رواية غضب الارواح الفصل الرابع 4 بقلم المجهولة
رواية غضب الارواح البارت الرابع
رواية غضب الارواح الجزء الرابع
رواية غضب الارواح الحلقة الرابعة
في العماره المش*ؤمه..
كايلا وزياد وساره وابراهيم هما بيبصوا ع ال*دم االي نزل من كايلا د*م غرق الارض
ساره بصدمه وهي بتجري ع كايلا ساره بخوف: كايلا ياحبيبتي انتي ايه اللي جابك هنا
زياد بقلق: تعالي بسرعه لزام تروحي المستشفى انتي اكيد بت*ولدي
كايلا بوجع ودموع: اه اه مش قادره الحقني يازياد بط*ني بتق*طع فيه هام*وت ياساره
ساره بدموع: بعد الشر عليكي ياقلبي ان شاءلله تقومي بسلامه
زياد بقلق: هو شيل كايلا ودخلها العربيه وساره معااا
ساره بقلق ع كايلا: بسرعه ياذياد
زياد بقلق: يلا اهو ع اقرب مستفشي..
في نص الطريق افتكرته ساره ابراهيم هو وقاف مصدوم ومش بيتحرك سابته ع باب العماره استغربته لان ماجش
ولا ماتكلمش اصلا
كايلا بوجع ودموع وهي بت*نزف وهي نايمه ع رجل ساره كايلا بوجع: اااااااه ها**موت يارب ونبي يارب استودعتك عيالي يارب ونبي اه اه اه
ساره وهي خايفه ع كايلا : سلامتك ياقلبي انتي اي بس اللي جابك كنت انا جاتالك
كايلا بوجع: كنت عايز ه اعملهلك مفجاه بس االي حصل بقااا دا انا لسه في اول التسع اه اه اه
زياد هو ببسوق وخايف ع كايلا مش عارف يركز كان هايخ*بط كذا عربيه
زياد بخوف: قربت اوصل ياحبيبتي ماتعيطش
كايلا بوجع: لو حصلي حاجه يازياد خالي بالك منهم دول اغلي حاجه عندي لو داكتور خيارك بين وببنهم اختارهم هما يازياد
زياد بخوف: ماتقولش كدا ياحبيبتي هانربهم مع بعض ويكبرو قدم عنيكي انا مش ممكن افرض فيكي
كايلا بوجع: لا يازياد هما اهم مني مش هاسمح نفسي لو حصلهم حاجه
ساره بدموع: بس اسكتي ان شاءلله تقومي بسلامه انتي وهما…….
ــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ابراهيم مصدوم م اللي، شايفه
ابراهيم بخوف: ا ن ت ي
السبب هما ذن*بهم ايه حرام عليكي
رحمه وهي بتلف حولين العماره وهي فرحانه بس محدش شايفها غير ابراهيم
رحمه سمعت اخر كلمه م ابراهيم وقفت لف فجاه ثم قالت بضحكه شريره: هههههههههههههه ههههههههه لا بجد مش قادره ههههههههه انت ضحكتني اوي هههههه وزلت تضحك بهستريه ههههههههه لا حلوه دي ههههههههه ثم قالت بغضب مفاجاوصوت عالي وهي بتبص ع ابراهيم بغضب: حرام عليكي وذنبهم ايه لا يارجل حرام عليا انا مكنشي حرام عليكم انتوا
هما مكنشي ليهم ذنب زي ماانا كمان مكنشي ليا ذنب
ثم قلت بدموع: مكنشي حرام عليكم انتوا حرمتوني م اني اعيش مكنشي الذنب ذنبي لي ثم قالت بصوت عالي وهي منهاره: اشمعنا انا اموت وانت تعيش ها اشمعنا عشان انااا م ***شوها ها رد عليا مش حرام عليكم ليه تدفونوني وانا حياه مالقتش رحمه مكنم انا كان نفسي اعيش كان نفسي يكون معايا اهل كان نفسي حد يحبني انا مش هاسبكم ترتحوا ابدا
ابراهيم هو بعيط ومنهار بسبب كلام رحمه لي ثم قال: انا مكنشي بايدي حاجه اعملها انا ذنبي اي كمان
رحمه بسخريه: ماهو كلنا بنشيل ذنب بعض ياااا هيما
ابراهيم بدموع: سامحي سامحي عشان ترتحي واترحينا
رحمه بدموع: ههه اسامح مين دا انا مالقتش اللي يسامحني عايزني انا اسمحكم انا مش هارتح غير لما اشوفك مدفون جانبي هناك وهي بتشور ع مكان مااا
ابراهيم بخوف: انا عاملتك اي انا ماليش دعوه باللي حصلك ده دا قضاء ربنا
رحمه بسخريه: ربنا لا ياشيخ هو انتوا اللي زيكم يعرف ربناااا
ابراهيم هو بعيط رن الفون بتاعه برقم زياد
بيبص ع الفون بتعه فتح الاتصال ثم رفع وشه مالقش رحمه اختفت
ابراهيم هو بيمسح دموعه: الو زياد
ساره بقلق ع ابراهيم: انا ساره
ابراهيم بصوت حزين: تم تم
ساره: في اي يابراهيم مال صوتك: مافيش حاجه ياساره هي كايلا عامله اي
ساره:هي في اوضه العمليات انت لزام تجي تؤقف مع زياد
ابراهيم: انا جاي اهو ا تبقي طمنيني ماشي
ساره:ماشي
ابراهيم: سلام
قفل ابراهيم الفون وخرج م العماره ع المستشفى
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في المستشفى
ساره بخوف؛ يارب يارب ونبي قومها بسلامه يارب
زياد بدموع: يارب يارب خايف ياساره تزعل مني كايلا
ساره بدموع: ادعي ان هما التلته يقوم بسلامه
زياد بدموع: مش هاسمح نفسي لو حصلهم حاجه ونبي يارب
زياد وساره: راحين جاين
عده وقت كتير
ثم خرج الدكتور
جرته عليه ساره وزياد
زياد بقلق’: خير يادكتور
دكتور بهدواء: انت قالت اهم حاجه عندك مراتك
زياد بدموع: هو حصلها حاجه هي هي كويسه
الدكتور بابتسامة: هي الحمدلله بخير عده مرحله الخطر
زياد بدموع: هما عيالي مش كويسين يادكتور انا خسرتهم هي مش هاتسمحني لان عاملته كدا بس انا اهم حاجه عندي هي اه
الدكتور بابتسامة: ولاهما كلهم بخير الحمدلله
زياد وساره هما مابتسمين: الحمدلله
الدكتور ب ستغرب: هي اول شهر التسع اللي مستغربه ان كان في حد عايز ينزل الجنين غص* عنه
زياد وساره بستغرب: تقصد اي
الدكتور: اقصد ان دي لسه ع ولاده في علامات صوابع ع بط*ن المدام كايلا وطريقه العلامات دي واضحه كانها بتسقطهم غصب عنهم بس هما متمسكين بالحياه
زياد: الحمدلله انهم بخير ودا يكفيني اقدر اشوفها يادكتور
الدكتور: هايخروجها م اوضه العمليات وتقدر تشوفها براحتك
ساره مصدومه وهي تحدث نفسها: مين اللي عامل كدا علامته اي دي
جاء ابراهيم وسلم ع كايلا وزياد واطمنوا عليهم كلهم بخير والاطفال بخير.
ابراهيم اخد ساره وماشي
في الطرق….
إبراهيم: ساره… ساره ادخلي خلكي شويه عند امك عشر دقايق وهرجع تاني
ساره بستغراب: انت رايح فين
ابراهيم بحزن: هاشوف حل للي مصايب اللي بتحصلك دي
ساره بتسال: انت مجتش معا ليه لما كايلا كانت بتسقط
ابراهيم بصدمه: هي سقط**ته مش كانت بتولد
ساره: الدكتور قال ان في حد داي*س ع بطنها عشان الجنين ينزل
ابراهيم بخوف: المهم هما بخير
ساره: الحمدلله بس كانوا في مراحله صعبه لان لسه وقت الولاده بس ربنا قدر ولطف
……
ابراهيم نزل ساره عند العماره بتعت اهلها وماشي
عند ساره وهي بتشوف كل حاجه كان ليها علاقه بعمر وروح عمر وهي بتمشي معاها وهي مش حاسه بيه عمر عيونه دمعت لان عارف ساره بتفكر فيه وفي ذكرياتهم مع بعض
دخلته ساره العماره قابلته امها…ساره خرجات لعند اهلها
ساره وهي بتحضن امها
ساره بدموع: ماما
ام ساره بدموع وصدمه: ساره بنتي حبيبتي وحشتيني وحشتيني اوي اوي
ساره بدموع: انا زعلانه منك اوي ياماما كدا ترمني الراميه دي حته يوم الص*باحيه ماسالتيش عليا
ام ساره بدموع؛: كان لزام اعمل كده يابنتي عشان تقتنعي ان محدش بيدوم لحد حته اهلك كان لزام يجي يوم وتبقي فيه بيت جوزك انتي ماسبتليش اختيار لو كنت رحت يوم الصب*احيه كنتي مش هاتسبيني امشي لوحدي لان انا عارفكي وانا قلبي مش هايطوني وخدك معايا كدا الناس هاتكل وشنا بس انا مجتش عشان فاهمكي ياساره
ساره بدموع: كنت هامشي معاكي فعلا حته لو هامشي غصب كنت هاقولك ياماما خدوني معاكي
ام ساره بضحكه: ههه ماانا عارفه يابنت بطني دماغك الصغيره دي انا كنت مطمنيه لان ابراهيم مش هايسبك لان هو بيحبك م زمان حته لما كنتي مخطوبه كان بيحبك ولما عرف ان عمر الله يرحمه مات ساب خطبته عشانك لان هو بيحبك وصابر كتير عشان يوصلك
ساره بتفكير: ابراهيم كان بيحبني
ام ساره بحب: م زمان اوي يابنتي بس هو مكنشي يقرب منك لان عارف انك بتحبتي عمر
وقت خطوبتك انتي وعمر الله يرحمه سافر بره كذا سنه وخطب واحده م لبنان بس لما عرف ان عمر سابها وقت وفاه عمر هو كان اول يوم اجهازه هنا
ساره بتفكير: في وفاه عمر
ام ساره: ايوه مع ان كلنا استغربنا هو عرف ازي ان عمر مات وازي نزل كدا فجاه مع ان هو مكنشي عايز ينزل مصر خلاص
ساره بتفكير: متعرفيش هو كان لابس وقتها
ام ساره بتفكير: مش فاكره
ساره بشك: لا ياماما ونبي افتكري هو كان لابس بداله مثل لونها زيتوني
ام ساره بتفكير وهي بتفكر: مش عارفه بس هو جاه هنا وسلم عليا قبل ماعمر يتوفاه وكان بيسال عليكي قالته ان عمر عاملك مفاجأةوكدا اه اه افتكرته هو كان لابس بداله زيتوني فعلا
ساره بدموع: متاكدا ياماما
ام ساره: ايوه يابنتي وقت ماخرج هو م هنا بعدها بكام ساعه سمعنا خبر وفاه عمر…
ساره بدموع وصدمه وهي تحدث نفسها: هو السبب زي ما ق*تل رحمه قت*ل عمر
ام ساره: مالك ياساره بتفكري في ايه انتي لسه بتفكري في عمر هو عمر بيجلك في الاحلام زي كل مره.. ساره مسحت دموعه: انا عايزة اروح عند عمي محمد ياماما
ام ساره: مش تارتحي شويه هنا
ساره بصرار: انا عايزه اسلم عليهم ياماما
ام ساره: تعالي معايا
عند اهل عمر
طق طق
ام عمر وهي في المطبخ : مريم افتحي الباب
مريم: حاضر ياماما
مريم فتحت الباب وهي مصدومه: ساره هو انتي
ساره وهي بتحضنها: ازيك يامريم وحشاني اوي
مريم وهي بتبدلها الحضن: حبيبتي وحشتيني جدا والله
ام عمر بصوت عالي: مين ع الباب يامريم
مريم بدموع: دي دي ساره ياماما
ساره بدموع: انا ياماما ساره بنتك حبيبتك
ام عمر بصدمه سابت اللي في ايدها وجريه ع ساره
ام عمر بدموع وهي بتحضن ساره: ساره بنتي
ساره وهي بتحضنها وبتعيط في حضنها: ماما اه اه
ام عمر بدموع: كدا ياساره كدا تعملي فيه كدا مااتسئلش عن امك اجوزتي ونسيتني ياريحه الغالي اه اه اه
ساره بدموع: انا كنت عايزه اجاي لك اول ماجيت جات ع هنا ع طول حته اني سلمت ع ماما قدم العماره
ام عمر بدموع:*ادخلي ادخلي يابنتي تعرفي اني كنت بفكر اني ازورك
ساره بدموع: هاتستحملي تشوفي خطيبته ابنك مع واحد تاني غير ابنك
ام عمر بدموع: اه اهااا ياربي ثم بصت ع ساره مكنتش هاستحمل ياساره بس دي سنه الحياه يابنتي
ساره بدموع: بس انتي وماما وبابا محمد خالتني في مؤقف صعب انا مكنتش عايزه اجوز بس انتي وماما وبابا محمد انتو السبب في الجوزه دي ولما قالتك تحضري الفرح انتي رفضتي اه اه اه انتي ماتعرفيش انا بحب عمر قد ايه
ام عمر بدموع: كان لزام تتجوزي يابنتي عمر لو كان عايش كان هايقنعك بانك تتجوزي واحد غيرو
عمر هو بيسمع كلام امه وساره وهو قاعد وسطهم بيبص ع كل واحد فيهم مره ع مريم اللي مابطلش عيط ومره ع مرته عمه ام ساره اللي وقفه قدم الباب مش راضيه تدخل عشان ماتجوعهمش ومره ع امه ومره ع حبيبت قلبه ساره
ساره بدموع: انا كنت عايز ه اقولك حاجه
ام عمر: خير يابنتي قولي
ساره بدموع: عمر كل يوم بحس ان هو جانبي وساعات كتيرا بيجلي في الحلم ام عمر بدموع: اه ياضنايا يابني لان هو متعلق بيكي ياساره انتي بالنسباله بنته مش حبيبته وبس انتي بنته اللي مربيها
ساره بدموع: هو فين عموو محمد
محمد دخل م الباب
مريم بابتسامة: اهو جابنا سره القط ام قطعه ابو عمر هو: يابنت الج*زمه قط مش كان بيقول ابن الحلال
مريم بضحكه: هههه بابا ساره بتسال عليك
محمد: ساره هنا
ساره وهي بتحضنه: انا هنا ياعموووو
محمد بدموع: ساره عامله ايه وحشتيني يابنتي انتي ايه يابت اجوزتي ونسيتني يااي*حه
ساره بضحكه وسط دموعه: ههه ياعموو اانابقت معفينه دلوقتي انت وحشتني اكتر ياحبيبي
ابو عمر: انتي رايحه فين
ساره بدموع: انا لزام امشي عشان ابراهيم
ابو عمر بديق: خالكي معايا شويه انتي وحشاني
ساره: قعده
ساره بدموع: تعرف ياعموو ان عمر هو معانا دلوقتي
ابو عمر بستغرب: معانا ازي ياساره انتي رجعتي تهلوسي تاني بعمر امال احنا جوزنكي ليه انتي لسه بتفكري فيه عمر خلاص يابنتي عليه رحمه الله انتي انسيه ياساره وماتزعليش جوزك يابنتي
ساره بدموع: انا عمري ماهانسه عمر
ابو عمر: ساره حبيبتي انتي دلوقتي مجوزه مش هينفع تفكيرك وطريقتك دي مع جوزك عمر مات
ساره بدموع: عمر مامتش عمر اتق*تل ياعموو
ابو عمر بصدمه: ساره انتي لزام تتابعي مع دكتور كويس
ساره بدموع: انت كمان ياعموو فكرني مجنونه
ابة عمر: لا ياحبيبتي انا مقلتش انك مجنونه انتي نفستك وصدمتك في وفاه عمر خالتلك تنسي نفسك
ساره بصرار: عمووو عمر اتق*تل
ابو عمر: اتق*تل ازي يابنتي هو وقع م الدور التسع
ساره بدموع: عمر ماوقعش
ابو عمر بشك: تقصدي اي
ساره بدموع: في اليوم….
فلاش بااااك
ساره ةهي منهاره وهي بتصرخ بصوت عالي وهي حضنه جسته عمر : لا ياعمرررررر قوم يلا
ساره وهي بتبص ع هدوم عمر شافت اثرشوذ بطين لان هدوم عمر كلها كانت نضيفه مافيش غير ظهرو اللي في اثر طين بصت ساره وهي منهاره وقتها عرفت ان في حد زح عمر بصت ع العماره شافت شاب لبس هدوم زيتوني وهو بيجري م ع السلالم عشان محدش يشوفه لان كل الناس مجمعها ع جسه عمر اتصدمت ساره وهي مره تبص ع اثر الطين اللي عليه علامته شوذ وعلي الشاب اللي بيجري ع السلالم العماره اتصدمته وقتها عرفت ان عمر حد وقعو م الدور التسع هو نفس الشخص اللي لبس بداله زيتوني…. باااااااك
ساره بدموع: هو اللي قاتل عمر ياعمووو
ابو عمر بصدمه ودموع: يعني ابني مات مقت*ول عمر اتقتل
ساره بدموع: ايوه ياعمووو عمر ماوقعش لوحده عمر حد وقعو م الدور التسع
ابو عمر بدموع: ماقتليش ليه في وقتها ياساره
ساره بدموع: مكنتش عارفه اتكلم ساعاتها كنت مصدومه وع ايد حضرتك انا قعد ته اكتر من تلاته سنين مابتكلمش اه اه
ابو عمر’ بدموع: ماتعرفيش مين هو دا اللي وقع عمر ماشوفتش شكله
ساره بدموع: لا ماشوفتش شكله بس اوعدك قريب هاعرف وهنتقام لعمر بنفسي هو ماحرمنش من عمر وبس دا حرمني م روحي حرمني م اني اعيش اخد مني حياتي عمر دا روحي وحياتي ياعموو اه اه حضنها ابو عمر هو يهدي فيها
………. ساره قامت وراحت ع اوضه عمر
وهي بتشم في هدومه وتعيط ساره بدموع وهي بتبص ع كل حته فيها صورها وصور عمر ساره بدموع: ااااااااااااااه ياربي اختبارك المردي كان صعب
عمر هو قاعد جانبها وشايفها وهي بتعيط نفسه ياخدها في حضنه ويطمنها ساره بدموع: ادعيلي ياعمر ان القي الي حرمني منك والله لو كان هو اللي في بالي لهندمه ع كل حاجه عمر انت سامعني
عمر هو بعيط: نفسي اقولك عايشي حياتك ياساره بس غصب عني انا مش عايز اسيبك انا بحبكك اوي
مريم دخلته ع ساره وهي شايفها منهاره وحضنه الالبوم الصور بتع عمر وحضنه هدومه وتعيط مريم بدموع: ساره
ساره وهي بتفتح عنيها: مريم
مريم بحزن: قومي ياساره
ساره بدموع: اقوم فين انا مش عايزة اخرج من هنا اه اه اه اعطوني روحي وانا اخرج من هنا يامريم خرجولي روحي م تحت ا التراب اه اه عمر وحشاني اوي يامريم اه اه
مريم بدموع: عمر مش هايرضيه اللي بتعمله في نفسك دا ياساره الروح للي مالكها تعرفي اني انا عمر وحشاني انا كمان ياساره اه اه اخويا وحبيبي كان نفسي اشوفه هو عريس اه اه حضنتها ساره وقعدو يعيطوا ساره وهي بتبص ع الشبك بتع عمر لقته العصفور ع شجره غنيتله اغنيه عمر اللي كان بيغنهالو ساره بدموع وهي بتغني: عصفوري ياعصفوري ياللي بحكيلوا حكاياتي
تعالي هاقولك اخر حكايه
انا الغريق اللي مدفون في قبر ماعلهوش اسم ولا دليل روحي مش مالكي وانا جسدي ماهوش عارف فين ارضيه روحي مش مرتاحه وهي بعيده مسافره في العالم مافهوش بشر ناس غدار بيه وناس كسرته نفسي وانا بين الجنه والنار محتا ر اقعد فين بين حبيبي ولا بين جنوني
دخلته عليهم ام عمر وهي بتمسح دموعها ثم قالت: ساره مريم قوموا يلا
ساره بدموع: مش عايزه اقوم م هنا ونبي ياماما سابيني اه اه ام عمر بدموع: اه اه اه قومي ياساره جوزك مستنكي عشان تروحي ماينفعش يشوفك وانتي في اوضه عمر
ساره بدموع: مش عايزه اروح معااا انتوا السبب في الجوزه دي قالوا يمشي ونبي اه اه
ام عمر بدموع: اه اه يلا يابنتي ماينفعش يشوفك كدا
ساره قامت وراحت لعند امها تسلم عليها وماشت مع جوزها..
عده اكتر م تالته اسابيع
ساره مافكرتشي توجهه ابراهيم لان هاليقي حجه وينكر ساره ساره اتعودته ع ابراهيم لان هو بيعملها كويس ومايقربش منها
ابراهيم خايف م رحمه ومن السر اللي هو مخبيه
روح عمر دايما بتحمي ساره م ام الشعور وجوزها لانهم هما سكانين في الشقه م قبل مايسكونها البشر فد صعب ان حد يخرجهم
عند ابراهيم
ابراهيم بابتسامة: الحمدلله ياشيخ احمد كل حاجه بقته ماشيه زي ماانا عايز
الشيخ احمد: بس يااستاذ ابراهيم قالتلك ان لزام تتخلص م كتوب ابوك انا ماعملتش حاجه غير اني قراء قرآن في الشقه بس لزام تحرق الكتوب اللي هما السببب وتحرق سلسله مراتك عشان تقدر تاخد منها حق*ك الش*رعي لان روح عمر هي اللي مخاليك بعيد عنها وهو اللي بيخلي مرتك تكرهك
ابراهيم بقلق: بس كتاب ابويا دول كنز انت ماتعرفش ابويا عامل عشان الكتوب دي
الشيخ احمد: يابني الكنز هو اللي في ايدك هاتطمع ليه ماتنسش انت بتدفع تمن اللي عامله ابوك زمان وجدك
ابراهيم بخوف: هي رحمه ممكن تظهر تاني لساره
الشيخ احمد بقلق: ياريت جاته ع روح رحمه وبس دا كل حاجه ليها علاقه بالماضي تبع ابوك هايظهرو
استعجل يابني الشيخ احمد هو بيبص ع السماء بقلق: انت لزام تح*رقهم لان النهارده خسوف القمر ودا اكتر وقت بتقوه في الارواح استعجل يابني
ابراهيم بخوف: يعني اي عايزني احرق كتاب ابويا االي سبب العز كل دا بسببها احرقه بسهوله كدا
الشيخ احمد بقلق: انت بايدك تخلص نفسك ومرتك مراتك في خطر
اابراهيم بخوف هو بيفكر في كلام الشيخ احمد……
ــــــــــــــــــــــــــــ
عند ساره وهي بترجع
خرجته ساره من الحمام وهي مصدومه…..
ظهرته قدمها رحمه وهي بشكل*ها الحقيقي اللي يرعب
رحمه بغضب: انا مش هاسمحالك بكدا رحمه مسكته ساره من ش*عرها وهي بجرها ع السلالم
ساره بخوف ودموع: عععاااا ياماما
عمر ظهر قدم رحمه ومسك ايدها وقعها
عمر بغضب:كله اللي ساره
ساره وهي مصدومه شايفه قدمها رحمه وعمر وهما بيتخنوق مع بعض
ساره بخوف: اخدته الفون واتصاله ع ابراهيم
ساره بخوف: الو الو ابراهيم الحقني
ابراهيم بخوف: في اي ياساره انتي كويسه
ساره بدموع: رحمه رحمه ياابراهيم هاتم*وتني
ابراهيم بخوف: اخرجي م الشقه ياساره بسرعه
ساره بدموع: انا خايفه تعالي بسرعه
ابراهيم بخوف: اخرجي بسرعه
ابراهيم رن ع امه
ام ابراهيم بخوف: في اي ياابراهيم مالك ياقلبي
ابراهيم بدموع: لزام تجي ياامي انتي اللي بايدك تخلصني م رحمه
ام ابراهيم بخوف وصدمه: رحمه
ابراهيم بخوف ودموع: حياه ساره بايدك انتي ياامي لو خسارته ساره مش هاسمح نفسي
ام ابراهيم بدموع: انا جايه لزام رحمه تت*رحم مم اللي هي فيه انا السبب في كل دا
…….
في العماره
عمر قدر يسطر ع روح رحمه
عمر هو وقف جانب ساره اللي دخلته اوضه اللي ع سطح العماره
ساره بخوف ودموع: عمر عمر ماتذنيش
عمر بحزن: انا اذكي ياساره دا انا احماكي م روحي
ساره بدموع: اانت بتكلمني انت عايش ياعمر قولي انك عايش
عمر بحزن: كان نفسي اقولك اني عايش بس انا اتقت*لت ياساره انا مت غصب عني وروحي بعيده عن جسدي نفسي ارتح بس لما اكون قريب منك ببق مرتاح ضمني ياساره
ساره وهي بضمه بس مش بتقدر لان هو عباره عن هواء ساره بدموع: حته دي مش قادره اعملها مين قت*الك ياعمر ابراهيم صح
عمر بحزن: بصي وركي وانتي تعرفي
ساره بستغرب بصت ورها لقاته دولاب مقفول بقاله سنين كتيره عليه غبار ساره بصت ع عمر بحزن: تقصد اي
عمر قرب م الدولاب
فتحت ساره الدولاب واتصدمته م اللي شايفه
شافته بداله زيوتني عليها وحذاء اسود في اثر طين ناشف بقاله سنين كتيره
ساره بصدمه: ابراهيم ابراهيم هو هو اللي قت*الك
ثم صرخه باعلي صوتها وهي منهاره: ابرررررررراهيم هو قت*الك ابراهيم حرمني منكككككك ابراهيم هو السبببب
انطق اتكلم قولي
عمر بحزن: ايوه ياساره هو اللي قت*لني هو اللي حرمني منك هوووو في لحظه غدر وقعني م الدور التسع لان عارف مش هنزل غير وانا مايتتتت انا عايزك تاخدلي حقي منه لزام تن*تقامي منه ابراهيم حرامك م حبك ياساره لزام تاخدلي حقي ياساره حقي في رقبتك ياساره.. .
ساره بدموع: لاااااااا لااااا ااناااا عايزني هاقت*ل ابراهيم يبق انا زي زيه
عمر بحزن: مش عايزه تاخدي حقي ياساره لدرجه دي انا ولا حاجه عندك
ساره بدموع: لاااا انا بحبك اوى اوى اوى ياعمر ساره بغضب انا هاقت*ل ابراهيم ابراهيم قت*ل رحمه وقت*الك انت لزام ابراهيم يم*وت انهارده.. ابراهيم وصل ع الشقه
فتح الباب الشقه
ساره كانت وره الباب مستنيه ابراهيم لما فتح الباب ساره ضرب*ته ع راسه
اغمه علي ابراهيم
ابراهيم هو بيفتح عنيه لقااا نفسه ع كرسي وايده ورجله مربطين وقاعد ع حاشه السطح ابراهيم بلع ريقه بخوف
ابراهيم بصدمه هو شايف اللي قدمه شايف ساره ورحمه وعمر وقفين قدمه
ابراهيم بخوف: ساره انتي كويسه ساره في اي هنا فكيني ياساره
ساره وهي بتمسح دموعه: ههههه تعرف انك واحد زباله وبتسال اذا كنت كويسه ولا لا ياحي*وان
قت*لت رحمه وقت*لت عمر
ابراهيم بصدمه: عمر ررر
ساره بدموع: ايوه عمرررر
ابراهيم بدموع: انا ماقتله*تهوش ووووو
ياساره ساره بغضب صفعته ابراهيم ع وشه
ساره بدموع: انا شوفتك بعينه دول وهي بتشور ع عنيها
ابراهيم بدموع وصدمه م رد فعل ساره: انتي بتخرفي وتقولي اي
ساره بضحكه وجع: هههه بقولك انا شوفتك بعينه دول ثم قالت بتريقه ياجوزي
عمر بغضب: وقعيه ياساره ارمي زي مارمني اقت*له انت*قمي لحبيبك عمر
ابراهيم بخوف: لا لا ياساره والله العظيم ماقت*لتهوش صدقيني
صرخه رحمه باعلي صوتها
رحمه بصرخه مرعبه:عاااااااااااااااااا
ابراهيم بخوف: ماما
ام ابراهيم اول ماحطه رجليها ع سلم العماره صرخه رحمه صرخه مفزعه كانت هاتوقع ام ابراهيم
ام ابراهيم بدموع: سامحني ياضنايا انا السببب وهي بتجري ع السلالم
عند ساره
رحمه وعمر وهم بيقولو لساره بخبث في نفس واحد: يلا يلا يلا ياساره زح*يه م فوق وقع*يه يلا
عمر بغضب: اقت*لته ياساره زي ماقت*لني
ساره بدموع وهي بتقرب م كرسي ابراهيم وهي ه*زوقه م ااسطح
ام ابراهيم بصوت عالي: لاااااا لاااا ياساره
ساره بدموع: هو هو حرمني م عمر هو قت*ل رحمه وقت*الني انا كمان
ام ابراهيم بدموع: ابراهيم ماقت*لتش عمر ولا ق*تل رحمه
رحمه وعمر بغضب: اقت*ليه ياساره
ام ابراهيم بدموع: ماتسمعيش كلامهم حرام عليكي ماتظلمهوش
ساره بدموع: انا شوفته بعنيه هو اللي قت*ل عمر زي ماقت*ل رحمه
ام ابراهيم بدموع: ابراهيم ماقت*لش حد بقولك
ساره بدموع: امال مين ق*تل عمر
المجهول: انا اللي قت*لت عمر
ساره وابراهيم ورحمه وعمر وام ابراهيم مصدومين م اللي شايفنه دا
كلهم في صوت واحد: انت
هما شافوا ايه خلهم مصدومين كدا؟
مين الشخص المجهول دا؟
رحمه وعمر وساره اتحدو امتا مع بعض؟
رحمه صرخه ليه لما حاسه باام ابراهيم في العماره؟
ام ابراهيم تبق اي بالنسباله لرحمه؟
اي الغلط اللي عامله ابو وجد ابراهيم وصلهم لكدا وابراهيم هيدفع تمن غلط مين؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غضب الارواح)