روايات

رواية غلطه دفعت تمنها حياتي الفصل الأول 1 بقلم هويدا زغلول

رواية غلطه دفعت تمنها حياتي الفصل الأول 1 بقلم هويدا زغلول

رواية غلطه دفعت تمنها حياتي البارت الأول

رواية غلطه دفعت تمنها حياتي الجزء الأول

رواية غلطه دفعت تمنها حياتي
رواية غلطه دفعت تمنها حياتي

رواية غلطه دفعت تمنها حياتي الحلقة الأولى

مي قاعده مع اختها صباح في شقتها وصباح قالت
صباح _ حرام عليكي ازاي عايزني أطلق من جوزي انا فعلا غلط زمان بس دلوقتي والله بقيت بحبه
مي _ واللي بتحبه تخونه برضه ها قولتي
اي قدامك حل من الاتنين يا تطلقي من جوزك
وانا اتجوزوا يا اما هروح واوريي الفديو ده
وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي أنا
صباح متجوزه وعايشه مع اختي لأن جوزي
مسافر السعوديه وبابا وماما راحوا وفي يوم كنت بكلم جوزي
زياد في التلفون وقولت
صباح _, بقولك اي أنا زهقت من قاعده
البيت بصراحه انا عايزه انزل اشتغل
زياد _ عايزه الناس تقول عليا اي
خليت مراتي تنزل تشتغل وانا مسافر
علشان تصرف علي نفسها
صباح _ ناس مين انا في حالي ومليش
دعوه بحد خالص وبعدين انا مش باخد
رايك أنا بقولك قرار
زياد _, بلاش طريقه كلامك دي انتي
عارفه ان بحبك ومش برفض ليكي طلب
يبقي بلاش الأسلوب ده
صباح _ يعني أنزل الشغل بكره بصراحه
انا كنت مكلمه صاحبتي اسماء
علي شغل وهي جابت ليا
زياد _, برحتك يا صباح بس عايزك .تخدي
بالك من نفسك انتي مش بتعرفي تعملي
اي حاجه لوحدك
صباح _, ربنا يخليك ليا يا حبيبي ، وقفلت
السكه مع زياد ولقيت مي دخلت
مي _ بقولك اي أنا هبعت اجيب
اكل من برا ومش معايا فلوس معاكي
صباح _ بقولك اي يا مي امسكي
ايدك شويه مينفعش كده الفلوس اللي كان
سيبها ليا زياد قربت تخلص
مي _ انا سمعاكي بتقولي ليه انك
نازله شغل يعني هيكون معاكي
فلوس وبصراحه بقي أنا مليش في الاكل .البيتي
خالص
صباح _ ماشي يا ستي خدي من الشنطه
بتاعتي فلوس ، وتاني يوم
روحت الشغل مع اسماء ودخلنا مكتب
امجد مدير الحسابات واسماء قالت
اسماء _ ازيك يا امجد عامل اي احب
اعرفك زميلتنا صباح هتكون معانا هنا
في المكتب ، وأمجد قام وقف وسلم
وقال
امجد _ صباح الخير ازيك يا انسه صباح انشاء
الله تكوني مبسوطه معانا هنا وفضل ماسك
ايدي
صباح _ مدام صباح مش انسه و انشاء الله بس ممكن ايدي بعد اذنك يلا بينا يا اسماء
اسماء _ طيب ادخلي المكتب وانا جايه وراكي
وبعدها خرجت واسماء قالت
اي عينك مالها
امجد _ دي حلوه اوي وبعدين جايبه لينا
مدام انا ناقص عقد
اسماء _ جوزها مسافر ومش بتحبه
هو انا هجبلك اي حد والسلام ولا اي
امجد _ ابوه بقي هو ده الشغل ولا بلاش
المهم عارفه هتعملؤ اي طبعا
اسماء _ عيب عليك بس انا عايزه
اغير الموبيل بتاعي ولا خساره فيا
امجد _ الموضوع يمشي وهعملك اللي
انتي عايزه والله ، وبعدها خرجت اسماء
وراحت اقعد جمبي
صباح _ ده باين عليه عينه زايغه انتي
شغاله معاه ازاي ده
اسماء _ مين ده استاذ امجد ده الادب كله
والله انا اول مره اشوفه بيسلم علي
حد ب ايدو حاسه كده انه
صباح _ أنه اي
اسماء _ ولا بلاش انتي نكد بصراحه
الواد حاسه معجب بيكي
صباح _ اي كلامك ده انا ست متجوزه
ومحترمه
اسماء _ هو أنا قولتك روحي كلمي انا بقولك
علي اللي حساه بس انما لو عمل معاكي
اي حركه كده ولا كده معندكيش الا
اللي في رجلك
صباح _ تمام ماشي فهمني
في الشغل بقي
وعدا شهر وبصراحه مكنتش بشوف
حاجه من امجد غبي نظارات وقلبت
معايا انا كمان بنظرات وفي يوم كنت
في مكتبه بمضي علي ورق
ولقيته جد معايا مش زي كل مره وقولت
صباح _ استاذ امجد هو فيه حاجه شكلك
متغير ليه كده
امجد _ مافيش حاجه مخنوق شويه
شكرا ل اهتمامك ، وبعدها خرجت
وروحت البيت وكنت قاعده عالسفره
مع مي ومي قالت
مي _ اي يا بنتي عامله اكلمك مش .بتردي
ليه بقولك زياد كلمني كذه مره انهارده
وبيقولي أنه كلمك مش بترضي
صباح $ هبقي أكلمه قبل ما انام
مي _هو انتي فيكي اي شكلك متغير
صباح_ مالك يا مي بقيتي بتتكلمي كتير ليه
انا داخله انام وبعدها دخلت علشان انام
ولقيت امجد بعد رساله
امجد _ انا اسف ان كلمتك بالطريقه الوحشه
الصبح بس كنت مخنوق
صباح _ ابدا مافيش مشكله انا .كنت عايزه .اطمن عليك
امجد _ مش بحب اكتب كتير اي رايك
نتكلم فديو 😲😲
صباح _ اي فديو طيب ثواني وبعدها قامت
لبست طرحه ورنت عليه
امجد _ هههههه هو انتي قاعده في البيت .بطرحه ولا لبستيها علشان بكلمك بس
صباح _ لا عادي يعني المهم انت اخبارك اي
امجد _، مش عارف اقولك اي بصراحه انا
بحب اوي
وهو أول لما قالي كده لقيت وشي غير وقولت
صباح _ ده كويس ما تروح بقي تتقدم
ليها
امجد _ للاسف مينفعش ده حب من
طرف واحد هي متعرفش ولا بتحبني اساسا
صباح _ اي معقول طيب واي اللي جابرك علي كده
امجد _ القلب وما يريد ياصباح بجد نفسي
اقولها ان بحبها بس خايف من رد فعلها
صباح _ مينفعش تفضل معلق نفسك
يا تقولها وتشوف هتقولك اي يا اما
تنساها
امجد _ طيب بحبك يا صباح وعايز اعرف
ردك دلوقتى وهو أول لما قالي كده
قفلت السكه ولقيت مي داخله
مي _ بقولك أنا نازله اي ده هو انتي
لبسها طرحه علي البيجامه ليه
صباح _ مش فيه باب والمفروض
تخطبي وبعدين كنت عايزه اصلي
مي _تصلي ؟ حرما مقدما طيب انا نازله
وبعدها خرجت وقلعت الطرحه ووقفت
قدام المرايا وقولت
صباح _ خايفه تكبري يا صباح ومش
تجربي الحب انا حاسه برضه .بحاجخ غريبه
من ناحيه امجد بس عارفه أنه مينفعش
وفي الوقت ده لقيت امجد بيرن فديو تاني
فتحت بسرعه وقال
امجد _ الله اي القمر ده شكلك من غير
طرحه حلو اوي
صباح _ اي ده انا نسيت اللبسها
امجد _ انا متصل اقولك اعتبرني ولا قولت .حاجه
بس ارجوكي اوعي متجيش الشغل
انا مقدرش اعدي يوم من غير ما اشوفك
صباح _ طيب ممكن نخلي كلامنا بعدين
انا مش قادره اتكلم دلوقتي
امجد _ برحتك يا صباح يا احلي صباح في الدنيا
وقفل وقال آل نسيت تلبس الطرحه ال
وتاني يوم راحت صباح الشركه من غير
طرحه وغيرت استايل لبسها واسماء قالت
.اسماء _ اش اش اي القمر
ده انتي اي اللي حصلك
صباح _ اي رايك مش كده احسن
اسماء _ طبعا احسن بس ليه الطرحه
كنتي ممكن شوفتي استايل ليها احسن
صباح _ مش عارفه عملت كده ازاي
وليه ولقيت امجد دخل مكتبنا وقال
امجد _ صباح ال وسكت شويه وقال
اي اللي انتي عامله ده
اسماء _ فيها أي يا مستر
خليها تعيش سنها
امجد _ انتي حره اعملي اللي انتي عايزه
بعد اذنكم وبعدها خرج وانا قولت
صباح _ هو فيه اي بالظبط مالز
اسماء _ مش عارفه بقولك اي أنا داخله
اعمل حاجه في البوفيه اشربها
هعملط معايا نسكافيه ، وبعدها خرجت
وأما روحت مكتب امجد
صباح _ هو فيه اي أنا كنت فاكره ان شكلي هيعجبك
امجد _ عايز شكلك ده ليا أنا مش
لحد تاني مش عايز حد يشوف شعرك
صباح _ انا اسفه والله واوعدك ان انا مش هقلعها تاني
امجد _ صباح انا بحبك وبخاف عليك وربنا يعلم نفسي نكون انا وانتي في البيت واحد قريب
صباح _انا هبعت لزياد واخليه يطلقني بجد انا كمان حبيتك
امجد _ مش وقته الكلام ده اصبري شويه
وهقولك تعملي كده أمتي
صباح _ ماشي بعد اذنك وبعدها خرجت
امجد _ خلاص شكلها وقعت ، وانا
رجعت مكتبي ولقيت زياد عامل يرن عليا
ورديت
صباح _ خير يا زياد فيه اي نازل رن رن
زياد_ هو فيه اي بالظبط بتصل بيكي
كتير مش بتردي عليا ليه
صباح _ مش فاضيه يا زياد الشغل
وها رديت اهو عايز اي بقي
زياد _ دي طريقه كلام ده انتي
وحشتني اوي
صباح _، وانت بس انا ورايا شغل
والمفروض انك انت كمان مسافر .علشان
تشوف شغلك ركز بقي
في شغلك شويه
زياد _ حاضر يا صباح وبعدها قفل السكه د
صباح _ بقيت زنان اوي وفضلت عالطول
مع امجد كل شويه نخرج بجد حسيت أن اسعد
واحده في حياتي معاه وفي يوم روحت
البيت وكان الموبيل علي السرير
وانا كنت باخد شاور وهو رن كذه مره
ولما دخلت رديت وقولت
صباح _ معلش يا حبيبي كنت في الحمام
مش اخدت بالي من الموبيل
امجد _ انا كنت هجيلك عند البيت بصراحه
خوفت عليكي اوي
صباح _ معقول قد كده بتخاف عليا
امجد _ المهم قوليلي بتعملي اي
صباح _ كنت خارجه من الحمام ولسه
هليس يا دوب لابسه البورنس بس
امجد _ لازم اكلمك فديو دلوقتي
صباح _ اي الكلام ده لا مينفعش طبعا
امجد _ عندك حق طيب معلش معايا ويت
وقفل
صباح _ هو زعل ولا اي وفضلت
ارن عليه مكنش ويت ولا بيرد المهم اتصورت
كام صوره وبعتهم ليه وقولت
صباح _ ربنا يعلم انا بثق فيك ازاي هو انا ليا
غيرك وهو شاف الصور ومش رد عليها
وفي الوقت ده دخلت مي
مي _ هي اي الحكايه بالظبط على طول قاعده في الاوضه قاعد لوحدك فيه اي مالك
صباح _ هيكون ماني يعني عادي كنت بره ولسه راجع باخد شاور وزي ما شايفه لسه هلبس
مي _طيب عايزه اتكلم معاكي في حوار نسيت تكلمني النهارده وبيقول انك متغيره وعايز يعرف
فيه اي
صباح _ بقولك ايه انا مش فايقه ل زياد كبري دماغك اقولك بلاش تردي عليه لما يتصل
مي _والله انا حاسه ان في حاجه كبيره كمان
وانتي مش عايزه تقولي عليها
صباح _ اخرجي برا يا مي ، وتاني يوم
روحت الشركه وكان أمجد في مكتبه
ودخلت وقولت
صباح _ ازيك يا امجد عامل اي أنا طول
الليل مش عارفه انام علشان انت زعلان مني
امجد _انا مش زعلان دي حريه شخصيه
برحتك يا صباح
صباح _ خلاص بقي بلاش طريقه الكلام دي
ارجوك
امجد _ قولتك مافيش حاجه خالص انتي .
عامله اي
صباح _ مش كويسه لانك زعلان مني
وفي الوقت ده لقيت مي بترن
صباح _ دقيقه واحده بس اشوف فيه اي
الو ايوه يا مي
مي _ زياد رجع وعايز وسألني علي عنوان
الشركه هو جاي انا قولت اعرفك
صباح _ اي طيب ماشي وبعدها قفلت
امجد _ مالك يا صباح شكلك اتغير ليه كده
صباح _زياد رجع من السفر انا خايفه يقولي اقعدي من الشغل بجد انا مش هقدر يوم واحد يعدي عليا من غير ما اشوفك
امجد_ بقولك يا صباح اوعي تعملي كده انا مش هقدر انا كمان يعدي عليا يوم من غير ما اشوفك انت ما تعرفيش انا حبيبتي قد ايه
في الوقت ده دخلت اسماء
اسماء _ الحلقي صباح زياد بره هو رجع من السفر امتى
امجد _ اخرجي يا صباح وشويه وانا جاي وراكي
وبعدها خرجت
زياد_ حبيبتي يا صباح ما تعرفيش انتي وحشتيني قد ايه انا جاي من السفر علشان حسيت انك مش كويسه الفتره دي
صباح _ حمد لله على سلامتك يا زياد وانت كمان وحشتني وبعدها خرج امجد وقال
امجد_ ازيك يا استاذ زياد اول ايه اسماء قالتلي ان حضرتك موجود هنا قلت لازم اخرج واسلم على حضرتك
زياد _ اهلا بحضرتك طيب هتيجي معايا ولا عايزه تكملي شغل
امجد _ ازاي لا طبعا روحي مع جوزك يا مدام
صباح وبعدها روحنا واول لما دخلنا زياد قال
زياد _ هو انا ليه حاسس انك مضايقه أن
جيت
صباح _ علشان انت انسان فاضي جاي
وبتقولي اصل لقيتك مخنوقه جيت اطمن
السعر دن ببلاش
زياد _ انا غلطان حقك عليا حسيت انك وحشتني
فجيت
صباح _ اسمعني يا حبيبي نفسي
يكون عندنا شقه اكبر عربيه زهقت .من العيشه
دي
زياد _ تمام أنا جاي مع صاحب الشركه
عندو مؤتمر في مصر والسفر
علي حسابه بس مكنش ينفع اسيبه
وانا استأذنت منه لانك وحشاني
صباح _ وانت كمان والله انا خايفه علي مصلحتك
زياد _ طيب انا ماشي عايزه حاجه
صباح _ عايزك كويس يا حبيبي
خد بالك من نفسك قيل ما ترجع السعوديه
لازم اشوفك
زياد _ باذن الله وبعدها مشي وانا
كلمت امجد
امجد _ حبيبتي طمنيني عليكي
صباح _ لما اجي هفهمك انا رجعه الشركه
امجد _ لا انا عايزك في موضوع مهم
هبعتلك عنوان شقتي نتقابل هنا
وبعدها حصل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غلطه دفعت تمنها حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى