روايات

رواية غضب الارواح الفصل الأول 1 بقلم المجهولة

رواية غضب الارواح الفصل الأول 1 بقلم المجهولة

رواية غضب الارواح البارت الأول

رواية غضب الارواح الجزء الأول

رواية غضب الارواح
رواية غضب الارواح

رواية غضب الارواح الحلقة الأولى

ابراهيم هو بيفتح عينه بيبص جانبه لقاء ساره وهي ضمه رجالها وخد وضع الجنين وهي بتعيط وهي منهاره
ابراهيم بقلق: ساره مالك في ايه
ساره وهي بتبص علي ابراهيم وهي بتعيط ومردتش عليه
ابراهيم بخوف: ساره ردي عليا انا بكلمك في ايه بتعيطي ليه
ساره بدموع: في ايه وانت بتسالني انا
ابراهيم: امال اسال مين اسال امي يعني
ساره بدموع: ايه اللي انت عملته دا
ابراهيم برافع حاجب: عاملت اي مش فاهم هو انا زعلتك ولا ديقتك
ساره بدموع: انت زعلاتني وديقتني وانا بقت بكرهك اكتر من الاول
ابراهيم: وانا ممكن افهم زعلتك في ايه وديقتك في ايه
ساره بشهقه: اللي حصل امبارح
ابراهيم بتفكير: اه اللي حصل امبارح دا عادي يعني واحد ومراته عوزه يحصل ايه يعنى
ساره بقهره: ماتقولش مراته انا مش مرات حد انت فاهم
ابراهيم ببرود: خلصتي
ساره: انت وعدتني انك مش هاتقربلي مش دا كان كلامك مش قالتلي اننا اصحاب وبس
ابراهيم: دا قبل الجوز ياحبيبتي انتي دلوقتي مراتي ودا حقي
ساره بدموع: بس اللي انت عاملته دا اسمه اغت****ب انت اغت****بتي انت اخدتني غصب عني …
ابراهيم بحزن مخفي : انا اسف ساره والله دا غصب عني خلفت بوعدي لاني بحبك بحبك م زمان اوي انتي ماتعرفيش انا عاملته اي عشان اوصلك
ساره بدموع: بس انا مش بحبك وانت عارف كدا واجوزتني علي اساس كدا
انا عشان اخلص م زن ماما انا وفقت بيك
…… ابراهيم بحزن وصوت عالي: عارف ياساره انك مش بتحبني ولسه بتحبي عمر بعد السنين دي كلها لسه بتحبيه هو خلاص ماتتتت فاهمه يعني ايه ماتت يعني خلاص مالهوش وجود
ساره بوجع ودموع : لا عمر ما متش عمر عايش جوه انا اسفه مش هقدر انسه ولا هقدر اخرجه من قلبي
ابراهيم بحزن وغضب وغيره: مسكها من شعرها : مااسمعكيش تاني تجيبي سيره حد
غيري انتي فاهمه
ساره بدموع : انت مش هاتقربلي تاني انت فاهم ابراهيم بصوت عالي: دا حقي وقت ماكون عايز انتي فاهمه مش كافيه مخالكي حطه السلسه بتعته ع رقبتك انا جوزك ياهانم لزام تحترمني
ساره بدموع: ابعد عني حرام عليك انت اي ياخي واحده مش طايقك وانا بكرهك انت سامع بكرهك
ابراهيم ببرود وحزن مخفي: قال يعني انا اللي هاموت عليكي انا
ساره بدموع: طلقن***ي
قطعها ابراهيم بصفعها
ساره بدموع: انت بتضربني….
ساره وهي بتعيط ومنهاره
ابراهيم دخل الحمام ياخد دوش خرج لقا ساره زي ماهي
ابراهيم ببرود: هاعمل فطار تحبي تفطاري اي
ساره بحزن: مش عوزه افطار
دخلت ساره تاخد دوش وهي بتعيط ساره وهي بتكلم نفسها انتي السبب ياماما ليه عاملتي كدا قالتك مش عوزه اجوزه اه اه اه………
عند ابراهيم
جهاز الفطار بشكل شيك جدا ساره شافته وهو متشيك ولابس هدوم خروج بيبص ع ساره ثم غمزلها: ايه عجبتك تعالي افطاري يالا
ساره بااامبالا: مش جعانه
ابراهيم ببرود: عوزه حاجه اجبهلك وانا جاي
ساره بسرعه ولهفه: انت خرج فين
ابراهيم بابتسامة: هاقبل واحدصاحبي هاقعد شويه
ساره بخوف: وانا هاتسبني لوحدي هنا
ابراهيم: مش هاتاخر
ساره بخوف: خدني معاك
ابراهيم ببرود: اي الجنن دا هو انا خرج اتفسح يابنتي هاقبل واحد صاحبي مش هاتاخر
ساره بدموع: ماانا مش عوزه ابق لوحدي ونبي خدني معاك.. ابراهيم قفل الباب الشقه بالمفتح وساره وره الباب قعدته وهي بتعيط ضمته رجلها وخد وضع الجنين وهي بتعيط
ساره بدموع:ع…م…ر.. ….
….. فلاش بااااك…
في الماضي…….
رن فون ساره
ساره بحب:الو
عمر بابتسامة: وحشتيني
ساره بخجل: ازيك ياعمر
عمر بضحكه: بقولك وحشتيني
ساره بكسوف: عمر انا استنتك انهارده عشان توصلني زي كل يوم فينك انت
عمر: هابعتالك اللوكيشن تعالي هناك
ساره بخجل: ماشي بس قولي انت اكويس
عمر بضحكه: وحشتيني ياساره تعالي انا عاملك مفاجأة حلو اوي
ساره بفرحه: بجد ياعمر
عمر بابتسامة: ايوه تعرفي المشروع اللي قلتلك عليه تقريب خلص انا دلوقتي في العماره الي انا وصحابي شركه فيها تعالي عشان تشوفي شقتنا وتختاري معايا كل حاجه في شقه عوز كل تفصيله تختارها انتي
ساره بحب: انا جايه هاخد اذن من ماما
عمر: انا اذنتهم كلهم ماتخفيش تعالي
ساره بترتر: طب حته
عمر بابتسامة: اي يابنتي هو انتي خايفه مني دا انا خطيبك من وانتي في اول اعددي وابن عمك كمان
ساره بسرعه: لا ماقصدش ياعمر بس بس لزام يكون في محرم
عمر بحب: عشان كده رنت علي مريم
ساره بخجل: طيب
عمر بحب: انتي لسه بتتكسفي مني ياساره
ساره بخجل: شويه صغيرين
عمر بضحكه: هههه صغيرين ولا يابت اللي يشوفك وانتي صغيره مايشوفكش دلوقتي
ساره بكسوف وضحكه: ههههه مايبقش قلبك اسود بقااا
عمر بضحكه: ههههه لا والله انا مش هانسه اللي عاملته في ماريهان
ساره بغيره؛ انت لسه فاكر اسمها
عمر هو يحدث نفسه : ههه الغيره ابتدات وربنا يستر . عمر بضحكه: هههههه ايوه بقااا خرجي ساره الشريره اللي انا اعرفها من زمان.. ساره بغيره: بس ياعمر ماتخلنيش ارجع
عمر بسرعه: لا لا خلاص
فاكره ياساره لما ابويا كان هايضربني بسببك ههههه فاكره قالته ايه
ساره بخجل: هههه فاكره كان وقتها هايضربك قالتك بلا ش بلاش ياعمو
هههههه وبعدها قالي ليه بلاش قالته ياعمو معندوش دم لو ضربته مش هاتالقي دم ههههه
عمر بضحكه: هههههه لا اللي بعدها
ساره بخجل: هههه قالته ياعمو انا هاستر عليه واجوزه ههههه
عمر بضحكه: هههههه مكسوفه
ساره بخجل: هههه بس عمو وقتها كان هايضربني انااااا ههههههه
عمر: ساره قربتي توصلي
ساره: ايوه تقريبا قربت
عمر انت قاعد في الدور الكام
عمر: في الدور السابع عشان بشوف حاجه كدا
ساره بخوف: طيب خالي بالك من نفسك
عمر بحب: متخفيش عليا انا قاعد علي قلبك هههه
ساره بخوف: عمر كنت عايزه اقولك علي حاجه بس متردد
عمر بحب: قولي ياحبيبتي كل اللي نفسك فيه متخفيش
ساره بدموع زي الاطفال: السلسه ضاعت مني والله دورته عليها في كل مكان مالقتهش
عمر بحب: عارف
ساره بصدمه: عارف ازي من قالك
عمر بحب: لان السلسه معايا وهو بيخرجه من جيبه
ساره بفرحه: بجد والله
عمر بحب: بجد ياساره
ساره بخجل: لقتها فين
عمر بضحكه: هههه لا دي بقااا عندك انتي وقعتيها فين
ساره بتوتر: مش فاكره
عمر بحب: لقتها في اوضتي
ساره بتذكير وخجل : اه ايو صح انا دخلته اوضتك لما عمي محمد قالي هاتي المصحف من اوضه عمر لان مريم مش قاعده
عمر بحب: وبعدين
ساره بخجل: انا اول مره ادخل اوضتك من لما خطبتني كنت مصدومه ايه كميه الصور دي الوضه كلها عبارة عن صوري ساره بدموع: لدرجه دي بتحبني ياعمر
عمر بحب: بحبك من وانتي في لفه
ساره بخجل: وانا بحبك من يوم ماعنيه فاتحت ع دنيا دي
عمر بحب: ساره السلسه معايا اوعدني انك ماتخلعش من رقبتك ابدا
ساره بحب: عمري ماهاخلعها
عمر بحب: ساره انا بحبك
ساره بخجل وانا كمان بحبك
عمر كان وقف في الدور السابع وهو بكلم ساره العماره مبنيه بالاسمنت فقط
عمر بحب: ساره هاتوحشني
ساره بوجع في قلبها: عمر في اي
عمر بحب: بحبك ياساره عوز اسمعها منك
ساره بـــــــــــــــــــــــــــ
عمر في اي
عمر صرخ بصوت عالي: ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاره
ساره بقلق: الو الو
ساره وهي وبترن علي ع للفون بتع عمر ساره بقلق وخوف: عمر رد عليا
مغلق وخارج بطاقه تغطيه
ساره بترن ع عمر والفون مغلق
ساره بدموع: بسرعه ياعم ونبي
ساره بدموع وهي بتحول ترن علي فون عمر ومافيش استجبه عمر رد عليا ونبي
السواق: اهدي يابنتي دا ممكن يكون الفون فصل شحن ساره بدموع وهي بتحول تهدي نفسها
يارب ياعمو يارب يكون فصل شحن ماحصلهوش حاجه يارب ونبي قلبي وجعني عليه
وصلت ساره عند المواقع اللي باعته عمر نزلته ساره من العربيه عمر جري علي ساره وهو بيكلم ساره وساره مصدومه وهي بتبص ع الناس اللي مجمعين
عمر بحب : اي التاخير دا ياساره حرام عليكي كل ده وحشتيني ساره ساره تعالي شوفي شقتنا ساره ردي عليا ساره انتي مش شايفني هو بيحرك ايده ع عيونها صرخات ساره بصوت عالي وهي شايفه جسته عمر وهي ع الارض ودم مالي الارض بيبص عمر ع اللي اتجاه اللي بتبص عليه ساره شاف جسته وهي ع الارض واتصدم عرف وقتها ان هو ماتت وان ساره مكنتشي شايفه لان اتحول لشبح
ساره قربت من الجسه وهي منهاره عمر
عمر قرب من جسته وهو قاعد جانبها وبعيط وهو بيكلم في ساره ويقولها
عمر بدموع: انا عايشه ساره انتي سامعني انا سمعك وشايفك مش بتشوفني ليه سااااااره
ساره ساره شافت ايد عمر وهو ضممها اوي فكته ايدو ساره لقت السلسه اللي عليها حرف العين وفي نص ملانهايه وحرف السين بالعربي كان شكلها جميل السلسلة كلها عبارة عن دم عمر
ساره بصدمه وهي بتحضن عمر وبتصرخ باعلي صوتها بصت ع الجات بتع عمر واتصدمت اكتر عرفت وقتها ان في حد وقع عمر م الدور السابع صرخات باعالي صوتها عمرررررررررررررررررررررررري لا لا لا
هدوم عمر عبارة عن دم ساره وهي بضمه ع صدرها بدموع وبتصرخ بصوت عالي: لا لا حرام عليك ياعمرررررر انا مش حمل مقالاب تاني قوم ياعمررررر يلا قوم فين شقتنا اللي هانجوز فيها عمرررررررررر رد عليا انا عارفه ان دا مقالب قوم ياعمر ونبي اه اه اه عمرررررر انت عارف اني بحبك اكتر من نفسي قوم يابابا قوم ياحبيبي قوم ونبي عوزه اشوف شقتنا ساره وهي بتمسح دموعه وهي حضنه عمر يلا بقاااا بلاش مقالب من النوع ده انا مش هاصدقك دا تالت مقلب انت عوز تعمل فيه تاني كل مره بتختبر حبي ليك عمرررررر رد عليا عمرررررر لا لا ساره بدموع وهي بتبص علي السماء ياربي خدني انا مكانه يارب يارب مقدرش اعيش من غيرو لا ونبي يارب يارب يااااااااااااااارب
احد السيدات بدموع: اهدي يابنتي مااتعملش كدا حرام عليكي نفسك انتي كدا بتعذبيه
بصت ساره علي السيده وصرخات بصوت عالي: وانا مش هتعذب ماانا كمان بتعذب هو كل مره يعمل فيه مقالب ثم بصت ع عمر قوم يلا قوم ياعمر
.. اااااااااه ياعمري اااه ياروحي. مش قد الوجع ده ياربي مش قدو انا.. عمرررررررر ابني
محمد ابوه عمر بدموع: عمر ابني ايه اللي حصلك يابني اه اه ماله ياساره
ابني رد عليا ماله ابني عمر كان مبسوط انهارده لان مشروعه قرب يخلص وهايجوزك اه اه يابني لما مشروعك خلص خلصت حياتك معااا يابني ياحبيبي قوم ياقلب بابا قوم امك مش هاتستحمل كل الوجع ده دا انت اغلي عندها مني قومي يابني امك مستنيك اه ثم صرخ بصوت عالي: قووووووووم ياعمر ررررر
ساره مصدومه ومابتتكلمش
ابو عمر بيبص ع ساره لقها زي ماهي مش بتعيط ولا بتتكلم ولا اي حاجه خلاص
اخدو الجسه ودها ع بيت عمر
ام عمر وهي قلقانه وخايفه رايحه جايه
مريم بالامبالا: ياماما اقعدي حيرتني معاكي مش عارفه.. هو كلمني من شويه وقالي تعالي عشان ساره تشوف نظام الشقه وتختارو هي بنفسها ماانتي عارفه ابنك بيحبها م زمان انا هلبس وهاروح
ام عمر بوجع في قلبها: رني ع اخوكي طمنيني عليه انا انا قلبي وجعني عليه
مريم: اهدي ياماما مش كدا هو اكيد عند ساره
ام عمر: بقولك رني عليه
مريم: هارن اهو قبل ماترن مريم رن جرس الباب
ام عمر جريته ع الباب بلهفه: خلاص يامريم اكيد هو عمر اهو
فتحت الباب ام عمر وهي بتبص ع جوزها اللي وقف قدم الباب وعيونه كلها دموع ام عمر بقلق: هو فين عمر يامحمد
محمد بدموع وهو بيحضنها اوي: اه اه انتي مؤمنه بقضاء ربنا ياام عمر صح
ام عمر بدموع وصوت عالي وهي بتبعد جوزها : في ايه ياابو عمر فين عمر ابني
محمد بدموع: ابنك ثم بص ع الباب ودخل الجسمن
ام عمر بدموع وهي مصدومه شايفه ابنها ملفوف بشش ابيض ضحكتك بهستريه: ههههه انتو تاني بتعملوا مقلب تاني فيه حرام عليكم انا تعبت مقلاب منكم بصت ع ساره وهي بتعيط ثم قالت: حته انتي ياساره بقتي بتتفقي مع الود وابوه ساره بدموع ومش بتتكلم ام عمر بوجع: ساره رد عليا
مريم بتعيط وابو عمر وام ساره وكل اقربهم بعيطوا اجمعوا في شقته ابو عمر
ام عمر بصوت عالي: اانتووو اجنننتو بتعيطوا ليه ها بعيطوا ليه دا مش اول ولا اخر مقلب يعملوا عمر فيا ثم بصت ع عمر وهي بتمسك ايده وتشدو منها قوم يلا ياعمر بلاش لعب معايا انا بقت حافظه كل مقالبك دي قوم يلا فجاه ايد عمر وقعت منها وهي مصدمه بتبص ع عمر وبتصرخ بصوت عالي عمررررررررررررررر ابني لا لا ابني مامتش انتو بتعملوا فيه مقلب انا عارفه زي المراه اللي فاتت صح يامحمدمحمد هو بيحضنها ويهديه ثم قال بدموع: دا قضاء ربنآ ياعمر
منال وهي بتبعدو عنها بكل وقتها وتصرخ بصوت عالي: انت كداب كداب كلكم كدبين ابني عايش وهاتشوفه دلوقتي مريم بتعيطي ليه ابت اخوكي عايش اهو قربت من عمر وهي بتلمس ع وشه عمر انا ماما ياحبيبي قوم يلا انا شربت المقالب دا قوم يلا عشان خاطري كل اللي حوليها زاد عيطهم مريم بدموع: وحيدي الله ياماما عمر خلاص ماتتت
ام عمر وهي بتضرب مريم قلم: اخرسي يازباله عوزه تموتي اخوكي اخوكي عايش اهو هو هو حضني قبل مايخرج وقالي هاتوحشني ياماما ادعيلي وانا دعتله من كل قلبي ثم صرخات باعلي صوتها ايه هو كان بيودعني لا ياعمر لا ياحبيبي مش هاتعمل كدا في امك حبيبتك قوم يلا قربت من عمر وهي بتصرخ بصوت عالي: عمرررررررررررررررر ياضنايا ياحبيبي انت اول فرحتي اي انت خلاص هاتروح مني كدا امال هاجوز مين بعد تالته شهور يلا بقااا ياعريس قوم شوف ساره عروستك القمر مش كنت مستنها م ما تكبر وتجوزها اهي كبرت وبقت عروسه بنتك الصغيره اللي كنت بتربيها كبرته وبقت قمر يالا ياعريس ساره هتزعل منك لو ماقمتش وانا كمان مش احنا اغاليه اتنين في حياتك قوم عشاني ياضنايا ياحبيبي يابني: عمرررررررررررررررر …… باااااااااك……
فاقت ساره م سرحانها وهي بتعيط ع صوت خبط في اوضه النوم وهي مرعوبه لا ن الشقه اللي ساكنين فيها كانت مسكونه…
ساره فقت من سرحانه ع صوت خبط جايه من اوضه النوم
قامت ساره من ع الارض وهي خايفه قربت من اوضه النوم وهي مصدومه من اللي شافته
ساره وهي مرعوبه بتبص ع شكل اوضته وهي شايفه قمصان النوم ع الارض مرميه في كل مكان ودم ع المرايا والدلاب مفاتحوا والشبيبك عامله تخبط في بعضها ع الرغم ان مافيش هواان دا شهر الصيف
ساره بخوف: مين مين هنا ايه اللي عامل كل دا ياربي
ساره وهي بتقرب تاخد الفون بتعها فجاه حاسته ان في حد نفخ في شعرها
جريت ساره من الوضه وهي بترن علي ابراهيم
رد ابراهيم ع الاتصال
ساره بعيط وشهق: ابراهيم ابراهيم الحقني
ابراهيم بقلق ع ساره: ساره في اي
ساره بدموع وخوف: ابراهيم في حد هنا في الشقه وانا خايفه اوي ارجوك تعالا
ابراهيم بخوف: انا جايه ماتخفيش
سمعت ساره صوت المفاتيح بتعت الشقه دخل ابراهيم هو قلقان ع ساره ثم قال بصوت عالي ساره ساره
ساره جريت عليه وحضنته
ابراهيم بس بقلق: في اي
ساره بدموع: وهي بتشور ع اوضه النوم
ابراهيم: في ايه مالها اوضه النوم ومين اثلا يقدر يدخل اكيد بيتهالك اتعالي معايا
ساره بخوف وهي بتهز رسها: لا لا انا هاستنك هنا
ابراهيم: طيب انا هدخل اشوف اي
ساره مسكته في ثم قالت بدموع: لا ونبي ماسبنيش لوحدي
ابراهيم بحيره: يعني لا عوزه تجي معايا ولا عوزني اشوف اي
مسك ايدها…
***ـــــــــــــــــــــــــــــ**
في مكان راقي ……
في الشركه ….
في الشركه
زياد بصوت عالي: كايلا
كايلا بخوف و سرعه: نعم يافندم
زياد رمه الملف ع الارض هو بيتكلم بقرف مع كايلا
الملف دا يكون ع مكتب جاسر بيه شركنا فوق اعطيه للسكرتاريه
كايلا بوجع وهي بتاخد الملف من الارض وهي بتمسك بطانها
كايلا بحزن:تمام حضرتك
زياد بقرف: يلا بسرعه
كايلا بحزن خرجات من المكتب وهي بتركب السلالم بصعوبه مش عارفه تمشي بسبب هدومها الوسعه والطواله….
وثلت كايلا عند المكتب بتع جاسر بتبص ع مكتب السكرتيره مش موجوده
كايلا في نفسها هي راحت فين دي كمان
…. عند مكتب زياد
هو بيتكلم في الفون مع جاسر
زياد: الملف هاويصلك دلوقتي لو في اي حاجه حابب تضافها قولي
جاسر بايمه هرجع عليه اوك تمام
طق طق
جاسر هو بيتكلم في الفون ادخل
دخلت كايلا وهي بتحط الملف عالمكتب ثم قالت الملف بتع حضرتك اهو زياد بيه قالي ان حضرتك قطعتي كلمها لما شافت جاسر
جاسر هو بيلف بالكرسي هو بيتكلم: تمام تمام يازياد بيه جاسر هو بيبص ع كايلا وهو وكايلا مصدومين
جاسر ساب الفون من ايده
جاسر بلهفه مياده
مياده بصدمه : جاسر
وعلي الاجانب الاخر زياد هو بيسمعهم من الفون هو مستغرب
جاسر قام من مكانه وقرب من كايلا
جاسر بدموع: مياده انتي عايشه
مياده بحزن: من قالك اني عايشه
جاسر بدموع: مياده وحشتيني وحشتيني اوي والله
مياده بحزن: انا مش مياده انا كايلا
زياد بيغيره هو بيسمعهم وهو بيحدث نفسه مياده مين دي
جاسر بتستغرب: في ايه يامياده انا دورته عليكي كتير ومالقتكيش اي اللي غيرك كدا
مياده بحزن: لان انا مش مياده مياده ماتت زمان مم لما انت سابتها وترجتك انك تخدها معاك لكن انت خذلتها مياده ماتتت ياجاسر بيه
جاسر بوجع: لا لا كدابه انتي مياده حبيبتي وخطيبتي
مياده بدموع: انا مش خطبتك خلاص كل حاجه اتغيرته اي فكرني هاستنك بعد المده دي كلها انت دمرتني
جاسر بدموع: انا يامياده
مياده بحزن: انا كايلا مش مياده مياده انسها خلاص انتهت
جاسر: انتي اجننتي انا بحبك وعمري ماتخلت عنك
مياده بدموع’: انا ادمرته معتدش مياده بتعت زمان مياده حبيبتك ماتتت ياجاسر
جاسر بدموع: سابتي البيت ليه
مياده بدموع: عن انهي بيت البيت اللي طعنوني في شرفي
جاسر بدموع: انا اول مانزلت ع مصر نزلت ع بيت اختك اسال عليكي بس امك واختك وجوز اختك الكلب قالوا عليكي كلام وحش اوى وقالوا انك…..
مياده بحزن: كنت متوقعه منهم كدا لكن مكنتش متوقعه انك ترجع
جاسر: انا عايز اعرف الحقيقه منك ايه اللي خالكي تسيبي البيت
مياده بدموع: عوزه تعرف الحقيقه ياجاسر بيه
انا هاقولك فاكراليوم سافرته فيه ….
فلاش بااااك….. قبل تلاته سنين
مياده بصدمه: يعني ايه ياجاسر مسافر وانا هاسبني لوحدي
جاسر بحب: دي فرصتي ياحبيبتي لزام اسافر اعملني قرشين حلوين كدا وهاجوزك
مياده بدموع: خدني معاك ياجاسر انا مش عارفه اعيش من غيرك نكتب الكتاب ونسافر مع بعض
جاسر بضحكه: مش هينفع احنا لسه مخطوبين من شهر نستنه شويه كمان ياحبيتي
مياده بحزن: انا مش عايزة اقعد مع اللي اسمه طارق دا في شقه واحد
جاسر: ماهو امك واختك معاكي بعدين دا جوز اختك هايخف عليكي زي اخته
مياده بحزن: لا دا واحد برد ودمه غلس كدا مابحبهوش
جاسر: متعرفيش مين اللي حرق بيتكم
مياده بحزن: لا لسه مانعرفش هاتسافر انهارده
جاسربفرحه:ايوه …..
مياده رجعت ال
بيت اختها مالقتش حد
مياده: ماما اسماء انتو فين
دخلت كل الاوضه مالقتهمش اتصالته بماما قالتلي انها عند الدكتور هي واسماء اختي وطارق في شغل محدش في البيت غيري
دخلت اوضتي اخدته شور وغيرته هدومي فجاه لقت باب اوضتي اتفتح
بصت لقت طارق في وشي وانا بغير هدومي
مياده بغضب: اخرج بره
طارق هو بيبص عليها ببجحه: لو قالتك مش هاخرج
مياده بغضب: انت حيوان اوعي كدا وانا بقفل الباب رنت علي جاسر ورد عليا جاسر
مياده الو جاسر الحقني
جاسر ببرود: في اي يامياده
ميادهبدموع:الحقني ياجاسر
جاسر:بتهزاري كل ده علشان ارجع يامياده بطلي هبل وقفل الخط
مياده بدموع : اه اه
طارق كسر البال وانا بلبس هدومي
زحني وقعني واعتدي عليا اه اه ابعد عني ياحيوان انا اخت مراتك حرام عليك ارحمني
. طارق هو مش شايف قدمه: انتي دايما رفاعه مناخيرك للسماء انا هكسرلك
مياده بدموع: ابعد عني ياحيوان طارق اعت**دي ع مياده وهي منهاره اغمه علي مياده قفل الباب وبعت لصاحبه ان يجاي البيت جاء صاحب طارق وشافني وانا مغمه عليه وهو خارج شافته ماما واختي هو بيلبس هدومه امي دخلت عليه لقت الدم مغرقني ماما ضربتني بالقلم
شوقيه وهي بتضرب مياده بقلم: قومي يابت الجزمه ياخط**ئيه يارخي**صه وعامله تضرب فيه وانا مش حاسه بروحي
بفتح عنيه وانا منهاره ماما حرام عليكي جوز بنتك هو اللي عامل كدا طارق
طارق دخل شوفتي يااسماء اختك هاتتهمني انا وهي مقضيه هنا لا وفاتحه البيت كب ***اريه وعامله نفسها الخضرالشريفه
اسماء بدموع: انتي احننتي يامياده كل شويه تتهمي طارق طارق ااحرش بيه اسماء جوزك بيعمل حاجات وحشه يااسماء وانتي اهو بنت رخيصه وس**خه انتي ازي كدا
امي ضربتني بقلم ثم قالت بغضب: طارق كل حاجه تحصل تقولي طارق طارق كان في شغل وانا هو واسماء جاينا مع بعض يابنت الك*لب ياواطيه انا شوفه الشاب الزفت الىي جابته الشقه شوفته هو خارج
مياده بدموع وهي منهاره: اقسم بالله ماجبت حد طارق هو اللي اع**تدي عليا
طارق بصوت عالي: يعني قاعده في بيتي وتقولي عليا كدا دا انا بعتبرك زي اختي الصغيره دا جزتي بردة
شوقيه بعيط: ليه عاملتي كدا يابنتي ليه
طارق مسك ورقه كانت وقعه ثم قال: شوفي ياحماتي
شوقيه اخدته الورقه وهي بتقراء اتاكدته ان بنتها هي اللي جايبه
مياده بدموع: ماما انتي لزام تصدقني طارق هو اللي عامل فيه كد ا ضربتها شوقيه قلم ثم قالت بغضب: لسه عامله تكدبي انتي ايه الكدب ماشي في دمك شوفي الورقه دي مكتوب فيها ايه بيقولك المردي كان عندك المرده اللي جايه في شقته اللي انتي عارفها ياوس**”خه يابنت الك**”لب
مياده بدموع: انتي هاتصدقي كلامهم كل دا بسبب طارق صدقني ياماما مظلومه والله دا طارق هو اللي خطط لكل دا اه اه مسكتها شوقيه من شعرها ورمتها بره البيت مش عوزه اشوف وشك هنا تاني انا دلوقتي مش معايا غير بنت واحده وهي اسماء وبس مياده ماتتت انتي فاهمه قغلت الباب في وشي وانا منهارده مكنتش عارفه اروح فين ولا امشي فين فضلت امشي وامشي وامشي في اي مكان رجلي تاخدني عليه بروح وانا مش عارفه ازي رجلي شيلني خبطت فيه عربيه الناس كلها بتقول حاسبي ب،س انا كنت قصده اموت نفسي
بعديها بيوم لقت نفسي في المستفشي ومحاليل وكءا جهاز موصلين بيه وانا مش حاسه بروح
دخل زياد هو بيبص ع
زياد: حمدالله بالسلامه
مياده: الله يسلمك
زياد: ممكن افهم رمتي نفسك ليه قدم عربتي
وقتها انا مكنتش فاكره حاجه
مياده بوجع: عربيته مين
زياد ببرود: عربتي اقصد كنتي عوزه تنحري ليه
مياده بصدمه: انتحر
زياد: ايوه هو اسم حضرتك اي
مياده وهي بتمسك دماغها: مش عارفه
دخل الدكتور وطمن عليها
الدكتور ممكن دقيقه من وقتك زياد بيه
زياد: اتفضل
الدكتور هي تقربالك اي
زياد: ماتقربلش هي مالها
الدكتور: حضرتك عارف حادثه زي دي انتحار وكان لزام ابلغ الشرطه بس عشان تخص حضرتك ماعملتش كدا
زياد: عارف يادكتور شريف
الدكتور: هي حالا مش فاكره اي حاجه من الماضي ولا حته اسماء ودا هايخد وقت لحد ماءكرتها هارجعالها لزام تبعد عن الضغطت عليها وتكون في مكان هادي لا دماغه كان هايحصل نزيف دخلي بس الحمدلله قدر الله ماشاء فعل
زياد: تمام يادكتور شكرا
زياد اخد مياده عنده الفيلا ثم قال ماينفعش كدا
مياده بستغرب: ماينفعش اي
زياد لزام اختارلك اسم
مياده بفرحه: ماشي
زياد: اي رايك في كايلا
مياده بحزن: يعني ايه كايلا دي اوغي تكون شيتمه
زياد بضحكه: ههههه لا اسم انا هاقولك كايلا اشطا
مياده: ماشي هو انا هاعيش في القصر دا
زياد: ايوه طبعااا
…………..
زياد اتعودته ع كايلا وحبها اوي كل يوم يخرجها ويجبلها العاب. وكايلا اعجبت بيه
وبقت تشتغل معااا في الشركه وبتغير عليه من اي موظفه حلو
هو عارف انها بتغير عليه طق طق
زياد ادخل
دخلته كايلا ممكن ااتكلم مع حضرتك يافندم
زياد بضحكه: ههه ادخلي ياكايلا
دخلت كايلا وسكتت
امممم زياد: في ايه ياكايلا
كايلا بتردد: -بصراحه انا عوزه اقولك حاجه
زياد: ماتقولي
كايلا: انا عايزه اجر شقه اسكن فيها
زياد هو بيبص عليها
نعم
كايلا: عشان انا تقلت ع حضرتك اوي مينفعش كده لان انت شاب اعزب وانا يعني ماينفعش اعيش مع حضرتك في بيت واحد
زياد بغصب: من قالك كدا
كايلا بتردد: الناس كلها بتقول كده وانا ماليش اي صفيه اني اكون معاك
زياد: ومين قالك انك ماليكش صفه
كايلا: مش فاهمه
زياد بحب: تقبلي تتجوزني ياكايلا
كايلا بصدمه: انت بتهزار اكيد ماتقصدش انا مش عاجوزك شافقه ولا تعاطف شكرا لحد هنا انا لزام امشي
زياد بحب: انتي هبله ماانتي عارفه انا عايز اجوزك لاني بحبك وانتي بتحبني وانا عارف كدا
كايلا بحزن: بس انا مش عارفه اثلي يعني اي حته مش عارفه ان انا ليا اهل ولا لا هاتنجوز واحده زي انا
زياد بحب: هو انا اطول ان القمر ده يجوزني انا ابوكي وصاحبك واخوكي وعائلتك كلها انا
كايلابدموع: تعرف اني انا كنت معجبه بيك من اول يوم شوفتك فيه في المستفشي
زياد بحب: مكنتش اعرف بس عرفت هههه
يلا بقاا ياعروسه جهازي نفسك عشان الخطوبه
كايلا بفرحه وخجل: ماشي باي باي
تاني يوم الخطوبه وكايلا مالهش حد
زياد جاب اجمل فستان لكايلا جات بنت عمت زياد وهي متاغظه ومش طايقه كايلا
زياد يتم الاب ولام بس عمومه واخواته كانو جانبه
كايلا واحيده
خلصت مكياج
بنت بتعت المكياج: بسم الله ماشاء الله تبارك الله قمر مع ان وشتك مش محتاج مكياج كفايه عيونك الحلوين دول ياعروسه
كايلا وهي بتشكرا تسلم ايدك يانهله
منه بنت عمت زياد
قالت بغضب وغيره من جمال كايلا: يلا ياعروسه العريس مستنكي تحت
كايلا بفرحه: عقبالك يامنه
منه بضحكه صفره: مرسي
خرجت كايلا من الوضه وكل المعازيم تفجوا من حوريه السماء الي نزلت ع الارض الكل بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن
كايلا وهي بتبص ع زياد وهو مبسوط والغمزه هاتخد منه حته
مسك ايد كايلا ثم قال: عروستي القمر انا مش هاصبر اكتر من كدا
كايلا بخجل: اي
زياد بحب: قمر
لبسوا الدبل وكل حاجه بقت تمام اخر الليل نزاله كايلا من الوضه عشان منه قالتلها عوزكي في موضوع وهي نزاله كايلا منه ضربت كايلا ع راسها وقعت ع السلالم
واغمه عليها
تاني يوم فاقت كايلا وهي فاكره كل حاجه وكانت بتعيط
صح زياد ع صوت عيطها
كايلا: انتي كويسه بتعيطي ليه انتي تعبانه
كايلا: انا عوزه امشي من هنا….
زياد بحب: تمشي وترحي فين
كايلا: اروح اي مكان وانت مالك ابعد عني
زياد بستغرب: في ايه كايلا
كايلا بصت ع زياد وسكتت واغمه عليه تاني
كل يوم بقت تكرها زياد فيها عشان مايتعلقش بيها
كايلا دخلت المكتب بتع زياد: ورمت الدبله في وشه انا مش عيزه اكمل حياتي معاك كل واحد فينا من طريق
زياد مصدوم منها: انتي اجننتي انتي عارفه اني بحبك ومق. رش اعيش من غيرك
كايلا بحزن: بس انا اقدر انا مش بحبك ولا هاحبك ابعد عني انا بحب واحد تاني انت فاهم
زياد صفعها ع وجهه ومسك شعرها: لو ااخر نفس في عمري مش هاتبقي لحد غيري
كايلا بدموع: وانا حره في حياتي
كايلا لمت هدومها وهي ماشيه شدها زياد مم ايدها ورمها جوه
كايلا بدموع: ابعد عني يازياد خالي ذكره حلوه تبق مابينا
زياد بعصبيه: عوزه تسبيني وتمشي ليه بتحبي واحد غيري ها
انتي مش هاتخرجي من الفيلا دي انتي فاهمه
كايلا بصوت عالي: هاخرج يازياد انت مالكش حق عليا وانا حره
زياد بغضب: لا ليا حق عليكي لانك انتي مراتي
كايلا بدموع: مراتك ازي بقاا ا جوزتني في انهي قاره
زياد هو بيخرج ورقه من جيبه: دا العقد الجوز اللي انتي مضتي
كايلا بصدمه: دا فك وامتا. دا حصل
زياد: يوم اللي كان بتع البريد هنا وقالك لزام تمضي كنتي بتمضي ع عقد جوز يعني انتي مراتي وليا حق عندك وخده
كايلا بصدمه وتوتر: انا هامشي من هنا مش هاقعد ثانيه واحده
زياد مسكه وشدها من شعرها ثم قال بصوت عالي: عوزه تروح لعنده ها
كايلا بدموع: سيب شعري حرام عليك ااي بتعملوا دا انا مش هروح لحد انا هامشي وبس والله مش بحب حد صدقني
زياد سابني
زياد هو بيعت**دي عليها
زياد ضرب كايلا وكايلا منهاره حرام عليك عوز اي تاني مش اخد اللي انت عوزه ابعد عني بقاااا
زياد بغضب جحيمي: انتي مش بنت قوليلي مين اللي عامل كدا هو اللي كنتي عايزه ترحوله ها
كايلا بدموع: والله مش بحب حد ماتظلمنيش حرام عليك
زياد مكنشي عوز يسمعني وقتها وهو مش طايقني وبق يقرف مني و بيعملني اوحش معامله وقتها قالي كلام مافيش اي ست تتحمل الكلام القاسي دا
زياد بيظلني كان بيشغلني عنده خدمه حته في الشركه بيشغلني خدامه امسح وانضف الشركه كلها
بااااااااااااااااااك……
كايلا بدموع: عوز تعرف اي تاني ياجاسر
اذا كان امي واختي اتخلوا عني انت مش هاتتخل عني
ع الجانب الاخر زياد وهو بيسمع كلام كايلا وهو بيعط ثم قال انا ظلمتها يارب جات عليها اوي بدل مااكون سندها بقت تشوفني زيهم اقسم بالله لهخلي كل واحد يدفع التمن غالي غالي اوي اولهم طارق الكلب ده …
عند جاسر بدموع: انا السبب في كل دا
كايلا بدموع: معتدش ينفع انا اثلا هاسافر وهاسيب البلد كلها عشان ترتحوا مني
كايلا وهي بتمشي وقع الحزام اللي كانت حطه ع بطنها
جاسر بصدمه: استني ياكايلا
كايلا بدموع: في اي
جاسر مسك الحزام هو بيبص ع بطانها بصدمه
انتي حامل ياكايلا
كايلا بدموع’: ايوه حامل
جاسر بحزن: بتداري بطنك ليه مستعاره منه
كايلا بدموع: عمري مااستعار منهم لانهم هما حياتي هما اللي بسببهم صابره ع ابوهم
جاسر بغير: انتي حامل بتوام
كايلا بدموع: ايوه وزياد مايعرفش لان زياد مستعار مني بداري بطني حته قدامه عشان مايخلنيش انزلهم دول انا عايشه عشانهم ياجاسر
جاسر بدموع: انتي رايحه فين
كايلا: ارض الله وسعه انا لزام امشي عشان ماعد القطار
ع جانب الاخر زياد وهو بيعط: كل ده حصل معاكي ليه ياكايلا عاملتي كدا انا استحملتي ظلي واهانتي وغضبي لا والله انا لسه بحبك حامل وماقالتيش مش هاسيبك تمشي وتسبني لا ياكايلا دول عيالي انا كمان
……..
كايلا وهي خرجه من الشركه شافها زياد وهو بيمسح دموعه وهو بيندها عليها كايلا كايلا مش هاتمشي وتسبيتي كفايه بعد
كايلا
كايلا سمعت صوت زياد وهو بيبص عليها فجاه جات عربيه وخبطت شخص كايلا وزياد بصوت واحد كايلا زياد لاااااا اااا………
…. ــــــــــــــــــــــــــ**
ساره بتمشي بشويش وهي مسكه في ايد ابراهيم فتح ابراهيم الاوضه وساره مغمضيه عيونها ابراهيم فتح باب الاوضه ابراهيم وساره وهم مصدومين بيبصوا ع بعض………
يتبع…
تعريف الشخصيات
ساره عندها 23سنه عيونها عسلي بيضه البشره بتميزها شامه جانب شفيفه انف مستقيم
عمر عنده 29 سنه خطيب ساره السابق عيونه رمادي بشره سمراء انف مستقيم يمزها غمزاتين
ابراهيم عند 30سنه جوز سارة حالا عيونه زرقاء بشره بيضها انف مستقيم يمزوها غمزه ع خدوه الايسار
كايلا عندها 24سنه عيون زرقاء بشره بيضا انف مستقيم شبهيت الممثله زبيده ثروت
ادهم عنده 30سنه عيون خضراء بشره قمحويه
زياد عنده 31سنه عيون ردماديه بشره بيضه جاسر عند 29سنه بشره سمراء عيون سوده طارق عنده, 33سنه بشره بيضه عيون بني

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غضب الارواح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى