رواية غريب في مصر الفصل الثاني 2 بقلم Sos khalil
رواية غريب في مصر الجزء الثاني
رواية غريب في مصر البارت الثاني
رواية غريب في مصر الحلقة الثانية
حنان كانت مقعده عدي علي كرسي
وحواليها ناس وعماله تفوق فيه
حنان وهي بتخبط على وشو :يابني فوق انت في إيه
مكنتش روسيه دي يا اخ انا حتي مش عارفه إسمك إيه
يادي النيله يابني
عدي ابتدا يفوق
عدي و هو ماسك دماغه : oh what happened
حنان :what happened اية يعني مش عارف إللي حصل
عدي : oh افتكرت الراجل ضربني في دماغي
حنان : ماهو ضربك في دماغك علشان أدخلت فلي مالكش
فيه انت مالك انت الراجل بيتكلم معايا أنا العرق المصري
ظهر فيك دلوقتي
عدي :يعني اية العرق المصري
حنان :إنت لسه هتسأل قوم يلا فتح عينك علشان اوصلك
المكان بتاعك
عدي فتح عينه حنان اتصدمت من شكلها :يانهار ازرق
اييه دة
عدي خاف : what happened
( ماذا حدث)
حنان بتوتر :عينك
عدي بخوف :My Eyes مالها
حنان :عامله
عدي بسرعه : My Phone فين عدي طلع تليفونه شغل
الكاميرا وبص علي وشو اتصدم من منظر عينه كانت
عينه محوله
عدي : oh my god my Eyes حصل فيها ايه
(يا الهي عيني)
حنان :احوليت زي مانت شايف كده مانت لو تبقى في حالك
عدي زي الاطفال :اااه عيني أنا اوحليت ااه
حنان : اوحليت إيه آه مانت جاي من بلاد بره علشان كده
عدي : عيني مش شايف أنا شايفك 2
حنان :ماهو طبيعي علشان إنت محول
عدي : أنا هفضل كده
حنان :لالا هو بس من تأثير الخبطه بس شويه وهتبقى
كويس قوم تعالي اوديك مكانك بقى عايزه اشوف اكل
عيشي
عدي :okay okay قام معاها وركبو العربيه
شويه وحنان وصلت المكان إللي مكتوب في الورقة
وعدي نزل من العربية
حنان :وصلتك أهو اديني بقي فلوسي خليني امشي
عدي طلع فلوس من جيبه :عايزه كام
حنان :إللي تجيبه
عدي طلع 300 دولار وادهملها :حلوين دول
حنان خدتهم بفرحة :حلوين آوي من يد ما نعدمها شكرا
عدي :يعني اية من يد ما نعدمها
حنان :لا بقولك ايه مش كل ما أقول كلمه تفضل تسأل
فيها الله أنا همشى أنا بقى سلام
عدي :إستنى يا حنان
حنان نفخت:في إيه تآني
عدي :ممكن بس تيجي معايا علشان أنا مش عارف فين
بالظبط البيت
حنان :أنا شكلي مش هخلص النهاردة تعالي
حنان مسكت الورقه وطلعت الشقه هي وعدي
حنان ضربت الجرس شويه والباب فتح
وأحده من ورا الباب :أفندم أي خدمه
حنان قالت لعدي :اتكلم انت
عدي بصلها وقال :hi هو مش ده بيت سامح العرباوي
الست :عرباوى آه تقصد المصراوي
حنان : احيه ده ضايع خالص
عدي :آه هو دة مش ده بيته
الست :هو كان بيته بس هما عزلو من 3 سنين
عدي :oh shat طب متعرفيش راحو فين
الست :لا والله نعرفش ممكن تسأل صبحي البواب
عدي : فين صبحي ده
الست :في إلاوضه إللي جنب السلم
عدي :okay Thank you
الست بأبتسامه :العفو بعد اذنكو
حنان :اتفضلي يا مدام الست قفلت الباب
عدي :تعالي نروح عند صبحى ده
حنان :تعالي يا أخويا أنا ورايا غيرك ونزلو عند صبحي
عدي :طب هو أنا هكلمو إزاي
حنان :إنت لسه هتسأل ياعم صبحييي
عدي :انتي بتعملي ايه وطي صوتك في ناس
حنان :ياعم ناس إيه أقعد ياعم صبحييي
عدي :oh صوت مزعج
حنان بصتله كده😏 وبعدين كملت :ياعم صبحييييي
صبحي طلع :ايوه ايوه مين
عدي :إنت عم صبحي
صبحي :آيوه أنا صبحي ياباشا انت مين
عدي :إنا عدي إبن اخو سامح العرباوي
حنان :يابني اسمه المصراوي بقي متتعبناش
صبحي بفرحة : آه أستاذ عدي إزيك
عدي :إنت تعرفني
صبحي :طبعا أعرفك عز المعرفه يابني انت ماشي من هنا
وانت عندك سنتين والاستاذ سليم والدك كان راجل
كريم آوي هو الست والدتك
عدي :ya ya أنا عارف كل ده
حنان :قليل الذوق
عدي :هو أنت ياعم صبحي عمو قالك هو عزل فين أصل
طلعت عند شقتو في ست قالت انو عزل متعرفش راح فين
صبحي :لا والله يابني بس هو كان سايبلي رقم تليفونه
علشان لو حصل حاجة ولا حاجه
عدي :طيب ممكن تديني الرقم
صبحي :آه طبعا ثواني
حنان :طب انت دلوقتي ملكش حد هتروح تقعد فين
عدي :مش عارف وأنا مش معايا فلوس تكمل أوتيل
حنان : يجيب بس الرقم وهتصرف
صبحي جاب الرقم وأداة لعدي وعدي شكرة ومشيوا
حنان :بص بقى أنا عارفه إنك إبن ناس وأنا ليا نظره
في الناس أنا هخدك الحته عندي تقعد عندنا لحد ما تشوف
حد من أهلك
عدي :أقعد أنا وإنتي لوحدنا
حنان بتبريقه عين خاف منها عدي :إيه لا طبعا معايا اخواتى
وامى تعالي اركب
عدي راح ركب وبقى طول الطريق بيحاول يتصل بالرقم
بيديلو مقفول :oh shat
حنان :في إيه تآني
عدي :الرقم بتصل بيه مقفول
حنان :مش مشكله شويه واتصل تآني
عدي :okay أنا جعان آوي
حنان :تعالي في محل كشري هيعجبك آوي
عدي :شكري يعني إيه شكري
حنان :شكري إيه إسمه كشري بص أسكت بس يا عدي
عدي :انتي عرفتي اسمي إزاي
حنان :إنت فيك حاجه يابني مانت لسه قايل اسمه للراجل
عدي :اممم okay
حنان كملت سواقه
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غريب في مصر)