روايات

رواية غرام نمر الصعيد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نرمين حمدي

رواية غرام نمر الصعيد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نرمين حمدي

رواية غرام نمر الصعيد الجزء السابع والعشرون

رواية غرام نمر الصعيد البارت السابع والعشرون

غرام نمر الصعيد
غرام نمر الصعيد

رواية غرام نمر الصعيد الحلقة السابعة والعشرون

الدكتور كان هيغطي وشها بالغطا
بس يونس جري عليه وزقه: اوعييييي كديه غراام ممتتش ايااااااك تعمل كديه كفايه ياغرام انتي يعني بتعاقبيني طيب خلاص حجك عليا يلا جومي انتي وعتيني انك مش هتسبيني بتخلفي بوعدك لييييييييي 💔
جووووومي ياغرام كسري السرايا كلها وكسري الشركات عاوز اشوف الغيره في عنيكي ذي زمان مش هزعل لو كسرتيلي اللابتوب تاني بس متكسريش جلبي كديه.. طيب جومي وطلعي هدومي كلها وولعي فيها بس متسبنيش في حاجات كتير لسه معملنهاش سوا انا محضرلك حاجات كتير حلوه لسه مفرحتيش بيها جومي ياغرام انا عارف انك بتعاقبيني مش بالطريجه دي
الكل بقي باصص ليونس علي الحاله الي وصلها وهو بيكلم غرام ويمسح علي شعرها ودموعه بتنزل الي عمره مدموعه نزلت طول حياته
الممرضين حاولو يغطوا وش غرام
يونس بغضب: الي هيجرب منها مش هيصبحلو صبح ابعدووووووو عنهاااا غراااااام جومممممي عايزين ياخدوكي منييييي
زين وعتمان وسيف بقو ماسكين يونس عشان الممرضين يشوفو شغلهم ويونس بيقاومهم وبيزعق: ابعدووووو غرااااام والنبي لا ياغرام انا لسه مشبعتش منك انتي وعدتيني ياااااااااارب الصبر من عندك يااااارب جلبي واجعني يارب يارب رجعها وخدني انااااا
جليله وهي بتعيط علي حال ابنها: كفايه ياولدي هيجرالك حاجه كان مستخبيلنا فين بس دا ياربي
يونس بتعب رجله مقتش شيلاه ووقع علي الارض: وهو بيردد اسمها
*******
عدي أسبوع علي وفاه غرام والسرايا كلها حزن والدوشه والبهجه الي كانت عملاها غرام كلهم اختفوا واتحولو لكئابه
اما عن يونس فاختفي ومحدش يعرف عنه حاجه غير زين وسيف ولا يعرفوا هو فين حاولو يتصلو بيه كتير جدا بس مبيردش علي حد
****
عند يونس
كان قاعد في الشقه الي اخد غرام فيها وبيفتكر كل ذكرياتهم لدرجه انه بيقعد ينادي عليها ويتخيلها حواليه عقله لدلوقتي مش مستوعب الي حصل كان قاعد علي الارض وفارد رجليه وفجأه بيدأ ينزل منه دموع: ياااارب يارب خدني عندها الدنيا من غيرها سود*ه والله
********
ورد كانت قاعده علي السرير بتعيط وسيف دخل وقعد جنبها وبيجذب راسها ناحيه صدره
سيف: كفايه ياورد
ورد بعياط: يونس فين ياسيف
سيف: سيبي يونس في الي هو فيه دلوجتي
ورد بتطلع من حضنه: والنبي ياسيف عشان خاطري عايزه اطمن عليه
سيف بيمسح علي شعرها: ااا انا معرفش هو فين بس اكيد محتاج يجعد مع نفسه شويه الي حصل مش سهل يتجبله ياورد
ورد: الي حصل كان صعب علينا كلنا وحرام يفضل قاعد لوحده اسبوع منعرفش عنه حاجه وانا متأكده انك تعرف مكانه ياسيف
سيف: حتي لو اعرف مش هجول عشان هو مش عايز حد يعرف مكانه كل الي احدره اجولهولك انه محتاج يبعد عن الناس ويجعد مع نفسه
عدت ايام كتير ويونس معتزل العالم وقاعد هو وذكرياته مع غرام لحد مقرر انه يفوق ويعرف مين الي ورا كل دا يونس رجع للسرايا والكل كان فرحان برجوعه خاصه فريده: حمدلله ع السلامه ياحبيبي
سيف: ايوا كديه ياراجل فوج وريح اعصابك شويه
جليله: نعمه حضري الوكل بسرعه
يونس: هاتيهولي علي فوج يانعمه
نعميه: تحت امرك يايونس بيه
فريده ويونس طلعوا اوضتهم
فريده: انسي ياحبيبي خلاص غرام نصيبها كدا انسي وانا جنبك ومش هسيبك
يونس بصلها وابتسم بتعب
فريده: انا داخله اخد شاور علما نعيمه تجبلك الاكل
وبعدها بدقايق نعيمه جات ومعاها الاكل
نعيمه وهي بتتلفت حواليها: يونس بيه انا في حاجه كديه كنت عايزه اجولها من زمان بس مجاتش فرصه
يونس: هي ايه دي
نعيمه: حضرتك طلبت مني اني اراجب تصرفات ست فريده(وهنعرف لي) وفي يوم كديه لجيتها بتعمل حاجه غريبه انا مش عارفه هي كانت بتعمل ايه بس صورتها فديو
يونس: ابعتيهولي بسرعه
نعيمه بعتتلو الڤيديو وعرف ان كان معاها شريط حبوب وحطته في عصير غرام فقرر انه يدور علي اي حاجه توصله للحبوب دي فضل يدور في الادراج وفي كل حته وفي هدومها لحد موقع الشريط علي الارض فأخده وشافه وبعت الصوره لدكتور صديقه وعرف انها حبوب اجهاض فضل واقف مصدوم يعني غرام مسقطش قداء وقدر
وهو وباصص علي الارض لاحظ في شريحه واقعه بش مدلهاش اهتمام لحد مخرجت فريده وحضنته من ضهره: وحشتني اوي يايونس
يونس والدم يغلي في عروقه بيرفع شريط الحبوب: ايه ديه؟!!!
فريده بتتوتر وقلبها بيدق بسرعه: دا دا
يونس بيتلفت اليها ويضر*بها قلم وقعها علي الارض وخلاها تجيب د*م من بوقها: ديييييي حبوببببب اجهااااااااض مش كديه يابت ال****
فريده بتزحف لورا وبذكاء: دي دي مش بتعتي دي بتعت واحده صحبتي وقالتلي خليهم عندك
يونس بيقرب عليها وبيفتح الفيديو قدامها: امال مينننننن دي انتي ولا مش انتتتتتي بتحطيه في عصيرررر غرام بتجتلي طفل ياجااااااادره جبتي الجبروت ديه من فييين
يونس بكل عصبيه مسكها وضربها قلم تلو الاخر ومسكها من شعرها ونزل بيها علي السلم وهي بتصرخ وبتتسحل علي السلم: اااااااااه الحقووووني يايونس افهمني ابوس ايدك
يونس بيرميها علي الارض وقرب منها وبزعيق: عملتييييي فيها ايه تانننني هاااا
الكل اتجمع حواليهم
عتمان بغضب: اي الي انت هتعمله في مرتك دي
يونس: خد اتفرج وشوف بنت ال***دي عملت ايه
الكل اتصدم لما شاف الفيديو وفضلوا يشتمو*ها وعتمان ضربها بالقلم: ايه السواد الي جواكي ديه يابت ال***
فريده بجبروت: اه انا عملت كدا ولو رجع بيا الزمن هعمل كدا واكتر عشان تبقي عبره للي يفكر ياخد حاجه تخص فريده النمر كنت عايزه احرق قلبها عايزاه يسيبها باي طريقه دي تستاهل كل الي جرالها ومبسوطه ومش ندمانه تستاهلي ياغرااااااام تستاهلي
يونس فضل باصص ومش مصدق كميه الحقد والغل الي في قلبها من ناحيه غرام ووحشته جدا براءاه غرام وقلبها الابيض
يونس للحظه افتكر هو مين الي ليه مصلحه يؤذي غرام غيرها وافتكر التسجيل الي ادهم بعتهوله وجاب رقمه منين وافتكر الشريحه الي كانت وقعت مع الشريط
وطلع بسرعه وجاب الشريحه وحطها في الموبايل وبيقلب فيه ليجد رقم أدهم متسجل عندها وبالصدفه بيتبعت رساله علي موبايله بالرقم بعت صور زين وورد مضمونها الرقم متاح الان 😳

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام نمر الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى