روايات

رواية غموض الحب الفصل الرابع عشر 14 بقلم لولا

موقع كتابك في سطور

رواية غموض الحب الفصل الرابع عشر 14 بقلم لولا

رواية غموض الحب الجزء الرابع عشر

رواية غموض الحب البارت الرابع عشر

غموض الحب
غموض الحب

رواية غموض الحب الحلقة الرابعة عشر

يونس بستغراب مصطفى !!!!!
مصطفى بتنهيده اه انا ها ممكن اقعد ولا في مشاكل
يونس بحده انت عبيط يالا صح ؟؟؟ تقعد فين ؟؟ اتفضل امشي غور برا مكتبي علشان مناديش الامن يخرجك
مصطفى بتنهيده دكتور يونس انا مش هطول عليك كل اللي عايزه منك مواففتك وهمشي علطول
يونس بستغراب موفقتي !!! موفقتي على ايه انشاء الله ؟؟
مصطفى رايح يتكلم ميرنا دخلت واكملت على جوازه مني
يونس بصلها بصدمه واكمل بسخريه ده انتي كمان جيتي معااه حلو والله ..وتنهد بعمق وتابع بصي يا ميرنا تتجوزيه او متتجوزيهوش دي حاجه متخصنيش اعملي اللي تعمليه وشاور على الباب وتابع برا بقى علشان مش فاضي
ميرنا راحت وقفت قدامه واكملت ازاي بقى هو انا ليا غيرك يا يونس ؟؟ يعني مفروض طلما مبقتش جوزي انت في الاول والاخر ابن خالتي ولا ايه ؟؟
يونس بتنهيده لا منا ابن خالتك اه بس متنسيش ان اهل ابوكي اعداء جدي وامك كسرت كلام عمها اللي رباها اللي هو جدي وهربت مع ابوكي فعلاقتنا بيكم متنهيه من زمان وعلشان امي فضلت تحت طوعه جوزها ابويا ده انا مش عارف حقيقي ازاي كنت هفاتح اهلي اني عايز اخطبك وبص للسما وباس ايديه وتابع الحمدلله هي جات من عند ربنا
ميرنا بضحك ياااه للدرجه دي كنت هم على قلبك
يونس رجع ضهره لورا وتابع مش مسأله هم انا مبعملش حاجه غصب عني بس كده مريح ومش شايل مسئوليه حد انما انتي بنت ناس ومحترمه في النهايه احنا اهل وفي بينا دم فمتخافيش انا اخوكي بردو
مصطفى بحرج انا حقيقي بعتذر على الموقف السخيف اللي عملتوا زمان بس حقيقي انا مأذتش بنت خالتك وشرف عيلتكم محفوظ وجيت اطلبها منك في الحلال زي اي حد لان والله العظيم بحبها وحبي ليها خلاني مشيت ورا شيطاني وعملت فيكم كده وكمان اطلب تسامحني على اللي حصل ده
يونس بصلها بسخريه بعدين بصله واكمل اممم وهي بقى اللي قالتلك تيجي تطلبها مني انا ؟
ميرنا بحده متعصبنيش هو انا ليا حد غيررك اصلااا
يونس بحده احترمي نفسك وصوتك ميعلاش انا بكلمه هو انتي متفتحيش بوقك خالص
مصطفى شد ميرنا لورا واكمل بس انتي دلوقتي اسكتي وبص ليونس وتابع اه يا دكتور هي قالتلي انك فاهمها غلط وظلمتها وكمان هي ملهاش غيرك فطلبت مني اجي اوضحلك الصوره واطلبها منك ولازم موافقتك
يونس بابتسامه تمام عادي بلنسبه لاني فهمتها غلط فانا ميرنا قطعت علاقتي بيها من زمان ومتفرقليش ولما شافتني ووضحتلي الصوره صدقتها عادي فمتفكرش اني هرفض سبق وقالتلي انك عايز تتجوزها وتصلح اللي عملتوا وانا قولتلها هكون جمبها واسلمها لعريسها وخلاص الشخص اللي حصل معاه المشكله هو الشخص اللي هيتجوزها فا ده هيبقى شرفك انت في النهايه وانا مش عايز غير سعاده بنت خالتي وطلما معاك وهي وافقت انا مقدرش اعترض
ميرنا بصتله بذهول من بروده ومصطفى فرح جداا وتابع انا بجد مش عارف اقولك ايه شكرا جدا يا دكتور واوعدك فعلا هعيشها مبسوطه
ميرنا بابتسامه تمام يا يونس نحدد معاد كتب الكتاب وتيجي تسلمني
يونس شاور على عنيه الاتنين وتابع من عنيا يحبيبتي شدوا حيلكم بس
مصطفى بحب اكيد قريب باذن الله بس انت ايه مسامحني
يونس بابتسامه انا مفيش حاجه ناحيتي حقيقي خلاص
مصطفى جاله فون فاكمل طب عن اذنك هعمل مكالمه وبص لميرنا وتابع حبيبتي انا برا سلمي عليه ويلا مستنيكي
وطلع
يونس قام وقف وراح قدامها واكمل بتنهيده جيباه وجايه فكراني هقولك لا متتجوزيهوش ؟
ميرنا بصتله بكرهه واكملت انت مش حبتني وقسيت تؤ انت محبتنيش اصلااا
يونس بتنهيده بلاش نتكلم في اللي فات احسن ليا وليكي يا ميرنا
ميرنا بسخريه لا متخافش انا مش هتكلم فعلا انسى يا يونس ان ميرنا تعيط ولا تضعف قدام اي جنس مخلوق تاني انا مبقتش عايشه غير علشاني وبس
يونس بتنهيده سيبك من كل الهري ده اوعي تكوني بتعاندي فياا فعلشان كده جيباه وجااايه انا بجد مش هضر مكانك فشوفي نفسك مره والف انتي عايزاه فعلا ????? لان مهما كان انتي بنت خالتي ومن دمي ولحمي
ميرنا بسخريه ده انت اللي عايز تتاكد اني ازاي اتحولت كده وبقيت عايزاه ….انا معتقدش هيفرق معاك بس هريحك يا يونس اه عايزاه متقلقش … عايزاه علشان على الاقل حبني بجد من قلبه والمثل يقول خد اللي يحبك ومتاخدش اللي انت تحبه ومصطفى مهندس ووسيم ومبسوط وبيحبني هعوز ايه تاني مثلا
يونس بصلها بسخريه واكمل بجديه مصتنعه لا تصدقي عندك حق معاكي فكل ده بس مش معاكي في المثل لان انتي هتظلمي حد مالوش ذمب معاكي بعدم تبدال المشاعر بينكم وبلوقت هيتقفل منك لان لكل انساااان طاقه مهما حب حقيقي هيجي عليه وقت يقفل ويبطل يبقى عليكي
ميرنا قصدك ايه يا يونس ????
يونس بتنهيده قصدي عقلك في راسك تعرفي خلاصك يا بنت خالتي طلعيني من كل حوراتك دي انا اللي فيا مكفيني واللي انتي جايه تعرفيه عرفتيه خلاص فا دي حياتك وانتي حره
ميرنا برفعه حاجب وهو ايه انشاء الله اللي جايه اعرفه وعرفتوا
يونس بحده انك متهمنيش
ميرنا بابتسامه لالا متخافش انا عارفه كده من زمان بس حبيت اكد لنفسي المعلومه مش اكتر ولعلمك انا اه كان بيوحشني ايام ما كنا سوا بس في بدايه انفصالنا وبس علشان محدش بيموت من الحب وقدرت اقسى واتخطى لان انت صح … مهما الانسان حب بجد ليه طاقه وانا شوفت من مصطفى اللي يخليني احبه واسامحه وانه فعلا بيعشقني مش بيحبني وبس .. وانا جيتلك لان كان يصعب عليا تفكرني بنت مش محترمه وحقك متسامحش في شرفك ففضلت مصممه اقابلك لحد مااثبتلك اني بنت ناس انما مشاعري ناحيتك حاليا مشاعر اخويه وبس
يونس بابتسامه الشعور متبادل ودي حاجه كويسه جداا وعلى فكره انا مصدقك اوي
ميرنا بستغراب اشمعنا بقى
يونس بتنهيده لان عينيكي مبقتش فيها لهفه ليا ولا حب ولا اي معنى زي زمان لانك ادركتي فعلا نهايه علاقتنا وان مفيش امل فمبقتيش مستنيه مني حاجه ولا انا مستني منك حاجه زي ما قال
محمود درويش: ((ماتَ الترقب بيننا، لا أنت تَتوقع مجيئي، ولا أنا اِنتظرتك ))
ميرنا بابتسامه اه ده حقيقي انا بقيت احس اني عايشه فعلا لما حبك خرج من جوايا يا يونس انت ظلمتني وصدقت عليا اللي محصلش وانا وريتك اني شريفه بس مش علشان ارجعلك لا انا حقيقي خلاص فوقت وهختار نفسي المره دي وكل المرات الجايه
يونس بتنهيده ودي مش حاجه تزعلني طبعا المهم راحتك يا ميرنا اكيد مكنتش هفرح وانتي بتحبيني وانا بعيد عنك حقيقي كده اريحلك واريحلي
ميرنا بابتسامه لا تحمل اي معنى اكملت : تمام هحدد مع مصطفى وابلغك بلمعاد عن اذنك
وطلعت وقفلت الباب وغمض يونس عينيه بضيق شديد واتصل بسيف يتكمل معاه
——————————————-
بعد شويه في اوضه نور واقفه بتقيس دريس وياسمين وجودي معاها في الاوضه
ياسمين انتي يااابت ماتخلصي وتطلعي ده ايه البرود ده
نور بحماس غمضوا عينيكم
جودي لا انا مرارتي هتتفقع من نور والله منا ماتخلص قيس فساتينها
نور خرجت واكملت بضحك خلاص اهو جيتلكم بسرعه المره دي ايه رااايكم
ياسمين بصدمه بصي هو وسكتت شويه وتابعت هو حلو بس مش عريان شويه ??
جودي بصدمه مش عريان شويه ايه ده قاسم هيطلقها من قبل مايتجوزهاا
ياسمين بضحك ده لانجيري وطلعتيه بلغلط صح ??
نور بضيق لانجيري ايه انتوا مبتفهموش حاجه في اللبس
جودي اممم انتي اللي بتفهمي لابسه كب وقصير ومفروض اننا مبنفهمش
نور جماعه بجد متعقدونيش هو عاجبني اووي
ياسمين بقلق بجد هتتهزقي بلاش علشان خاطري طب ماتشوفي اللي جابه معاكي قاسم
نور بضحك ياما اللي جابه قاسم ده ميتلبسش انا مرضتش ازعله بس يخنق اوي بجد وبعدين انا بكويه من كام يوم لسعته فمش هينفع نهاائي
جودي ماهو بصراحه يعني يا نور الدريس ده اخرك تخرجي بيه من باب اوضتك اه والله
ياسمين بضحك ده اذا نفع لان مازن واحمد لو شافوها كده هيكسروها
نور بضحك يحبيبتي انا هبقى ملزومه من راجل هما مالهمش دعوه بعد كده بلبسي انا حره البس اللي البسه
جودي بضحك انا مش عايزه ابوظ حماسك والثقه اللي بتتكلمي بيها بس قاسم هيكمل معاهم بالله بللي انتي لابساه ده
نور بتبص في المرايه على نفسها وتابعت يجماعه بجد متأفوروش هو حلو يعني مش عريان اوفر
ياسمين بضحك انا نصحتك وانتي براحتك يحبيبتي عايزه يتنكد عليكي يوم كتب كتابك البسيه
جودي بضحك انا مش فاهمه متكسفتش وهي بتشتريه ده
نور بضيق اومال يتلبس فين بجد اما مينفعش انزل بيه اشتريتوا ليه انا
ياسمين بضحك ده احنا اللي نسال السؤال ده اشترتيه ليه وازاي بجد ده اخرك لما تتجوزي تلبسيه بينك وبين قاسم في عيد جوازكم
نور بتنهيده انتوا عقدتوني كده مش فاضل الا واحد بس من الجداد وحقيقي ده كان بنسبالي اجمل واحد
جودي بحب قيسي الاخير واحنا معاكي اهو معجبناش حاجه ننزل نشتري سوا اخواتك موجودين
نور بحب ربنا يخليكم ليا يارب يا جوجتي
جودي بحب ويخليكي لينا يا حبيبت قلبي
نور بحب طب عندي فكره
ياسمين ايه قولي
نور بحب انا هتصل بقاسم واوريه لو عجبه خلاص هلبسه
جودي بضحك لالالا بلاش علشان خاطري
ياسمين بضحك ايييه بنت انتي اتجننتي متفكريش تااني احسن اوعي تعملي كده ميصحش يشوفك كده اصلا
الباب خبط فاكملت نور بضيق منهم: ادخل
يونس دخل وتابع ياسمين فين القميص الاسود بتاعي اللي وسكت مصدوم من منظر نور واكمل بحده وهو باصص للارض يخربيت اهلك ازاي تقولي ادخل يعني
جودي وياسمين فضلوا يضحكوا بشده فاكملت ياسمين بضحك انت بتوطي عينك ليه يحبيبي دي عايزه تتصل بقاسم توريه علشان تلبسه في كتب كتابهم
يونس بصدمه نعمم بتهزروا صح
نور بضيق هو مش عاجبك انت كمان يا ابيه
يونس وهو عينيه في الارض شاور على الحمام واكمل بحده اتنيلي روحيي غيري القرف ده واياكي تتصلي بقاسم توريه منظرك كده انتي اتجننتي ولا ايه
نور اتخضت من صوته وتابعت بدموع طب منا مش معايا غيره هو وواحد تاني خلاص بس ده احلى هو فيه ايه بجد ماهو حلو اهو
يونس تنهد بعمق واكمل نور ادخلي غيري علشان متغباش عليكي واناديلك اخواتك وابوكي وايااكي اديني حذرتك حد يشوفك كده متتصليش بقاااسم انا اتحرجت اني شوفتك كده واسمي ابن عمك وزي اخوكي توري واحد غريب منظرك كدده انتي اكيد اتجننتي ده لا ينفع قاسم يشوفه ولا حد يشوفه اصلاااا
جودي بتنهيده والله قولنالها كده يا يونس
يونس بحده انا قولت اللي عندي تبقى توريني كده وتلبسه وبص لياسمين وتابع بحده وانتي اطلعي هاتيلي قميصي علشان غاير مشوار انا لو اعرف ان هي لابسه القرف ده مكنتش فكرت اجي اصلا
ياسمين بضحك حاضر هجبهولك بتشيط عليا ليه انا مالي انا
يونس لمح نور بطرف عينيه فاكمل بحده انتي لسه وااقفه ليه ماتخشي تتنيلي وتغيري القرررف ده
نور بضيق اوووف ودخلت وقفلت باب الحمام
جودي بضحك روحي انتي هاتي ليونس قميصه وانا قاعده مع المجنونه دي نشوف حل الفستان
ياسمين بضحك تعالى هطلع اجبهولك انت مين قالك صح اني هنا
يونس بتنهيده ستك ياختي وتاني مره ابوس ايدك رصي الحاجه زي منا حاططها متغيريش حاجه
ياسمين بضحك حاضر من عيني حقك عليا وطلعت معاه
جودي بحب يلا يانوري مستنياكي اهو
نور خرجت واكملت بضيق جودي اقفليلي السوسته معلش
جودي قامت قفلتها واكملت باعجاب طب والله تحفه اوي احسن من التاني بكتير ستان طويل واوف شوردر يعني مش مقفول اوي بردو بس محترم او بطبيعه لبسك المعتاد وشكل الخرز من فوق حاجه بجد سيمبل وقمر
نور بضيق مش عارفه مش حساه حاسه التاني اجمل
جودي بحب حبيبتي التاني كان كب وقصير بس بردو ستان ده طويل واوف شوردر مقفول اكتر وشكله جميل حقيقي مش بجمالك
نور بابتسامه يعني نعتمد ده ؟
جودي بحب واعجاب اه جميل عليكي بجد
نور حضنتها وتابعت بحب بجد بحبك اوي وضحكت وتابعت معلش بقى صاحبه عمري فغصب عنك هتعبك معايا
جودي حضنتها اكتر واكملت بحب ده تعبي ليكي انتي راحه تعرفي انتي يمكن اصغر مني بكام سنه بس والله بحبك اوي كانك نفس سني وفرحانه ليكي حاسه هشوف بنتي عروسه مش صاحبتي حقيقي الايام جريت فاكره لما كنا بنلعب تحت في الشارع كلنا
نور بضحك يالهوي دي كانت ايام بجد ياريت ترجع ولا لعب الكوره
جودي بضحك مازن وسيف ويونس علطول كانوا بيغلبونا
نور بضحك اه عمرنا ما كسبنا اصلا يابنتي هما بردو كانوا اكبر دول كانوا بيلعبوا بينا بدل الكوره
جودي بضحك اه والله على رايك وابتسمت بحب وحطت ايديها على خدها وتابعت وادي اول واحده في شلتنا بقيت عروسه وعروسه زي القمر كمان
نور بابتسامه عقبالك ينورعيني وافرحلك والبسك فستانك واشيل عوضك كمان
جودي بضحك ياااه جريتي بياا اوي ده انا لسه بدري عليا
نور بدري من عمرك يا جودي انتي خلاص ياحبيبتي السنه دي وتتخرجي مستنيه ايه
جودي بتنهيده قعدت واكملت مستنيه اعرف اعيش الاول بعدين افكر في راجل وبيت ومسئوليه
نور قعدت وقعدتها قدامها وتابعت بقلق مالك يا جودي??? انتي صاحبه عمري مش عارفاكي من يوم ولا يومين فيكي ايه??? حد زعلك ??
جودي ابتسمت بحزن واكملت مفيش يا نور بلاش نكد عايزين نهيص ونفرح بيكي شويه ده الدنيا كلها لازم تفرح وتعرف ان نور الرفاعي اجمل عروسه فيكي يا قوصيه وباست خدها
نور ضحكت وحضنتها واكملت بحب بجد بموت فيكي بس قوليلي بردو فيكي ايه بتحبي ???
جودي بتوتر ايه لا مش كده هو
نور وجهت وشها لعنيها واكملت بابتسامه بتحبي وواضح مين بقى
جودي بتنهيده ممكن علشان خاطري بلاش نتكلم في الموضوع ده
نور بحزن ليه كده انا قصدي اسمعك ونحكي ونهون على بعض
جودي تنهدت بعمق واكملت اصل ده حب مستحيل يكمل وانا تقبلت الفكره دي خلاص وبحاول اتعايش عادي
نور بستغراب مش فاهمه كان في ارتباط وسبتوا بعض يعني ??
جودي بضحك لا ياختي الحوار مش كده …في الف مشكله ومشكله تمنعه يحبني اصلا
نور شهقت واكملت نعمم ياختي وميحبكيش ليه فيكي ايه ده انتي ست البنات
جودي ابتسمت بحزن واكملت مش هينفع اقولك اسباب دلوقتي بس ادعيلي ربنا يربط على قلبي ممكن؟
نور حضنتها واكملت بحزن صعبه انا عارفه وعارفه ان كلامي كله مش هيهون عنك وجعك بس انا هدعيلك ولو اقدر اعمل اكتر هعمل
جودي بحب طبطبت على ضهرها واكملت يكفي الدعا قادر يهون كل حاجه صدقيني
نور بحب يارب يحبيبتي يسمع مني ويستجيب
جودي بحب يااارب يا عروستي
نور بضحك والله انتي قلب عروستك
جودي بحب طب يلا غيري علشان عايزين نشغل السماعات ونهيص شويه امك من ساعه ماعرفت ماشيه تقول لاهل البلد كلهم والستات هتتجمع في البرنده
نور بحب حاضر هغير والبس دريس عادي وانزل معاكي
وسمعت صوت مازن من الصالون : احمد شهد بنت عمك تحت مع صاحبتها خلي حد يعملهم قهوه علشان انا نازل الشغل وورايا لف كتير على موضوع الارض
احمد بحب هعملهالها انا عادي خلاص روح انت ربنا معاك
مازن بحب ماشي يحبيبي عايز حاجه
احمد بحب سلامتك يا كبير
نور بحزن طب يا جودي هشوف مازن وجيالك وخرجت واكملت بتوتر ابيه ممكن ثواني؟
مازن كان ماسك الاكوره بصلها باعجاب بشكلها في الفستان والدموع اتجمعت في عينيه واكمل بحب تعالي يا نور
نور راحت حضنته وعيطت فحاوطها بايديه وباس راسها واكمل بتنهيده بس يحبيبتي متعيطيش اهدي
نور رفعت وشها وهي في حضنه واكملت بعياط وحياتك عندي مقصدش اضايقك وابينلك ان مينفعش تدخل في حاجه تخصني انا بس علشان كنت عايزه اروح جداا فطلعت مني كده وبعترف انا غلطانه انما انت .. انت ابويا مش اخويا بس … وانا مقدرش اعيش من غيرك ولا اكسرلك كلمه ولا تزعل مني كده والله مقدرش
مازن الدموع اتجمعت في عينيه واكمل وانا كنت وهفضل مستعد اضحي بلدنيا كلها علشانك انتي واخوكي فمتخيله مني افضل شايل منك يا نور ده انتي بنتي قبل ماتبقي اختي ورفع ايديها باسها واكمل بحب مش زعلان يحبيبتي انا يمكن اه حسيت ان ادي نور اللي كنت مربيها على ايدك كبرت ومش عايزاك تدخل في حياتها تاني وانت اللي عشت بتضحي علشانهم وبترضيهم بصراحه صعبت عليا نفسي اوي لما قولتي قدام الكل انك مش عايزاني اتكلم علشان بخليهم يرفضوا مع ان الكل رايه زيي …. بس انا فعلا مقدرش اشيل منك ولما قاسم جيه يتكلم على كتب الكتاب اتكلمت طبيعي وكأن مفيش حاجه لان مهما حصل انتي بنتي يا عبيطه
نور حضنته واكملت بدموع وحب ربنا ميحرمنيش منك ابداا ينورعيني بجد ويديمك ليا انا بحبك اووي
مازن باس راسها واكمل بابتسامه وانا بحبك اكتر بكتير
احمد وهو حاطط ايديه على خده وساند على رخامه المطبخ المطل على الصالون اكمل امممم طب انا موقعي ايه من الاعراب مش فاهم
نور ضحكت وراحت باست خده واكلمت بحب انت حبيب نور التاني
احمد حضنها واكمل بحب يارب ميحرمنيش منك ابداا يا نورعيني
مازن بضحك الله وقاسم فين من الحوار ده
نور بضحك التالت بس محدش يقول قدامه
احمد بضحك لا ماهو واضح من التنطيط اللي حصل تحت لما وافقنا بكتب الكتاب انه التالت الصراحه
نور بضحك اومال اقول قدامكم انه الاول مثلا عييب اخواتي الكبار مهما حصل
مازن بضحك لا يابنت الجزمه متقوليش كلي بعقلنا حلاوه
نور بضحك وهو ده اللي بيحصل ومسكت فستانها لفت حوالين نفسها وتابعت بحماس بس ايه رايكم فياا
مازن عمل بايديه برفكت واكمل بحب جميل جداا جداا بجد يحبيبتي عقبال ما اشوفك بلفستان الابيض وبالحجاب يارب
نور بحب يارب يحبيبي
احمد بحب واعجاب جميله اوي بجد وضحك تابع والله خساره في الواد قاسم المزة بتاعتنا دي
مازن بضحك بس يا حيوان ده صاحبي وعشره عمري وماله يعني ماهو كمان وسيم ومحترم
نور برفعه حاجب يعني ايه مش فاهمه هو اللي خساره فيا مثلا ????
مازن بضحك والله انا بشفق عليه على المجنونه اللي حبها بس يلا نصيبه واختياره
نور بضحك ماشي يا ابيه تشكر
مازن بضحك العفو يحبيبتي وبصلها بحب وتابع كبرت نور يا احمد وبقيت عروسه واالله الواحد مش مستوعب انها واقفه قدامنا بفستان كتب كتابها خلاص
احمد الدموع اتجمعت في عينيه واكمل بضحك طب بلاش تقول كلام يعيط الواحد لسه قاعده وسطنا اهي ده كتب كتاب بس
مازن الدموع اتجمعت في عينه واكمل بضحك والله انت صح بلاش نفكر في الموضوع دلوقتي احسن وبصلها بحب والدموع في عينينه وتابع المشكله الحيوان ده مش هيقعد قريب من هنا بس يلا هعمل ايه دي سنه الحياه وتنهد بعمق
نور شاورت لاحمد جالها وحضنته هو ومازن واكملت بدموع وحب انا بحبكم اووي بجد عارفين انا عمري ماحسيت احساس اني بنت على اتنين رجاله ده … اه ياسمين وزينب وشهد وجودي اخواتي البنات الصراحه وجمبي علطول بس بيقولوا الاخت اخت بردو بس تعرفوا انا بحمد ربنا ان انتوا اخواتي وحقيقي مكتفيه بيكم جدا ومش حاسه الاحساس ده انتوا مالين جوايا كل الادوار ومتعيطوش وتعيطوني معاكم انا لسه على قلبكم على فكره وضحكت من بين دموعها
مازن ابتسم بحب من بين دموعه وحضنها واكمل ربنا يتمملك بخير يحبيبتي ويفرحنا بيكي ياست البنات واحنا بنحبك اكتر
احمد باس راسها واكمل بحب ربنا يسعدك ينورعيني ونشوفك اجمل عروسه في الدنيا احنا عشنا نحلم بليوم ده كتير وهانت اهو
نور بحب ربنا ميحرمنيش منكم ابدا يارب
مازن واحمد بحب ولا منك يحبيبتي وتابع مازن بحب يلا هروح انا ورايا مشاير وباس جبينها وبص لاحمد وتابع متنساش ادويتك هاا
احمد بحب من عيني حاضر متقلقش
ونزل
نور بحب هروح اانا اغير علشان ستات البلد جايين يباركوا ويقعدوا شويه في البرنده
احمد بضحك اه ما امك مش ساكته من الصبح روحي يحبيبي وانا هعمل قهوه لبنت عمك وصاحبتها
نور بحب ماشي يحبيبي
ودخلت اوضتها تغير
———————————————-
عند عمر كان قاعد بيشرب قهوه فوق السطح الساعه 12 الضهر وباصص على الاراضي الزراعيه قدامه والجو فيه نسمه هوا فتنهد بعمق ورجع راسه لورا وبص للسما واكمل بوجع مكنش ليا حد غيرك يا امي روحتي سبتيني في اصعب وقت انا محتاجلك فيه .. حقيقي مش عارف انا عايش ليه وبعمل ايه وايه اللي هيحصل انا تايه اوي ومحتاج حضنك يخلي افكاري تهدى زي زمان بجد الواحد حس فعلا يعني ايه معنى اليتم لما مشيتي كنتي قايمه بدور الاب والام هان عليكي عمر يا ست الكل تسيبيه لوحده كده ؟؟? ودموعه نزلت
ولقى حد بيحط ايديه على كتفه فمسح دموعه بسرعه
سيف وهو بيتنسد بلعكاز وبيقعد قدامه اكمل بتنهيده على اساس مسمعتكش وشوفتك ؟؟بتخبي دموعك مني انا يا عمر
عمر بلهفه سيبك مني ايه كل ده انت كويس ????
سيف بتنهيده متخافش انا كويس اديني قاعد فل قدامك اهو ايه في ايه هو انت اول مره تشوفني مصاب
عمر بقلق لا بس اول مره اشوف بعكاز
سيف رجع ضهره لورا على الكنبه وحط العكاز جمبه واكمل طبيعي يعني علشان 3 رصاصات ده لما بقف كتير بحس ان رجلي هتتكسر
عمر بحزن سلامتك يحبيبي ربنا يتمم شفاك على خير يارب
سيف بحب يارب يا غالي هاا مالك في ايه
عمر بتنهيده عمرك ما هتتغير ابدا
سيف بستغراب على ايه مش فاهم
عمر بتنهيده حزينه : سيف انت على اللي عرفته مني عايز اللي يقف جمبك ويقويك مش تطلع انت بتعبك ده وتعبك النفسي علشان تقف جمبي انا
سيف يضحك ياض انت عبيط تعب نفسي ايه وكلام فاضي ايه انا زي الفل بطل عبط يا عمر وقول اللي جواك انا سيف الرفاعي مش جديد عليك مفيش حاجه بتكسرني
عمر بتنهيده وعلشان انت سيف الرفاعي وانا حافظك اكتر من نفسك بقولك كفاياك تمثيل القوه في وقت ضعفك انت عامل بلظبط زي واحد جايب كوبايه متكسره 100 حته وفضل يلصم فيها لحد مارجعت كوبايه بس منظرها مشوه ومع اقل حاجه هترجع تاني زي الاول فمتضغطش على نفسك وتكتم مشاعرك علشان والله هتنفجر على اتفه سبب
سيف رجع ضهره لورا و تنهد بعمق واكمل عايزني اقول ايه يا عمر؟ اذا كنت انا مش مستوعب اي حاجه من اللي بتحصل حاسس ان في نار ماسكه فياا في صحرا ومش قادر اطفيها ومفيش حتى كوبايه مايه حواليا ادلقها تهدي ناري ولو 1% انا مش قادر افهم انا حاسس بايه وموجوع ازاي من كل حاجه حاسس اللي جوايا بقى اصعب من انه يتشرح بكلام واللي يوجع اكتر ان حتى مينفعش اطلب من حد يساعدني اطفيها مينفعش اشارك حد وجعي مينفعش اصلا افتح بوقي في اي حاجه انا تعبان اوي بجد بس اتعودت على كده من زمان مشاكلي هي مشاكلي لوحدي عارف انا داخل حربيه مش شايل هم حاجه ليه؟
عمر بحزن ليه ؟؟
سيف بتنهيده حزينه : علشان الطبيعي في حربيه بتعيش لوحدك بعيد عن افراح اهلك والمناسبات والاحزان انت بتغيب عن مشاعر كتيره اوي ممكن تتعاش وسط اهلك بس انا مترددش احقق حلمي لاني من زمان بلفعل لوحدي ومش حاسس بأي حاجه من المشاعر دي كلهم حبوني اوي بس لما اختفيت معادا امي لانها عمرها ماقصرت معايا عارف يا عمر ولا مره حد حسسني بلاهتمام ده قبل الحربيه وابتسم بسخريه وتابع تحس ان الناس مبتعرفش قيمه الحاجه غير لما تروح بس عموما مفرقش معايا كتير انا كنت وبكون وهكون السند لنفسي بعد ربنا بحبهم كلهم وبهتم بلكل بس احساس اني مبقتش مستني اي حاجه من اي حد مريحني اوي فبطلت اتعشم في ده وده علشان ميحصلش العكس اضايق فانا سند للكل ومش مستني حد يسندني فصدقني مفرقتش اللي حصل دلوقتي كله محصل بعضه انا كده كده بسحل نفسي في الشغل من زمان علشان اهرب من كل مشاكلي فهكمل في كده بس انا متعود اصلا ان مشاكلي جوايا ومش بحكيها
عمر بتنهيده فاهمك لان في حاجات كتير لو مجتش في وقتها بيبقى ملهاش لازمه بعدين وبعيدا عن انك كده كده مش هتحكيلهم بس هما جايين يهتموا لما انت اتعودت تبقى ساكت وبتشيل همك لوحدك وبلنسبه للهروب ده مش حل ده مسكن للايام علشان تعدي فبلاش نصيحه مني يا صاحبي
سيف بتنهيده بلظبط كده وصدقني في وضعي ده مش قدامي غير الهروب وانا كده كده قدام الكل فاهمين اني زي الفل وبارد ومبيأثرش فيا حاجه فطلما حزني محدش غيري هيعرفه يبقى اهرب من مشاكلي واريح نفسي لحد ما اشوف حل … المهم سيبك مني واخلص في ايه معاك ؟
عمر تنهد بعمق واكمل مفيش حاجه يا سيف انا نفسيتي تعبانه بس من موت امي
سيف بحزن ربنا يرحمها يحبيبي بس انت متاكد ان ده بس اللي مضايقك
عمر بتنهيده اه متقلقش لو في حاجه انا مش هخبي عنك اكيد
سيف بتنهيده لا مخبي لان مش سيف اللي يتقاله الكلام ده بس عموما براحتك هسيبك لحد مابنفسك تقرر تتكلم
عمر تنهد بوجع لما افتكر كلام زينب واكمل بضحك مصتنع: احنا اتنين متدمرين كل واحد بتعب شكل وقاعدين نهون على بعض شايف الكوميديا السوداء
سيف ابتسم واكمل هعمل نفسي مخدتش بالي انك بتهرب من الكلام وغمز
عمر بضحك انت والله فظيع متقعدش معايا تاني غير لما اكون ناوي افضفض بصراحه لان كل مره شكلي بيبقى وحش
سيف بتذكر : اه صحيح الحادثه دي حصلت ازاي
عمر بتنهيده مفيش عادي كنت نازل اتمشى علشان مخنوق الفرامل هربت
سيف بتنهيده الحمدلله جات على كده بجد انا مش عارف ايه المصايب دي اللي بتيجي ورا بعدها
عمر بابتسامه الحمدلله على كل حال اديني بقيت زي الفل متخافش
سيف اممم ما هي زينب طمنتني عليك
عمر حاول ميبينش توتره واكمل اممم تعبتها معايا حقيقي ابقى اشكرها عني كتير
سيف واخد باله من نظراته فاكمل بابتسامه لا يحبيبي ده انت في مقام اخوها مفيش شكر بينكم متقولش كده
عمر نظرته اتحولت واكمل بنبره حزينه وابتسامه مصتنعه اه طبعا انا لو عندي اخت مش هعزها قد زينب ربنا يخليهالكم يارب
سيف بابتسامه تسلم يا غالي ويخليك
يونس طلع واكمل بحب ابقى اخر من يعلم يعني يا قائد
سيف جيه يقوم فاكمل يونس بس بس خليك انت تعبان وحضنه فسيف ابتسم وطبطب على ضهره واكمل بحب واحشتني والله يا يونس
يونس قعد جمبه واكمل بحب والله انت اكتر ايه اخبارك دلوقتي وبص لعمر وتابع وانت كمان ايه اخبار صحتك
عمر بابتسامه الحمدلله يحبيبي احسن
سيف بحب الحمدلله يا غالي انا زي الفل وتنهد وتابع طمني عليك دلوقتي
يونس بابتسامه متشغلش بالك بيا انا كويس خلاص المهم انت
سيف ابتسم بحزن واكمل عارفين بستغرب سؤالكم ده وحط راسه مابين ايديه وتابع انا تايه ومش لاقي وصف اكتر من كده حاسس اني عايز اختفي مشاكل فوق مشاكل مبقتش مستحمل انا انسان بردو
يونس تنهد بوجع واكمل طب ايه انا مش بحب اشوفك كده على فكره انا حاسس بيك وفاهم وجعك وحيرتك وكتير عليك كل اللي بيحصل ده بس بايدينا ايه نعملوا
سيف بتنهيده مليانه وجع اكمل متخافش عليا يا يونس انت ربنا اللي يعلم بيك يحبيبي متضغطش نفسك بانك تحاول تهون عني وانت اصلا مش بخير
يونس بابتسامه مش فرق بينا سنتين وانا الكبير بس بالله بحسك اخويا الكبير انت بتاخد بالك من وجع الكل وتركن وجعك اخر حاجه
سيف بص قدامه بشرود واكمل اتعودت على كده وحقيقي مش عارف اعمل ايه بس انت وعمر بس اللي تعرفوا عني كل حاجه لولا كده لولا بكلمكم بس متخافوش دي مشكلتي وانا هحلها وهبقى بخير انتوا عارفيني مش بقع بسهوله
يونس بحزن اكيد لازم نخاف عليك الوضع مش سهل بس عموما انا وعمر جمبك
عمر بحب ده من غير نقاش هو عارف غلاوته عندي
سيف بابتسامه الكلام الحلو ده علشان متدربش عليك في الكتيبه مش كده؟
يونس وعمر فضلوا يضحكوا فاكمل عمر بضحك يسطا عيب عليك انت عارف غلاوتك من غير اي حاجه ارجع بس بلسلامه ونتدرب براحتك
سيف بحب تسلملي يا غالي وبص ليونس وتابع بتنهيده حزينه يونس انا عايز اقولك ان
يونس بمقاطعه متقولش حاجه انت تعبان ومفكش حيل تهون ومتقلقش عليا انا بخير
عمر بتنهيده حزينه : الكلام مش هيشفي حاجه اصلا يا يونس ربنا وحده اللي قادر يطبطب
يونس بتنهيده مليانه وجع اكمل ونعم بالله وبص لسيف واكمل انا كنت هنزل بس لما ياسمين قالتلي انك جيت ومصاب طلعت اسلم عليك واطمن بس استغربت لاني لما كلمتك فون من شويه مقولتليش انك هنا ولا انك اتصابت
سيف بحب كنت عايز اعملهالك مفاجاه فمرضتش اقولك وتنهد بحزن وتابع بعدين مكنتش فايق وانت بتكلمني علشان اقطع كلامك واقولك انا في البيت ومصاب
يونس بحب حصل خير وباس راسه واكمل هنزل انا بقى شويه هاا
عمر بتنهيده متنزلش مضايق يا يونس خليك و
سيف بمقاطعه لا يا عمر سيبه وبص ليونس وابتسم وتابع روح يحبيبي بس متطولش وسوق على مهلك
يونس بابتسامه تمام
وقام نزل
عمر يعني بذمتك ينفع ينزل بلوضع ده !!!!
سيف بتنهيده سيبه يا عمر لازم يقعد مع نفسه احسن ما كل اللي رايح واللي جاي يشوف ضعفه .. يونس كل اماله اتحطمت خلاص واي امل في عينه اطفى دي هتتجوز خلاص
عمر بوجع حاسس بيه اوي بجد بس مش قادر اصدق الصراحه شايف لسه في امل يا عالم بكره مخبي ايه
سيف ابتسم بحزن واكمل ده احنا اللي بنقول كده علشان نعرف نعيش هي خلصت خلاص ربنا يعينه ويهدي نار قلبه
عمر تنهد بعمق وبص للسما وتابع قادر بلمسه منه يشفي اوجاع الكل ربنا يطبطب على قلوب كل مجروح وتعبان ومش شايف في الدنيا اي امل وكل حاجه راحت منه فاجاه
سيف برفعه حاجب وانت مين اللي عامله فيك كده ياعمر
عمر بضحك احنا مش في الكتيبه علشان تستجوبني يا قائد هاا
سيف مش في الكتيبه وليا حق عليك لانك اخوياا فانطق وكفاياك هروب
عمر بتنهيده حزينه: سيب كل حاجه لوقتها انا حقيقي مش قادر اتكلم ولا انت فيك حيل تتكلم وحرفيا انا وانت ويونس لو قعدنا مع بعض تاني هننتحر
سيف بضحك يخربيت فقرك بس ده حصل بجد وابتسم وتابع بس فكك من الجو ده وقول مين ولا خايف
عمر بقلق وانا هخاف ليه
سيف بخبث مش عارف انا بسالك ؟
عمر بتوتر لالا مفيش حاجه حقيقي انا هقولك هي مين بس مش دلوقتي واهو نكون فوقنا شويه من كل اللي احنا فيه ده ولقينا حل لمشكلتك
سيف بتنهيده : انا مش عايز اجبرك بس خلي في علمك ان كلامك كله مش جاي معايا سكه فشوف الوقت اللي يريحك وتعالى قولي الحقيقه وسيبك من مشكلتي انا خالص
عمر بابتسامه حزينه : متقولش كده انا مقدرش اسيبك في حاجه لوحدك … وحاضر يا سيف هقولك لما احس اني قادر اتكلم
سيف بابتسامه وانا مستني اسمعك
———————————————-
عند شهد وفرح كانوا قاعدين بيذاكرو
شهد بحيره مش عارفه بس تقريبا ( ب ) هي اقرب حاجه للاجابات
فرح اه منا شيفاها كده بردو هشوف الفهرس ونشوف حليناها صح ولالا
شهد استني نخلص الصفحه بعدين نصحح بلمره
فرح بتعب تمام وحطت ايديها على بوقها بتعب واضح
شهد بقلق مالك في ايه
فرح بابتسامه متعبه مفيش كويسه كويسه وفتحت شنطتها خدت دوا ومسكت كوبايه المايه بايد مرتعشه وشربت
شهد بخوف فرح انتي مش عجباني بقالك فتره فيكي ايه يحبيبتي طب بتجهدي نفسك في الدراسه زياده ???
فرح بابتسامه متخافيش يحبيبتي انا بخير وبلنسبه للدراسه انا مش براكم وماشيه فل فمش بضغط نفسي ولما براكم بعمل جدوال وبنفذها براحه فمش باجي على صحتي متخافيش
شهد بقلق مش عارفه بس انتي مش طبيعيه بقالك فتره طب ايه الدوا اللي خدتيه ده
فرح بحزن وكدب: ده علشان مستفرغش فخدته لان بطني تعبتني
شهد بحزن يحبيبتي الف سلامه عليكي طب ايه نريح شويه ???
فرح بحب لا هكمل معاكي اهو علشان الحق نخلص واروح وتابعت باستغراب ده ايه صوت الاغاني اللي تحت ده
شهد بحب ده بيهيصوا لنور بنت عمي كتب كتابها بعد بكره
فرح بحب ااه الف مليون مبروك ليها عقبالك بقى وغمزت
شهد بتنهيده حزينه ياريت
فرح سابت القلم واكملت مالك يا شهد في ايه
شهد بتنهيده حزينه مفيش بس حاسه نفسي مستنيه امل مش هيجي اصلا
فرح بحزن هو عمره ما قالك انه بيحبك ???
شهد بسخريه بيحبني !!! لا مقالش طبعا احمد ومازن ويونس وسيف وحسام الكل بيدلعني وبيحبني علشان انا الصغيره يعني مبيعملش معايا حاجه مميزه
فرح بحزن انتي مش قولتيلي انه غار عليكي لما كنتي بتكلميني وبهدلك
شهد اممم بس ده لاني بنت عمو يعني مش شرط يكون بيحبني
فرح بحزن طب وبعدين هتعملي ايه
شهد بابتسامه حزينه: هعمل ايه يعني العمل عمل ربنا .. صدقيني الحب مش بايدينا ولا احنا بنحب نجيب الوجع لنفسنا ولا احنا اصلا بنختار اللي نحبه ده سبحان الله ربك يهب القلوب لمن يشاء فانا مختارتش فا اللي حط حبه في قلبي يتصرف
فرح بتنهيده فهماكي والله بس ليه عمرك مثلا مافكرتي تتكلمي مع يونس يمكن يساعدك
شهد بخوف بتهزري يونس مين انتي عبيطه ده يقتلني لو قولتله بحب احمد وكلام سم قد كده هسمعه
فرح بستغراب وده ليه انشاء الله انتي مبقتيش صغيره ده خلاص شويه وتبقي في جامعه
شهد حبيبتي يونس لحد ما اخلف مش هيشوفني كبيره وانا في سنه مينفعش افاتحه فيها في الكلام ده محدش هيحس بيا وكله هيلومني كاني حابه المرمطه ومختاراها وفوق ده وده معنديش الجرأه اصلا
فرح بحزن ربنا يطبطب عليكي يحبيبتي واهو والله المذاكره بتخليكي تهربي
شهد بحزن ده حقيقي اصل انا لو فاضيه كنت جلدت نفسي انما الضغط ده مخليني مبفكرش في وجعي نهائي ولا فاضيه افكر
فرح بحزن ومن غير ماتفكري هو قدامك
شهد بدموع ولما مكنش قدامي ومسافر بردو مغيرش من جوايا حاجه ليه مش فاهمه امتى وازاي حبيته لانه طول الوقت قدامي ومتربي معايا بس زي ماقولتلك بقى سبحانه يهب القلوب لمن يشاء وفي الوقت اللي هو بيختاره
فرح بتوتر هو لما احمد خطب هتعرفي تنسيه ???
شهد اتصدمت من السؤال وقلبها وجعها اوي واكملت والدموع متحجره في عينيها : ايه السؤال ده !!!؟؟؟ انا عايزه اقولك عايشه طول حياتي بهرب من السؤال ده وخايفه اعيشه وانتي حطتيه قدامي فاجاه
فرح بحزن حقك عليا خلاص خلاص متعيطيش وانسي خالص اني سالتك
شهد فكرت في سؤالها واكملت بوجع ودموع متحجره : لا هجاوبك وتنهدت بعمق واكملت في الاول السؤال خضني اوي حطني قدام حاجه انا بهرب منها وخايفه اعيشها فحسيت ان قلبي وجعني جداا وبصتلها واكملت بدموع اصل ازاي يا فرح انا اللي حبيته من قلبي وصونته في غيايه ووجوده وسيره اي راجل غيره بتقفلني وانتي تشهدي كام حد حاول يكلمني او يقولي هكلم ابوكي وكنت بصده ازاي بعد كل ده يبقى لواحده تانيه ??? طب ازاي انا اللي صليت بيه ودعيتله ومش بنساه في صلاتي ابدا وبعيط بلدموع لربنا علشان يجعله نصيبي فااجاه يبقي ملگ وحق واحده تانيه ??? ازاي وانا شيفاه بنسبالي حلم نفسي احققه ??? ازاي وانا مجرد ماعرفت انه تعبان في دبي فضلت اعيط وانهارت وقلبي قبل ما اعرف انه تعبان الليل كله معرفتش انام بسببه كأنه حاسس ان احمد مش بخير ازاي تيجي واحده معملتش ومحستش بكل ده وتاخده هي ??? ازاي بجد لاني معتقدش حد هيحبه قدي في الدنياا اصلاا .. تعرفي يا فرح انا لما ببقي نفسي اتكلم معاه وهو بعيد بفتح صورته وبتكلم معاها ولما يتعب بتعب ولما يحزن بحزن ولما يفرح بفرح انا حتى بخاف عليه اكتر من نفسي وقلبي بيبقى قايد نار وهو مسافر بخاف يجراله حاجه لوحده ومحدش يعرف يرعاه فمش متخيله ان ربنا بعد ما حط كل ده جوايا ليه انه ياخده مني ويديه لبنت تانيه محستش تجاهو ربع احساسي ولا حبيته قدي ده يارب اموت ولا اني اشوف يوم زي ده وغمضت عينيها واكملت بدموع مش متخيله يا فرح مش متخيله انه يقف جمب غيري ويدي غيري ورد ويلبس غيري دبله عشت احلم بيها لالا ده احساس ميتوصفش بكلام اصلا انا حاسه قلبي وجعني وقايد نار وجوايا كلام صعب يتوصف.. حقيقي وجع مالوش كلام يتقال يوصف عمقه
فرح حضنتها واكملت بحزن حقك عليا يا شهد انا مقصدش كل ده انا كنت عايزه اطمن عليكي علشان لو بعد الشر خد خطوه انك هتقدري تتخطي او لا
شهد بدموع لو هقدر اتخطى فانا اتخطى من دلوقتي مش مستاهله استنى اتوجع
فرح بحزن انتي دلوقتي مستنيه امل انما بعدين هتحسي بلعكس
شهد بوجع متهيالك كان يونس اخويا نسي حبيبته اللي قالي اتجوزت دي اللي حب بجد مبيعرفش يكرهه يا فرح لانه في النهايه مش بايدينا دي بتاعت ربنا بجد لانه مهما حاولتي القفله دي بتيجي من ربنا انا مفيش حد سالته اتخطيت ازاي قالي خطوات لان الخطوات هي اكبر دليل للحب انك قاعده تفكري تلاقي حل تنسي بيه انما كلهم اجمعوا ان بتصحي فاجااه مش طيقاه وقاسيه عليه بعد عياط ايام كتير وبمرور الايام تتقفلي اكتر حد ماتتقفلي خالص ودي من ربنا بجد لان الحب عامل زي الموت بيجي في وقت ماتتوقعيهوش ومش بايديك توقفيه الوحيد اللي ليه سلطان عليه ربنا لان محدش هيحب يوجع نفسه
فرح بابتسامه حزينه فهماكي وعندك حق وعمري ما الومك اصلا .. الومك على ايه انك مشاعرك صادقه انا حاسه بيكي يحبيبتي وبدعيلك يكون نصيبك والله
شهد بحب امين يارب
دخل احمد بلصنيه واكمل بقلق ايه ده مالك في ايه يا شهد ???
شهد مسحت دموعها واكملت بتوتر لالا يا احمد مفيش ده مسأله صعبه بس في العضويه مش فاهمه منها حاجه
احمد بستغراب انتوا بدائتو بلعضويه ???
شهد هزت راسها ب اه
فضحك احمد وقعد جمبها واكمل بتعيطي علشان العضويه ده انتي بجد دماغك تعبانه هي اه صعبه بس مش كل حاجه نعيط كده وتتعبي نفسيتك اهدي كده علشان خاطري يا شهد كله هيعدي ونصيبك مكتوب
شهد بابتسامه حاضر والله
احمد بحب طيب القهوه اهي وريني بقى مش فاهمه ايه ولو اعرف افيدك هفيدك
شهد بحب تسلم ايدك تعبتك وفتحت الكتاب بتوتر وفضلت تدور وجابت مسأله كانت مش فهماها اوي واكملت اهي
احمد شافها فمسك الكشكول والقلم واكمل بحب بصي بقى
فرح وانا كمان وريني معاكم
احمد قربي على شهد يلا
وبلفعل قربت وبدا يشرحلهم وفهموا منه حلو جدا
شهد بحب حقيقي تعبتك تسلملي
احمد بحب تعبك راحه يا شهوده يلا هنزل انا لحسن اختك عماله تتصل قرفتني
شهد بستغراب ده اشمعنا
احمد بضحك حسام في القسم ومازن ويونس مشيوا وسيف متكسر طبعاا فمفيش غيري اوديها تدريب الكليه فاضل نص ساعه ويبدا
شهد بستغراب ده الساعه 1 ونص دلوقتي
احمد بحب اه عادي ما على حسب كل دكتور يلا هنزلها اناا وركزي انتي هاا
شهد بحب حاضر
ياسمين من الشارع ماتخلص ياا بارد جودي عماله تستعجلني على التاخير
احمد بضحك من البلكونه لمي نفسك طيب بدل ما قسما عظما احلف ما انزل خالص
ياسمين بضحك لا حقك عليا يلا انزل
احمد بضحك ايوه كده وبص لشهد واكمل بحب يلا يحبيبتي ربنا معاكي
شهد فرحت من الكلمه بس مبينتش وتابعت بحب ماشي خلي بالك من نفسك وخد دواك قبل الغدا لما ترجع
احمد بحب حاضر اجبلك اي حاجه وانا جاي ??
شهد بحب سلامتك اهم حاجه
احمد بابتسامه تسلميلي يا ست البنات
ونزل
فرح بضحك وغمز :حبيبتي وست البنات هاا
شهد ضحكت بخجل واكملت بس يابت اسكتي يلا ضيعنا وقت كتير
فرح بضحك اه ماهو رفع هرمون السعاده
شهد بضحك بلظبط كده يلا بقى علشان الحق اخلص وانزل اخربها معاهم تحت
فرح بحب طيب يلا علشان تلحقي
ورجعوا يذاكرو ويشربوا القهوه
———————————————-
في القسم عند حسام
العسكري خبط ودخل عمل التحيه واكمل تمام يا فندم في واحده عايزه حضرتك برا
حسام بستغراب واحده !!! واحده مين ؟؟
العسكري بتقول اسمها امنيه محمد
حسام اتصدم واكمل امنييه !!! دخلها ومتخبطش تاني لحد ماتخرج
العسكري عمل التحيه واكمل تمام يا فندم وخرج
وامنيه دخلت بتوتر واكملت بابتسامه حبيبي ياناس واحشتني
حسام بحده انتي ايه اللي جاب اهلك هنا انتي اتجننتي ????
امنيه اتخضت واكملت بحزن الحق عليا يعني جايه اصالحك وخرجت ايديها من وراها وتابعت وجيبالك ورد حقيقي خساره فيك تعبي
حسام بعصبيه امنيه متجننيش انتي جيالي الشغل علشان تصالحيني هو خلاص فاضت بيكي الدنيااا فجايه القسم ولا رجلك خدت على هنا ولا اييه
امنيه بحده ماهو لو البيه يرد على مكالماتي مكنتش جيت قال رجلك خدت على هنا قال محسسني جنه
حسام بعصبيه احترمي نفسك ووطي صوتك متبقيش غلطانه وبجحه انا طول منا في شغلي بعمل الفون سيلند علشان اركز مش بعاند في الدكتوره
امنيه بتنهيده عموما يا حسام حقك عليا انا فعلا مقصدش ازعلك
حسام بحده وهنا لا هو وقته ولا مكانه نتكلم بعدين اتفضلي اروحك بيتك علشان ارجع اكمل شغلي علشان الحركه اللي هببتيها دي هتعطل اهلي اهو
ومسك ايديها وخرج واكمل للعسكري رايح مشوار وجاي بسرعه محدش يدخل مكتبي اثناء غيابي
العسكري امرك يا فندم
امنيه بقلق حسام خلاص انا هرجع لوحدي متسيبش شغلك
حسام بحده وهو خارج بيها اكمل ده حسام لو يطول يولع فيكي هيعملها على حرقه الدم اللي بتعمليها دي
امنيه بضحك اخص عليك ههون كده عادي
حسام وصل لعربيته وفتح وقعدها ولف قعد جمبها واكمل بحده صوتك مسمعوش علشان انتي بارده وكلامك بيعصبني
امنيه بحزن وحياتك جيت اصالحك بس انت كل حاجه بتتعصب عليا
حسام بحده يا امنيه متجننيش مش معنى اني خطيبك تجيلي الشغل ده لما جيتي ساعه الوصولات كنت مش قادر استحمل وجودك جوه ده قسم فاهمه يعني ايه قسم ??? يعني مجرمين داخله ومجرمين طالعه وخناقات وبنات مش كويسه وحاجه اخرر قررف
امنيه برفعه حاجب بنات ايه ??? يعني انت بتعمل فونك سيلند وبتقعدلي في الشغل تركز علشان المرقعه دي ??
حسام ضرب كف في كف واكمل بحده لا حول ولا قوه الا بالله يارب يا تهديها يا تهدها علشان انا جبت اخري خلاص .. سابت كله ومسكت في الخرااا
امنيه بغيره بعد الشر علياا يخش اللي يكرهوني انت بس اللي زعلان علشان قفشتك يا بتاع البنات
حسام بحده قفشتي ايه وزفت ايه يابنتي هو انتي مخك تعبان ??? طبيعي انا زفت ظااابط بيجيلي قضايا وبتبقي شقق مشبوهه وبنات مش كويسه ده شغلي هو انا قاااعد بختارر
امنيه بغيره نعم نعم نعم ايه الاستعباط ده ??? ده مش منظر شغللل ده …. قولي كده بيبقوا لابسين ايه البنات دي ????
حسام بضحك اه دي مخها تعبان فعلا …..تصدقي بالله ???
امنيه بابتسامه لا اله الا الله
حسام بحده انا نفسي اشوف اللي اداكي شهاده الثانويه العامه
96 % ده وكان سبب انك تخشي طب اسنان علشاان اهين كرامته
امنيه بضحك اه يا غيووور حقك منتا فاشل داخل شرطه ب
65 %
حسام بضحك لا حلوه تعالي ندخل مكان عام وطلعي كارنيهك واطلع الكارنيه بتاعي ونشوف مين هيتعملوا حساب يا دكتوره وغمز
امنيه بضحك ماهي بلد مهزقه نقول ايه بقى
حسام بضحك مش خدتي المجموع ?? انا خدت المنصب ومش هشغلك بردو وهشتغل انا فكده 2-0 لابو 65% اللي مش عاجبك
امنيه فضلت تضحك واكملت والله انت بارد … بس بتكلم صح يا حسام بالله عليك بيبقوا لابسين ايه هدوم وحشه اوي ???
حسام بضحك يابنتي مش ناقص غباء بقولك شقق مشبوهه هيجوا لابسين ايه يعني .. بيجوا مش متنيلين خالص غير ملايه يا امنيه ريحتي جبتهالك على بلاطه اهو
امنيه شهقت بصدمه واكملت اييييه ??? وانت بتشوفهم كده ????
حسام بضحك لا طبعا بغمض عيني
امنيه ابتسمت بحب واكملت كنت واثقه اني عرفت اختار صح
حسام بصلها بذهول واكمل لا لو العيال فعلا بياخدوا ذكاء امهم انا هعيد تفكيري في موضوع جوازنا ده تاني
امنيه فضلت تضحك واكملت اخص عليك بجد يا حسااام بقى كده
حسام بضحك اصل ازاي بتصدقي كل حاجه واي حاجه كده هو طبيعي اغمض عيني وانا بحقق
امنيه بغيره يانهارك منيل لا مش طبيعي اصله الطبيعي انك تفضل تبص على البنات وهي ملفوف عليها ملايات ازاي يعني تغمض
حسام بضحك اه دي مجنونه وتابع بمهاوده : بهزر يحبيبتي انا بغمض فعلا
امنيه ابتسمت واكملت بضحك طب سيبك من كل ده متزعلش مني وحقك عليا
حسام وقف العربيه وبصلها واكمل بصي يا امنيه اللي انتي علمتيه بنسبالي مش هين نهائي لانك مش بس معملتيش ليا احترام قدام كل اللي شاف الاستوري لان ده واحد غريب انتي حتى محترمتنيش انا وعملتي هايد يعني بتضحكي عليا وفارقلك اوي جاركم ميزعلش علشان عيد ميلاده بس طز في خطيبك تعملي هايد وتنزلي وتعيدي ومتورينيش ولا اكني ليا لازمه في حياتك اللي هو هعمل اللي انا عايزاه وهو مش شايف كده كده فين احترامك لغيابي ???
امنيه بصت لتحت وتابعت بحزن انا مش هعاند زي كل مره واقف قصادك انت المره دي صح جدا وانا لما قعدت فكرت مع نفسي لقيت ان حقك تزعل وانا لو مكانك هضايق طبعاا فانا بجد مقصدش حقك عليا غلطه ومش هتقرر
حسام بابتسامه كلامك دلوقتي منطقي ومقاوحتيش في الغلط واعترفتي انك غلطانه واعتذرتي عكس الصبح كنت معصبااني اووي فمش همسكلك السكينه يعني خلاص حصل خير يحبيبتي ومتقررش
امنيه بحب وفرح اكيد والله واديته الورد
حسام ابتسم بحب واكمل تعبتي نفسك يحبيبتي والله تسلم ايدك جميل
امنيه بحب تعبك راحه يا غالي المهم عايزه اقولك صح ان بابا حجزلنا مصيف انهارده وهسافر معاه بكره
حسام ده هتروحي فين ??
امنيه بابتسامه الساحل مع اهلي كلهم
حسام بابتسامه خلي بالك من نفسك تروحي وترجعي بالف ‏سلامه
امنيه بحب الله يسلمك يحبيبي
حسام وهو بيرجع يسوق اكمل ااه صحيح وتاني مره اي ان كان يحصل ايه متجيليش القسم نهائي مفهوم ??
امنيه بحب حاضر والله خلاص
قدام بيت الرفاعي وصل صلاح ونزل من عربيته واكمل بتنهيده الواحد تعب منا ما عرف يوصل للعنوان ده اخيرا هشوفك يا ياسمين ومسك فونه واكمل الو يا عز
عز الدين خرج وقف في البلكونه واكمل بحده انا مش قولت لاهلك متتصلش بيا تاني انت مبتفهمش
صلاح رفع ايديه من بعيد نسبيا واكمل بضحك طب انزل نتفاهم بدل ما انت واقف فوق كده
عز الدين شافه واقف قدام البيت بعيد شويه اتصدم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غموض الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى