رواية غلطة عمري الفصل السادس 6 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية غلطة عمري الجزء السادس
رواية غلطة عمري البارت السادس
رواية غلطة عمري الحلقة السادسة
كرم بصدمه تمارا..
تمارا ازيك ياكرم ..
كرم اتفضلي ..ياحبيبتي انتي كويسه عامله ايه..ليه مااتصلتيش عشان اجي اخدك..
تمار الحمد لله كويسه. …محبتش اقلقك..
كرم امسك يدها ليدخلها بهدوء..
(تمارا ابنة خال كرم واخته بالرضاعه شعرها اسود طويل يصل لنصف ظهرها وعينان سوداوان مليئتان بالحزن..وبشرة ناصعة البياض..وملامحها هادئه ولطيفه..كطباعها 30سنه اصيبت بالعمى بسبب حادث..وهي ايضا السبب بزواج كرم وراما وسنعرف التفاصيل فيما بعد..))
كرم اتفضلي. خالوا فين..جيتي مع مين..
تمار وهي تتلمس الاريكه لتجلس عليها ..بابا وصلني وراح شغله عشان قولتله حابه اتعرف على راما..
كرم ينفع كده ليه مدخلش يشرب فنجان قهوه ..
تمار كان مستعجل…راما عامله ايه..
كرم بضيق كويسه ..تمارا صوتك مش عجبني مالك..
كرم انا مش هقدر اكمل بالجوازه دي ياتماراا هما سته شهور وهطلق..
تمارا بهدوء ماشي ياكرم بس ليه..احنا مش اتفقنا سنه..
كرم انتي عارفه كويس اني ماليش في الجواز والنكد ..ده..
تمارا غيرت رأيك عشان نورهان رجعت..
كرم بارتباك انتي بتقولي ايه ياتمارا …
تمار بضيق ياكرم دي وحده متستاهلاكش كفايه سبتك واتخلت عنك وراحت اتحوزت حد تاني بحية ايه بحجه غيرتك وتحكمك فيه …دي بتستهبل ..دي ما تيتاهلش حبك ليها ارجوك انساها…
كرم بضيق مقدرش ياتمارا هيا جوى قلبي ..مقدرش انساها واعيش كده ..
تمارا هتنساها ياكرم صدقني بس انت انوي. ومفيش حاجه مستحيليه..وان كان على راما ماشي ياكرم طلقها اما تكلمل الست شهور بس ده ميمنعش انك تشوف حياتك مع وحده تستاهلك..
كرم ربنا يسهل..
تمارا هي مراتك مش هنا..
كرم لا هنا جوى في المطبخ ..نادى. راما ..راما ..تعالي شويه بعد اذنك..
تمار همسه له هي كويسه..
كرم متقلقيش..زي مطلبتي بالضبط.
تمارا متشكره ياكرم..والله معرفش اجزيك ازاي..
راما خرجت من المطبخ..
كرم تعالي ياراما دي تمارا بنت خالي..
راما ببتسامه لطيفه اهلا وسهلا..لتمد يدها..لتصافحها..
راما بحرج..نظرت الى الارض.
كرم همس لها بهدوء معلش عشان تمارا مبتشوفش
تمارا ازيك عامله ايه..
راما الحمد لله. ..مر الوقت سريعا وتعرفت راما على تمارا اكثر واحبتها فهي لطيفة وهادئه جدا ..وبعد مرور اسبوع اصبح كرم وراما مقربان من بعضهما كاصدقاء..ليأتيه اتصال من نورهان.
نورهان ازيك..
كرم الحمد لله ..انتي عامل ايه..
نورهان كويسه..
كرم…..
نورها بتوتر انا اتصلت عشان..اشوفك قبل مااسافر..
كرم بغصه انتي هترجعي تسافري تاني.
نورهان..اقدر اشوفك…
كرم بضيق تحبي نتقابل فين..
نورهان بالكافيه اللي تعودنا نروحله زمان..انا هستناك هناك..واغلقت الهاتف..
نظر كرم الى الهاتف بضيق ليجهز ويلتقي بها..
كرم خلاص هتمشي تاني..
نورهان …..
كرم بضيق عملتي فيا كده ليه..هااا ليه…رجعتي ..وانتي هتسافري تاني عشان توجعي قلبي مش كده..
نورها….
كرم بحده متنطقي رجعتي ليه وماشيه ليه..
نورهان رجعت عشان متخيلتش اشوفك مع وحده تانيه كنت عاوز اعرف مين اللي خدتك..مني..
كرم كدابه انتي رجعتي عشان تطمني على مكنتك بقلبي وتأثيرك عليا لسه زي مهو ..عشان تتاكدي انك.تقدري ترجعيلي ايمتا ماحبيتي عشان تتاكدي اني لسه بحبك..ولما شوفتي حبك في عنيا واطمنتي دلوقتي هترجعي..تسافري..
نورهان انت انت بتقول ايه ياكرم انا انا
كرم باختناق انتي ايه ها انتي ايه .ليه سبتيني وروحتي اتجوزتي حد تاني وانتي عارفه اني بحبك..
نورهان عشان انت خنقتني بغيرتك وتحكمك بحياتي..
كرم ضحك بسخريه والم..عمره محد اتخنق مالحب لما يحب بجد ..بس انت محبتنيش ابدا…
نروهان انت بتخرف بتقول ايه. ..انا حبيتك بس تحكمك فيا خنقني..
كرم انا بخرف انتي اللي بتخرفي في ستات خسرت جوازها وضلت على ذكراهم..وتانيه خسرت اللي بتحبه ومفكرتش بحد تاني..الا انتي انتي انانيه يانورهان ومبتحبيش الا نفسك انا ندمان اني حبيتك ..عارفه انا عاوز اشيل قلبي وارميه وادعسه برجلي لحد مايصحي على نفسه. انا عايز اكرهك ..عايز اكرهك بجد ..ليغادر ويترك الاخرى بصدمتها فهو لاول مره يقسوا عليها هكذا..شعرت بالضيق حاولت اللحق به ممسكة يدها كرم انا..
نفض يدها امام الناس في المطعم هادرا انتي تنسيني خالص فاهمه مش عايز اشوف وشك تاني..ملعون ابوا الحب اللي يذل صاحبه ليغادر ويتركها تبكي عليه…
ذهب الى احد اصدقائه في الملهى الليلي..
عمار فكها شويه واشرب..
كرم بضيق ابعد عني ياعمار مش طايق روحي..
عمار خدلك كاس وهتنسى الدنيا باللي فيها اسمع كلام صاحبك..
كرم يووووه انت عارف اني مبشربش انا هغور..
عمار استنى انتي هتمشي وانت متعصب كده ..خلاص مش هفتح بقى..هروح اجيبلك حاجه سقعه تشربها..
كرم يكون احسن..
عمار..((صديق كرم المقرب يحبه كثيرا لكنه داىما مخمور ويحب النساء..لذا قرر جعل صديقه ينسى همومه اخذ كأس وقام بتحضير كوكتيل خاص به بحرفيه..))
عمار خود ياعم ده عصير جديد كوكتيل فواكه هيروقك كده..
اخذه كرم وارتشفه..ومر بعض الوقت..
راما قلقت عليه كثيرا تحاول الاتصال به دون جدوى..
اما كرم كان يمشي بتخبط يحاول فتح الباب ولم يستطع..
فتحت رامام الباب بسرعه لتجده بحالة يرثى لها..لتقول بقلق انت كويس..
كرم سقط على كتفيها بوهن هادرا باختناق انتي ليه عملتي فيا كده..
راما بحرج حاولت ابعاده لكنه كان يستند بكل ثقله عليها لتغلق الباب وتأخذه بهدوء..هادرة بضيق انت شارب ياكرم ..كرم انا بحبك اويي بس انتي متستاهليش..حبي..
راما نظرت اليه بصدمه..
ليكمل الاخر ليه يانورهان ليه عملتي فيا كده ..كل ده عشان بحبك..
راما وضعته على السرير..بهدوء..وحاولت الابتعاد لكنه جذبها اليه لتكون تحته هادرا بتغيب انا والله بحبك..
راما حاولت ابعاده بصعوبه ولم تستطيع..لتبدأ بالبكاء..وترجوه بالابتعاد..
لكنه تجرأ اكثر وهو يهمس نورهان ..نوري ..نور حياتي..انا بحبك اوي..ليقبلها والاخرى تحاول الافلات منه وهي تصرخ وترجوه ان يبتعد هادرة اصحى ياكرم ارجوك اصحى انا راما ببكاء وصراخ اما الاخر بقي على حاله..جرحت عنقه باظافرها محاولة ابعاده لكن الاخر مغيب عن الواقع وكأنه ينتقم منها بسبب نورها ليصيب منها مايصيب الزوج من زوجته..ولكن بكل عنف وقسوة….وووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غلطة عمري)