الذي نزل بصفعات علي وجهها وقال :
القلم دة علشان بوظتيلي حياتي والقلم دة علشان بعدتي عني الانسانة الا كانت هتغير حياتي والقلم دة لانك السبب في وجعها ودة بسبب غبائي المعمي بدموعك المزيفة واخر صفعه قوية قال دة لانك كنتي بتحاولي تقتلي رهف انتي ايه شيطانه
نظرت له بضحكه شريرة وقالت :
هقتلك وهقتلها هاهاهاها عارف ليه لانكم السبب في موت بابا وبدأت تبكي ورجعت تضحك بشر وقالت لان ابوك سرق ابويا بعد ما موته هنتقم منكم كلكم
اتي كارم وقاسم وباقي العائلة ونظرو لهايدى بصدمة وقال قاسم :
ايه الا بيوحصل اهنية
اتاهم صوت يقول :
المجنونة دى حاولت تجتلني عتعرفي ياهايدى اني زينة ومش في غيبوبة كنت بعرفك نوياكي الشينة جيتيلي يوم ما كنت في غيبوبة واستعطفتي منه علشان تدخلك علي اساس اني صحبتك وبالفعل دخلتك بس عتعرفي حسيت بكلامك الا جولتية كلياته بس جمعته بمساعدة منه واتفجتي مع منه انها تجبلك لبس ممرضة علشان تدخلي تجتليني صوح كل حاجه مشيت زين امعاكي عتعرفي ليه لان انتي عتختطي واني بنفذلك علشان اوجعك في مصيدتي أنتي اتخربطي في مخك عاد اني رهف أدهم قاسم الهواري ملكة الصعيد مش حرمة صعرانه زيك تنتصر عليه الا خلاني افتكر حديدك ليه كمان مش منه بس ياجطه شريكك الناجص كمان جالي اهنية في المستشفي والغبي فاكرني اني لسه في غيبوبة جعد يتحدد امعاي علي اساس اني مسمعهوش وقال :
فلاش باك
معقول تتعبي في وقت تنفيذ الخطه كنت هغتصبك بس حازم دة الا دايما يحميكي عارفه حازم حظرني كمان مقربليكش بس انا لازم اخدك وهو يلم عاره بس سهلة هتروحي مني فين ياقمر انا هعملها بس بحب اخطط تعرفي هايدى مش بنت خالي
دى واحده عرفتها والا قدمتهالي صحبتها نرمين الاتنين شبه بعض متفكريش هايدى مجني عليها لا دى عقربة زى ما قولتي عليها
بقولك ايه ما تجيبي بوسة علشان انا هموت عليكي ياقمر
دخلت منه وقالت :
الزيارة انتهت لو سمحت
رد حسام وقال بخبث :
شكرا جدا جدا هي مفيش امل تفوق
ردت منه وقالت :
للأسف حالتها صعبة اتفضل علشان الدكتور هيزعق لو شافك
رد حسام وقال :
دة رقمي ياريت تطمنيني عليها وطلع بعض المال واعطاها وذهب
تأكدت منه من خروجة وذهبت الي رهف وقالت :
مشي ياابلة رهف
ردت رهف بحب وقالت لها :
قوليلي رهف بس احنا اتفقنا كلمة ابلة وانتي بتتكلمي في الفون المهم خلي رقمة معاكي يامنه وابجي طمنية كيف ما جالك علشان نعرف هو ناوي عليه اية وانتي زين انك دخلتي في الوجت الا رنيت في الجرس من غير ما يشوفني
ردت منه وقالت :
دة انسان قزر جدا ربنا يبعده عنك يارهف الجرس خليته جنب ايدك وتحت الغطا علشان ميخدش بالله لو ايدك اتحركت
ردت رهف وقالت لها :
اني متعباكي معايا جوى ربنا يحفظك ويبعد عنك كل شر ياحبيبتي
ردت منه وقالت لها :
انا حبيتك جدا وانتي طيبه اووى ربنا يبعد عنك كل الناس الوحشه دى
قالت رهف لهايدى :
ايه رأيك ياجطه حتي هو ميحبكيش واصل لانك حية متتحبيش عجربة وبكدة أنتي منتصرتيش كيف ما جولتي المكان الا بكون في انتي بتكوني هوا بتراب عواصف عتعرفي انتي جلبك دة دمة اسود
نظرت لها هايدى بغل وقالت :
هموتك وانتي بتخونيني يابيئة ماشي يا منه هوريكي
نزلت صفعه قوية علي وجهها من حازم وقال :
انتي ايه السم الا جواكي دة مش بينتهي
ردت هايدى وقالت له :
هنتقم منكم كلكم مش هسيبك ولا هسيب القزرة الا عاملة نفسها محترمة وهي معاك ومع حسام
نزلت صفعه قوية سبقت صفعه حازم علي وجهها وقالت رهف :
يدى متدمداش غير علي الا عيغلط وانتي واحدة فاجرة بترمي بلاكي علي الخلج
ردت هايدى وقالت لها :
بردو هفضحكم انا حامل منك وهتشوف الفضيحة صح معايا الفيدو الا يثبت كلامي
انصدم الجميع وشدها حازم من شعرها بقوة وقال :
وانا معايا ولا اقولك قال بصوت عالي هاتوها
دخلو الجارد ومعاهم نرمين ونظرو الاثنان لبعض وقالت هايدى :
بتبعيني يازبالة
ردت نرمين وقالت :
انتي الا بعتي نفسك بمزاجكك يازباله هتعمليهم علية يابت ولا ايه وعاوزة اقولك حاجه كمان الست امك الا عامله نفسها محترمة وقالتلك ان كارم بية سرقكم وقتل ابوكي امك كدبت عليكي ابوكي مماتش ابوكي محبوس والا حابسة الست ولدتك وعشيقها لان شافها في وضع مخل واقولك كمان مين عشيقها
عشيقها حسام متستغربيش ياقطة حسام وسخ وتوقعي منه كل حاجه واقولك كمان المخطط لكل دة هي الست ولدتك علشان تسرق كارم بيه ابوكي محبوس في مكان مهجور والمكان دة مفيش حد يعرفه غيري انا وامك وحسام وامك كانت منتظرة انك تسرقي حازم وهتهرب مع حسام بس امك غبية زيك بظبط لان حسام بيمشي معاكم وياخدكم علي قد عقلكم بس كان هيسرقكم ويهرب وخدى الكبيرة الفيلا الا مبسوطة بيها دى حسام مضي امك عليه ومضاكي تنازل من غير ما تعرفو المخدر الا حطتي ل حازم علشان تلبسي مصيبة حملك هو نفس المخدر الا حطلك منه انتي والست ولدتك اشربي بقا انتي وامك تستاهلو اكتر من كدة
انصدم الكل ورد قاسم وقال لها :
كيف دة يعني هي حامل صوح
ردت نرمين وقالت :
هي حامل بس مش من حازم من حسام
انصدم الكل وردت رهف وقالت :
اه دى حامل في الشهر التالت انا شوفتها عند الدكتور الا بتروح لي وعد وورد معني كدة الحمل دة
قطعتها نرمين وقالت :
الحمل دة وحازم في الصعيد بس ظهر اعراضة متأخر وحسام حب يلبسها لحازم لان مستحيل يكتب الولد ب اسمة وقال لو الخطة فشلت بسبب الحيوانة دى هيقتلها لان هدف حسام رهف
اقترب قاسم من حازم وقال له :
اني اسف ياولدى ظنيت فيك وشككت في اخلاجك
نظر له حازم وقال له :
ياجدى انا مش زعلان بس انا ليه بيحصل كل دة معايا هو لدرجة دى انا وحش
احتضنه قاسم وقال :
انت راجل ياحازم وحميت بت ولدى كتير واحنا منعرفش انت ياولدى ربنا بيحبك علشان كشف الحجيجة ليك
نظرت هايدى بحقد وكان علي الطولة اله حادة واخذتها وجية تضرب رهف مسك ايدها حازم وشدها من شعرها الشرطة وصلت فقد اتصل الدكتور مازن بشرطة وتم القبض علي هايدى ونظرت نرمين لحازم وقالت :
انت وعدتني هتحميني
رد حازم وقال لظابط :
هي ملهاش دعوة المجرمة هي دى
رد الظابط وقال :
هنعوز اقولكم هيتم استدعائكم
رد حازم وقال :
تحت امرك يافندم
وظلت هايدى تضحك وتصرخ حتي الجميع لحظ جنونها
رد شادى وقال :
حازم لازم تاخد بالك حسام ممكن ينتقم
ضحك حازم وقال له :
وانت فاكر ان اسيب المجرم الحقيقي دة انا عملت منه صنية بطاطس
فلاش باك
والله ووقعت يازباله انا كنت متاكد انك مش تمام واحساسي صح بس شوفت اتعملت معاك وجبتك بطريقتك القزارة لان عارف انك شمال ومش هتيجي غير بسكة الشمال
رد حسام بتعب من كمية الضرب وقال :
مش هسيبك وهاخدها منك الاول انا بكرهك
رد حازم وقال له :
اكرهني دة شئ يسعدني اوووى انا في دماغك وشغلك كمان
رد حسام وقال :
هنسفك ياحازم
رد حازم بضحك وقال :
ونبي تنقطني بسكاتك لانك مضحوك عليك واحدة هي الا جرجرتك لحد الشقة دى ما انت نجس وانا بصراحة عارف دماغك يازبالة تخدرني وتصورني وانا مع الزبالة التانية علشان تلبسني فضحتك طيب ياحيوان وقام حازم ضربة وصورة وهو بدون ملابس وقال دة بس لو فكرت تلعب بديلك ودة ردة فعل علي الا كنت هتعمله في مراتي رهف خط احمر يازباله ونظر له بقرف
اخذ حازم حسام والجارد شالو وذهبه الي قسم الشرطة وقال :
انا حازم كارم الهواري رجل الاعمال حابب اقدم بلاغ في مجرم والشهود موجودة وكمان خاطف شريكي في الشغل والمكان ******* وتقدر تتأكد بنفسك وسرق مبلغ ٢ مليون جنية من فيلتي
رد الظابط وقال :
تحت امرك ياحازم بيه هاتو الكلب دة
رد حازم وقال له :
انا معايا كل الأدلة ضده وفي شهود كمان وشريكته في كل الجرائم البشعه دى زوجة المجني علية شريكي هاشم الأسبوطي وتقدر تعمل تحرياتك بنفسك ودة المكان والشهادة علي الكلام دة واقفه قدام حضرتك
نظر حسام بصدمة الي نرمين وقال :
اه يازباله بتبعيني
رد الظابط وهو يسدد له بعض الضربات وقال :
ما تحترم نفسك ياروح امك
صفق شادى وقال :
ايه الجامدان دة يازومي
رد حازم بضحك وقال :
الجامد مش بيحكي عن جامدانه بس بينفذ
نظر له كارم وسعاد واحتضنه وقالوا :
حبيبي ياحازم ربنا يحفظك ياحبيبي
ذهب الجميع من المستشفى الي الفيلا وقال حازم :
انت ازاي كنت هناك في المستشفي وعرفت ازاي ان هايدى هتقتل رهف
رد شادى وقال لان انا وملكة الصعيد علي تواصل مع بعض برسايل فقط اتفقنا علي اتفاق بس لان حسام كان مراقب المستشفي ودة اكتشفته لما روحت اشوف رهف علشان نتفق علي الخطة الا هنكشف بيها هايدى لقيت حسام هناك بيتجسس وسمعته بيتكلم في التلفون وبيقول انا في المستشفي براقبها علشان كدة رهف مخلتش حد يعرف انها فاقت في الغيبوبة الاولي هي كانت في غيبوبة بس فاقت منها علطول بس اتفقنا مع دكتور مازن ميعرفش حد منكم بس ياسيدى وعرفناكم بعد ما حسام راح لرهف وسمعته وكله متسجل صوت وصورة
رد قاسم وقال :
انتو اشتغلتو في المخابرات ولا ايه
ضحكه الجميع ثم نظر حازم الي قاسم وقال :
انا طالب ايد رهف منك ياجدى وبعتذر قدام الكل وبقولك انا اسف ياملكة الصعيد انا غبي بس اتعلمت الدرس يوم ما حبيتك واقترب منها وقبل جبينها ثم قال قاسم :
اتحشم ياولد كارم
رد حازم بضحك وقال :
دى مراتي ياناس ومسكها من أيدها وقبلها وركز علي رقبته وقال لها بحب :
تتجوزيني يارهف
خجلت رهف وهاتفه الجميع :
وافقي وافقي وافقي
رد حازم وقال :
هكلمك بالهجة الصعيد الا خلتني عشقتك عحبك جوى جوى يابت الهواري تتجوزيني ياحبه الجلب
ضحك الجميع والشباب تصفر وخجلت رهف وقالت :
اموافجة ياود الهواري
عم الفرح علي بيت الهواري وهي تنزل بثوبها الأبيض من علي الدرج وفستانها المرصع بالالماس وتاجها الراقي الساحري وحجابها الذي يزدادها جمال فوق جمالها تنزل بوقار وتنظر علي حبيبها وهو يقف منتظر أن يأخذها من جده ويطير بها علي بيت الأحلام نظرت رهف له بااعجاب فهو وسيم الي درجة تخطف الأنظار وغمز لها حازم حين وصلت وقبلها من جبينها وقال في أذنها بحبك يامجنونة
اخذ حازم عروسته وذهب علي الأستيدج وبدئت أغنية رومانسية
سمعني نبضك دفيني بنار حضنك
ابيك الليلة وحدك اليا تكون
قرب عليا حس النار اللي فيا
ابي ايديك بايديا نلف الكون
انا وش اقول وانت معايا
وش اقول انسى هوايا
وش اقول انت غلاي
يا فرح عمري معاك الوقت يجري
من شوفك ليه مدري تدوب الروح
انسى اللى فيني من حضنك بين ايديني
يا حبي وكل سنيني فداك الروح
كل شي نسيته معاك عمري بديته
نسيت الكون كله معاك
لو عمر ثاني غيرك ما احب تاني
الك كل لحظة انا اشتاق
وانتهت وذهب حازم مع عروسته بعد انتهاء الفرح وحملها الي الداخل وقال :
اخيرآ بقيتي ملكي
ردت وقالت :
وانت ملكي ياحبه جلبي
رد حازم وقال :
يالهوووى اموت انا
اقترب منها وساعدها في فستانها وهمس وقال :
ياله نبدء حياتنا بركعتين واكون انا أمامك
ردت وقالت :
حلمي اتحقق اكيد بوجودك معايا
انتهت رهف وحازم من الصلاة وذاهبة الي عالمهم المليئ بالحب والسعادة
واتلقي حازم هاتفة وسمع الأخبار التي سعدته وقال للجميع
هايدى اتحكم عليها وحسام ومنال ولدت هايدى ب ١٥ سنه سجن اخدو عقابهم وهاشم الأسيوطي في المستشفي بيتعالج الكافرة عذبة جدا
ردت رهف وقالت وانا عندى خبر حلو جوووى بعد ٨ شهور هيجلكم ضيف اصغنن
اقترب منها حازم وقبلها ولف بيها قدام الجميع والجميع باركلهم بسعادة واجتمع شمل العائلة
اقترب شادى من حازم وقال :
مش هتسافر لندن تاني
رد حازم وقال :
صفيت كل حاجه هناك قبل الفرح
رد شادى وقال له :
اشمعنا دة انت حياتك كلها هناك
رد قدام الجميع وقال :
انا حياتي كلها هنا واحتضن رهف ولمس بطنها
ردت سعاد وقالت له :
بقيت واحد تاني ياحازم اتغيرت للأحسن
رد حازم وهو يقبل رهف وقال :
فعلا بقيت حد تاني فغيرتني صعيدية
ردت رهف :
عشجتك ياود الهواري
رد حازم وقال :
وأنا بموت فيكي بنت الهواري
وتمت بحمد الله

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غيرتني صعيدية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى