رواية غلطة عمري الفصل السابع 7 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية غلطة عمري الجزء السابع
رواية غلطة عمري البارت السابع
رواية غلطة عمري الحلقة السابعة
استيقظ بتعب وهو يشعر بثقل في رأسها..فتح عينيه بصعوبة ..ونهض ليتجه الى المطبخ..وضع…ركوة القهوة على النار لييتسمر مكانه وهو يتذكر ليلة البارحه…اطفئ الغاز وعاد الى الغرفة بسرعه ..يبحث عنها بقلق..لكنه لم يجدها نادي عليها ..ولم يسمع اجابه..
اسرع امام بابا الحمام ليسمع انين مكتوم..اغمض عينيه بغضب وهو يضرب…رأسه..مؤنبا نفسه غبي ..غبي عملت كده ليه..انا انا ازاي هحط عيني بعينها..بعد..كده..انا.. انا ازاي عملت كده..
تنهد محاولا تهدئة نفسه عله يستطيع التصرف بهذا الموقف المخزي الذي وضع نفسه به…
اخذ انفاسه بعمق ثم اخرجها بهدوء..وقف امام بابا الحمام يريد فتحه اغمض عينيه وفتحهما ليدخل ويجدها متكورة على نفسها عيناها متورمتان ..وظاهرا عليها التعب تراجعت الى الخلف لتلتصق بالحائط اكثر فور رؤيته. ..
كرم انا..انا…واللهه..
راما..بدموع وصوت مبحوح..ارجوك اخرج..وسيبني لوحدي…بالله عليك سيبني..
كرم راما انا والله مكنتش فوعيي ..والله مكنتش حاسس بروحي ومعرفش حصل معايا ايه وعملت كده ازاي…
راما نهضت بصعوبة ولم ترفع نظرها اليه..لتقول بصراخ وهستيريا اخرج ..اخرج سيبني لوحدي سيبني…
كرم جذبها الي محاولا احتضانها لتهدأ لكنها ضربته على صدره بقوة وتصرخ انا بكرهك ..بكرهك وبكره نفسي..بكرهك انت دخلت حياتي ليه..ليه..
كرم جذبها مرة اخرى اليه ليحتضنها ولم يستطيع منع دموع ندم نزلت من عينيه ليقول باختناق انا اسف والله اسف ..والله معرفش ايه ..اللي جرالي ..اما مش كده صدقيني..
شعر بيديها التي تدفعه بقوة ارتخت..وبدأ يشعر بثقل جسدها بين يديه..رفع وجهها بقلق ليراها غائبة عن العالم..مغمضة عينيها باستسلام..حاول ايقاظهها لكنها لا تجيب..حملها وبخطوات سريعه الى السرير ليسرع الى هاتفه هادرا انا هعمل ايه دلوقتي..
اتصل بالطبيبه بسرعه..وبعد فتره..
بعد انتهاء الطبيبه من فحصها
الطبيبه وهي تنظر له بقرف ..مين الحيوان اللي عمل بالبنت كده..
كرم بقلق هي كويسه.مش كده.
الطبيبه بضيق وهي ترى الندم بعينيه انا اديتها مهدئ وهتفضل نايمه كمان ساعتين ياريت حضرتك متتعرضش لأي حاجه تزعجها ووبلاش تتعصب اليومين دول..
كرم حاضر..
الطبيبه وهي تنظر الى ذاك التائه الحائر باستغراب ..بعد اذنك..
كرم انا متشكر يادكتوره تعبناكي ..
الطبيبه مفيش مشكله اهم حاجه تاخد بالك منها وبلاش يتكرر ده تاني عشان احنا مش حيوانات وبغابه..احنا بشر..حضرتك…بنحس ولينا مشاعر.
كرم. انزل نظره بضيق..لتغادر الاخرى
كان كرم تائة وهو يراقب ملامحها المتعبه وجهها الشاحب..اقترب منها وابعد خصلة من شعرها انتثرت على وجهها ليتأمل وجهها البريئ..اغمض عينيه ليتذكر نورهأن حبيبته التي ستسافر ليلاً..ليشعر بانقباض في صدره ..فتح عيناه مرة اخرى ليرى راما نائمة بعمق ..كأنها طفلة صغيرة…
انحنى وقبل جبينها..وهمس لها اسف والله مكنتش بوعيي..ليغطيها جيدا وغادرا مسرعاً..
مر الوقت سريعا وهو يجوب الشوارع بضيق ..بسيارته تائه لايعلم مالذي سيفعله بعذ ذلك وهو يعلم بان مافعله هو خيانة لروجولته ولفتاه أئتمنته على نفسها ….عاد الى المنزل متأخراً..
ليجدها تعمل على حاسوبها بملامح باهته…
كرم جلس امامها وهو يفرك يديه بتوتر..
والاخرى لم ترفع نظرها اليه…
كرم بهدوء انتي كويسه..
راما بهدوء..اه..وهي تكمل العمل..
كرم راما انا…
قاطعته انا هروح انام بعد اذنك..
لكنه اسرع وامسك يدها ..ليقول انا….
راما…… .
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غلطة عمري)