رواية غرام نمر الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم نرمين حمدي
رواية غرام نمر الصعيد الجزء الثامن
رواية غرام نمر الصعيد البارت الثامن
رواية غرام نمر الصعيد الحلقة الثامنة
ليدخل يونس فجأه وغرام بتقفل المكالمه بسرعه
يونس: بتكلمي مين؟
غرام بتوتر: هاا لا دي وحده صحبتي
يونس: اممم ماشي
ليتركها يونس ويذهب للحمام ليأخذ شاور
لتضم غرام قدميها اليها وتدفن وجهها وتبكي بحرقه لا تعلم ما الذي ينوي عليه أدهم فاذا اخبره سيقتلها هي وابيها حتما
حتي خرج يونس وهو عاري الصدر لتقع عينه عليها وهي تبكي ليذهب اليها ويجلس بجانبها ويرفع لها رأسها: في ايه
غرام بتمسح دموعها: مفيش حاجه
يونس بحده: هو ايه الي مفيش ولا انتي هتبكي عمال علي بطال كديه
غرام حاولت تألف قصه: صحبتي الي كنت بكلمها هتعمل عمليه ومش معاها المبلغ
يونس: وانتي عامله كل ديه عشان صحبتك
غرام: اه دي صحبت عمري
يونس بصلها وابتسم علي براءتها وحبها لغيرها وقام من جنبها اتجهه لدولابه فتحه واخد منه مفتاح واتجه ليها تاني
يونس: خدي
غرام باستغراب: بتاع اي دا
يونس: دا مفتاح الخزنه خليه معاكي وخدي الي انتي عايزاه
غرام مش مصدقه نفسها: دا بجد!!
يونس: امال هزار
غرام: شكرا وانا اوعدك اني هرجعهوملك
ليضحك يونس: وترجعيهم ليه انتي مراتي وفلوسي هي فلوسك
غرام بصتله واحتقر*ت نفسها اوي: بس فريده لو عرفت ه
ليقاطعها يونس: متعرف وايه يعني فريده بتاخد ضعفهم في اليوم انتي بس الي مكبره الموضوع
ليرتدي يونس التيشرت ويتجه ناحيه الباب
غرام بتقوم من علي السرير: رايح فين
يونس: رايح انام
غرام بعفويه: عند فريده
يونس يجذبها اليه: اكيد. بس لو عايزاني انام هنيه موافج
غرام بتبعده عنها: احم تصبح علي خير
يونس يبتسم بخبث ويتركها ويذهب
*****
في غرفه فريده
يونس دخل ووهو مزاجه رايق سمع احلي تصبح علي خير في حياته
فريده: باين عليك مبسوط ومزاجك رايق
يونس: رايق جوي جوي
فريده: وياترا بقي اي السبب
يونس قعد علي الكنبه بيفكر في غرام: مش عارف كل الي اعرفه اني مبسوط ومزاجي فوج
فريده قعدت جنبه: طيب ياحبيبي بما ان مزاجك رايق انا كنت عايزه منك طلب
لينظر لها يونس: خدي الي عايزاه يافريده
فريده بفرحه: لا بقي دا انت تقولي علي الي خلي مزاجك رايق كدا عشان اجيبه يعيش معانا
يونس: مع الوجت هتعرفي
فريده: اه صحيح مقولتلي انت هتطلق الز*فته دي امتي
يونس: سبيها للظروف
فريده: يعني اي سبيها للظروف هو انت ممكن متطلقهاش
يونس بغضب: دي حاجه ترجعلي اطلج مطلجش انا حر متدخليش
فريده بغضب: بس دا مكانش اتفاقنا الولد الي هي هتجيبه دا هيبقي ابني انا كلكم وعدتوني بكرا جاي تغير كلامك دلوقتي لي يايونس
يونس: وهو انا جولت اني مش هطلجها انا جولت سبيها بظروفها
فريده بتقترب منه: طيب طمني وقولي انك هطلقها
يونس: ياستي هطلجها ارتحتي كديه
فريده بابتسامه: اه ارتحت
يونس بضيق: طيب سبيني انام ولا في حاجه تاني
فريده: تصبح علي خير ياحبيبي
يونس يتذكر ما قالته غرام: كانت ناجصه حبيبي دي
فريده بعدم فهم: يعني اي
يونس: لاه ولا حاجه
******
في اليوم التالي
غرام صحيت اخدت شاور ونزلت وراحت للمطبخ
نعمه: صباح الفل ياست غرام ايه الي مصحيكي بدري كديه
غرام: قولت اجي اساعدك في تحضير الفطار
نعمه: يالهوي لاه لاه ياست غرام ارتاحي انتي وانا هحضره
غرام: ياستي متقلقيش انا اخري احط الاطباق اختك فاشله جدا في المطبخ
نعمه بضحك: متجوليش كديه انتي ست الستات ياست غرام
ليقاطعهم دخول ورد: بتهببوا ايه
غرام: تعالي تعالي نخترع حاجه خلينا نبوظ
ورد: يلا قبل ميصحوا
نعمه: دا ربنا يستر بجي هههه انا هحط الاكل علي السفره عبال متشوفو هتعملوا ايه
غرام لورد: هاا هنعمل اي
ورد: بقولك ايه انا مش قد المطبخ وحواراته انا هعمل شاي ويارب ميبوظش
غرام: هههههه خليهم اتنين بقي
نعمه جهزت السفره وصحت الكل
وكان ناقصهم ورد وغرام الي بيفننوا جوا
عتمان: امال فين ورد وغرام يانعمه
جليله: تلاجيهم مش راضين يصحوا
زين بتلقائيه وتسرع: طبعا مبتك بتنام 5 الصبح
عتمان باستغراب: وانت عرفت منين عاد
زين: هاا اجصد شكلها بتنام 5 الصبح
صباح: صحيهم يانعمه
نعمه: الست ورد والست غرام صاحين من بدري وجاعدين في المطبخ
يونس باستغراب: وهيعملوا ايه جوا
نعمه: بيخترعوا حاجه جديده بس قرروا انهم يعملوا شاي ويطلعوا
الكل بيضحك حتي خرجوا من المطبخ وهما ماسكين الشاي
زين بسخريه: فاشلين
عتمان: خلاص الغدا عليكم انتو الاتنين انهارده
غرام: نهار اسود يبقي هتاكلوا اسوء اكل شوفتوه في حياتكم
صباح: مهو انتي لو امك معاكي كانت علمتك حاجه بدل ماانتي مش نافعه كديه
كلام صباح وجع غرام اوي مماتها ماتت وهي صغيره
لينظر لها يونس ويلاحظ تغير ملامح وجهها للحزن ثم يقول لصباح: بجالي سنتين متجوز بتك ومشوفتش حاجه منها يعني… حتي محاولتش جبل كديه
صباح شعرت بالاحراج فلم تتوقع ذلك الرد من يونس
عتمان: خلاص خلاص يلا اجعدوا ياولاد عشان نفطر
بعد حوالي ساعه
فريده لنعمه: نعمه انتي يانعمه
نعمه: نعم ياست فريده
فريده بتبص علي غرام وباستفزاز: ناديلي صابر الجنايني يعملي قهوه لاحسن مصدعه
لتنظر لها غرام ويغلي الدم في عروقها
نعمه: اااا طيب اعملهالك انا ياست فريده
فريده: بت انتي هتناقشيني ولا اي قولتلك ناديهولي
غرام بغضب: بابا مبيعملش قهوه لحد بابا شغله في الجنينه مش خدا*م عندك
فريده بضحكه مستفزه: انتي يابت نسيتي نفسك ولا اي انتي هنا مجرد واحده متأجره بالفلوس عشان تخلف وبس
غرام: متأجره!! انتي اكيد اتجننتي
فريده بتهمسلها: لي هو انتي متعرفيش… اننا هناخد ابنك ونراضيكي بقرشين ينفعوكي بدل بهدله ابوكي دي ولا يونس مقلكيش
غرام اتصدمت من كلامها ورجليها مبقتش شيلاها
فريده: قولتلك اني انا الي في قلبه وانه مستعد يعمل اي حاجه عشاني
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام نمر الصعيد)