روايات

رواية غموض الحب الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم لولا

رواية غموض الحب الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم لولا

رواية غموض الحب البارت الحادي والعشرون

رواية غموض الحب الجزء الحادي والعشرون

غموض الحب
غموض الحب

رواية غموض الحب الحلقة الحادية والعشرون

واتصدم لما حس بابره بتغرز في رقبته ووقع مغمي عليه على الارض فاكمل رمزي بهمس بس كده خدوه ويلا هجيب انا الفلاشه من جوه وجاي
احد الرجال: تمام يلا شيله قصادي وبلفعل سندوا عمر ومشيوا بيه ورمزي دخل الاوضه وشد الفلاشه من اللاب توب ونزل معاهم بسرعه واكمل بهمس واحده واحده علشان محدش يحس بينا يا حيوان منك ليه حاسبوا عمالين تخبطوا في الحيط
احد الرجال بهمس متخافش خلاص قربنا اهو ننزل روح انت بس افتح باب العربيه بسرعه
الراجل التاني بهمس لو مكناش خدرناه فعلا مكناش هنقدر عليه باين عليه رياضي
رمزي بهمس حاد يا متخلف بقولكم ظابط… ظاااابط مبتفهموش
الراجل الاول بخوف يخربيت اهلك انا فاكرك بتهزر هو ظابط بجد ده احنا هيتقطع خبرنا لو صحي وعرفنا
رمزي طلع كيس قماش اسود ولبسه لعمر واكمل لا مش هيعرفنا مش هيفوق منا مانوصل للمكان اللي قاله اسر بيه ولو فاق ادينا حاطين على وشه حاجه متخافوش
ونزل فتح الباب واكمل يلا بسررعه اخلصوا
وبلفعل حطوا عمر في العربيه واتحركوا بيه وبعد شويه وصلوا لمكان فيه مخزن كبير واسر كان واقف عند الباب
رمزي بابتسامه خلصنا اهو زي ما طلبت مني بلظبط يا بااشا اي اوامر تانيه ??
اسر بابتسامه عفارم عليك يا رمزي ها جبت الفلاشه
رمزي اهي يا بيه اتفضل
اسر مسكها وحطها في جيبه وطلع فلوس واكمل بابتسامه امسك فلوسك انت والرجاله اهي والله مش خساره فيكم
رمزي بفرح تسلم يا بيه ربنا يخليك لينا يارب
احد الرجال بفرح : تسلم والله يا كبير نحطه لحضرتك فين
اسر فتح باب المخزن واكمل هاتوا وتعالوا ورايا وبلفعل شالوا عمر ودخلوا وراه فاكمل اسر اربطو في العمود ده وامشوا
رمزي تمام يا باشا يلا يا رجاله ساعدوني
وربطوا عمر في العمود فاكمل احد الرجال اي اوامر تانيه يا اسر بيه ???
اسر لا روحوا انتوا خلاص هقعد انا ورجالتي
رمزي بابتسامه تمام يا بيه تحت امرك
اسر بتحذير رفع صباعه واكمل واياكم حد في الدنيا كلها يعرف اي حاجه من اللي حصلت دي
رمزي بنفي لالا طبعا عيب عليك يا باشا احنا تحت امرك يلا هنمشي احنا
احد الرجال لو عوزت حاجه كلمنا يا اسر بيه
اسر تمام
وفعلا طلعوا واسر قعد وحط رجل على رجل وشاور لواحد من رجالته يفوق عمر بابره تانيه وراح الراجل وحط الابره في رقبته فاكمل اسر : ابعد عنه خلاص هو هيفوق لوحده وبالفعل دقايق وعمر ابتدى يفوق واكمل بصوت منخفض ودوخه ااه … انا… فين
راح اسر مسك كوبايه المايه ودلقها في وشه فشهق عمر بخضه وبص قدامه وهو بينهج بتعب فاتصدم لما شافه واكمل اسر !!!! وتابع بعصبيه هو انت يحيوان يا
اسر بضحك بس بس اهدى كده لحسن ضغطك يعلى ولا حاجه تروح مننا ويحسبوك عليا بني ادم
عمر بعصبيه ده انت لو راجل فعلا تفكني واوريك اللي خايف يتحسب عليك بني ادم هيعمل فيك ايه مش تخدرني وتاخدني تربطني وانا مش واعي يحيوان يا ابن الكلب …ده انت صبرك عليا انا ماصدقت انك بقيت قدامي وقسما بالله لاخلص منك الجديد والقديم من اول الحادثه بتاعتي لحد ضرب زينب بلقلم والله العظيم كله هيخلص
اسر بضحك الله هي اشتكتلك اوام كده …وبعدين انت مال اهلك ?? اضربها مضربهاش دي هتبقى مراتي وانا حر وخلاص كلها كام ساعه بس وهتكون ليا انا قدام الكل واعمل فيها اللي يعجبني انت ايه اللي يدخلك بينا مش فاهم ???
عمر بعصبيه ده لما تشوف حلمه ودنك يا حيوان نجوم السما اقربلك من زينب وكام ساعه صح وانا اوريك هتبقى لمين بس فكني وخليك راجل ولو لمره واحده في حياتك مع اني اشك فكده اصلا
اسر بضحك افكك ايه بس اذا كنت انا جايبك هنا علشان افضل رابطك كده وبتأمل في جمالك لحد ما اكتب كتابي واروح انا وعروستي وغمز واكمل وتيجي الصباحيه كمان .. بعدها افكر اجي افكك لما الناس تيجي تبارك في صباحيتي وتمشي علشان تشوف حالك بقى وترجع شغلك تحمي الوطن ده احنا من غيركم ولا حاجه بردو ده انتوا خير اجناد الارض
عمر اتعصب اوي من كلامه وفضل يتحرك بعصبيه بيحاول يفك نفسه من الحديد واكمل بعصبيه : قول عليا مش راااجل لو اسمك اتحط جمب اسم زينب يا ابن الكلب هوريك بعد كام ساعة هيبقى فرحها وصباحيتها على مين والساعات اللي جايه بينا يا حيوان قسما بالله ما هسيبك يا اسررر
اسر بضحك اهدى بس متنفعلش انت مش هتعرف تفك نفسك حتى لو جبت اخرك فوفر صحتك احسن وبعدين بدل ماتشكرني ده انا جايبك احييك على تعبك اصل انا بشجع اللعبه الحلوه وانت الشهاده لله تعبت وروحت وجيت وجبت دليل وخططت بس للاسف المجهود مش كل حاجه وجيت انا في الدقيقه 90 خدت الماتش يبقى كل تعبك ده تعمل فيه ايه ??? هقولك تعمل فيه ايه وطلع الفلاشه ورماها على الارض وداس عليها بجزمته جامد فاتكسرت لكذا حته وتابع بشماته: ترميه في الزباله
عمر بعصبيه اه يا حيوان يا زبااااله
اسر بضحك وحقير كمان وضحك بشده وتابع مكنتش اعرف ان روحك مش رياضيه كده يا حضره الظابط اه انت متعود على النصر بس ميمنعش ان جات نكسه قبل كده فعادي بتحصل وزي مافي مقوله بتقول اعمل بذكاء وليس بجهد وانا فضلت اراقبك واجيب اخرك وسبتك طلعت كل طاقتك وخدت منك الماتش في اخر دقيقه اصل عيبك يا باشا انك مدرستش خصمك كويس قبل ماتلعب ضده وطلما وصلت لخيط مهم من بلاويا كده يبقى من باب اولي كنت راجعت تاريخ اي حد بيعاديني بلمره انا محدش بيعرف يوقعني واللي عايزه باخده ده غصب عن اي حد فا دي فاتتك بس معلش حظ اوفر للمره القادمه الخساره مش عيب
عمر بعصبيه ده انت اللي متعرفش وقعت قصاد مين ورحمه امي وغلاوة زينب وحبها في قلبي هتدفع تمن اللي عملتوا فينا غااالي اوي ده انت اللي مراجعتش تاريخي ومتعرفش مين عمر عزيز الهواري وممكن اقع اه عادي بس زي ما كان في نكسه جيه بعدها النصر ومش اي نصر ده نصر عظيم العالم كله شهد عليه ومعترف بيه ومن بعده علم بلدنا مرفوع فوق ومحدش بيقدر يعادينا وانا بوعدك يا اسر ان هقوم تاني وهخليك تتمنى الموت ومطلهوش وهكسر صوابعك اللي مدتها على حبيبتي دي تحت رجلي قدام الكل وهتجوز زينب ومحدش غيري هياخدها
اسر فضل يضحك واكمل بتقول ايه ?? وايه كمان ?? وضحك اكتر وتابع اكيد دخلوك حربيه علشان روح الحماس اللي عندك بجد مش معقوله الثقه اللي بتتكلم بيها وراح وقف قدامه وتابع بشماته انت خسرت يا عمر اعترف بلهزيمه مش عيب اصل انا اسر الخولي يعني متخلقش ولا هيتخلق اللي يعاديني ويكسب قصادي ابداا فا ده طبيعي سواء معاك او مع غيرك
عمر بصله بكرهه وتابع بتحدي انا واثق في ربنا انه هينولني مرادي وبكره نشوف مين اللي هيضحك في الاخر الماتش لسه مخلصش وفي عودة و ساعتها وعهد الله ماحد هيعرف يحوشك من تحت ايدي اشبع من صحتك علشان مش هقومك منها تاني
اسر اضايق من كلامه وثقته فضربه بلبوكس جامد خلى دماغه خبطت في العمود واتعور فاكمل بعصبيه اااه يا ابن الكلب ماشي صبرك عليااا ده انا هطلع عين اهلك والله العظيم مش هسيبك وهجيب حقي منك فكل حاجه عملتها وفكره انك بس هددت زينب وفكرت فيها انها زوجه ليك وبصتلها اصلاا… دي لوحدها ليها عقاب تاني خالص قسما بالله ماهسيب فيك حته سليمه
اسر بضحك انا كنت جايبك احييك على تعبك في التدوير ورايا انك وصلت لخيط ضدي واسيبك وامشي علشان حنتي بعد كام ساعه والله يا عمور بس انت اللي عصبتني فاضطريتني لكده .. او اتعصب ليه صح منا اسيبك تحلم وماله هي الاحلام بفلوس ???
عمر اتعصب لدرجه عروقه برزت واكمل قسما بالله انت لو واقف على حيلك قدامي زي الرجاله كده ودي حاجه انت اصلا متسمعش عنها ولا في قاموسك وفاكك الحديد ده من عليا بدل مانت مرعوب مني ورابطني كده مع اني مكسور ولوحدي لكنت وريتك مقامك بس الصبر يحيوان لسه مخلصتش انت عاديت عمر الهواري وهتعرف تمن اللي انت عملته ده قريب اوي
اسر بضحك ياابني كفياك عصبيه واحلام وكلام فاضي ووفر صحتك هو انت مش مستوعب ان خلاص كام ساعه وهكتب عليها وهتبقى مراتي رسمي وانت هتفضل هنا مربوط ومحدش يعرف عنك حاجه لا بجد انت صعبان عليا بس تفتكر زوزا هتفهم ايه بقى بعد ماخططت انكم تفضحوني ولقيتك اختفيت هل هتقول انك خلعت ولا انك سبتها لوحدها في الوضع ده مع اسر لان خلاص مش هتعرف تهرب مني ها تفتكر هتفكر في ايه وهتعيط ازاي من خذلانها منك
عمر اتوجع من كلامه واكمل بعصبيه زينب عمرها ماتفكر اني اتخليت عنها هي عارفه انا بحبها قد ايه وهرجع وهمسح دموعها وهمحيك انت من حياتنا ولو وصلت اني اقتلك وادخل فيك السجن هعملها بس زينب ليا وهتفضل لياا ومحدش غيري هياخدها وانا وانت عارفين قلبها مع مين كويس اوي وعمرك ماهتشوف منها حتى نظره ترضيك
اسر بضحك لا عاجبني حماسك بس انا ميفرقش معايا قلبها مع مين عادي ياعمور مبرووك عليك يا سيدي قلبها وانا مبروك عليا هي نفسها وغمز وتابع بضحك فاهمني بقى
عمر اتعصب اوي وضربه بدماغه بقوه واكمل بعصبيه متتكلمش عنهااا كددده يحيوااان يا زباااله قسما بالله يا اسر ما هسيبك حسااابك تقل بلجااامد علشان بس فكرت انهاا ليك بلشكل دده
اسر بوجع اااه يا حيوان وحط ايديه على دماغه لقاها جابت دم فتابع بعصبيه ماشي يا عمر ماشي انا هوريك ازاي متكلمش عنها كده ده انا مش هتكلم بس ده انا هعيشك بحسرتك لما تشوف عياالي منها كمان و
عمر بعصبيه ومقاطعه في احلاااامك ده عشم ابليس في الجنه بلظبط قول عليا مش راااجل ومستاهلش النجوم اللي على كتفي لو زينب بقيت لحد غيري ..انا بحمي وطن كامل وبروح معنديش مانع اني اخسر حياتي واموت مقابل الوطن ده يعيش ويفضل بخير مبالك بحب عمري اللي مخلياني اعيش واشوف الدنيا فيها حاجه حلوه يتعاش علشانها اساسا وعينيه اتجمعت فيها الدموع وتابع والله العظيم تلاته هقررهالك تاني انا لو هموت او ادخل فيك السجن مقابل انها متبقاش ليك هعملها عادي بس زينب تفضل بخير
اسر بضحك شوفوا بردو مش راضي يستوعب طب هاتوا المفاجاه يا رجاله يمكن يصدق الواقع شويه
وواحد من رجالته دخل ببنت بتعيط وباين عليها التعب ورموها على جمب فعمر اتصدم لما شافها
واكمل اسر بشماته: ها ايه رايك بقى انت كنت ليك عندي 3 مفاجات خدت منهم لحد دلوقتي اتنين الاولى اني كشفتك وعرفت خطتك والتانيه سلمى اللي انت حلفت تحميها مني والتالته هتبقى زينب وهي مراتي
عمر بعصبيه يحيوان يا ابن الكلبيب بتدخل بنت ملهاااش ذمب بينااا ليه سيبها تمشي وانا …وسكت بوجع وقهر
اسر بضحك اه كمل كمل سمعنى بقى الكلام الواقعي اللي احب اسمعه انك مش هتتحرك ولا هتحاول تهرب ولا هتعمل البطولات اللي كنت بتحكيها دي كلها صح لو صح فانت ذكي يا عمر بيه وتستاهل النجوم اللي على كتافك مش هقول عليك زي مانت قولت لا … انت كده زي مابيقولوا عرفتها وهي طايره ووفرت عليا كلام كتير وترجمت من نفسك انك لو حاولت تهرب ده لو عرفت يعني من رجالتي او تنفذ كلامك وتوقف الفرح دي هيحصلها ايه وشاور على سلمى وتابع الرجاله طمعانه فيها من دلوقتي والله ومسكتهم بلعافيه
سلمى بعياط انا اسفه يا اسر بيه ووالله العظيم مش هقف قصاد حضرتك تاني بس ارجوك سبني اروح ومتأذنيش وانا
اسر بمقاطعه وعصبيه هششش مسمعش صوتك نهااائي قولتلك ملكيش عندي اعزار فاتسكتي خاالص انتي حطيتي نفسك وحياتك مع عمر وضددي اشربي بقى حياتك اللي جايه هيبقى شكلها ايه وهو اللي هيحددها على فكره لانه قدامه حلين لو نفترض عرف وهرب من رجالتي او وقف فرحي وهو مكانه عادي لاي سبب من الاسباب انتي هتفضلي عينك مكسوره من اللي هيحصلك بسبب افعاله انما الحل التاني تفضلول تونسوا بعض لحد ما نمشيكم بخير يس ده لما انا اقول امتى بعد فرحي على زينب
عمر اتوجع اوي من كلامه وحس بحيره وتوهه وقهر مش طبيعي وبيتردد قدامه شكل زينب وخوفها وشكل سلمى اللي وقعت في كل ده بسببه فتابع بوجع وهو مضطر : مش ههرب يا اسر ولا هوقف الفرح سيبها ومتخليش حد يأذيها سلمى ملهاش ذمب
اسر بضحك الله طب وحب عمرك اللي بتعيش علشانها
عمر تنهد بوجع واكمل بقهر : حب عمري تحت رعايه اللي احسن مني ومنك وانا صليت وطلبت وآمنت انه قادر يحميها ويجمعنا فاهو هيتصرف ومش هيسمح انها تتأذي وتتجوزك مستحيل لان الطيور على اشكالها تقع وزينب حته مني انا ومش هتكون ليك وده ثقه في ربنا
اسر بضحك فوضت امرك لله يعني لا برافو مؤمن يا حضره الظابط
سلمى بعياط وخوف عمر .. عمر ارجوك متخليش حد يأذيني انا مرعوبه و
عمر بمقاطعه ووجع: متخافيش يا سلمى قولتلك قبل كده وهقررهالك انا مش هسمح لاي حاجه تأذيكي مهما حصل وهفضل جمبك لحد ماتخرجي من هنا مستحيل اسيبهم يأذوكي ثقي فيا انتي اختي الصغيره
سلمى ابتسمت بفرح من بين دموعها وهزت راسها بماشي كتير وتابعت شكرا يا عمر حقيقي شكراا
عمر بوجع ده انتي اللي حقك على راسي من فوق ولو فضلت اعتذرلك ليوم ما اموت مش هوفيكي حقك انتي كل اللي انتي فيه ده بسببي وانا لو اختي مش هسمح حد يمس شرفها فمستحيل اسيبك تتأذي لو على موتي ومستحيل اسمح اي بنت يحصلها كده اصلا حتى لومعرفهاش مبالك انتي اللي مشوفتش منك الا كل خير فتاكدي حتى لو حياتي خربت مش هسمح حياتك انتي تضرر ولا حد يقربلك
اسر بابتسامه شامته : كده برافو انت عرفت مفروض تعمل ايه واصيل يا حضره الظابط وضحك وتابع لوم حب عمرك بقى انها مسمعتش كلامك وراحت قالت موافقه تتجوزني علشان توقعني وحطتكم فكل ده يلا همشي انا علشان حنتي قربت ….وطبعا لولا الضيقه اللي انت فيها كنت عزمتك بس تتعوض في سبوع الاولاد انشاء الله يا عمر بيه فرصه سعيده وشاور لرجالته يخلوه بالهم ومشي والرجاله طلعوا وقفلوا عليهم ووقفوا برا
وعمر اتوجع من كلامه اوي ومرديش يرد عليه هي فعلا لو كانت زينب سمعت كلامه مكنش كل ده حصل فغمض عينيه ودمع بصمت ووجع
سلمى بدموع والله ما اعرف عرف كل ده ازاي حقك عليا دموعك وحياتك اللي بتخرب قدامك دي بسبب خوفك عليا
عمر بدموع مش انتي السبب هو كان بيراقبني وعرف كل حاجه ده انتي االي حقك عليا وملكيش ذمب فكل ده اصلا علشان تبقي 20 سنه وحياتك بتبوظ بسببي كده ياريتها زينب سمعت كلامي مكناش وصلنا لكل ده
سلمى بدموع والحل يا عمر هتسيبه يتجوزها ????
عمر بوجع ودموع مش عااارف مش عاارف اتصرف ازاي واعمل ايه حقيقي مخي وقف
سلمي قربت منه لان رجليها وايديها مربوطين بحديد طويل وطبطبت عليه واكملت بدموع ادعي ربك اللي لا بيغفل ولا بينام مش هيسيبكم ربنا حنين
—————————————–
عند زينب الساعه بقيت 5 الصبح ومستغربه ازاي عمر طول في الصلاه كده ومكلمهاش فكانت عماله تتصل بيه مش بيرد فقلقت وقررت تطلع تشوفه
وبلفعل لبست الاسدال وطلعت لقيت باب الاوضه مفتوح وفونه على السرير وهو مش موجود فاستغربت اوي
زينب بخوف هيكون راح فين دلوقتي ده وليه سايب فونه ..اعمل ايه يارب دماغي مش سيباني في حالي وقلبي واجعني اوي وهو تعبان وقالي هصلي واكلمك ولو مكلمنيش يبقى مفروض نام راح فين دلوقتي وليه سايب الاوضه واللاب مفتوحين لالا انا لازم اقول لسيف يشوفه فين
ونزلت جري وراحت اوضه سيف خبطت ودخلت لقيته نايم فاتوترت اوي وغمضت عينيها بخوف واكملت وهي بتهزه سيف .. سيف ممكن علشان خاطري تصحى اقولك حاجه مهمه
سيف بنوم اممم عايزه ايه تاني
زينب بدموع والخوف اتملك منها اكملت : سيف قوم شوف عمر فين عمر مش في اوضته والساعه 5 وسايب الاوضه مفتوحه وفونه فوق وانت عارف هو مكسور وتعبان و
سيف قام مخضوض واكمل بمقاطعه وبحده ازاي مش فوق يعني هيكون راح فين مش فاااهم ??? يعني جيه ونزل تاني ولا ايه ?????
زينب بدموع معرفش والله بس هو مش فوق و
مكملتش زينب كان سيف جري بسرعه على السلالم وطلع فوق السطح وهي وراه فدخل الاوضه استغرب بشده واكمل وهو سايب فونه والاوضه والانوار مفتوحين ليه ???
زينب بدموع واللاب كمان بص
سيف بص على اللاب وشاف القهوه واكمل بخوف لالا كده في حاجه غلط الانوار شغاله وباب الاوضه مفتوح وسايب فونه واللاب شغال والقهوه زي ماهي شوفي هدومه كده
زينب فتحت الدولاب بسرعه لقيوا هدومه موجوده فاكملت بصدمه يعني ايه ???
سيف بخوف مش عارف مش عارف ممكن يكون فين …كده مرجعش بيته في حاجه غلط مش قادر افهمها ولو نازل مشوار على الاقل كان هياخد فونه ويقفل الباب اللي انا شايفه ده كانه اضطر يمشي فاجاه فساب كل حاجه زي ماهي
زينب الخوف زاد اوي جواها واكملت بدموع طب والحل هتعمل ايه كده يا سيف عمر تعبان وانت عارف مالوش حد غيرنا هنا وعيطت
سيف بتنهيده تقدري تقوليلي بتعيطي ليه ??
زينب بعياط مرعوبه عليه انا خايفه يا سيف الوقت اتاخر وهو غمضت عينيها وتابعت زي زي اخويا يعني فحقي اقلق
سيف تنهد بعمق واكمل اخوكي ااه طب اتفضلي انزلي وانا هدور عليه وهطمنك علشان انا حنين ومش عايزك تفضلي قلقانه على اخوكي
زينب بعياط لا مش هنزل هفضل هنا مستنيه تجيبه واطمن عليه الاول
سيف بحده زينب مااالك في اييه انتي حنتك بعد كام ساعه خلاص انتي مستوعبه ولا مش مستوعبه ????? علشان تصرفااتك مش راكبه خاالص على اختيارااتك واللي بتعمليه
زينب بعياط وخوف ابوس ايدك سيبك مني ومن كل اللي بيحصل في حياتي انا استاهله وشوف عمر فين عمر مالوش غيرنا وميعرفش حد هنا يا سيف ابوس ايدك طمني عليه وبعدها هقعد احكيلك كل اللي انت عايزه علشان خاطري وانهارت عياط
سيف حضنها يهديها وتابع بحزن وهو بيطبطب عليها وهي منهاره بس بس اهدي والله مش هسيب حته الا وادور فيها لحد ما االاقيه واطمنك وحط وشها بين ايديه وتابع ده عمر يا زينب يعني لو حصله حاجه كاني حصلي انا كمان هو وحسام عندي واحد ومستحيل يجيلي نوم وانا معرفش فينه متخافيش هنزل دلوقتي حالا اغير هدومي وهروح ادور عليه وعارف انك بتحبيه بس مش فاهم ليه مصممه تتجوزي اسر قوليلي يا زينب هددك بعمر صح ??? مش انتي عايزه تتجوزي اسر علشان عمر ???
زينب بدموع ووجع هقولك كل حاجه بس امانه عليك مش وقته انا مرعوبه في فكره يكون حصله حاجه هو تعبان اوي والله وانا حتى لو اتجوزت اسر فانا استاهل فعلا لان دي اختياراتي انما عمر مالوش ذمب فأي حاجه فخايفه عليه اوي
سيف بستغراب انا مش فاهم منك حاجه
زينب بدموع هفهمك كل حاجه بس لما عمر يجي ارجوك يا سيف انا عارفه مهما زعلت مني مش هيهون عليك ابداا دموعي فبترجاك بدموعي رجعلي عمر بسرعه رجعهولي قبل ما حياتي تدمر اكتر وبصت للارض بتوتر وتابعت بعياط انت صح انا اه بحبه ومحبتش غيره وهو كمان بيحبني اوي بس خاف يقولك زي منا بلظبط بهابك ومقدرتش اقولهالك بس انت عارف اختك ومربيها على ايدك وكنت متاكد اني بحبه وبيحبني فارجوك رجعهولي وانا وهو تحت امرك وهنقولك كل حاجه انت عايز تفهمها وانا والله عارفه انك عمرك ما كنت هتعارضني لما اقولك اني بحبه لاني عارفه غلاوه عمر عندك قد ايه بس خوفي منك كاخويا الكبير وخوفه هو انك القائد بتاعه خلانا نسكت مؤقتا بس وغلاوتك عندي مرتبطش بيه والكلام ده هو انا اصلا لسه عارفه قريب انه بيحبني ساعه الحادثه عمر من بدري بيعاني بسببي وبسبب غبائي يا سيف وعيطت بانهيار
سيف بوجع على شكلها اكمل طب اهدي اهدي حقك عليا وانا عمري ماكنت هعترض على علاقتك بعمر انا معنديش اعز منه ياخدك يا زينب وهبقى مطمن اوي عليكي معاه بس فاهم تفكيركم فعلشان كده عاذركم وطلما مكنتوش مرتبطين من زمان من ورايا فخلاص هزعل ليه وانا عارف وواثق ان عمر هيصونك وعمره مايأذي اهل بيتي ولا يخون ثقتي فيه وعارف بيعزني ازاي فهيتقي الله في اختي وكنت واثق اصلا انكم بتحبوا بعض من زمان وساكتين وانا هروح علشان ارجعهولك مش هرجع غير وهو معايا يا زينب متخافيش عليه عمر راجل وقد اي حاجه هو فيها ميتخافش عليه وهو كده كده اخويا ومكنتش هسيبه وهدور عليه وارجعه
زينب حضنته واكملت بعياط واثقه فيك انك هترجعهولي يا سيف ارجوك رجع عمر قبل الفرح وساعدنا نكون مع بعض انا مضطره اكمل الفرح بس لو جيت انت وعمر حاجات كتير هتتغير وحقك عليا يحبيبي يعز عليا زعلك مني ده انت نورعيني وزعلك مني كان بيموتني بس والله غصب عني
سيف طبطب على ضهرها واكمل عارف يحبيبتي وواثق ان في سبب قوي يخليكي تعملي كده لاني عارف بتحبيني ازاي وانا عندك ايه و عمري ما ازعل منك ده انتي بنتي يا زينب انا كنت بضغط عليكي علشان تتكلمي انما عمري ما اشيل منك ولا اسيبك في الوضع ده لوحدك ابدا ولا هسمحلك تتجوزيه انا هنزل دلوقتي ومش هرجع غير بعمر علشان اجوزك ليه مش لاسر خديها مني وعد يا زينب
زينب بعياط وفرح يارب ينورعيني يارب يسمع منك وحضنته اكتر واكملت انا بحبك اوي يا سيف شكرا انك فهمتني
سيف بحب وانا بموت فيكي ينورعين سيف وباس جبينها وتابع بس متبينيش اوي كده انك فرحانه انا اخوكي الكبير بردو
زينب ضحكت من بين دموعها واكملت حاضر من عيني
سيف بضحك ده عينك هي اللي فضحاكي يلا هنزل انا البس واروح اشوف هعمل ايه
زينب بحب هستناك
سيف بحب طب انزلي تحت وريحي شويه لحد ما اجي
زينب هزت راسها برفض واكملت هقعد هنا شويه روح انت بسرعه ارجوك الوقت مش في صالحنا
سيف هز راسه بتمام ونزل بسرعه يلبس وهو بيكلم يونس في الفون وزينب دخلت الاوضه وفتحت الدولاب ولقيت صوره ليه هو ومامته فمسكتها وخرجت قعدت على الارض في السطح واكملت بدموع سيبتني وروحت فين يا عمر انا اسفه حقك عليا كل ده بسببي .. احساس ان اسر عمل فيك حاجه مش راضي يروح من بالي حاسه اني اذيتك للمره التانيه بغبائي وعيطت اكتر وتابعت انت فين يحبيبي سيبت زينب وروحت فين يا عمر انت عارف اني بطمن في وجودك وبستقوى بيك وفضلت تعيط وجسمها بيتنفض بخوف من اللي جاي
تحت قدام شقه عز واقف سيف بعد ما غير هدومه لقميص وبنطلون وبيخبط ففتحت شهد
شهد بستغراب سيف !!؟ ايه يحبيبي في حاجه ولا ايه
سيف اندهي يونس يا شهد انا كلمته وزمانه جهز
يونس خرج وهو بيزرر القميص وتابع خلاص اهو هلبس الكوتش وخلاص
ياسمين خرجت وهي لابسه الاسدال لان كانت بتصلي وتابعت بستغراب ايه ده رايحين فين الساعه دي
سيف بتنهيده عمر
شهد وياسمين بخوف في نفس واحد: مالو عمر ???
يونس بتنهيده رجع وبعدين ملقيهوش في الاوضه والوضع غامض شويتين كوبايه القهوه زي ماهي واللاب وباب الاوضه مفتوحين والنور شغال وحتى فونه وهدومه فوق فمش عارفين ايه خلاه ينزل او حصل ايه فرايحين ندور عليه لان زي مانتوا عارفين هو مكسور وتعبان ومالوش حد هنا غير امه وماتت الله يرحمها واهله مش في الصعيد
ياسمين بخوف يعني ايه ماهو مش معقول هينزل وهيسيب كل ده كده … دي تصرفات واحد جري فاجاه مش واحد مقرر حتى انه يروح مشوار
شهد بخوف ده حتي لو تغاضينا عن كل ده هو سايب فونه ليه ??? مش معقوله حتي لو مستعجل يسيبه
سيف بحيره ما هو ده اللي بفكر فيه
ياسمين بدموع عمر اكيد اتخطف
كلهم اتصدموا فاكمل سيف بستغراب اتخطف ايه انتي هبله مين هيخطفه وليه اصلا ???
ياسمين رايحه تتكلم مسكت ايديها شهد وتابعت وهي بتبرقلها بتسكتها بس يا ياسمين عبط خطف ايه هو مسلسل هشش اسكتي خاالص سيف هيلاقيه هو ويونس باذن الله
يونس بضحك يلا يا عم سيف دي شكلها مطبقه على مسلسل لحس مخها
سيف حس ان كلامها صح لان مفيش تفسير للي شافه بس تنهد بعمق واكمل يلا
شهد بخوف طب زينب يا سيف عرفت ???
يونس بستغراب مال زينب بلموضوع ده ??
سيف بضحك الله هو انتي كمان عارفه
ياسمين بخوف الله يخربيتك يا شهد هيموت البت لالا منعرفش حاجه هنعرف ايه يعني
شهد بصدمه وهمس انا ايه اللي هببته ده يانهاار اسود علياا مس تسكتيني زي ما سكتك
سيف بحده هو في ايه انتوا كمان هو انا عزرائيل كل واحد تقف تقطع في الكلام قدامي وتخاف تنطق و اااه ياختي عارف ومش عبيط وفاهم بتتكلموا على ايه وطلما انتوا كمان عارفين اتفضلوا اطلعوا لزينب فوق السطح سكتوها لحد مانيجي ونجيب روميو اللي موته نفسها عياط بسببه الله يحرق دماغهم في الارض لو رجعولي من زمان مكناش وصلنا لكده وبص ليونس وتابع يلا يا ابني انت كمان
يونس بصدمه هي زينب بتحب عمر اصلا! !!!!!
سيف بضحك اه ده على الله خالص يلا يا يونس هفهمك في الطريق وشدوا ونزلوا بسرعه
وشهد وياسمين بصوا لبعض ونطقوا في صوت واحد : اسر خطف عمر
ياسمين بعياط يانهار اسود طب والعمل ??? كده زينب هتتجوز اسر ومش هيلحقوا يلاقوا عمر وحياتها هتدمر اكيد عمر جاب دليل ضدده فخطفه علشان ميفضحوش
شهد بعياط معرفش يمكن بس يلا نطلع نشوفها مش وقته الكلام ده
وبلفعل طلعوا لقيوا زينب بتعيط وحاضنه رجليها والصوره جمبها فجريت عليها ياسمين وخدتها في حضنها وتابعت بعياط بس يحبيبتي اهدي استهدي بالله هيرجع والله هيرجع
زينب بعياط ووجع اسر اذاه بسببي يا ياسمين عمر مش موجود دلوقتي بسببي اناا وبسبب غبائي… مني لله ياريتني سمعت كلامه من الاول ياااريتني يارب وبصت للسما واكملت بعياط عقابني انااا يارب ارجوك كفايه عليه انه يتيم ولوحده وتعبان ارجوك يااارب يكون بخير انا الغلطانه انا مش هو وفضلت تضرب ايديها بقوه على الارض
شهد بعياط وخوف بس بس اهدي ينورعيني والله هيرجعلك وهيبقى بخير وهتتجوزيه وهنشيل عيالكم كمان ربنا مستحيل يخذلكم ابداا لا مش دي النهاايه
زينب بعياط الغلط مني انا يا شهد الغلط مني انااا عمر الله واعلم فينه دلوقتي وانا السبب هو مراحش مشوار ولا اضطر ينزل عمر كل حاجه في اوضته بتدل ان اسر خده من هنا فاجاه لان كل حاجه زي ماهي منه لله رينا ينتقم منه بس اثبت ازاي كده ده خلاص حنتي بعد كام ساعه يااارب اتصرف ازااي قولولي انا مش عايزة اتجوزه وفكرت شويه وتابعت بعياط وانهيار لالالااا انا مش هتجوز اسر يا ياسمين مش هتجوزه يا شهد مش هقدررر مش هقدرر اكون لحد تاني ولا اكسر عمر بلشكل ده انا استاهل عقابي ده لانه حذرني بس هو ميستاهلش ابدااا ان يشوفني مع حد غيره لالا مش هقدر
ياسمين بعياط بس يحبيبتي علشان خاطري اهدي ووالله ربنا مش هيخذلك ومش هتتجوزيه ياعمري لا متقوليش كده بعد الشرر
شهد بعياط ومين قالك هيشوفك مع حد غيره لا يحبيبتي مش هيحصل ربك كبير اهدي وادعي ربك يلاقوه وكله هيتحل
زينب بدموع عارفين عمر قالي ايه وبصت قدامها بوجع وتابعت ودموعها بتنزل بصمت :ده قالي انا ماليش غيرك يا زينب وقالي بوعدك هكون ليكي انتي ومقدرش احب غيرك وانتي وامي احلى حاجه في حياتي ودلوقتي انتي بس اللي فضلالي واختارلي فستاني وفضل يحبني عمره كله ويدعي اكون نصيبه وفضل يدور وهو تعبان على دليل ينقذني من اسر وقالي لو هموت مش هسمحله ياخدك مني وهعااقبه انه ضربك بلقلم كل ده علشاني انا. . وانا اصلا السبب فكل ده اااه يااااربي اااه قلبي قايد ناار عليك يحبيبي وعيطت بانهيار فحضنتها شهد وفضلت تطبطب عليها وهي بتعيط زيها ومش قادره تتكلم
ياسمين بعياط قومي يا زينب قومي اغسلي وشك واتوضي ونصلي كلنا ان ربنا يرجعه لينا بالف سلامه
شهد بعياط اه انا كمان شايفه كده قومي يا زينب قومي قولي لربنا انا مليش غيرك يارب انت تساعدني وترجعه ليا
زينب بدموع عمر كان واثق ان ربنا هيحلها وهنكون سوا قالي هي من اولها لاخرها بايد ربنا وربنا مش هيفرق بين اتنين ليهم نفس النيه وانتي شبهي انا مش شبه اسر
ياسمين بدموع وعمر صح يا حبيبتي قومي بدموعك واندهيه وهيسمعك احنا ملناش غيره خلاص هو يقدر
زينب بدموع هزت راسها ب حاضر واكملت يلا هنصلي سوا
شهد بدموع جدعه يحبيبتي يلا
وقوموها بلفعل ونزلوا شقه عز واتوضوا وصلوا مع بعض ان ربنا يرجع عمر بخير ويكتبهم لبعض وزينب كانت بتصلي بقلبها اوي ودموعها مغرقه وشها وشهد وياسمين حاسين بيها وموجوعين عليها
———————————————
تاني يوم الصبح عند عمر
عمر مكنش قادر ينام وعمال يفكر يتارا زينب عامله ايه وايه احساسها وهل ممكن تفكر صح انه هرب واتخلى عنها بس لا زينب بتحبه وبتثق فيه طب هيعمل ايه وهيتصرف ازاي ومش قادر يتقبل فكره انها لحد غيره وموجوع اوي ولا عارف هينقذها من اسر ازاي وسلمى دي اللي ملهاش اي ذمب لازم يحميها زي ما وعدها ومستحيل يسمع انها تتأذي
وفاق على صوت سلمى
سلمى بحزن واحشتك ??
عمر تنهد بعمق وتابع مبتروحش من بالي علشان توحشني زمانها مموته نفسها عياط وبتلومها وبتتخانق مع دماغها ومش قادره تدوق النوم
سلمى بابتسامه يبختها ان حد بيحبها للدرجه دي انا طول الليل ابص عليك وانت بتدعي واقول امين على كل كلامك وبتمنى فعلا من كل قلبي ربنا يستجيبلك ويفرحنا بيكم
عمر بدهشه هو انتي منمتيش ???
سلمى بحزن بصراحه خوفت ومقدرتش انام
عمر خوفتي من ايه انا صاحي ومكنتش هسمحله يخلي حد يقرب منك نامي كفاياكي علشان متتعبيش
سلمى قربت منه وقعدت قدامه واكملت بدموع سيبك مني انا بخير هتعمل ايه يا عمر الفرح بكره
عمر عينيه دمعت واكمل مش كنتي بتسمعي دعايا وبتقولي امين يبقى اكيد سمعتيني وانا بقول ان استودعتها لله وهو مستحيل تضيع عنده الودائع هيردها ليا انا واثق فيه يا سلمى
سلمى بدموع اللهم قوي ايمانك بس انت مش شايف اللي احنا فيه ده احنا ممعناش فون ولا قادرين نفك نفسنا ولا حتى لو قدرنا نفك نفسنا هنعرف نهرب من الحيوانات اللي برا ولو حاولنا وفشلنا هيأذوني و
عمر بمقاطعه مش هخاطر بيكي يا سلمى متخافيش وغلاوه زينب عندي مش هسمح لحد يأذيكي الحيوان ده لما عمل فينا كده كان غدر بيا وخدرني انما لو كنت واقف على حيلي مكنش هو ولا عشره زيه يقدروا عليا فانتي هتفضلي بخير وهنفذ وعدي ليكي مفيهاش نقيهاش وبلنسبه للوضع اللي بقينا فيه … تنهد بعمق وتابع موسى مكنش عارف ان ربنا هيشق علشانه البحر بس كان واثق ان ربنا معاه وهيدخل وانا نفس الوضع هتتحل ازاي ??ورحمه امي ما عارف افكر اصلا بس هتتحل مستحيل ربنا يوجعني في زينب انا ماليش غيرها يا سلمى وهو وعدني بيها لما كنت كل مره اصلي واطلب منه يديني اشاره انها ليا ويرد عليا علطول فمستحيل يجي اسر ولا 100 زيه ويكسر وعد بيني وبين ربنا … وغمض عينيه بوجع وتابع انا بس مش قادر استحمل كلامه ولا نظرته ليا انه هياخدها مني كل ما افتكر كلامه عنها وكمان انها زمانها بتعيط وخايفه اتقهر من ضعفي وقله حيلتي وانا مربوط كده
سلمى بعياط حقك عليا وغلاوتها عندك اهدى وبلاش توجع في نفسك كده هتاخدها باذن الله وهاجي فرحكم كمان بس كمل على ايمانك ده ومتيأسش وانا جمبك يا عمر وهنعدي كل ده والله ربنا كبير انت صح ويارب يديك على قد ايمانك بيه
عمر بحب ودموع يارب بجد يسمع منك ربنا وحقيقي مش عارف اشكرك ازاي انتي مفيش منك في الزمن ده واحده غيرك كانت فضلت تدعي عليا انها وافقت تساعدني
سلمى بدموع بلعكس انت انسان محترم جداا وفعلا كنت هتوفي وعدك بس هو انسان زباله وعكس كل توقعاتنا انا مش زعلانه منك ولا بلومك انت ضحيه زيي وانا متفائله بربنا خير انه هيحلها وهساعدك لحد ما تكون مع اللي بتحبها
عمر بتنهيده يارب بجد يسمع منك ربنا
ورجع بذاكرته فلاش باااااك
لما قعدها على السرير وهي لسه بتعيط وخايفه واكملت بتقطع ع عمر ا انا مش .. مش عاا يزة اتجوز اسر ار جو ك
عمر جاب شال ولفه عليها وقعد جمبها وباس راسها واكمل بحنان بس يحبيبتي اهدي والله محدش هيقدر ياخدك مني لا اسر ولا غيره متخافيش طول مانتي معايا يا زينب
باااااك
ودموعه نزلت بوجع وتابع حقك عليا على الرعب اللي زمانك عايشه فيه كل ما معاد الفرح يقرب ورعشه جسمك بسبب خوفك من اللي جاي وانا مش جمبك لانك بتطمني بوجودي .. قلبي قايد نار من قله الحيله والوجع وانا حاسس بيكي وبدموعك ومش قادر ادخل ورفع عينيه لفوق وتابع بدموع ارجوك يارب انت احن عليها مني الطف بيها ومتخليهاش تتجوز البني ادم ده ارجوك
——————————————
عند زينب واقفه في البلكونه وهي لابسه دريس ستان ابيض وطرحه بيضه وفيه تاج صغير وحاطه ميكاب سيمبل وبتعيط وهي بتكلم سيف
زينب بعياط اومال هيكون راح فين يا سيف ارجوك دور عليه كويس
سيف بحزن وحياتك عندي ماسبتش مكان مروحتوش من اقسام لمستشفيات بدور بصورته محدش يعرف عنه حاجه حتى بطاقته ومحفظته فوق عندنا مش معاه فمحدش هيتعرف عليه بسهوله حتى لو لقاه انا قلبي واجعني بجد وابتديت اقلق
زينب بعياط وخوف يااربي طب هيكون راح فين يا سيف والله العظيم انا تعبانه اوي ومرعوبه لوحدي و امك نكدت عليا واجبرت عليا البس الدريس واحط زفت في وشي وانا مش طايقه نفسي ولا طايقه حد وكلمه كمان هفركش كل ده على دماغهم
سيف بعصبيه يااااريت كان ينفع ياااريت بس اعمل في اهلك اييه ولسانك اللي اتسحبتي منه مضطرين نكمل لحد مانشوف عمر فين وتفهميني هتوقفي بيه فرحك ازاي انما غير كددده هتقوليلهم ايه يا هانم ردييي هتلعبي بسمعتك وتقولي مش عايزاه قبل فرحك بيوم لييه ما اللي حصل ده كله انا كنت عارف وواثق انه هيحصللل بس صممتي وركبتي دماغك وادينااا كلنا بندفع تمن غلطتك
يونس جمبه اكمل بهمس بس يا سيف اهدى عليها مش كده هي مش ناقصه
زينب بعياط وهي منهاره: معترفه انا اللي غلطانه ومتربتش ومسمعتش كلامك انت وعمر واستاهل كل اللي يجرالي وكل كلامك صح دي غلطتي لوحدي فخلاص سيبك مني يخش اولع انا ومترجعش غير بعمر سواء لحقتني او لا عمر مالوش ذمب ارجوك يا سيف
سيف بوجع يحبيبتي انا مش قصدي اقولك كده بس غصب عني انتي حطتينا في موقف صعب وانا بقول كل ده خايف عليكي وعلى حياتك والله العظيم زي ما خايف علي عمر انتي بردو اختي وحته مني
زينب بدموع عاارفه والله نيتك ايه ده انت ابويا واخويا يا سيف عمري ما افهمك غلط بس انا حاليا مش خايفه على حد غير عمر سيبك مني خالص وارجوك هات عمر انا هموت عليه ومش قادره اطمن انه حتى بخير ولالا وعيطت بانهيار
سيف بوجع غمض عينيه وتابع حاضر يا زينب وعدتك مش هرجع غير بيه وهنفذ وعدي ليكي اهدي وبطلي عياط
زينب بدموع هاته وتعالى بسرعه يا سيف انا محتجالك اوي
سيف بحزن حاضر يحبيبتي حقك عليا وانا جمبك متخافيش والله مش هتتجوزي اسر وهرجعلك عمر
زينب بدموع ربنا ميحرمنيش منك يحبيبي المهم دلوقتي عمر يرجع ودي بنسبالي بلدنيا طمن قلبي عليه ارجوك يا سيف والله حاسه هموت من الخوف
سيف تنهد بوجع وتابع هرجعهولك وهتتجوزيه والله اهم حاجه ادعي كتير انتي بس
زينب بدموع بكلم ربنا كل دقيقه والله ويارب يستجيب
سيف بحب يارب يحبيبتي يلا هقفل انا وانتي امسحي دموعك واهدي متبينيش حاجه ابوس ايدك محدش هيقول كل ده لو اتعرف انك بتحبي واحد غير اسر او حسوا انك مجبوره على الجواز هيقولوا عليكي كلام مش هقدر اسمعه ففكري ان سمعه عيلتك كلها هتتبهدل الناس ملهاش الا الرغي يا زينب فمتبينيش انك مغصوبه على الكلب ده نهائي واكيد عمر بيدور على دليل ضد اسر غير اللي انتي عايزه تحكهولي انه ازاي عمر لو لاقيناه هيقدر يوقف الفرح فعلشان كده مش لاقينه باذن الله يكون بيدور فمشي بسرعه ونسي حاجته متخافيش عليه
زينب بدموع حاضر يحبيبي متخافش مش هبين حاجه انا فاهمه طبعا متقلقش ويارب فعلا يكون كلامك صح ونلاقيه بسرعه يا سيف يارب وعيطت بصمت
سيف بحب يارب يحبيبتي يلا باي
زينب باي
وعيطت بانهيار وحطت ايديها على بوقها بوجع
(( لانها عارفه ان عمر لقى الدليل وبعده اختفى وعايزة تقوله انها شاكه ان اسر خطفه بس مش عايزة تتسرع لان مفيش دليل ضد اسر قدام الناس وسيف هيجي يضربه ويتهمه من غير دليل واضح والكلام هيكتر عليها ان ليه اصلا اسر يخطفه وفي بينهم ايه يوصل لكده ففكرت انها تعرف بنفسها من اسر عمل لعمر ايه انما مش هتقول لسيف عليه ))
ودخلت ياسمين واكملت بحزن ها لسه معرفش حاجه عنه
زينب بدموع هزت راسها ب اه
نور دخلت لانها كانت عرفت من شهد وتابعت بدموع حقك على راسي بس دلوقتي طنط نرمين عايزاكي فمضطرين ننزل وباذن الله ربنا هيفرح قلبك ومش هيخذلك ابدا
زينب بقهر ودموع يارب يانور يارب بجد
وشهد مسحتلها دموعها بحزن وخدوها ونزلوا وسط الناس في شقه جدها كان الكل متجمع والاغاني شغاله بصوت عالي جداا
ثريا بفرح اهي نورت عروسه الغالي ايه القمر ده يا بت يا زينب
والستات زغروطوا بفرح
زينب ابتسمت بضيق وقعدت في مكانها وسكتت
ثريا بستغراب مالها يا ام سيف هو حد مضايقها ولا ايه
نرمين بحرج لا طبعا ازاي ده تلاقيها متوتره عروسه بقى يا ام اسر مالك هنكون مضايقينها ازاي بس ده احنا كلنا فرحانين بيها
صافيه بحب قومي يا زينب علشان ترسمي الحنه اللي انتي عايزاها جوه في الاوضه
زينب بضيق مش عايزه يا تيته انا مبحبش الكلام ده لما بتبقي قربت تروح شكلها مبيعجبنيش واصلا بطلت ومحدش بيعملها دلوقتي
ياسمين اه انا معاها في الراي مبقاش حد بيعملها فعلا بلاش منها يا تيته احسن
عايده بحب خلاص على راحتها بس قومي انتي والبنات كده ارقصوا وافرحوا دي حنتك و اخر ليله ليكي هنا انهارده
زينب بحده ودموع ماقولت مش عايزه اتنيل واعمل اي حاجه اصلا هو بلعافييه ????
ياسمين اتصدمت من طريقتها واكملت بتوتر وضحك مصطنع خلاص يحبيبتي محدش بيجبرك كفاياكي توتر هو انتي اول واحده تتجوز اهدي يا عمري
نرمين بحده انتي ماالك يابت في ايه هي قالت ايه مرات عمك لكل ده
زينب بتنهيده عميقه :مقالتش انا اعصابي تعبانه شويه
واسر طلع يحط الحاجه السقعه على الارض واكمل امسكي يا ام سيف الحاجه اللي طلبتيها اهي
نرمين بحب انشالله يخليك ليا يا ابني تعبتك
والبنات كلهم بصوله بقرف مش طايقينه فاكملت شهد بهمس انشالله ياخده ونريح كلنا يارب
نور وياسمين رفعو ايديهم واكملوا : اللهم امين يارب
زينب بجمود اسر من فضلك عايزه اتكلم معاك شويه
البنات استغربوا فاكمل اسر بحب ومالو يحبيبتي عيوني وبص لنرمين وتابع عن اذنك ياما هتكلم معاها شويه
نرمين بحب روح يا ابني دي هتبقى مراتك خلاص
اسر بحب تسلمي ياست الكل ودخل اوضه تانيه جمب الصالون وزينب دخلت وراه وتابعت بسخريه لا بس حلو اوي دور الادب والاخلاق اللي عمال تعمله قدامهم ده لا حقيقي برافو وبصراحه متفاجئتش اصل انت زي الحربايه بتعرف تتلون حلو اوي وسقفت بايديها
اسر بابتسامه ولسه بلوقت هتكتشفي حاجات تاني وهعجبك اكتر
زينب بضحك اهو ده بقى اللي بيسموه عشم ابليس في الجنه
اسر برفعه حاجب مالك يا زينب في ايه ما تتظبطي
زينب بحده لا ده هي دي الحقيقه وانا وانت عارفين اني مش بقبلك فا كفيانا بقى استعباط على بعض علشان انا جبت اخري خلاص وهي كده كده حياتي خربت
اسر والمطلوب ???
زينب بدموع حبيبي فين يا اسر ??
اسر بحده افندم ??? قولتي ايه ???
زينب مسكته من قميصه واكملت بعصبيه ودموع بقولك حبيبييي فييين اااه حبيبيي وانت عااارف كويس اوووي اني محبتش حد غيررره ومن كتر ما بحبه وديت نفسي في دااهيه مع واااحد زباله زيييك ومسمعتش كلااامه خليك رااجل وقولي مكانه وعملت فيه ايييه
اسر بعصبيه انا راجل غصب عن اهلك نفر نفر وهعرفك ازاي تبقي بجحه وتقولي على راجل تاني قدام اللي هيبقى جوزك كده
ورايح يضربها بلقلم مسكت ايديه واكلمت بعصبيه ودموع ده في احلامك انك تضربني تاني او اتجوزك كفايه اوي اللي عمر هيعمله فيك بسبب القلم الاولاني انا زينب الرفاااعي يا حيوان زينب الرفاااعي اللي رجاله البلد كلها تحلم بنظره مني بس .. ده انت كده خدت اكبر من حجمك بكتير ان اتقال اني هتجوزك قدامهم بس ده مش هيحصل ولو اخر يوم في عمري انت فاهم
اسر مسك دراعها جامد واكمل كلها بكررره بس وانا هعرفك مين اللي حيوان وهوريكي هعمل فيكي ايه على قله ادبك دي يا بنت الرفاعي وابقي وريني عمر بتاعك ده هيعمل ايه ساعتها ده تلاقيه هرب وسابك وجايه تلبسيها ليا تقريبا مش مستوعبه انه طلع خاين وغدر بيكي
زينب عصبيه ودموع انا اخون نفسي ولا اخونش عمر .. عمر ده نورعيني وحب عمري ومستحيل يهرب ويسبني مستحييل انت اللي اكيد راقبته وعرفت انه خد دليل ضدك يا تاجر السلاح يا مجرم فعملت فيه حاجه بس قسما بالله يا اسر لو مطمنتنيش عليه انا هخرب الدنيا فوق راس اللي خلفوك ومش هسكت
اسر بضحك ولا هتعرفي تعملي اي حاجه هاتي اخرك ووريني كده هتقولي وتعملي ايه انا واقف اتفرج اهو وابقي قابليني لو حد صدقك بس عايزك تبقي جامده وبتردي على اللي هقوله عليكي لو فكرتي تتهميني كده قدام الناس ولا تقولي عني حاجه
زينب بصتله بكرهه واكملت : متفكرش علشان انت خدت عمر مني اللي هو مصدر قوتي هقع وانهار تحت رجليك واترجاك واخليك تذلني بلعكس انا بنت ب 100 راجل اتربيت وسط رجاله واحد منهم ظابط شرطه والتاني ظابط جيش وعارفه اوي يعني ايه قلب اقوى من الحديد من اللي شوفته في اخواتي عمرهم ما خافوا ولا هابوا حد ويوم ماحبيت حبيت نسخه تانيه من سيف في شجاعته وقوته وحبه لبلده فمش زينب الرفاعي اللي تضعف يا اسر انا حبيت واحد هتجوزه واعيش من غيره اغلبيه الوقت وهعتمد على نفسي في غيابه من بيت لاولاد لمسئولياات فتبقى غلبان اوي لو فاكر غياب عمر هيضعفني بلعكس هقوى اكتر وهحط عيني في عينك ومش هتكسر ده اللي اتعلمته من اخويا وحبيبي وانت اه روحي في ايدك لانك ماسك عليا نورعيني واغلى حد عندي بس والله ما هضعف ولازم عمر يرجع يلاقي حبيبته قد التجربه اللي كانت فيها ويعرف انها يعتمد عليها تكون مرات ظابط جيش وتشيل مسئوليه من غير مايخاف عليا لاني هقعد من غيره بلشهور فانت اه اتجرأت وخدت عمر مني واحييك جداا واقولك عاش انك قدرت تعمل كده لانك قلبك ميت اوي انك تخطف النقيب عمر عزيز الهواري بس متزعلش لما يرجع ويردلك االقلم عشره ويهينك ويجيب حقي وحقه منك قدام الكل فالو منتظر مني اني اترجاك تبقى غلطان ده انا هقوى اكتر وانت اللي هتترجاني اخليه يرحمك ومش هخليه يرحمك هي بس مسأله وقت وانا ولو اضطريت اقتلك علشان يرجع هعملها ده عمر يا اسر ولما الموضوع بيتعلق بعمر ببقى زي القطه اللي بتخربش اي حد يقرب لعيالها علشان كله الا عمر يحيوان
اسر بابتسامه لا حلو اوي عجبتني اللقطه دي ..تعرفي واخده منه ايه تاني غير شجاعته وقوته ?? روح الحماس اللي عنده وضحك وتابع انتي وهو نفس الطموح بلظبط بس معلش كلها بكره وتفوقوا من الحلم سوا
زينب بعصبيه اخلص وقولي عمر فيييين وعملت فيه ايييه يا اسررر
اسر بضحك هوريكي بس مش علشان خايف منك والكلام الاهبل اللي قولتيه ده لا علشان تقللي روح الحماس اللي عندك شويه زي ماهو اتعدمت منه خالص وتسكتي لحد مانخلص الفرح وبعدها هسيبه يعيش حياته وفتح الفون ووراها صور ليه وهو مربوط في العمود ودماغه متعوره (( رجالته كانت بعتاها ليه ))
زينب اتصدمت ودموعها نزلت بصمت واكملت بوجع عمرر
اسر شال الفون واكمل بتمثيل لالالا مقصدش اعيطك اوي كده حقك عليا اخص عليك يا اسر اخص حد يعيط عروسته يوم حنتها بلشكل ده. ورايح يحضنها
زينب بعصبيه ودموع ابعد عني يا حيوان ومتفكرش مجرد تفكير تقرب مني ومسكته من قميصه خبطته في الحيط واكملت والله العظيم تلاته وحياه حبي لعمر لهندمك على اللي عملتوا فيه ده يا حيوااان عملك ايييه علشان تفتح دماااغه كده ياللي ربنا ينتقم منككك
اسر بضحك بس بس اهدي مش كده صحتك يحبيبتي كل الحوار الحماس والطموح عنده كانوا عالين اوي زيك كده فقولت اديله ضربه يمكن تفوقه لا اكتر ولا اقل
زينب بعصبيه يحيوان يا زباااله ولفتت نظرها اللازقه اللي حاطتها على دماغه فاكملت بشماته وطبعا دي رد سياده النقيب عليك حتى وهو مربوط مش كدده وشدت اللزقه جامد فصرخ اسر بوجع وتابعت بابتسامه شامته: من واقع خبرتي كممرضه دي اكبر واعمق واجمد بكتيير تسلم راسك يا حضره الظابط والله
اسر بضحك اه هو انتي فعلا ممرضه شاطره هي اعمق واكبر بكتير اه بس مش علشان بيرد عليا ده علشان قولتله ان هو خد قلبك بس انا ميهمنيش قلبك وهاخدك انتي نفسك فمستحملش فكره قربي منك وضربني فانا مش زعلان منه معزور وحقه والله لسه مش مستوعب فكره انك لحد غيره بس معلش بلوقت هيستوعب …اه لو كنتي سمعتي كلامه يا زوزا مكنش حصل كده بس نعمل ايه غبيه بس والله بحبك انتي وغبائك
زينب كانت مصدومه من كلامه وقلبها وجعها اوي وحست انها فعلا السبب فكل ده والسبب ان اسر يقف يستفز عمر بيها ويوجعه ويخليه يغير بلشكل ده فدموعها نزلت بغزاره بصمت وهي سرحانه
اسر تؤ تؤ تؤ مبحبش اشوف دموعك يا زوزتي لو كنت اعرف ان انا لما اخلي حد يتسنط عليكم ويعرفني خطتكم هتعيطي وروحك تبقى مش رياضيه كده كنت مبعتوش بس علشانك مش علشان ابن عزيز اصل انتي دموعك غاليه عليا اوي
ورايح يمد ايديه يمسحها فبعدت زينب وفهمت ان الساعه كانت بتاعت حد من رجالته واكملت بدموع وبحده قولتلك متفكرش تقرب مني غور من وشي مش عايزة اشوف وشك
اسر رايح يتكلم فاكملت بعياط وعصبيه بقوووولك غووور انت مبتفهمشش
اسر بضحك طالع طالع خلاص بس اخر كلمتين هقولهملك اتعدلي كده وامسحي دموعك واتقبلي اني كلها بكره وابقي جوزك ولو مستنيه امل ان عمر يرجع فاتبقي بتحلمي لان انا بهدده بسلمى اللي ساعدته ضددي لو رجع او فكر يوقف الفرح هخلي رجالتي يعتدوا عليها وهو اكيد مش هيخلي البنت تتأذي بسببه ولو انتي هنا فكرتي تعملي حاجه ولا تقولي لسيف هخلص عليه هو هناك وكده كده محدش هيعرف مكانه وبصلها بسخريه وتابع عن اذنك يا عروسه وطلع
زينب بعصبيه ودموع اااه يا ابن الكلب يا مرريض هو الزباله ده جنس ملته ايييه هو مبيحسششش???? مبيفهمشش??? مفيش حد بيجبر حد كده ده حقيقي عايز يتعالج ومريض وقعدت بانهيار على الارض وتابعت اعمل ايه منك لله يا اسر منك لله وانا اكتر واحده غلطانه واتلام حقيقي وعيطت بشده وخرجت لقيت الكل متجمع ومشغالين الاغاني وهي في عالم تاني ودايخه اوي ومش بيجي في بالها غير شكل عمر وهو مربوط على العمود ومتعور وافتكرت تهديدات اسر ووقعت مغمى عليها قدام الكل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غموض الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى