روايات

رواية غموض الحب الفصل التاسع 9 بقلم هبة الله

رواية غموض الحب الفصل التاسع 9 بقلم هبة الله

رواية غموض الحب الجزء التاسع

رواية غموض الحب البارت التاسع

رواية غموض الحب الحلقة التاسعة

مراد بصدمه :ياسين
ياسين اقترب منه واحتضنه بخوف:انتَ كويس
مراد:اه اقترب الاب واحتضن مراد وياسين:
الحمد لله ولادي اتجمعو تاني بعد السنين دي
حور كانت تنظر لهم بغموض وأشارت لمازن بيدها وخرجت من القصر وخرج مازن هو الآخر.
مازن بقلق:مالك
حور بجمود:عمي هو اللي قت”ل عائلتي ومارفن بن عمي
مازن بصدمه:نعمم!
حور مسكت مسدسهاواردفت بغضب: انا خسرت عائلتي بس مش هخليه يأذي عائلتي الثانيه حتي لو هموت
مازن:هتعملي ايه؟
حور نظرت للفراغ بتحدي دون أن تردمما زاد قلق مازن
مازن:حور هتعملي ايه ردي عليا؟

 

 

لم ترد عليه حور هز رئسه بيأس وهو يفكر ماذا ستفعل حور؟هو يعرفها إذا تعلق الأمر بعائلتها لا تري أمامها .وخرج من القصر وركب سيارته وذهب الي منزله.
اما حور كانت تحدق به بغموض وهي تفكر بقرارها ،
تعرف أنها في طريقها للموت وتعرف أنها لن تري عائلتها مره اخري تعرف أنها لن ترجع الي القصر مره اخري لكنها نفضت تلك الأفكار وأصرت علي قرارها ودلفت الي القصر عندما دخلت القصر وجدت الاب وياسين ومريم ومراد يجلسون علي الارض وضحكاتهم تملأ القصر ابتسمت بحزن وصعدت لغرفتها كانت ستفتح باب غرفتها لكن مراد أمسك يدها وأخذها لغرفته وقفل الباب
حور باستغراب:قفلت الباب لي؟
مراد وهو بيقرب منها:وحشتيني وحضنها باشتياق
حور حضنته جامد
مراد:بحبك يا حوريتي
حور:ونا بعشقك مراد كان ينظر لها بعشق وقرب منها لكن قاطعهم صوت طرق علي الباب
مراد بغضب:مييين
ياسين:انا
مراد فتح الباب بغضب:يلا علشان الاكل جاهز
مراد: حاضر
ومسك ايد حور ونزل للاسفل
حور:هجيب العصير
مراد بابتسامه:ماشي
حور طلعت كيس من الدرج ووضعت محتواه في العصير وخرجت
علي السفره

 

 

حور لنفسها.هما مش هيشربو العصير
مراد. انتِ ما بتكليش ليه
حور بانتباه: لا باكل
بعد وقت
الجميع كان لغرفته
حور. مراد مراد وضربته
مراد. لارد
حور.اتجهت لغرفه سليم وسالم وياسين ومريم والجميع كان نايم
او فاقد وعيه
حورلبست بنطلون اسود وجاكت اسود وعملت شعرها ديل حصان ومسكت مسد،سها ووضعته وراء ظهرها ووضعت الكثير من الاسلحه والسك*اكين في جيوب بنطالها
حور لنفسها. كل حاجه هتنتهي .
حور خرجت من القصر وركبت سيارتها واتصلت علي مازن
حور: جاهزين
مازن:اه أنتِ فين
حور : خمس دقائق وهوصل ، ثم أكملت بخوف :مازن انت عارف اني بوثق فيك وبعتبرك اخويا ،لو مرجعتش فيه ملف في المكتب بتاعي ،الملف ده ممكن يدمر مارفن ،انتَ عارف هتعمل ايه
مازن بخوف :هنرجع مع بعض ،مش هيحصلك حاجه يا وحش المخابرات
حور : أن شاء الله
وقفلت التليفون وساقت السياره باقصي سرعه
في مكان آخر
الزعيم بغضب:انا عاوز الملف اللي مع حور
مارفن:في ايه الملف ده
الزعيم بغضب: فييه كل حااجه ،حور تقدر تدمرنا بالملف ده، وكمان معاها فلاشه فيها قت”ل عائلتها
مارفن باستغراب:مين اللي عمل كده انا متاكد انه مفيش حد كان موجود غيرنا
الزعيم:ده نفس الشخص اللي نقذ حور
مارفن بشر وخبث :هجيب الملف والفلاشه
الزعيم باستغراب:ازاي
مارفن:

 

 

الزعيم بضحك :ده ابني اللي اعرفه يلا علشان الشحنه والبنات هيتسلمو كمان ساعه
مارفن :يلا
عند حور وصلت عند مكان مهجور نزلت من السياره ولبست ستره مضاده للرصاص
مازن :حور ايه الخطه
حور:
مازن بقلق: لا انا مش موافق أنتِ كده بتعرضي حياتك للخطر
حور : متخافش عليا أن شاء الله خير
بعد ساعه
كانت حور تختبئ مع فرقتها بجانب الطريق ومازن وفرقته يبعدون عنهم بمسافه صغيره
تحدث مازن بالاسلكي :حور مارفن لسه مظهرش
حور وهي تنظر لساعتها : مش عارفه قاطع كلامها صوت 10سيارات تقترب ووقفت في مكان محدد. ،خرج من السيارات مارفن والزعيم ورجال مفتولي العضلات
مازن بصدمه : ده معاه جيش ايه ده كله
حور بثقه وغموض: الجيش ده هيختفي
مازن:قصدك ايه
حور :هتفهم كل حاجه بعدين
قاطع كلامهم اقتراب 3 سيارات من الاتجاه الاخر ابتسم مارفن وتقدم للامام مع رجالته ونزل من السيارات المقابله رجل في الثلاثين من عمره صافح مارفن والزعيم.

 

 

الرجل :فين البنات والمم”نوعات
أشار مارفن بيده الي شخص اقتربت شاحنه نزل منها أحد رجال مارفن وفتح رجاله الشاحنه وأخرجوا منها حقائب كبيره وضعوها علي الارض وفتحوها لتظهر المم”نوعات و فتحو باب الشاحنه وكان يوجد الكثير من الأطفال في الشاحنه
تحدثت حور بغضب باللاسلكي :هق”تله مش هستحمل اكتر من كده
مازن:حور اهدي كده هتدمري كل حاجه
أشار الرجل الي رجاله أحضروا حقائب ووضعوها علي الارض وفتحوها لتظهر الأموال ،ابتسم مارفن ثم أشار الي رجاله اتجه رجاله ليحملو حقائب الاموال ، واتجه رجال الرجل ليحملو حقائب المم”نوعات واحد رجال الرجل ركب الشاحنه.
صافح الرجل مارفن ثم ركب سيارته وافترقو
تحدثت حور بالاسلكي: مازن استني أما يدخلو المصنع وهاجم العميل
مازن:تمام
تحرك مازن وفرقته وركبو سياراتهم وانطلقوا وراء الرجل واستطاعوا محاصرتهم وحدث بينهم اشتباك وأصيب مازن بطلق ناري في ذراعه وانقذو الاطفال
مارفن والزعيم دخلو المصنع مع بعض رجال مارفن

 

 

حور للقوات اللي معاها :جاهزين
القوات اللي كانت مع حور حاصرو رجاله مارفن وحدث بينهم اشتباك وفي عدد من رجال مارفن كانو مع حور حور دخلت المصنع وحدث اشتباك بينها وبين رجال مارفن وبعد وقت رجاله مارفن كانو ماتو
مارفن وهو موجه سلاحه اتجاه حور:حور مش عاوز ائذيكي ارجوكِ اخرجي من هنا
حور….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غموض الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى