روايات

رواية غمرني بحبه الفصل الثالث عشر 13 بقلم سحر السحرتي

موقع كتابك في سطور

رواية غمرني بحبه الفصل الثالث عشر 13 بقلم سحر السحرتي

رواية غمرني بحبه الجزء الثالث عشر

رواية غمرني بحبه البارت الثالث عشر

رواية غمرني بحبه
رواية غمرني بحبه

رواية غمرني بحبه الحلقة الثالثة عشر

*كانت الممرضة هي من طرقت الباب
*دخلت الممرضه واعطت الدواء لسهر وقامت بقياس درجه حرارتها لان وجهها كان احمر من شده الخجل لكن الممرضه ظنت ان لديها حراره في جسمها
: لا كويسه مفيش سخونيه تحب اعلي التكييف يمكن حرانه
كريم :يا ريت الجو حر هنا قوي
الممرضه: هو حضرتك هتقعد مرافق ولا هتروح لان مواعيد الزياره خلصت
: لا مرافق طبعا
:خلاص هبلغهم ان معاها مرافق في الغرفه
: هي عندها دواء تاني النهارده
: لا كده خلاص الصبح
:شكرا لك اقفلي الباب كويس عشان تعرف تنام وتستريح
*وخرجت الممرضه واغلقت الباب
سهر :كريم انت هتبات معايا هنا ولا ايه
:عبد الله رفض تباتي معايا لكن ما جابش سيره ان ممنوع ابات معاكي وانا هستغل اللعب بالكلمات
:هو محامي يلعب زي ما هو عايز
:وانا عشره كبيره معاه اتعلمت منه ادخلي شويه خديني جنبك
:جنبي فين عندك الكنبه دي للمرافق
*قال بكل برائة وخبث
: يرضيك انام على كنبه ممكن اقع من عليها
:خلاص انا ممكن انام عليها
:هو انا اسمي ايه مرافق يعني لازم ابقى مرافق للمريض في السرير تعالي بس في حاجات ما شرحتهاش كويس
*ابتسمت رغما عنها
:كريم انا عايزه انام الدوا ده بيدوخني
: دي دواء ممتاز تعالي بس هشرح لك كلمتين صغيرين وننام لان عندي شغل مهم بكره غير اني لازم ازور عمي
*بدا يقبلها عده قبلات ثم ضمها الى حضنه وغفا في النوم سويا
بقلمي سحر السحرتي
*في الصباح استيقظ وجدها ما زالت داخل حضنه قبل راسها وانسحب بالتدريج ولكنها شعرت به
:صباح الخير يا حبيبي
:معلش قلقتك
:لازم تقلقني السرير اصلا صغير بس عارف انا عمري ما نمت كويس بالطريقه دي
: تصدقي انا كمان حاسس اني في منتهى النشاط بسبب النوم ده
:ايه رايح فين بدري كده
:هروح البيت اخذ دش واغير هدومي عندي اجتماع مهم
: طب اسال الدكتور هخرج امتى
: ليه يا حبيبتي انا حبيت اني مرافق في المستشفى هتخرجي مش هقدر انام في حضنك
:معلش زهقت من هنا واحنا خلاص هنحدد ميعاد الفرح قريب
:ايه رايك نخليه بعد اسبوعين
: قريب قوي مش هلحق اجهز حاجه وبعدين لسه ما دورناش على الشقه
:الشقه موجوده هجيب مهندس ديكور كويس يفرشها بعد ما يقعد معاكي يعرف طلباتك
:و هدومي و حاجاتي
:سهر كل ده مقدور عليه هاتي اللي تحتاجيه لفتره اسبوع واحنا لما نسافر في شهر العسل نجيب الباقي كلمي مامتك بس عشان تحجز و تيجي سلام احسن اتاخر
*خرج وعاد مسرعا
:خير نسيت حاجه
: نسيت اهم حاجه
*قبلها من شفتيها قبله سريعه وقال بمزح
: بعد كده ابقي اصحي بدري لان الشرح بياخد وقت
*ابتسمت و احتضنته :بالسلامه يا حبيبي ما تتاخرش عليا
*اتصلت عليه بعد الظهر فرد بلهفه وخوف
: خير يا سهر حاسه بحاجه
: لا ببلغك ان الدكتور قال اقدر امشي فهكلم سمر تيجي هي وجوزها يخرجوني
: سهر انت عارفه جوز اختك بلاش
*قالت بعصبية
:المفروض يكون اتعلم الدرس لو رفض هاخد تاكسي
:لا تاكسي ولا جوز اختك انت دلوقتي مسؤوله مني لو تقدري تستني ساعتين اخلص و اروحك انا لو مستعجله ابعت لك السواق
:لا هستناك هلم حاجاتي و اجهز
*بعد ثلاث ساعات دخل وهو محرج
: ارفع راسك يا اخي فقد مضى عهد الاستعباد صحيح مصري يقول خمس دقائق وهم خمس ساعات بس سامحتك ما تقلقش
*قبلها في خدها
: حقك عليا كنت ناسي عمي عديت عليه عشان اقضى باقي اليوم معاكي
: هو عامل ايه النهارده
:فاق بس لسه الزياره ممنوعه
:طب يلا بينا عشان هموت وانام على سريري
:وانا كمان
: انت كمان ايه
: هموت وانام على سريرك
: هو انت هتدخل معايا
:طبعا امال مفضي نفسي ليه
:مش هينفع اول مره تدخل البيت تبقى ماما مش هناك وبعدين الجيران لسه ما عرفوش اني اتجوزت هتبقى عيبه في حقي و سمعتي مش ناقصه
: عندك حق والحل لا عندك ينفع ولا عندي
:كل واحد يروح بيته
: يعني مفضي نفسي وكل واحد يروح بيته حتى ما لحقتش اقعد معاكي
: خلاص نتغدى سوا في اي حته
:تعالي نروح القريه الريفيه ونقدر نبقى على راحتنا كمان
: ونروح بالليل
: ونروح بالليل
بقلمي سحر السحرتي
*ذهب بها الى القريه الريفيه وتناولوا الطعام سويا في مكان خاص لا يستطيع احد ازعاجهم
:ما تيجي نبات هنا النهارده
: لا يا كريم ما تستعجلش كلها كام يوم ونبقى مع بعض وبكره هكون على قلبك في الشغل
: لا جبنا غيرك
: نعم تمشي فورا
: لا مش هينفع لان عندك حاجات كثيره عايزه تجهزيها ولما نسافر هتبقى ايناس لوحدها اما نرجع من شهر العسل ابقي ارجعي براحتك وامسكي كمان بدل نبيل
:هو انت هتكمل في حبسه
:اتحبس او خرج خلاص مش هيدخل الشركه ثاني و هشتري منهم الاسهم و اكتبها باسمك
: ليه باسمي
: لازم يعوضوك عن اللي عمله ومش هقدر اخليهم يكتبوها باسمك من غير ما اشتريها لان عمي كده هيفلس
:طب ما تشتريها وتكتبها باسمك
:لا لازم تعويض
: كريم لو سمحت كده انت بتاكد كلام الناس لو كتبت الاسهم باسمي خصوصا ان لك زوجه واولاد ارجوك بلاش
: ممكن ترمي كلام الناس على جمب وما تعمليش حسابهم طول ما انت ما بتعمليش حاجه حرام و لازم تتعوضي منهم وكده او كده هيمشوا من الشركه
: نشوف تعويض ثاني وخد الاسهم و انقلها باسمك ده حقك
*امسك يدها وقبلها فاحتضنت زراعه ووضعت راسها على كتفه
:مش مصدقه ان حلم حياتي اتحقق
: صحيح كنت بتحلمي بيا
:كل يوم بحلم اني عروسه وانت شايلني وبتلف بيا
: هو ده الحلم اللي حكيتي لي ايناس عليه وانت بتلفي
*قالت بحزن وطفولة مصطنعة
: اه يوم ما زعقتلي
: كنت بتلفي بطريقه حلوه اوي و فستانك بيطير غيرت عليك قوي
: انت بتغير عليا بجد
: فوق ما انت متخيله بكره بعد الظهر تكوني عندي في المكتب هبعت لك السواق
: ليه
:هكون خلصت شغل ننزل نشوف الشقه و تختاري قاعه الفرح وبعدها نحدد ميعاد مع المهندس تقعدي معاه وتحددي طلباتك
: وانت مش هتقعد معانا
:معلش خليها عليك وانا اخلص شغل واشوف مين هيمسك مكاني عشان نعرف نسافر نعمل شهر عسل من غير ازعاج انا وانت وبس
:هو بجد هنعمل شهر شهر عسل
:هو شهر عسل انما اسبوع بس
:يعني هسيبك اسبوعين تشتغل و اشيل كل حاجه و تديني اسبوع واحد
:انت طماعه قوي
:اه طمعانه تقعد معايا اطول فتره ممكنه حقي مش بطلب كثير
: حقك طبعا نخليهم 10 ايام
:خلاص كويس انا راضيه
: انت ازاي كده
:كده اللي هو ايه
:هبله على طول
: انت هتغلط
:كنت زعلانه انه اسبوع و انبسطت انهم بقوا 10 ايام ازاي
:هذا انا راضيه على طول وبعدين انا اخذت كده تلت الشهر انما اسبوع ده ربع الشهر ايهما اكبر امال مهندس و برمجه ايه
: هههههه يلا هروحك
: يلا احسن نفسي انام
: هانت يا حبيبتي كلها كام يوم ونبقى سوا
*في اليوم التالي في الموعد المتفق عليه ذهبت الى مكتبه و طرقت الباب بتناغم وقالت لايناس
: ممكن اشوف الباشمهندس
: اهلا يا عروسه مبروك فرحت لك قوي
:معلش كل حاجه جت بسرعه
:المهم ان هي جت ده انا كنت فقدت الامل
: هو انت كنت عارفه
: يا بنتي انا قارئه افكار الشركه كلها
: زي قارئه الفنجان كده
: هههههه بالضبط ادخلي هو مستنيك
*طرقت الباب بتناغم ودخلت
:مشغول اجي وقت تاني
: لو مشغول افضي نفسي عشانك تعالي يا حبيبتي وحشتيني
*وجذبها لتجلس فوق ساقيه وقبلها بنهم دفعته وابتعدت عنه
:كريم احنا في الشغل حد يدخل
:ماشي يلا بينا نشوف القاعه الاول
:مش قلت الشقه
*فقال بخبث :خليها في الاخر عشان ناخد راحتنا
:راحتنا ازاي مش المهندس هيبقى هناك
: لا قلت لك هتتفرجي عليها الاول
:ما تخليه يقابلنا هناك عشان نكسب وقت
: يا جبانه خايفه تضعفي
: لا خايفه عليك انا واخده دفاع عن النفس فلو عايز تحضر الفرح سليم خليك مؤدب
: هنشوف هتقدري تعملي ايه
*ذهبا الى الفندق لترى القاعه وشرحت لها منسقه الافراح كل شيء واتفقت معها هي وكريم بعد ان تركتهم و ذهبت
بقلمي سحر السحرتي
: دي قاعه كبيره قوي الفرح هيتكلف كثير
: انت هتتجوزي واحد من اكبر رجال الاعمال عايزه فرحه يكون ازاي
:بس انا مش بحب التبذير ممكن نصغرها شويه ويحضر بس الناس اللي بنحبهم و يحبونا
:سهر من هنا ورايح لازم تتعودي ان في مناسبات لازم تتعمل كبيره لان في مجاملات لا غنى عنها
:طب نقلل من البرنامج في حاجات اوفر زياده عن اللزوم كذا زفه وشو روسي ولبس اثنين فستان فرح
: هي الموضه كده
: وده فرحي انا ومش عايزه امشي على الموضه انت عايزه في قاعه كبيره ماشي لكن كل الزياده انا هشيلها
:بس حاولي يكون فرح يليق بمكانتي الاجتماعيه
:حاضر هقلل شويه حاجات منظره مش اكثر
:يلا بقى على الشقه
*وغمز لها
: انا جعانه عايزه اكل يا حبيبي
:تعالي نطلب اكل يوصل هناك لان مفيش وقت المهندس هيستلمها بكره وما تخافيش هيقابلنا هناك هو اخر الميعاد عشان كده قلت نيجي القاعه الاول
*واتنفست بصوت عالي
: انت كنت خايفه فعلا مجنونه وبحب اخلاقك
*بعد ان وصلا الى الشقه وتقابل مع المهندس وشرحت له كيف تريد فرش الشقه واختارت الالوان
*كان كريم يراقبها ويتابع شرحها وبساطتها في الفرش رحل المهندس
كريم :الشقه عجبتك
:خايفه اقول لك كبيره تقول عليا فقريه
بقلمي سحر السحرتي
: هههههه فقريه حته واحده تعالي بقى نقعد في التراس ناكل
:هو انت كنت فارشها اساسيات ليه
:كنت بحب اهرب فيها واقعد لوحدي
: انت عمرك ما قربت من مراتك واولادك
*اخذ نفس عميق انا قصرت مع اولادي كنت مشغول ابني الشركه من جديد …. لكن هي حاولت معاها بما اني كنت بتعامل معاها اكتر بحكم الحفلات والمقابلات … لكن كنت بالنسبه لها كارت بنكي يصرف وهو ساكت وكفايه انه متجوز واحده زيها
:انت مريت بكل ده واستحملت ليه
:بصراحه كانت واجهه كويسه ليا والناس كانت دايما بتاخد بالمظاهر …. وانا في بدايتي كنت محتاج ده يعني تقدري تقولي استفدنا من بعض ما كنتش ضحيه
: مش خايف اعترافك ده يخليني اغير رايي فيك
:انت عايزه تعرفي عني الوحش والحلو ولا عايزاني كويس بس في عنيك
:عايزه اعرف كل حاجه عنك ولو بحبك هاخدك كلك على بعضك مش هنقي
: خلاص سيبيني اعترف لك بكل حاجه
*بدا يتحدث عن نفسه وعن بعض الاعمال والتصرفات التي قام بها في بدايه حياته لم تكن صحيحه ولم يكن فخور بفعلها
:كريم هو انت عمرك عرفت واحده على مراتك
: واحده قولي وحدات
*جحظت عينيها من المفاجاه
:بتهزر …قول انك بتهزر
: لا مش بهزر هحكي لك
#هل اعترافات كريم ستؤثر على على علاقته مع سهر وهل ستكمل الزواج منه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غمرني بحبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى