رواية غش ام لا الفصل السادس 6 بقلم ميرا أبوالخير
رواية غش ام لا الجزء السادس
رواية غش ام لا البارت السادس
رواية غش ام لا الحلقة السادسة
رحاب بجمود: لا اييي طلقنييي بقولك انت سامع وع فكرة انا عارفة من اول يوم خدت دهبي عشان تطلق يلي اتجوزتها عليا تحب اقولك السبب.
مراد بحزن: انا اسف يا رحاب عملت كدا لانك اتاخرتي ف…
رحاب بغضب: اسف دي تقولها لما تدوس ع رجلي مش ع قلبي.. دموعها نزلت… ليه يا مراد ليه وانت اهو يلي مبتخلفش و يكون ف علمك هي يلي جت قالت لي.
مراد بحزن ودموع: طب اعمل اي حاجه وتسامحيني بس طلاق مش هقدر.
رحاب بسخرية: انا مش هفضل معاك لحظة واحدة تاني كفاية كلام امي استحملي يابت دا جوزك يا بت متخربيش بيتك يا بت المطلقة متنفعش يابت العيب واللوم بيكون للست مش للراجل اقولك خونيه زي م خانك.
مراد بصدمة وذهول: امك قالت تخونيني؟؟؟!.
رحاب بتوتر و غباء كلمة طلعت غصب اتنهدت: اه يا مراد بس لاني ابويا رباني مقدرتش ولا هقدر.
مراد بص لها بفراغ وهدؤء: تمم يا رحاب انا هطلقك بس بشرط.
رحاب ببرود: اي هو.
مراد بتنهيدة: تقعدي اسبوع وتنسي كل حاجه حصلت مني ولو فشلت اني اخليكي تسامحيني هطلقك و اه الشقة مكتوبة ب اسمك هسيبك واسافر.
بقلم ميرا ابوالخير
رحاب بتفكير: وامك.
مراد بهدؤء: مش هتيجي جنبك تاني انا شوفت لها سكن مش هنا.
رحاب بهدؤء: تمم اما نشوف فرصة عشان لما انساك مندمش لانه ربنا بيسامح ف اخرك معايا فرصة اسبوع.
خرجت تطلع شقتها لاقت حماتها نازلة مع العسكري و ميار وراها.
رحاب ب استغراب: هو ف اي هنا.
مني بغضب: بنت ال*** دي بلغت عني وانتي اكيد شاهدة اني معملتش حاجه قولي يلا للظابط خاليه يسيبني.
رحاب تجاهلتها.
مني بغضب: بقولك انطقي.
مراد خرج باستغراب: ماما.
مني بحنية: الحقني يا بني.
العسكري: يلا امشي.
مراد بص لميار: مينفعش كده يا مرات ابويا.
ميار ببرود: اللاه ما امك يلي عاوزة تتربي.
مني ف نفسها: هنشوف مين هيربي التاني.
ميار بخبث بصت للظابط: خلاص سيبها بس تمضي ع عدم تعرض اه ياخويا.
بصت لمني وميلت بهمس: دي قرصة ودن يا حبيبتي.
مني بصت بغل.
بعد شوية.
رحاب بهدؤء دخلت تغير بصدمة: مرررادددددد.
مراد بخضة: حصل ايي.
رحاب بغضب: تاانيي امك خدت مكياجاتيي وهدومي خدت نصهااا لا نصها اييي دي سابت لي طقم و غيار واحددددددد.
مراد بذهول: اكيد معملتش كدا انتي واعية لكلامك.
رحاب زقته: اوعا.
خرجت لاقتها ف اوضة الاطفال: هدومي فييين انطقييي.
مني ببرود: معرفش.
مراد: ماما انتي خدتي هدومها وحاجتها.
مني بمسكنة: لا والله هعمل كدا لي يعني.
رحاب بجمود: بقا كدا تمام.
مراد بهدؤء: حبيبتي خلاص هاخدك وننزل نجيب كل يلي نفسك فيه واعتبري ياستي انهم خرجوا صدقة.
رحاب بخبث بصت ع وش مني يلي هتتشل: ماشي يا قلبي يلا.
بقلم ميرا ابوالخير
مني بغضب: ما كفاية يلي عندها تجيب ليها غيرهم لي ها.
مراد بحنان: عشان دي مراتي ومسؤلة مني.
مني بغضب: بقا كدا طب انا كمان عاوزة زيها لا اكتر منها هاه.
مراد: بعدين يا ماما هي معندهاش خلاص.
مسك ايد رحاب وخرج.
مني بغضب: ماااشييي.
بعد شويه…
مراد جاب حاجات كتيرة لرحاب و هديا كمان نزلها وراح هو شغله.
رحاب بصت لاقت بنت خالة مراد نازلة ولابسه دريس من بتوع رحاب يلي ضاعوا فهمت وابتسمت بخبث: يلا جالي الاحسن هههه.
دخلت الشقة لاقت يلي نتشت منها الاكياس: هاتي وريني.
رحاب بغضب: اوعي انتي مالك ب حاجاتي.
مني ببرود: حاجاتك دي هاخدها لبنتي لجهازها وطلما هو معه فلوس يجيب لك غيرهم اوعي.
زقتها بغضب وخدت الشنط بالعافية: اوعيييي.
خدتهم ومشيت قامت رحاب بدموع: حسبي الله ونعم الوكيل فيكي.
قامت بوجع وحست بمغص ف بطنها وعاوزة ترجع قامت بسرعه ع الحمام.
عند مراد.
وصل شغله طلبه المدير.
مراد بهدؤء: اسف ع التاخير.
المدير: لا ولا يهمك يا رورو.
بيبص بصدمة: هو انتييي.
البنت بخبث: ايوا انا يا معيوب منور شركتي يا غالي ☺️.
مراد مصدوم: ا ازاي.
بقلم ميرا ابوالخير
مراد……
بعد شويه.
رحاب بذهول: اكيد مش حامل لا دا برد او حاجه.
راحت تقعد ع السرير لاقت يلي نط من البلكونة ومعه مطوة: اي الجمال دا كله.
رحاب بخضة: ا انت مين.
الشخص بخبث: انا حظك الجاي يا حلوة.
عادل بيدخل بينادي ع ميار مش بيسمع صوتها.
بيدخل ياخد دوش وبينصدم صدمة عمره: مياررررررر.
ميار وقعه ف البانيو وف كهرباء وو…..
عند مني.
مني بخبث: اسمع يا حج سيد انا هجوزك بنتي عرفي بس بشرط تكتب لي عمارة من بتوعك.
سيد بخبث: موافق.
مني بخبث: انت متجوز اربعه ف عادي بنتي تتجوزها عرفي ومش هتجيب سيرة لحد.
سيد بمكر: وبنتك هتوافق.
مني بخبث: اه هتوافق قولها انك هتاخدها تشوف ابنك الصغير وخدها.
: انتي بتقولي ايه.
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غش ام لا)