روايات

رواية غمرني بحبه الفصل السابع عشر 17 بقلم سحر السحرتي

رواية غمرني بحبه الفصل السابع عشر 17 بقلم سحر السحرتي

رواية غمرني بحبه الجزء السابع عشر

رواية غمرني بحبه البارت السابع عشر

رواية غمرني بحبه
رواية غمرني بحبه

رواية غمرني بحبه الحلقة السابعة عشر

*دخلت سهر لمكتب ايناس وعلى وجهها ابتسامه
:صباح الخير يا انوس
*تعجبت من فعل سهر
: انوس صباح الفل يا حبيبتي افهم من كده انك سامحتيني
:سامحتك وما فيش داعي تسيبي الشغل
:طب وكريم هتعملي معاه ايه
*ارادت اختبار مدى حبها وقوة صداقتها معاها
:هعمل ايه مش هقدر اطلق دلوقتي انت عارفه سمعتي هتبقى وحشه اني اطلق في اول الجواز …. هتعامل عادي معاه ولما الاقي فرصه ويعدي وقت هطلب الطلاق
:طب وتطلقي ليه هو بيحبك كملي معاه وشوفي هو محتاج ايه كملي الناقص في حياته مش هيقدر يستغنى عنك
: ازاي عايزاني اكمل معاه انت لسه امبارح كنت بتكرهيني فيه
:بصراحه قعدت مع نفسي وحسيت بالذنب من ناحيتك وهو حاول يعوضني عن اللي عمله بس انت عارفه جرح الكرامه ما فيش اصعب منه …. عارفه يا سهر انا عملت كدة ليه اصعب حاجه على الست تبقى مجبره على علاقه زوجيه وهي كارهه الراجل وهو كان عايزني بس شهوه مش حب
:يمكن الاختبار ده عديتي بيه عشان تعرفي قيمه جوزك دلوقتي
:فعلا ده اللي انا قلته لنفسي عشان كده بقول لك ادي له فرصه وبما انك بتحبيه وهو بيحبك مع بعض هتتغلبوا على اي مشاكل
:تفتكري هقدر اثق فيه انه هيكتفي بيا وهيبطل يدور أو يبص على واحده ثانيه
: اللي فهمته الفتره القصيره بتاعه جوازنا انه كان بيدور على الحب ولو كان حبني كان هيقلب جوازنا رسمي
: و عصبيته انت مش قلتي مراته هربت منه
:هو عصبي اه بس تقدري تهديه بحبك ليه وما يوصلش للدرجه اللي كان بيوصل لها معايا لاني ما حبيتهوش اصلا فما كانش هاممني يتعصب او لا …بالنسبه لمراته بصراحه انا كدبت عليك هي انسانه ماديه وبتحب المظاهر ومسافره عشان تتفسح وتلف الدنيا واخذت الاولاد معاها حجه انها معاهم عشان دراستهم هم اصلا هنا في مدارس احسن واغلى من بره
: تفتكري ادي له فرصه
:انت كده او كده ناويه تقعدي معاه جربي مش هتخسري حاجه بالعكس ممكن تكسبي لو اكتشفت انه اتغير وهو في العموم طيب
*صمتت قليلا وقالت بخجل
: عايزه اطلب منك طلب يا سهر
:اتفضلي
:بما انك سامحتيني ممكن علاقتنا ترجع زي الاول من غير ما تحكي لي عن علاقتك بكريم …. او تاخدي رايي في اي شيء يخصكم … انا حبيتك قوي ومش عارفه اللي عملته ده عملته ازاي كانت وزة شيطان فعشان نتلاشاها وما ترجعش تاني تبقى صداقتنا بعيدة عن حياتك الشخصية مش حابه اخسر واحده زيك
:انت بصراحه لو ما كنتيش طلبت مني كده كنت هشك انك بتحبيني
*وضمتها بحب
: اخوات
: اخوات
:ينفع بقى ادخل له
:باي صفه شغل ولا المدام عشان اخذ اذنه
: لا المدام هههههه
:تدخلي طبعا من غير اذن
بقلمي سحر السحرتي
*دخلت المكتب وقبلت خده
:وحشتني
*امسكها من يدها وجذبها بقوه لتسقط فوق ساقيه وقبلها بقوه من شفتيها فدفعته ووقفت بسرعه
: ايه ده بتعمل ايه احنا في الشغل
:اللي مش قد حاجه ما يبدأها
:خلاص هبطل اجي واقول لك وحشتني
:لا طبعا بس بلاش تجري شكلي انا بتلكك
: يعني ايه جريت شكلك في ايه دلوقتي
:بوستيني في خدي واتكلمتي بحنيه قوي خليتني ادوب
: انا اتكلمت بحب مش حنيه في فرق
: كويس انك جيتي دي دعوه فرح ابن خالي وعازمنا اخر الاسبوع
:ايه ده دى في اسكندريه بس غريبه انا مش عارفه قرايبك فكرت بس عندك عمك سامي
: لا عرفتك عليهم في الفرح بس من كتر الناس انت ما ركزتيش
: لا انا كنت مركزه معاك انت بس وما كنتش مصدقه اني بتجوزك وبعد اللي ماما عملته كويس اني ما فقدت الوعي وشلتني على المستشفى
: للدرجه دي
: واكثر يا كريم انت مش عارف انا بحبك قد ايه
*قالت بدلع
:كيكو هو احنا هنروح الفرح بس ونرجع
: قلب كيكو لا هنقضي ثلاث ايام ايه رايك
*قبلت خده واسرعت بالخروج وهي تقول
:حبيبي يا كيكو
:خذي هنا ايه شغل الحراميه ده
:خلص شغلك وارجع البيت بسرعه هعمل لك حته اكله تحفه اروح اشوف شغلي احسن مديري صعب قوي
*في المنزل عاد كريم وجد سهر تنتظره بابتسامه ساحره وتجهز مائده الطعام مع ريتا العامله في المنزل
بقلمي سحر السحرتي
*اغتسل وبدل ملابسه وجلس ليتناول الطعام بعد عده لقيمات وضع الملعقه بقوه في الطبق وقال بعصبيه
: سهر
*فزعت سهر مما فعل
: ايه يا كريم يا حبيبي في حاجه
:وبعدين في الاكل اللي بتعمليه ده بطلي تطبخي دخلي ريتا هي اللي تطبخ
*اخذت قطمه من طعامها وقالت بدهشه
:ماله يا حبيبي ما حلو اهو والملح مظبوط
*نظر لها بغضب انت عارفه من اول ما بدات تطبخي انا زايد كم كيلو ….3 كيلو ينفع كده
*ضحكت وهو ضحك معها
:خضتني فكرته وحش اخص عليك
: انا من اول ما قعدت اكل وبحاول اعمل نفسي جامد وامسك نفسي واقول معلقتين و بس وكل معلقه تجرني للرزيله للمعلقه اللي بعدها لغايه لما هخلص الطبق
*رن صوت ضحكتها العالي وكادت ان تختنق والطعام في فمها
:حرام عليك هموت
: لا بجدانا عمري وزني ما زاد بالشكل ده والسرعه دي
: يعني غلطانه بهتم بيك وبعمل الاكل بحب عشان اسعدك
*امسك يدها وقبلها
: لا مش غلطانه تسلم ايدك انت عارفه ان ماما كانت رغم المساعدين اللي كانوا عندها كانت لازم وجبه الغداء تطبخها بايديها فكرتيني بنكهه طعام وطعامة اكلها
:انا باخد بنصيحه اقرب طريق لقلب جوزك
:انت واخده قلبي من الاول
:اخذه برضو بزياده ولما تزيد في الوزن ما فيش واحده تبص لك
:اه دي خطه من جنابك مش عشان بتحبيني
: ما انا عشان بحبك مش عايزه حد يبص لك
: اللي يبص يبص يا حبيبتي المهم مين اللي في القلب بس مجهود عليك خلي ريتا تتولى الموضوع ده لاني بجد وزني زاد
: انا ما اشتكتش
:مش هستنى لما تشتكي يا اما تقعدي من الشغل
:لا انا بحب اشتغل وخصوصا معاك اوعى تكون واخدها حجة عشان تقعدني لانك زهقت مني في الشغل والبيت
:ابدا يا حبيبتي ده انا لو اقدر هنقل مكتبك معايا بس لو نقلته مش هعرف اشتغل وافضل احب فيك ….انا بس خايف تتعبي والفتره اللي جايه هيبقى في سفر كثير واحتفالات
: خلاص عندي حل وسط ايام الاجازه هطبخ لك او اي يوم هبقى فاضيه فيه
:وانا موافق بس بلاش يبقى حلو كده
*بعد عده ايام كان حفل زفاف ابن خال كريم
:كيكو هو انت هتروح الفرح كراجل اعمال ولا كقريب العريس
:ايه الفرق (وضحك) المهم اني هروح كراجل
: هههههه مش حابه تلبس بدله كامله بحب اشوفك في لبس غير رسمي
:يعني اروح مبهدل والفرح هيبقى فيه رجال اعمال
: لا بلاش الكرفات ممكن
*اقترب منها وهو يجحظ عيناه بغضب فتراجعت للوراء وتبدل حاله في لحظه
:عشان خاطرك انت بس ممكن
*دفعته بكلت يديها
:اوعى كده انت كل شويه تخوفني بنظرتك دي
: بحب اشوفك وانت متعصبه وخايفه
*قالت بحنيه ودلع
: يعني كويس لما امد ايدي عليك
:انت تقدري
*نظرت بحب داخل عينيه
:اقدر بس ما تهونش عليا
*ضمها من خصرها بحب وقال بخبث عاشق
: ما بلاش نروح الفرح وتشرحي لي تقدري على ايه كمان
*ضحكت وقالت بخجل
: انا عايزه اروح اسكندريه واتمشى معاك على الكورنيش وانا ماسكة ايدك مش مهم الفرح وهشرح لك بعدين
: هو احنا مسافرين نتمشى
: طبعا امال رايح تشرح هناك
*وقال بخبث : طبعا امال واخد إجازة اهد حيلي في المشي
:بطل افكارك دي هنتاخر
*طرقت ريتا الباب وادخلت القهوه
كريم : مين اللي طلب القهوه دي
:مدام سهر
:سهر انا مش عايز قهوه
:لا يا حبيبي دي ليا
:انت مش ملاحظه انك بقيتي تشربي قهوه كثير
:بصدع وهي والمسكن بيعملوا مفعول كويس
:الصداع بنكشف عليه يا سهر مش مسكن وقهوه
:حاضر اما نرجع هبقى اكشف يلا بقى
بقلمي سحر السحرتي
*دخل قاعه الفرح كانت سهر تضع يدها في ذراع كريم بكل حب … تفأجات ان يزن ضيف في الحفل توجهت بنظرها في الاتجاه الاخر لكنه تعمد ان يسلم عليها هي وزوجها
:مش معقول مدام سهر و الباشمهندس ازيكم
*سلم عليه كريم ثم ضم سهر من خصرها ليقول له بصمت انها ملكيته الخاصه
*سلمت سهر عليه بمنتهى الرسميه
: اهلا مستر يزن يلا يا كريم نسلم على العريس
بقلمي سحر السحرتي
*ابتعد يزن نظرت لكريم بخجل
: اسفه يا كريم عارفه انت بتحس بايه كل ما بتشوفه انا ممكن اطلع الغرفه فوق وانت خليك هنا براحتك
: بتتأسفي على ايه هو كان مجرد خطيب و انا متأكد أن ما كانش في مشاعر من ناحيته وخلي بالك هنقابله كثير بحكم اننا رجال اعمال بس اللي بطلبه منك تفضل معاملتك رسميه معاه زي ما عملتي
*وقبلها في خدها
: كريم بلاش تبوسني قدام الناس بتكسف
:انت مراتي يا سهر
:اه بس احنا مش اجانب
: طب خليني النهارده عشان حابب اوصل رساله معينه
: طب ما تزودهاش وبعدين رساله ايه هو يعني كان بيحبني ما انا قلت لك على الخطه القذره بتاعته
:حاضر عشان خاطرك
*لم تسلم سهر من قبلات كريم طوال السهره واحتضانه لها بتملك رغم وعده لها لكنها لم تتفوه بكلمه لانها قدرت غيرته عليها …..وعندما سمعت اغنيه رومانسيه امسكت يده لترقص معه بحب لمساعدته في ارسال رسالته ودعما لمشاعره
*شعر كريم باحتوائها وحبها فاحتضناها ولف بها عده لفات
:كريم ما تعملش كده ثاني امسكني بقى عشان دخت
: انت كويسه
: اه ليه
*رد بفرحة: دختي يعني ممكن يبقى في حاجه
:لا ما فيش اي حاجه انا ملتزمه باتفاقي معاك
: وانا لغيت الاتفاق انا نفسي دلوقتي حالا في بنوته منك وشبهك
: لا خلينا نستمتع مع بعض شويه زي ما انت قلت بدل ما الدنيا تلهينا عن بعض
*انتهى الحفل وقضت سهر مع كريم ايام جميله وعادت للعمل بكل نشاط
*مضت عده اشهر كانت هادئه وسهر تعمل في الشركه مع كريم .. وتحضر معه الحفلات …وتسافر ايضا معه ليعقد الاتفاقات
*احتوت سهر كريم و عوضته عن كل ما افتقده كانت بالنسبة له زوجته وابنته وعشيقته كلما مرت الايام ازداد حبه لها
*ذات يوم طلبها كريم في مكتبه وكان معه عميل وتحدث معها بعصبيه
:مدام سهر حضرتك راجعتي الارقام دي
: اه يا فندم فيها حاجه
: اه معظمها غلط لو سمحت خلي بالك من شغلك و راجعيها ثاني
؛اسفه يا فندم هروح اراجعها واجيبها على طول
: لا هنا قدامي وحالا
*كادت ان تذرف الدموع ولاحظ العميل ذلك فاستأذن بحجه ان لديه موعد وسيعود بعد ساعتين وفور خروجه بكت بشده
*قام كريم من فوق مكتبه و احتضنها
: اسف اني تعصبت عليك بس ده شغل وكنت هعمل كده مع اي حد
:انا مش بعيط عشان اتعصبت علي ده حقك واحنا اتفقنا نفصل بين الشغل والبيت
: امال عشان كلمتك قدام العميل
:لا يا حبيبي
:امال مالك في ايه بتعيطي كده ليه
: انا ما كنتش شايفه الارقام وعشان هي سريه ما قدرتش اطلب من حد يعملها المفروض ما كنتش جبتها لك وانا مش متاكده هي صح ولا غلط
:يعني ايه ما كنتيش شايفه الارقام
:يظهر اني محتاجه البس نظاره انا لازم اروح اكشف
:طب يلا بينا
: بينا على فين هروح انا وانت كمل الشغل لان العميل مستعجل كفايه اللي حصل
: هتروحي لوحدك
:ده دكتور عيون يا كريم ما تكبرش الموضوع لو في حاجه هكلمك
بقلمي سحر السحرتي
:اللي تشوفيه
*ذهبت سهر الي عياده الطبيب واكد لها ان ما بها ليس له علاقه بمرض في عينها وعليها ان تراجع دكتور متخصص في المخ والاعصاب
*عادت الى المنزل وقررت الا تصارح كريم حتى تتاكد انها بخير
*عاد كريم مسرعا الى المنزل ونادى عليها
:سهر انت فين بكلمك كثير اطمن عليك ما ردتيش
: معلش كنت بكشف ونسيت بعد ما اخلص اكلمك
:طمنيني الدكتور قال لك ايه
:قال ما فيش حاجه يمكن اجهاد و ارهاق انا فعلا مش بنام كويس
:عرفتيه كميه القهوه والمسكنات اللي بتاخديها يمكن دي اللي عامله لك ارق
: اه وقال لي اخفف منها
:طب خذي اجازه يومين
:لا معلش لما تخلص الصفقه دي الاول وانا هحاول مرهقش نفسي
*وهي تتحدث كادت تسقط فامسكها كريم
:سهر مالك
: مش عارفه دوخه كده بقت بتجيني من وقت للتاني
:مبروك يا حبيبتي ممكن تكوني حامل
:لا مش حامل
:عرفتي منين
: لان عندي عذر شرعي ومالك مستعجل على الحمل كده اول الجواز زعقت فيا وقلت لي لو حامل انزل البيبي
:كنت غبي واناني واتغيرت على ايدك ادخلي استريحي
*مرت عده ايام ذهبت سهر لطبيب مخ واعصاب دون ان تخبر كريم فطلب منها ان تقوم بعمل اشعه وتحاليل
*ذهبت الى المستشفى لعمل الاشعه على المخ
*بعد خروجها اصطدمت بيزن بالصدفه الذي كان دوره بعدها فهو يقوم بعمل اشعه بعد الحادث كل عده اشهر ليطمئن على نفسه
*بدا بالحديث معها والسؤال عن صحتها ليطمئن عليها فشعرت بالدوار وكادت ان تسقط فامسكها يزن قبل ان ترطتم بالارض وكانت كانها داخل حضنه
*تفأجات بكريم الذي ردد اسمها بغضب
:سهر
*ففزعت وقالت وهي تتلعثم
:كريم انا هفهمك
: ايه ده
*بكت لتخيلها ماذا يمكن ان يفعل وهي تردد
: كريم انا هفهمك ما حصلش حاجه وفقدت الوعي وهي تتحدث
#ماذا سيفعل الكريم وهل سيصدقها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غمرني بحبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى